www.asu.pl :: Zobacz temat - windstar 3.8 95r problemy z silnikiem
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

windstar 3.8 95r problemy z silnikiem

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
szajba30
*
*


Dołączył: Dec 30, 2010
Posty: 11

PostWysłany: Czw Gru 30, 2010 21:36    Temat postu: windstar 3.8 95r problemy z silnikiem Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich,

ostatnimi czasy, jak się zaczęły temperatury poniżej zera mój wini działa jakby chciał a nie mógł ;/

Windstar 3,8 1995r, gaz II gen obecnie nieużywany (konieczna regulacja, która chwilowo jest niemożliwa ze względu na złą pracę silnika)

podczas jazdy, gdy zmieni sobie bieg i obroty silnika spadną na około 1100-1400 obr to strasznie szarpie.


Nie znam się aż tak bardzo na mechanice, ale słychać także jakby nie palił na jeden cylinder.
Świece zapłonowe wymieniałem na nowe, przewody wysokiego napięcia rzekomo były wymieniane latem tego roku (wymieniał je poprzedni właściciel)

Gdy miałem chwilkę czasu to posprawdzałem czy jest iska na świecach. Iskra była, ale na jednym garku była koloru czerwonego ;/

Co radzicie??
Od czego mam zacząć naprawę?? Co na początku posprawdzać??

Z góry dzięki za odp
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Gru 30, 2010 21:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli iskre masz czerwona to do sprawdzenia masz : swiece, kable, cewki.
swiece mozesz sprawdzic podpinajac w miejsce tej "czerwonej" inna swiece, jesli nadal bedzie czerwona to albo kable albo cewka, kabel tez mozesz podmienic z innego cylindra i tak po kolei eliminuj elementy wiliczanki Smile nie ma tego duzo - dasz rade Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
szajba30
*
*


Dołączył: Dec 30, 2010
Posty: 11

PostWysłany: Czw Gru 30, 2010 21:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Świece odpadają, bo jak podmieniłem na inną, to iskra też była czerwona Smile wiec pewnie wina kabla,
a czy to możliwe że iskra może nie być pełnowartościowa i to jest powodem że szarpie podczas jazdy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pią Gru 31, 2010 8:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

podmień takto najpierw kabel

a czy to mo¿liwe ¿e iskra mo¿e nie byæ pe³nowarto¶ciowa i to jest powodem ¿e szarpie podczas jazdy?

może być
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Gru 31, 2010 22:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>a czy to mo¿liwe ¿e iskra mo¿e nie byæ pe³nowarto¶ciowa

jak powiedzial gural : moze byc! zeby od iskry nastapil zaplon iskra musi miec odpowiednia energie! samo pojawienie sie iskry praktycznie o niczym nie swiadczy! stad gdy na swiecy jest przebicie to iskra niby jest ale zaplon juz nie koniecznie ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Gru 31, 2010 23:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najprosciej jest zmierzyc omomierzem opornosc kabli.Powinna byc nie wieksza niz 20 - 30 kiloohm.Moze byc przerwa w kablu.W srodku kabla nie ma metalowych drutow,tylko wklad oporowy wykonany podobnie jak grafit w olowku.ten wklad moze byc pokruszony.Iskra wtedy przeskakuje,ale energii nie ma - to znaczy ze w cylindrze pod cisnieniem tej iskry prawie nie bedzie.Poza tym jedna cewka pracuje na 2 cylindry (szeregowo) - znaczy ze gdy jeden kabelek szwankuje,to 2 cylindry przerywaja. Przy sprawdzaniu iskry ostroznie! - aby iskra z wyjetej fajki nie skoczyla na kabelek od wtrysku,bo moze spalic komputer.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szajba30
*
*


Dołączył: Dec 30, 2010
Posty: 11

PostWysłany: Sob Sty 08, 2011 15:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj wymieniłem kabelki na nowe, ale nadal pojawia się ten sam problem.. ;/

Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć w jaki sposób mogę sprawdzić cewkę czy działa prawidłowo? (czy wogole można ją sprawdzić?? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Sty 08, 2011 21:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cewka to "zwykly" transformator i mozesz ja pomierzyc omomierzem ale wynik mimo, iz wyjdzie OK nie zawsze oznacza ze cewka jest OK! o ile po stronie pierwotnej (niskiego napiecia) wyniki mozna przyjac za trafne, to strona wtorna(wys.nap) moze miec przebicie ujawniajace sie tylko w momencie przeskoku iskry - i omomierzem wyjdzie ci OK a podczas pracy iskra bedzie ci "ginela" pomiedzy odplywami do innych cylindrow. Najpewniejsze to podmienic cewke na inna sprawna
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
szajba30
*
*


Dołączył: Dec 30, 2010
Posty: 11

PostWysłany: Nie Sty 09, 2011 18:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmmm... tego się obawiałem ;/

mam możliwość zakupić w miarę tanią cewkę (sprawną w 100%) od windstara z 96 r ale od silnika 3.0, będzie pasowała??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pon Sty 10, 2011 14:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj
Przerabiałem podobne objawy w moim windstarze. Na komputerze wyszło częste wypadanie zapłonu( juz nie pamiętam na którym cylindrze), zająłem się świecami i przewodami wn, świeca jedna miała pękniętą porcelankę na elektrodzie, po wymianie kabli oraz siwiec nic się nie zmieniło na lepsze. Pomiar cewki rzeczywiście jest trochę upierdliwy. Ja po porażkach (zmiany nic nie dały) pomierzyłem cewkę po stronie niskiego napiecia oraz wn między cylindrami( należy odpiac wszystkie kable od cewki) oporność między 1-5, 4-3, 2-6. Kupiłem nową(używaną) po wymianie wszystko wróciło do normy. Pomiar cewki wypadł tak, że jedna oporność była inna i to dużo od pozostałych dwóch. Nie polecam kupowania cewki nie z tego modelu inne parametry.
Pozdrawiam Adam
_________________
Windstar 3,8 1995 zagazowany, po wymianie uszczelek pod głowicą
"W życiu należy spróbować wszystkiego nawet trucizny"M.Hoffman
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szajba30
*
*


Dołączył: Dec 30, 2010
Posty: 11

PostWysłany: Sro Sty 26, 2011 20:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie, po krótkiej nieobecności....

cewka została wymieniona, i nadal dzieje się to samo ;/

macie może jeszcze jakieś pomysły??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Czw Sty 27, 2011 1:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj
Jeżeli wszystko na części wn jest zrobione poprawnie (kable,świece,cewka) i nadal jest problem to proponuje jednak standardową procedurę i podpiąć go do komputera. Może być wiele problemów, a na diagnostyce powinno wyjść co go boli, trudno ta wyrokować. Jak wspominałem miałem podobny problem i po dłuższej walce i diagnozie wyszło wypadanie zapłonu na cylindrze i drogą eliminacji poszczególnych uszkodzeń na instalacji wn usunąłem usterkę. Może być problem z silnikiem krokowym, z układem paliwowym(wtrysk), duzo pomysłów ale opartych na przypuszczeniach.
Adam
_________________
Windstar 3,8 1995 zagazowany, po wymianie uszczelek pod głowicą
"W życiu należy spróbować wszystkiego nawet trucizny"M.Hoffman
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Czw Sty 27, 2011 1:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podobne objawy mogą być związane z problemami z uszczelkami pod głowicą, na kolektorze dolotowym. Może zalewać cylinder płynem chłodzącym. Miałem podobny objaw i potem padły uszczelki, wymiana kompletu i planowanie głowic pomogło. Opcja bardzo smutna ale możliwa, w końcu jeździsz na gazie a to moz ebyć przyczynek do takiego uszkodzenia.
_________________
Windstar 3,8 1995 zagazowany, po wymianie uszczelek pod głowicą
"W życiu należy spróbować wszystkiego nawet trucizny"M.Hoffman
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Czw Sty 27, 2011 1:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po porostu wróżenie i gdybanie znajdź dostęp do kompa i podepnij samochód. Mieszkasz blisko daj znać ja ma sprzęt to jakoś się umówimy.
_________________
Windstar 3,8 1995 zagazowany, po wymianie uszczelek pod głowicą
"W życiu należy spróbować wszystkiego nawet trucizny"M.Hoffman
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
szajba30
*
*


