www.asu.pl :: Zobacz temat - Voyager. Hamulce. Pompa ABS - Pomocy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Voyager. Hamulce. Pompa ABS - Pomocy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
slawek
*
*


Dołączył: Apr 10, 2008
Posty: 6

PostWysłany: Czw Sty 13, 2011 20:49    Temat postu: Voyager. Hamulce. Pompa ABS - Pomocy Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich

Mam problem z hamulcami w aucie Chrysler Voyager 3,3 rocznik 98 z kontrolą trakcji.
W układzie hamulcowym na przestrzeni roku wymieniłem już prawie wszystko:
- Bębny i szczęki hamulcowe tył (15-20 tyś. kilometrów temu)
- tarcze, klocki, miękkie przewody hamulcowe przy kołach przednich i płyn hamulcowy i dodatkowo regeneracja pompy hamulcowej ( 7 tyś kliometrów temu)
Tak sobie jeździłem ale IMHO hamulce nie były dobre, pedał stawał się coraz bardziej miękki, zaczęła się palic kontrolka ABS’u więc wstawiłem auto do warsztatu celem usunięcia usterek i uporządkowania tematu hamulców. Wymieniliśmy pompę hamulcową (na nowiutką) lecz nic to nie pomogło.
Na teraz stan jest taki że na prawym przednim kole i lewym tylnym ciśnienie ukł. Hamulców jest dobre a na lewym przednim kole i prawym tylnym słabe tak że nie można dobrz odpowietrzyc układu
Wychodzi (tak mówią moi mechanicy) że uszkodzona jest hydraulicznie pompa ABS i trzeba ją wymienic. Nikt niestety tego nie regeneruje, nowa pompa jest bardzo droga więc pozostaje szukac używanej jednak i tu jest problem. Nie wiem który numer napisany na mojej pompie jest tym właściwym (a jest ich tak chyba dziesięć) i którym się kierowac by zakupiona używka była tą odpowiednią do mojego auta. Dodatkowo ASU mówi mi że przy autach z moim wyposażeniem, silnikiem itp. montowano pompy o różnych numerach. Mówiono mi że z mojej najważniejszy jest numer P04721428. Takiej nigdzie nie mogę znaleźć. Jest za to kilka z numerem P04721427. Różnią się one jedną ostatnią cyferką ale czy ta będzie dobra do mojego auta? Poradźcie proszę.
Tu poniżej wrzucam fotki mojej pompy z dobrze widocznymi numerami, gniazdem elektr. i odprowadzeniami:

http://picasaweb.google.com/slawek.bojko/PompaABSMaE#

Podaję też nr Vin mojego autka: 1C4GYB2R7WU536363

Bardzo proszę o radę i pomoc. Gdzie poza allegro i e-bayem szukac. Czy mogę zastosowac jakiś zamienniki Może ktoś z Was ma taką sprawną pompę na zbyciu

Pozdrawiam
Sławek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 14, 2011 2:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Systemy Teves Mark 20 stosowane w Chryslerach nie naleza do najlatwiejszych w obsludze.Sa bardzo skomplikowane.Jest to europejski system.Nie chce podrywac autorytetu Twojemu Mechanikowi ,ale podpowiem ze do poprawnego odpowietrzenia Twojego ukladu - zwlaszcza po wymianie pompy - niezbedna jest scisla procedura w/g fabrycznej ksiazki servisowej.Jest tam na ten temat ponad 20 stron.Sa rozrysowane schematy hydrauliczne pompy abs w kazdym stadium pracy.Procedura odpowietrzania przewiduje posiadanie : Testera DRB do odczytania i wykasowania kodow bledu z pamieci ; Zespolu manometrow (wraz z adapterami) do sprawdzenia i regulacji cisnien na zaworach redukujacych cisnienie ( proportioning valves ),ktore sa pod spodem auta - wygladaja jak rozgalezniki ; Odpowietrzanie odbywa sie w dwoch fazach - oddzielnie pompa ABS,oddzielnie reszta ukladu.Jest tam tez wzmianka o uzywaniu TYLKO plynu DOT3. Takze niekoniecznie pompa musi byc zepsuta.Trzeba odczytac bledy ABSu - ten system ma b.dobry uklad samodiagnozy i pokaze dokladnie jaka jest usterka.,Aby odpowietrzyc pompe , trzeba te bledy skasowac z pamieci.Trzeba tez sprawdzic cisnienie na wyjsciu kazdego z zaworow redukcyjnych - byc moze ktorys jest zepsuty i stad slabe cisnienie.Do odpowietrzania nalezy wejsc testerem w program "Bleed ABS Routine", ktory uruchomi pompe w specjalnym cyklu pracy w celu jednakowego cisnienia . Surprised Pompa o koncowce numeru "27" jest bez ukladu kontroli trakcji,a wiec inna niz "28" .Te numery sa tylko dla pomp firmy ATE.Byly montowane tez pompy innych firm,np.ITT i one maja wtedy inne numery./// Uwaga- z twego VINu wynika,ze masz auto Model Roku 1999.I taki rocznik musisz podawac do zakupu czesci.Nie patrz na to,co jest na naklejce na drzwiach - tam jest tylko data produkcji i moze byc wczesniejsza a auto bedzie juz nowszego modelu. .Dla aut amerykanskich data produkcji sie wogole nie liczy - to nie jest to samo co Rocznik (Model Year) wynikajacy z numeru VIN.To wszystko co moge pomoc.Jesli chodzi o pompy ABS to identyczne sa w rocznikach 1998 - 2000.Powodzenia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
slawek
*
*


Dołączył: Apr 10, 2008
Posty: 6

PostWysłany: Pią Sty 14, 2011 12:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za odpowiedź i chęc pomocy...
Pogadam z chłopakami (moimi mechanikami) czy zachowali procedury a jakich piszesz. To co sprawdziłem to wiem, że mam w układzie płyn DOT4 ale pytałem ich czy aby nie powinien byc DOT3 (czytałem o tym wątki na forum) jednak odpowiedzieli mi że spokojnie teraz można dawac DOT4. Zresztą w serwisie w ASO we Wrocławiu (i Zabrzu też) mówią, że nic im nie wiadomo by w Voyagerze była bezwzględna koniecznośc używania płynu DOT3 i że DOT3 i DOT4 są zamienne.
Co do błedów pompy to na komputerze diagnostycznym moja pokazuje błędy:
- 34 - system uder voltage
- 30 - pump mtr cirquit not working pro perl y (to może byc niezbyt dokładny opis bo podawali mi to telefonicznie)...
Cóż, działamy dalej

Pozdrawiam
Sławek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 14, 2011 15:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

slawek napisał:
że DOT3 i DOT4 są zamienne.
Nie sa zamienne,tylko sa "mieszalne" , a to duza roznica.Np farba zielona i czerwona na tej samej bazie tez jest ze soba mieszalna ,ale kazda oddzielnie z nich jest inna. A w wyniku tego mixu kolor tez bedzie zupelnie innyinny.>><< Jak bede mial chwile,to sprawdze kody i napisze wiecej o plynie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group