www.asu.pl :: Zobacz temat - Akumulator do 3800
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Akumulator do 3800

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
sseb
*
*


Dołączył: Feb 27, 2008
Posty: 62

PostWysłany: Wto Sty 04, 2011 22:53    Temat postu: Akumulator do 3800 Odpowiedz z cytatem

Padł mi akumulator. W Instrukcji do Buicka Park Ave 3800 '96 r.nie ma ani słowa o tym jaki akumulator powinien w tym samochodzie się znajdować. . Zespół specjalistów piszących tę książkę poświęcił natomiast kilkanaście stron na to jak zapinać pasy etc.
Ktoś może ma orientację w tym temacie?


Ostatnio zmieniony przez sseb dnia Pon Sty 10, 2011 14:23, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Sty 05, 2011 3:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mysle,ze nie zauwazyles.Powinno byc podane, ze to bateria grupy 78.(jest to kod grupy rozmiarow baterii dla GM,nie mylic z pojemnoscia). W ameryce to wystarczy - idziesz do pierwszego lepszego sklepu i prosisz o baterie 78.A wlasciwie w instrukcji wcale nie musi byc tej informacji.Wystarczy w sklepie powiedziec jakie masz auto( jak ktos nie pamieta to pokazuje instrukcje,albo sprzedawca pojdzie na parking i zobaczy auto ).Mozesz wziac najtansza 78 o parametrach niezbednego minimum.Albo kupic drozsza ,tez 78, ale o lepszych niz standard parametrach.Ewentualnie moze byc zamiennie 75 .Z tej grupy wybierasz baterie o parametrach : prad rozruchu przy -18stC nie mniej niz 675CCA (czym wiecej,tym lepsza bateria) .Prad rozruchu "na cieplo" , to znaczy przy 0stC moze byc od 800 do 1000A. Rezerwa pojemnosci RC tych baterii jest przewaznie od 90 do 120 minut.Jak znajdziesz baterie o takich wlasnie parametrach,to bedzie zawsze poprawnie pracowac. Pojemnosc baterii grupy 78 wynosi srednio 66 do 70 Ah,ale ten parametr w ameryce nie ma zadnego znaczenia i nie jest nigdzie podawany bo kupujacemu o niczym nie mowi.Natomiast parametr RC mowi ile minut srednio mozesz jechac silnikiem V8 full inj. bez ladowania.>><<Dla ludzi z Europy trudno jest zrozumiec sposob opracowania instrukcji obslugi i amerykanskiego podejscia do roznych spraw. Po prostu tu sa inne realia zakupu czesci i servisu aut.Bo dla amerykanina wazniejsza jest informacja ,ze powinna byc to bateria Delco Freedom do auta takiego a takiego ,niz to jaka ona ma pojemnosc.>< Gdyby kazdy przestrzegal tego co "zespol idiotow" napisal w instrukcji - to w Polsce byloby mniej wypadkow i mniej awarii aut.>><
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ&#65533;

PostWysłany: Sro Sty 05, 2011 16:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bo w Polsce często<banda idiotów - których marzeniem jest auto z USA - nie ma pieniędzy na utrzymanie swojego marzenia> kombinuje, aby zrobić tańszym kosztem a cieszyć się z przyjemność podróży ukochanych autem, niż czekać np miesiąc aby kupić to co fachman napisał w instrukcji i patrzeć z łezką w oku
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Sty 05, 2011 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>ni¿ czekaæ np miesi±c aby kupiæ to co fachman napisa³ w instrukcji i >patrzeæ z ³ezk± w oku

ja bym dodal do tego jeszcze astronomiczne koszta przesylki i niebotyczne kwoty ceł, podatkow i innych "obowiazkowych" danin dla panstwa ;/

