www.asu.pl :: Zobacz temat - kontrolka hamulca ??
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

kontrolka hamulca ??

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
sipadodge
*
*


Dołączył: Jun 22, 2008
Posty: 332
Skąd: kalisz dodge caravan 3,0 lpg 96

PostWysłany: Wto Sty 04, 2011 20:40    Temat postu: kontrolka hamulca ?? Odpowiedz z cytatem

witam zaswieciła mi sie kontrolka od hamulca, tarcze mialem do wymiany no i zmieniłem klocki tak samo a kontrolka jak swiecila tak swieci ? ma ktos moze jakis pomysł jak ja zgasic ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Sty 04, 2011 22:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Voyagery od 96-2000 nie maja czujnika zużycia klocków,wię wymiana klocków i tarcz nie ma nic z tym wspólnego .Może to kontrolka od hamulca postojowego ,wtedy może być uszkodzony czujnik
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sipadodge
*
*


Dołączył: Jun 22, 2008
Posty: 332
Skąd: kalisz dodge caravan 3,0 lpg 96

PostWysłany: Sro Sty 05, 2011 18:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

brak plynu dot był problemem dolałem i kontrolka zgasła
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Sty 06, 2011 1:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poziom plynu w zbiorniczku obniza sie wraz ze zuzyciem klockow.Kontrolka jest specjalnie tak zrobiona,ze zapala sie wtedy,gdy klocki sa juz na tyle cienkie ze powinny byc wymienione.W ten sposob jest rozwiazany czujnik wymiany klockow w wielu amerykanskich autach.Po wymianie poziom plynu powinien sie podniesc,a jesli bylo go za malo to nalezy dolac.Sygnalizacja ta dziala poprawnie,pod warunkiem ze po wymianie wszystkich klockow jest odpowiedni poziom plynu w zbiorniczku ( do kreski Max).>><< Takze kiedy komus zaswieci sie lampka ,to nalezy najpierw sprawdzic grubosc okladzin,a nie dolewac plynu(gasic lampke) i jezdzic dalej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Sty 06, 2011 7:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dokładnie tak jest jak MarkSeven napisał
ale jak ktoś zrobił już tak jak kolega sipadodge to trzeba tera pamiętać że:
gdy będziemy wymieniał klocki hamulcowe na nowe to trzeba odessać płyn hamulcowy ze zbiorniczka(tak ażeby się nie przelał) płyn hamulcowy jest żrący i może nam później autko korodować w miejscach upapranych w płynie
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Sty 06, 2011 13:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do wskazania kontrolki ze zbiorniczka płynu koncepcja niby w miarę miała być dobra niestety w praktyce wszystko wskazuje na mniej oczywiste.

Praktyka pokazuje co innego np.gdy jedne klocki zużywają się szybciej na jednym kole i co wtedy Question
Mało prawdopodobne aby kontrolka zaświeciła w odpowiednim momencie a w zbiorniczku musiałbyś mieć małe laboratorium pomiarowe.

Uważam ,że czujniki na klockach były by bardzo dobrym rozwiązaniem.
A to nic innego jak styk do masy.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Sty 06, 2011 15:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sato napisał:


Praktyka pokazuje co innego np.gdy jedne klocki zużywają się szybciej na jednym kole i co wtedy Question
Sad Wtedy tez zaswieci sie lampka i jest to znak,ze trzeba sprawdzic dlaczego! Jesli nie ma wycieku,to znaczy ze poziom plynu obnizyl sie na wskutek wiekszego zuzycia np.tylko jednego klocka. Po ogledzinach nalezy zdecydowac,czy tymczasowo wymienic tylko ten klocek,czy wszystkie,czy po prostu na razie jeszcze jezdzic dalej az do wyplaty.....Ale juz ze swiecaca lampka aby przypominala o usterce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Sty 06, 2011 21:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marku przy niesprawnym ukladzie (zapieczony zacisk, inne usterki powodujace zuzywanie sie niesymetryczne klockow) czujnik poziomu plynu nie zawsze zadziala i nie moze byc to wyrocznia! w zaciskach jedno tloczkowych moze dojsc do sytuacji ze zuzywany bedzie klocek od strony "bez tloczka" i wtedy nawet calkowite zuzycie klockow nie spowoduje ubytku plynu, w zaciskach zas z tloczkami po obu stronach tarczy pojemnosc zbiorniczka jest na tyle duza ze zuzycie jednego klocka tez nie powinno skutkowac az takim obnizeniem poziomu plynu.
na dobra sprawe to lepszy taki wskaznik niz zaden, ale i tak czujki przy klockach sa najlepsze - tylko czemu tak czesto sa ugnite i nie dzialaja? ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera&#179;tów

