www.asu.pl :: Zobacz temat - Wymiana drążka kierowniczego Lumina APV : jak to zrobić ?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana drążka kierowniczego Lumina APV : jak to zrobić ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
quanto777
*
*


Dołączył: Mar 14, 2012
Posty: 9
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią Mar 16, 2012 20:40    Temat postu: Wymiana drążka kierowniczego Lumina APV : jak to zrobić ? Odpowiedz z cytatem

Pytanie jak w temacie. Mam poważny luz w miejscu osadzenia drązka ( kula luźno rusza się w obudowie od strony przekładni kierowniczej ) . Jak wymienić drążek? O ile od strony koła odkręcam końcówkę i mam zdemontowane, to nie wiem jak to zrobić od strony środka auta. Jest ścięcie tak jakby na klucz... Ale jak to ugryźć ?? Może ma ktoś doświadczenie w tej materii ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Mar 16, 2012 20:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to sciecie jest wlasnie na klucz plaski lub nastawny
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
quanto777
*
*


Dołączył: Mar 14, 2012
Posty: 9
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią Mar 16, 2012 20:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No tak, tylko na niego "takjakby" zachodziła tuleja z przekładni i jest zaklepana na tych wycięciach. Rozbić to zaklepanie czy kręcić całością ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Mar 16, 2012 21:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wiem jak jest w ponczku bo nie wymienialem, ale w starych renowkach drazek fabrycznie zakrecony jest z taka ala sprezysta zebata podkladka, na domiar tego nie ma rowka na klucz-drazek od strony przekladni jest gladki ..jedynym wyjsciem by to odkrecic jest pospawanie drazka..wystarczy kilka smarkow by zblokowac przegub i wtedy juz za koncowke normalnie mozna go wykrecic Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Mar 16, 2012 21:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

odklepac!!!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sob Mar 17, 2012 0:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cholera późno jutro tj dzisiaj napiszę po kolei jak to zrobić
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Mar 17, 2012 9:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wiem jak u ciebie ale u mnie glowka drazka jest nakrecona na trzpien wychodzacy z przekladni. na glowce sa naciecia na klucz.wszystko to schowane jest pod guma. odkrecasz opaski ,przesuwasz gume i odkrecasz drazek. to nie jest skomplikowane .

http://www.autozone.com/autozone/repairinfo/repairguide/repairGuideContent.jsp?pageId=0900c152801dbcf0

rys nr 1. wykrecasz elementy 48 i 18

jak u ciebie to wyglada inaczej to wstaw jakies zdjecie,bedzie nam latwiej.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
quanto777
*
*


Dołączył: Mar 14, 2012
Posty: 9
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Sob Mar 17, 2012 10:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś porobię zdjęcia po południu , oczywiście jeśli się nie uda, albo będzie inaczej niż tu myślimy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sob Mar 17, 2012 12:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobra Darek wyczerpał temat. Sprawa wymiany drążka jest prosta. Dobrze jest sobie skręcić kołami w przeciwną stronę żeby drążek wysunął się maksymalnie z przekładni.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Sob Mar 17, 2012 15:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy właściwie jarzę, ale koledze chyba chodzi bardziej o to, jak dostać się do tego "jabłka" z kluczem, bo dostęp słaby raczej.
Ja przed laty wyrzeźbiłem przy takiej wymianie z pięć roboczogodzin, ale duma mnie rozpierała po robocie, pomimo, tego, że dłonie miałem urobione po łokcie i do tego pokancerowane.
Następnym razem zleciłem to zadanie mechanikowi i oddał mi auto po godzinie.
Na moje pytanie jak odkręcił drążki od przekładni tak szybko, sprzedał mi swój patent.
Posiada on dorobiony z rurki o sporej srednicy klucz pasujący do rozmiaru nacięcia pod klucz na jabłku drążka. Rurka od strony mechanika miała jakieś ramię czy otwór na druga mniejszą rurkę.
Po odkręceniu osłony wsuwa owe narzędzie na drążek i bez kłopotu odkręca drążek.
Dokręca tak samo.
Pozostaje zagiąć blokadę, aby sie nie odkręcało i zrobić geometrię.
Myśle, że mając nowy drążek łatwo uda się dorobić rurkę na odpowiedni przyżąd.
Ukłony BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
quanto777
*
*


Dołączył: Mar 14, 2012
Posty: 9
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Nie Mar 18, 2012 14:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hi, no właśnie BrodatyMis widzę że orientujesz się w temacie, bo to robiłeś, problem tylko w tym jabłku z kulką w środku widziałem. Bo miejsca niewiele, poza tym zaklepane zabezpieczenie jest, żeby się nie odkręciło. Na razie zamawiam drążek i będę walczył. Dziękuję Wam wszystkim za pomoc, temat chyba zamknięty i wyczerpany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Mar 20, 2012 1:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I w ten sposób się rozwala uszczelnienia na przekładni...