PS. ja w visionie i w ptyśku mam takie http://allegro.pl/akumulator-65ah-p-autocraft-65-ah-12v-ca-ca-66ah-i1393451131.html z tym ze nie pamietam czy 75Ah czy 65Ah..w visionie jezdzi juz od 3 lat i problemy zadnego nie ma, a auto garazowane pod chmurka i czasem mu sie zdarza stac 2 tyg w te mrozy i po takim kreci normalnie. wg mnie rewelacjyjna jakosc w stosunku do kosztow Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Sty 05, 2011 22:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

potwierdzam. czytajac marcysia kupilem autocrafta i nie zaluje. czasem auto stoi 4-5 dni przy -15 i pali na dotyk.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Sty 06, 2011 4:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znajac warunki polskie nie neguje szukania oszczednosci.Probowalem tylko wyjasnic ,dlaczego w instrukcji obslugi jest tak malo danych o aku.Dlatego podalem minimalne parametry jakie powinien miec aku do ParkAve 96.No i najwazniejsze aby byl wykonany w technologii bezobslugowej,np.wapniowej.Ten z linka Autocraft jest wlasnie wykonany w takiej technologii.Chodzi o to,ze takie aku maja bardzo male samorozladowanie oraz bardzo niski opor wewnetrzny (duze prady rozruchu w zimie).I dlatego nie boja sie ladowania wielkim pradem na zimno jakie ma miejsce w kazdym amerykanskim aucie .Osobiscie polecam bardziej 65 niz 75 Ah ze wzgledu na szybsze doladowanie.Trzeba pamietac,ze auta z gazem maja bardziej obciazony alternator i wolniej laduja aku.>><<A tak wracajac jeszcze do sposobu myslenia Amerykanow...czytajac to forum kazdy Amerykanski Idiota bylby zdziwiony tym,ze niektorzy Madrzy Polscy Uzytkownicy biora sie sami za naprawe i obsluge badz co badz skomplikowanych i mniej znanych aut - bez zaopatrzenia sie w podstawowe fabryczne ksiazki serwisowe.Przeciez wtedy kazdy M.P.Uzytkownik moglby samemu przeczytac dwie strony w serwisowce jaki jest typ aku i jego dokladne parametry! Rolling Eyes A wiec zachecam Uzytkownikow do zakupu ksiazek serwisowych.To naprawde sie oplaci.Sa tam wszystkie niezbedne informacje ktore pozwola na dokladniejsza naprawe albo kontrole swoich fachowcow.W tej chwili do wielu aut mozna juz dostac za grosze na eBayu wydania na CD z wysylka na caly swiat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera&#179;tów

PostWysłany: Czw Sty 06, 2011 11:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do: MarkSeven Żeby książki były napisane najprzystępniejszym językiem jaki tylko można sobie wyobrazić, to i tak nie oddadzą tak fachowej i rzetelnej wiedzy jaką posiadasz. Dochodzi jeszcze doświadczenie, no i chęć pommocy innym. I właśnie za to, cenię Twoje wypowiedzi na tym forum. Sam od czasu do czasu zajmuję się drobnymi naprawami. Traktuję to jako relaks, (zawodowo zajmuję się zupełnie czym innym). Od czasu do czasu trzeba się oderwać od codzienności. Zdarza się że biorę do łóżka fachową literaturę, lecz bez doświadczenia nic by to nie pomogło. Wink
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Sty 06, 2011 16:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki!Ja tez w zasadzie bylem tak jak Ty,hobbysta motoryzacji.Dopiero w stanach z racji zainteresowan podjalem prace przy autach i zdobylem przez kilka lat troche doswiadczenia.Ksiazka serwisowa i inna fachowa literatura byla moim podrecznikiem na codzien.Jesli chodzi o mechanike,to pol biedy - ale bez dokladnych schematow elektrycznych naprawde ciezko jest szukac usterki oraz mozna niechcacy uszkodzic elektronike.Poza tym w serwisowkach sa opisane procedury postepowan przy roznych naprawach - co znacznie ulatwia sprawe.I dlatego wlasnie polecam Fabryczne Serwisowki z dokladnymi schematami i szczegolowymi opisami kodow bledow.>><< Latwiej jest nawet pomoc komus na forum,jesli ta osoba ma tez przed soba schemat i wtedy mozemy wspolnie przesledzic obwody.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera&#179;tów