PostWysłany: Czw Sty 06, 2011 22:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys Czujniki na klockach za zwyczaj sa tylko na jednym klocku na zacisk, a co w sytuacji kiedy akurat wytrze się ten bez czujnika? Są też auta które mają tylko po jednym czujniku na oś, co wtedy? Ale to tylko przykłady, kiedyś nie było czujników i jakoś dawaliśmy radę, i nie było problemów Very Happy
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Sty 06, 2011 22:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

diku masz oczywiscie racje...nic nie zastapi chocby co polrocznego zejscia do podziemi (kanalu) i lookniecia na podstawowe elementy czy kontroli chocby poziomu oleju..samochod to tylko mechaniczne ustrojstwo gdzie wszystkie systemy moga kiedys zawiesc
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sty 07, 2011 2:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok. marcys,ale musze Cie wyprowadzic z bledu - otoz zaciski jednotloczkowe sa zawsze "plywajace",to znaczy ze nacisk tloczka z jednej strony powoduje sciskanie tarczy z obu stron jednakowo,bo ta czesc zacisku z tloczkiem jest ruchoma (przesuwa sie).I dlatego bez wzgledu na to ktory klocek jest mniej lub bardziej zuzyty - wysuniecie tloka jest zawsze o tyle ,ile wynosi suma zuzycia obu klockow.Takze w kazdym przypadku poziom plynu w zbiorniczku obnizy sie . Fachowcy uwazaja,ze jest to w miare prosta , dokladna i niezawodna sygnalizacja zuzycia.I dlatego jest powszechnie stosowana.Oczywiscie niektore stacje obslugi podczas wymiany np.oleju zauwaza maly ubytek plynu i profilaktycznie dolewaja do pelna (niepotrzebnie),i tym samym wszystko bierze w leb.Ale jak ktos samemu to kontroluje - to nie potrzeba lepszego sposobu.>><< A przy zapieczonym zacisku tloczek podczas hamowania i tak zawsze przesunie sie do przodu (bo to jest wielka sila) , tylko nie chce sie za wiele cofnac.A wiec poziom plynu tez sie obniza!Gdyby bylo inaczej - to od razu zauwazysz wtedy brak hamowania w danym kole i to zmusi cie do przegladu lub naprawy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Sty 08, 2011 5:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie no marku masz 1000% racji! ale sa przypadki gdy zapieka sie zacisk(lub prowadnice sa na tyle wyrobione ze zacisk nie pracuje prostoliniowo, lub zapiekaja sie klocki) i wtedy moze wystapic efekt ze zuzywany bedzie tylko klocek od zewnatrz - czyli ten bez czujki. tak czy siak nawet len powinien PRZYNAJMNIEJ raz na pol roku zagladnac tu i owdzie Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Sob Sty 08, 2011 21:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nawiazaujac do polrocznych przegladow auta przez uzytkownika to co powiecie na auto ktore wlasnie oddal mi znajomy (kupil sobie inne a to mu jest zbedne) w ktorym hamuja tylko 2 kola przednie a tyl wogole juz nie dziala! Z jednej strony nie ma juz wogole tarczy Shocked (zostala tylko rdza) a z drugiej cos jest ale nie hamuje! takich przypadkow w tym aucie moge wymieniac bez konca (np. olej nie wymieniany przez ok 5 LAT czy pasek rozrzadu wymieniony ostatni raz 7 LAT temu) bo on poprostu nie dba o to czym i jak jezdzi! Ja wzialem to auto zeby miec jak dojechac raz w tygodniu do pracy 15 km ale powolutku doprowadzam ja (mowa o Mazdzie 626) do stanu uzywalnosci Wink
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Sty 08, 2011 21:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

brewka a moj niedoszly szwagier w vw derby oleju niewymienil nigdy (7 lat nim jezdzil! i jezdzil nim duzo!), tylko dolewal jak mu zaczelo brakowac! na domiar tego pewnej zimy przez odme zachlapalo mu filtr powietrza wiec go wywalil i jezdzil bez! jakby tego bylo malo VW silnik 1,1 ma smarowanie walka rozrzadu zrealizowane pod deklem glowicy za pomoca plastikowej magistrali (takiej rurki doprowadzajacej olej do chyba 5 panewek walka - u niego 3 z 5 tych kroccow byly zlamane - czyli smarowania na 3 panewkach walka nie bylo Smile, jakby tego bylo malo kupil za pare groszy drugiego takiego derbyego na czesci , z tym ze nowszy rocznik! podczas wymiany zawieszenia okazalo sie, ze w nowszym derbym wahacze przednie sa giete, a u niegio w starszej wersji mial proste...wahacze oczywiscie zeliwne! teoretycznie zeliwo nie jest plastyczne...wiec w ruch poszedl slusznej wagi mlot i juz giete wahacze staly sie prostymi i mozna je bylo zamontowac Smile tak tez zrobil..o dziwo bez ustawiania geometrii wszystkie pomiary zawiechy wyszly w normie Smile
na koniec dodam ze auto caly czas jezdzilo w systemie 0-1 - czyli albo hamulec do oporu , albo gaz w podlodze - posrednich wartosci "śwagier" nigdy nie stosowal Smile auto nigdy nie odmowilo posluszenstwa, palilo w najwieksze mrozy, wozilo cala rodzine na wakacje..na koniec zostalo sprzedane sasiadowi za grube pieniadze, bo wizualnie mimo wieku nie bylo sie do czego przyczepic Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Sty 08, 2011 22:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
tak tez zrobil..o dziwo
oj,jak nieladnie sie wyrazasz! mowi sie "o panienko" Laughing a wracajac do rzeczy- chyba dzis takich glupoodpornych aut juz nikt nie produkuje.... niestety,inne czasy,a szkoda!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Sty 09, 2011 5:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>a wracajac do rzeczy- chyba dzis takich glupoodpornych aut juz nikt nie >produkuje...

no raczej nie...derbyk byl zacnego rocznika chyba 84 i to chyba ta dekada byla ostatnia z serii niezniszczalnych samochodow ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group