Do drążków istnieją klucze krzywkowe z rolkami. Nasadzasz i kręcisz pokrętłęm SYMETRYCZNYM, żeby nie było siły gnącej na listwie a sam moment (też niezdrowe ale mniej).
Generalnie schodzi od razu i nie ma, że coś jest zaklepane. Zaklepywanie to w ogóle głupi pomysł, moment dokręcający drążka jest wtym samochodzie rzędu 110Nm a jak się boicie, że się odkręci to lepiej skręcić na loctite niż młotkować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto Mar 20, 2012 9:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam.
Pewnie masz rację, że można łatwo uszkodzić inne elementy, naprawiając jedne. Któż z nas tak nie miał?
Ale jeśli już nie powierzamy naprawy wyspecjalizowanym (czyt. autoryzowanym) serwisom, a robimy to sami lub u wspomnianego przeze mnie "Pana Henia", wszystko należy robic szczególnie ostrożnie.
Niestety nie mam pojęcia o czym napisałeś
Hetman napisał:
...do drążków istnieją klucze krzywkowe z rolkami...
i chetnie sie podedukuję - nie znalalazłem w necie, jak masz jakieś foto chętnie zobaczę to narzędzie.
Poza tym, aby nie narobić sobie dodatkowego kłopotu, serwisowa instrukcja podpowiada o ustabilizowaniu gwintu maglownicy kluczem płaskim (choć to jest najłatwiejsze po uprzednim wymontowaniu przekładni z auta) hehe...

BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Mar 20, 2012 9:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na tym obrazku to wyglada tak jakby ktos rysowal patrzac na moje wyczyny w kanale Wink
nie wiem o co chodzi z tym zaklepywaniem. ja dokrecilem i trzyma. malo tego- w otwor napchalem smaru zeby wkrecajac nasmarowalo kule i az przeszlo na wylot. do tej pory sie nie odkrecilo.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto Mar 20, 2012 9:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bo z tym zaklepywaniem zabezpieczeń nakrętek, to chyba nie do końca jest konieczność.
Tam po prostu jest taka możliwość, no itak było u mnie przed odkręceniem drążka. ale precież każdy gwint ma jakiś moment dociągnięcia i trzyma. Jedynie te, skazane na jakieś szczególne wibracje mają dodatkowe zabezpiecznia, ale i to nie wszystkie. Więc zgadzam sie ze zdaniami, że dokręcając tak jak producent przewiduje - powinno wystarczyć...
BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Mar 20, 2012 11:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nawet pomogę Ci zakupić Very Happy : http://allegro.pl/klucz-do-drazkow-kierowni-zloty-61cm-n-sacz-i2212942050.html

Sięgasz tym z zewnątrz, stojąc obok samochodu, zero szarpania się jakimś kluczem do rur jak to jest w zwyczaju polskiej kultury warsztatowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Wto Mar 20, 2012 12:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam taki klucz, tulko musialem jeszcze tulejke dorabiac, bo z dwoch tam wystepujacych nie pasowala zadna. dorobilem z otwornicy do metalu tzw koronki
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto Mar 20, 2012 12:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki. Zostałem dokształcony i częściowo oświecony...
Klucza raczej <niezanbędę>, bo raz na jakiś czas, jak już drążek będzie wymagał wymiany, zlecę to serwisowi, a może zakumpluje sie z jednym z Was i wtedy się zrobi.
Ukłony BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Mar 20, 2012 13:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak na wymiane drazka 1-5 w zyciu to cena malo atrakcyjna:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Czw Mar 22, 2012 4:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja mam taki klucz i nie musiałem nic dorabiać. Jaką tulejkę? Tam w środku jest koszyczek i wałeczki na krzywce, daj zdjęcia bo może mówimy o różnych rzeczach.


Jeśli komuś drogo to najtańsza regeneracja maglownicy to 500zł +wyjęcie i włożenie osobno. A nie ma gwarancji, że "profejsonalny" warsztat jest naprawdę profesjonalny i nie używa klucza do rur, może się okazać, iż wrócicie tam za rok-dwa na magiel. Nikt nie będzie miał pretensji bo "się zużyło" a i mechanik będzie zadowolony z dodatkowego zlecenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Pią Lip 27, 2018 8:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odświeżę temat .Mam mały luz na kierownicy -tak twierdza na przeglądzie .Jak mozna go skasowac ?
ew.Czy wymiana magla to ciezka robota -czyt.-skomplikowana
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Lip 27, 2018 15:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

najpierw sprawdź czy nie ma śrubki do kasowania luzu na maglu
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Pią Lip 27, 2018 23:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A wiesz moze ,gdzie ona moze sie znajdować-
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Lip 29, 2018 4:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

https://www.youtube.com/results?search_query=kasowanie+luzu+na+maglownicy
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Sie 26, 2018 17:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i jak skasowałeś luz?
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 356

PostWysłany: Sob Wrz 01, 2018 21:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety nie bo mam problemy ze stawami .nie idzie nawet kola samemu odkręcić Sad
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group