PostWysłany: Czw Sty 06, 2011 18:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven Dokładnie tak jak piszesz. Kiedyś to mi nawet zarzucano, że mógłbym z takim samym zainteresowaniem czytać książkę ze spisem nr tel. Laughing Faktycznie kiedyś, kiedy zaczynałem przygodę z mechaniką, praktycznie codziennie zaglądałem do serwisówek, teraz trochę pamiętam, ale i tak trzeba często sprawdzić jakie parametry w jakim silniku itp. Lecz i tak, często korzystam z Twoich porad, są podparte doświadczeniem o wiele większym niż moje. Jeszcze raz tylko można dodać, serwisówki niestety trzeba czasami czytać.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Sty 06, 2011 22:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wracajac do watku :

>W ameryce to wystarczy - idziesz do pierwszego lepszego sklepu i >prosisz o baterie 78

no moze to przez to ze w usa wszystko jest lepiej skatalogowane i istnieje cos takiego jak standaryzacja..w europie marek, modeli, odmian jest tyle ze chyba nie sposob tego ogarnac! kupujac aku musisz brac pod uwage pojemnosc, gabaryty, prady, strone plusa, rodzaj klem i czasem nawet strone poprowadzenia wezyka odplywowego...

>Pojemnosc baterii grupy 78 wynosi srednio 66 do 70 Ah,ale ten >parametr w ameryce nie ma zadnego znaczenia i nie jest nigdzie >podawany bo kupujacemu o niczym nie mowi.Natomiast parametr RC >mowi ile minut srednio mozesz jechac silnikiem V8 full inj. bez ladowania

no czyli wasze RC to to samo co nasze Ah tylko inaczej nazwane...przeciez znajac pobor pradu przez samochod w czasie jazdy i dzielac pojemnosc Ah przez ten prad obliczyc mozna "na ile nam starczy tego pradu" - wynik otrzymamy w godzinach...no ale to cza wykonac dzielenie...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 07, 2011 2:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:


