www.asu.pl :: Zobacz temat - Przeróbka alternatora pod kontrolę w PTS 3.8 V6
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przeróbka alternatora pod kontrolę w PTS 3.8 V6

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
exit
*
*


Dołączył: Sep 28, 2010
Posty: 106
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pon Sty 31, 2011 23:19    Temat postu: Przeróbka alternatora pod kontrolę w PTS 3.8 V6 Odpowiedz z cytatem

Witam
No prośbę opisuję krok po kroku moją przeróbkę alternatora, aby regulator napięcia był pobudzany przez kontrolkę, a nie impuls z komputera. Przeróbka umożliwia podłączenie każdego regulatora (a przynajmniej tak mi się wydaje) Razz




No wiec zaczynamy .....
Na 1 fotce macie ponumerowane kable od 1 do 3 ... jest to widok wtczki do regulatora napięcia.
Kabel nr 1, jest kablem w którym cały czas jest napięcie i powiem szczerze, że nie mam pojęcia gdzie on dalej idzie Razz ....
Kabel nr 2 jest kablem, który idzie do zegarów, aby w ogóle działały .... i są uruchomiane w momencie gdy jest ładowanie lub napięcie z aku.
Kabel nr 3 jest kablem który załącza regulator i jest kablem masowym o zmiennym napięciu (u mnie i kolegi z TPS - swoją drogą ciekawa sprawa) Kabel jest także odpowiedzialny za np. sygnał dźwiękowy gdy są zapalone światła gdy auto nie chodzi)

No to teraz jedziemy dalej ....
Kupujemy lampkę kontrolną (dowolną) , jakieś 3 - 5 metrów kabla i to tyle Wink

Dodam, że w moim przypadku to działa .... kwestia też taka jaki ma się regulator napięcia... niektóre są sterowane (z reguły) masą .... u mnie jest sterowany plusem (gdyż gość szukał regulatorów pasujących do amerykanów) !!! Wiec to jest dość istotny podpunkt .... [b]


Ucinamy kabel nr 3 (reszta zostaje tak jak jest)
Pod kabel nr 3 idący gdzieś w wiązkę podłączamy kabel z masą (wtedy działa sygnał dźwiękowy ... jeśli podepnie się plusa - nie działa ) !!
A drugą końcówkę idącą do alternatora podłączamy kabel idący od kontroli która kupiliśmy oczywiście kontrolka jest podłączona pod zapłon.
Pod kabel nr 2 wpinamy się kablem (podłączonym pod zapłon) !!!
a kabel nr 1 nie ruszamy !!!!
A teraz czas na kontrolkę .... ja kabel z napięciem po zapłonie znalazłem pod stacyjką (kolor różowy - ale lepiej sprawdzić) wyprowadziłem go pod maskę i tam tuż przed kontrolką rozdzieliłem go na 2 kable ... jeden kabel do kontroli, a drugi idący do kabla nr 2 w celu uruchomienia zegarów.




W moim przypadku to działa do dziś i nie mam żadnych problemów.
Skutkiem ubocznym takiego rozwiązania jest czasem lekko zmienne napięcie ładowania, zależne od nagrzania się żarówki (kontrolki) u mnie jest to 1/2 kreski na woltomierzu. Przejechałem trasę 650km i nie było problemów z ładowaniem .... u mnie zatrzymuje się przed drugą kresą od końca (nie sprawdzałem woltomierzem, bo bateria mi w nim padłaRazz



czerwone kółko to kabel nr 3 podłączony do masy
zielone kółko, kabel nr 3 podłączony do kabla od kontrolki
fioletowe, dołączenie kabla od zapłonu do kabla nr 2

a ponizej widok na kontrolkę Very Happy

P.S. Moje kable i cała instalacja była robiona na szybko i pakietem ekonomicznym .... kable użyłem z wiązki silnika od Forda probe .... stąd, często zmieniają kolor Razz Oczywiście izolacji nie miałem za wiele, to używałem power tape (dziś to poprawiłem trochę) Razz więc nie bierzecie ze mnie przykładu i kupcie ładne kable odporne na wysoką temperaturę Wink


_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 92 rok

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
ponton93
*
*


Dołączył: Sep 29, 2009
Posty: 8

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 17:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki bardzo za pomoc, wszystko śmiga jak trzeba Very Happy opis i fotki bardzo przydatne Pozdrawiam Smile
_________________
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 92r.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
exit
*
*


Dołączył: Sep 28, 2010
Posty: 106
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto Lut 01, 2011 19:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to bardzo mnie cieszy, ze działa i że mogłem pomóc Wink
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 V6 92 rok

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Nie Lut 22, 2015 16:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie możecie laikowi wytłumaczyć o daje ta przeróbka
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Mar 03, 2015 20:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wczytywalem sie dokladnie - ale taka przerobka daje to, ze mozesz zastosowac w aucie regler za kilka/kilkanascie zlotych - taki "uniwersalny", i nie musisz sie babrac w szukanie speców od naprawy kompa silnika, w ktorym to zabudowany jest wlasnie oryginalnie taki regler Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4324

PostWysłany: Sro Mar 04, 2015 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nic nie daje,bo w tym aucie PTS regler (regulator napiecia) jest wewnatrz alternatora(normalne rozwiazanie) i jest na rynku ogolnie dostepny.
Koledze powyzej pomieszalo sie z autkami z koncernu Chryslera,ktore regler maja wlasnie zaszyty w kompie auta.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Nie Maj 03, 2015 9:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie jest ta przeróbka i się strząchnęła żarówka tam podłączona a wzrokowo nie było tego widać to 2 dni nie moglem dojść co sie stało Wlutowanie nowej uruchomiło ładowanie .
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG


Ostatnio zmieniony przez robisum1 dnia Sro Sie 31, 2016 5:10, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
robisum1
Admin
Admin


Dołączył: Jul 14, 2009
Posty: 358

PostWysłany: Wto Sty 26, 2016 15:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam przerobione lądowanie w ten sposób jak opisuje autor wątku

kabel numer jeden jest u mnie przecięty i zaizolowany - wie ktoś co to za kabel ,
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 LPG


Ostatnio zmieniony przez robisum1 dnia Sro Sie 31, 2016 5:13, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kulawyns
*
*


Dołączył: Dec 04, 2008
Posty: 67
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pon Lip 11, 2016 10:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy ta przeróbka zadziała w moim aucie Dodge Caravan 3,8 L z 2000r
_________________
Chrysler Stratus LX 2,5 v6 1999r
Dodge Grand Caravan Sport 3,8L AWD 2000t
Chrysler Grand Voyager 3,3L 2001r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kulawyns
*
*


Dołączył: Dec 04, 2008
Posty: 67
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pon Lip 11, 2016 10:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Od jakiego auta dopasowałeś regulator napięcia?
_________________
Chrysler Stratus LX 2,5 v6 1999r
Dodge Grand Caravan Sport 3,8L AWD 2000t
Chrysler Grand Voyager 3,3L 2001r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kulawyns
*
*


Dołączył: Dec 04, 2008
Posty: 67
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: Pon Lip 11, 2016 11:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I w którym miejscu zamontowałeś regulator?
_________________
Chrysler Stratus LX 2,5 v6 1999r
Dodge Grand Caravan Sport 3,8L AWD 2000t
Chrysler Grand Voyager 3,3L 2001r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group