no czyli wasze RC to to samo co nasze Ah tylko inaczej nazwane...przeciez znajac pobor pradu przez samochod w czasie jazdy i dzielac pojemnosc Ah przez ten prad obliczyc mozna "na ile nam starczy tego pradu" - wynik otrzymamy w godzinach...no ale to cza wykonac dzielenie...
Wlasnie! Ale to jest "Ameryka",ludzie (zazwyczaj prosci) sa przyzwyczjeni do wygody.Nawet nie wiedza co to jest dzielenie czy jakis tam pobor pradu.Natomiast dobrze wiedza jedno - jak wyglada dolar Laughing i miedzy innymi dlatego ta rozbudowana standaryzacja i opisy "dla glupiego".Celowo napisalem "miedzy innymi", bo to wszystko jest jeszcze tez po to,aby nikt nie szukal do czego sie przyczepic i jak tu wytoczyc proces sadowy o odszkodowanie za " wprowadzenie w blad" czy " niepelna informacje" albo np. za " utrudnianie zycia".Przepisy konsumenckie sa odgornie ustalane przez rzad federalny tak,aby zawsze bylo najlepiej dla kupujacego.>><< Ameryka to jest taki " kraj z dyktatura" ,mozna by powiedziec.Pewne zasady i prawa sa z gory narzucone przez rzad - ale w taki sposob,ze sa bardzo przyjazne dla przecietnego czlowieka.Co nie zawsze podoba sie wielkiemu biznesowi.>><,marcys - a tak na marginesie....powiedzmy ze jestes teraz w sklepie i dobierasz aku tak aby wystarczylo ci na min.100 minut jazdy - musisz wiec znac pobor pradu twego auta.Czy teraz czytajac ten post pamietasz ile wynosi? - Rolling Eyes ale bez zagladania do ksiazki i bez dlugiego zastanawiania sie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Sty 08, 2011 5:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie! oczywiscuie ze nie! prawde mowiac wogole go nie znam bo nawet bym nie wpadl na pomysl by to mierzyc - skoro samochod sprawny Smile ale w europie jest wskaznik Ah i tym sie ludzie kieruja przy doborze...z drugiej strony w europir obowiazuje kilka norm pomiaru pradu rozruchu i tu juz wogole robia ludziom sieczke z mozgu bo naprawde malo ktory sprzedawca rozrusznia te normy - a roznice sa czasem nawet 1/3A!! tak ze pod tym wzgledem europa to obszar ktory tylko czycha by wydymac kupujacego, a kazda dana techniczna jest strzezona jak najwiekszy skarb co zmusza Kowalskiego do zawitania do ASO i tam wybulenie poteznej kwoty ;/
PS. Marku jak masz chwile to poszukaj na necie pdf ksiazki serwisowej jakiegos wspolczesnego samochodu wydana przez WKŁ to sie przekonasz o czym mowie! stara ksiazka do wartburga 353 miala ok.300str, nowa ksiazka do passata ma chyba 170 z czego kazda "grubsza" robota w postaci np. wymiany piasty kola, czy koncowki drazka jest skwitowana "udac sie do ASO"...i gdzie tu porownywac WKŁ do Clymerow czy innych Hajnsów Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sty 08, 2011 7:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak sam widzisz Ah jest malo praktyczne do aut dla prostych ludzi.W usa podaje sie Ah tylko dla baterii do lodzi motorowych i przyczep kempingowych .Dlatego ze tam parametr "poboru pradu w czasie uzywania na postoju" jest podawany jako glowny w danych technicznych.>, Przecietne auto V6 i V8 ma minimalny pobor pradu w czasie pracy silnika w granicach 30-50 Amperow (jednakowo czy auto jedzie czy stoi).Jest to wiec ciagla moc w granicach 500 watow! (przy 12V).Alternatory sa zazwyczaj ze sporym zapasem - od ok.90 do nawet 140A,co zapewnia moc w przedziale 1000W - 1700W.Taki zapas mocy jest bardzo potrzebny do rozmaitych dodatkowych odbiornikow,ale glownie do doladowania baterii zaraz po starcie,gdzie zima pierwsze pare minut ladowania to prad rzedu 30 - 50Amperow!>><<Sumujac - jak zdechnie alternator to jadac na samym aku oszczednie i tak potrzebujemy minimum 30 amperow ,co przez godzine jazdy daje 30Ah - akurat tyle,ile ma jeszcze kilkuletni kiepskiej firmy 60 amperogodzinny aku.A z kolei na nowym 60 Ah aku w zimie tez nie pojedziemy dluzej niz godzine,bo pojemnosc aku na mrozie spada nawet o polowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sseb
*
*


Dołączył: Feb 27, 2008
Posty: 62

PostWysłany: Czw Sty 13, 2011 23:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki wielkie za wyczerpujące odpowiedzi:) Jest mała niespodzianka: postanowiłem włożyć BOSCH S4 74Ah 680A. Jednak standardowy wymiar takiej baterii 278x175 nie pasuje do tacki - brakuje 1 cm w długości i 0,5 cm w szerokości . Pozostaje mi zatem rozginać tackę..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Sty 14, 2011 5:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>postanowi&sup3;em w&sup3;o&iquest;y&aelig; BOSCH S4 74Ah 680A.
>Pozostaje mi zatem rozgina&aelig; tack&ecirc;

no to po co wsadzac chcesz za duzy gabarytowo akumulator? nie lepiej kupic troszke mniejsza pojemnosc/wymiary i miec swiety spokoj? nie chce byczlym prorokiem ale zbyt duzy akumulator(pojemnosciowo) moze nie byc nigdy naladowany do konca, a zbyt duzego gabarytowo nie mieszczacego sie na "polce"nigdy nie zamocujesz poproawnie i bedzie gonil - a ze jego masa jest duza to i duza bezwladnosci i predej czy pozniejmoze dojsc do jego mechanicznego uszkodzenia(nie mowie o obudowie, ale o jego plytach z czynnym tlenkiem olowiu)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 14, 2011 6:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys- wiem,dlaczego kupil 74Ah.Bo z serii S4 nie ma juz mniejszych wymiarow przy tym pradzie.Jak bedzie 70 czy 60 Ah to jest juz ponizej 650A i oprocz tego jest wyzszy o ponad 2 cm. http://rb-aa.bosch.com/aa-batterien/nordic/media/brochure_S3-S4-S5.pdf No,ewentualnie jeszcze ten 72Ah,ale tez wymiary te same tylko troche nizszy.Cale szczescie , ze ParkAve maja alternator 140A,takze 74Ah mysle ze powinien byc ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sseb
*
*


Dołączył: Feb 27, 2008
Posty: 62

PostWysłany: Pią Sty 14, 2011 12:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokładnie tak jak Kolega MarkSeven mówi. Wszystkie baterie o zalecanych parametrach mają te wymiary. Wymiar mniejsze są juz sporo słabsze. A co oznacza, że alternator jest 140 A? W sensie, że wytrzyma mocniejszą baterię?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 14, 2011 15:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W sensie,ze szybciej ja doladuje .Dlatego, ze produkuje "wiecej pradu" i wystarcza go do wszystkiego z zapasem. Pod warunkiem,ze jest u Ciebie oryginalny,duzy alternator.Bo moze ktos kiedys wymienial i dal juz tylko 105A - jest troche mniejszy i sporo tanszy.Jak mozesz to zrob zdjecie alt i wrzuc na forum.Sprobuje zobaczyc czy to ten duzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Sty 14, 2011 20:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>marcys- wiem,dlaczego kupil 74Ah.Bo z serii S4 nie ma juz mniejszych >wymiarow przy tym pradzie.Jak bedzie 70 czy 60 Ah to jest juz ponizej 650A

marku ja to prosty chlop jestem i czegos nie rozumiem...czyzby producent zalecal aku "za duzy" - taki ze az sie nie miesci w miejscu dla niego przeznaczonym?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sseb
*
*


Dołączył: Feb 27, 2008
Posty: 62

PostWysłany: Pią Sty 14, 2011 21:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

widocznie amerykańskie baterie o tych parametrach są ciut mniejsze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sty 15, 2011 8:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys - no ja tez chlop prosty,i tez po chlopsku ci odpowiem - po prostu Bosch nie dedykuje baterii S4 dla aut amerykanskich.Te baterie sa robione pod standardy europejskie - sa inne oznaczenia,wymiary,prady itd.Kolega sseb wybral opcje zakupu 3 razy tanszej niz Delco baterii eu o zblizonych parametrach i akurat jego wybor padl na Boscha S4! Mysle ze to dobry wybor,pod warunkiem ze jakosc tych baterii jest taka jak w opisie.>< Wymiary oryginalnej baterii AcDelco 78 to 276 x 177,wys.185. Baterie 78 innych firm to przewaznie 260 x 180 .Takze nie wiem dlaczego Bosch nie wchodzi ci na szerokosc?- skoro ma 175.Wydaje mi sie,ze amerykanskie baterie maja lekko zwezane dno - popatrz na rysunek http://www.autozone.com/autozone/parts/Gold-Duralast-Battery/1996-Buick-Park-Avenue/_/N-j4tu9Zacy27?counter=1&itemIdentifier=53436_176353_0_

Uploaded with ImageShack.us >><< Osobiscie uzywam od wielu lat baterii DuralastGold.Maja lepsze parametry ,przystepna cene,3 lata wymiany bez podania przyczyny ,oraz 8 lat gwarancji!Sa tak samo niezawodne jak Delco .

Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sseb
*
*


Dołączył: Feb 27, 2008
Posty: 62

PostWysłany: Wto Sty 18, 2011 13:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ach dokładnie - i tu mamy przyczynę Smile Pozostaje spiłować diaxem brzegi podstawki i będzie jak znalazł - drobny tuning Smile
Co do S4 to jeszcze jej nie kupiłem, bo trafił mi się wyjazd, podczas którego stara Centra 52/560 dała jeszcze radę. W sumie jezdziłem na niej 2 lata. Być może z powodu zbyt niskich parametrów kołysały mi się czasem obroty podczas stania na światłach..
mysle, czy nie lepiej S5 74 Ah 750 A. Zrobię zdjcie alternatora i wrzucę w wolnej chwili.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Sty 18, 2011 21:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>stara Centra 52/560 da³a jeszcze radê. W sumie jezdzi³em na niej 2 lata.

ludzie co wy robicie z tymi akumulatorami ze wam aku wytrzymuje 2 lata? ja jezdzilem juz na roznych bateryjkach(bosch,centra, ZAP.teraz autocraft od 3 lat) i w roznych samochodach (benzyniaki/diesle) i zawsze bateryjka zyla 5-6 lat. przez ten okres jedynie podladowalem czasem w zimie jak stary diesel nie chcial odpalic, lub jak na swiatlach zostawilem auto na kilka dni..pozatym NIC. sprawdzales ladowanie u siebie? 2 lata to naprawde za malo na nawet najgorszy akumulator!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Sty 19, 2011 10:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Druga rzecz,ze tanie bezobslugowe baterie to mit.Pod nalepkami z nazwa firmy i parametrami normalnie mieszcza sie korki,przez ktore uzupelnia sie wode destylowana.Wszystkie moje auta jezdza na marce Sakuro robionej nie wiem przez kogo dla sieci Inter-cars.Raz w roku kontrola poziomu,przed zima pelne naladowanie i to wszystko.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Sty 19, 2011 11:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
>stara Centra 52/560 da³a jeszcze radê. W sumie jezdzi³em na niej 2 lata.

ludzie co wy robicie z tymi akumulatorami ze wam aku wytrzymuje 2 lata? ja jezdzilem juz na roznych bateryjkach(bosch,centra, ZAP.teraz autocraft od 3 lat) i w roznych samochodach (benzyniaki/diesle) i zawsze bateryjka zyla 5-6 lat. przez ten okres jedynie podladowalem czasem w zimie jak stary diesel nie chcial odpalic, lub jak na swiatlach zostawilem auto na kilka dni..pozatym NIC. sprawdzales ladowanie u siebie? 2 lata to naprawde za malo na nawet najgorszy akumulator!


Jak mi padnie akumulator to zgłoszę się do ciebie Laughing Jedni mają szczęście do kobiet drudzy do pieniędzy a ty chyba masz szczęście na baterie. Laughing Wink
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Sty 19, 2011 11:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W poprzednich moich czy ojca wozach(poczatki lat '80 i pozniej)aku wytrzymywaly spokojnie 8-10 lat.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Sty 19, 2011 12:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Druga rzecz,ze tanie bezobslugowe baterie to mit.Pod nalepkami z nazwa firmy i parametrami normalnie mieszcza sie korki,


Jedi masz duzo racji - w wiekszosci aku sa zamaskowane korki (lub zespol korkow spojonych wspolnym deklem). i najczesciej wlasnie "uszkodzenie" aku polega na odparowaniu elektrolitu - wtedy wystarczy dolac wody i mozna kolejne 2 lata smigac Smile ale niestety coraz czesciej korkow wogole brak i wtedy kapa ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group