Dołączył: Dec 30, 2010
Posty: 11

PostWysłany: Czw Sty 27, 2011 1:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hmmm.... ok, będzie trzeba go podpiąć pod kompa....

ale taka mała ciekawostka:
mówisz problem z silniczkiem krokowym??
być może, bo ostatnio zauważyłem że jest on kompletnie odłączony... ;/
bym spróbował go podłączyć.... tylko nie wiem gdzie Smile heh
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Czw Sty 27, 2011 8:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciekawe kto go odłączył i po co. Powinna być wtyczka pasująca do gniazda, nie mam zdjęcia a na razie jestem uziemiony w domu (grypa).Szukaj na form może jest zdjęcie. Ale nie powinno być problemu jeżeli wtyczka jest może ten ktoś uciął wtyczkę. Jeżeli taki numer wyszedł to trzeba dokładnie przejrzeć całość silnika czy wszystko jest na miejscu i podpięte. Życzę powodzenia
_________________
Windstar 3,8 1995 zagazowany, po wymianie uszczelek pod głowicą
"W życiu należy spróbować wszystkiego nawet trucizny"M.Hoffman
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Sty 30, 2011 18:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

silnik krokowy w naszych autkach jest na przepustnicy. Można powiedzieć ze na środku auta pod podszybiem. Bardzo łatwy dostęp.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szajba30
*
*


Dołączył: Dec 30, 2010
Posty: 11

PostWysłany: Nie Sty 30, 2011 20:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiem wiem gdzie się znajduje krokowy, jakbym nie wiedział co to jest i gdzie to się mieści, to bym nie mówił że jest on odłączony ;p

no właśnie.... tylko gdzie go podłączyć?? bo na chwilę obecną to dwa kable idące od krokowego ładnie sobie dyndają niepodłączone nigdzie ;/

koledzy, gdzie Wy macie je podłączone??

może ktoś da jakieś fotki??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Nie Sty 30, 2011 21:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jutro zerknę.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szajba30
*
*


Dołączył: Dec 30, 2010
Posty: 11

PostWysłany: Nie Sty 30, 2011 23:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

git, dzięki...

czekam z niecierpliwością Smile))
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pon Sty 31, 2011 19:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem


Strzałką zaznaczyłem kierunek w którym wchodzą przewody do wiązki, idą one w kierunku skrzyni biegów, do wiązki głównej. Gdzie dalej, nie sprawdzałem, bo musiałbym ciąć osłonkę wiązki. U mnie kolory to: czerwony i biały z niebieskim paskiem (tyle co się dopatrzyłem, bo już troszkę ze starości zmieniły kolory)
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pit123
*
*


Dołączył: Feb 28, 2011
Posty: 1

PostWysłany: Pon Lut 28, 2011 10:31    Temat postu: Windstar 3.0 98r walka z silnikiem Odpowiedz z cytatem

Witam!
Panowie walcze od jakiegos czasu z dziwnym zachowaniem sie silnika!
Koledzy na forum Windstara pomagają jak sie da ale nadal nie usunąłem usterki.

ogólny link do tematu:
http://www.windstar.fora.pl/silnik,24/wymiana-zebatki,1440.html

A moze Wam coś do głowy jeszcze wpadnie?

Objawy: Wszystko zaczeło się dziac od momentu wyciągnięcia i wymiany zębatki na mechanicznej części impulsatora. (albo cholerny zbieg okoliczności)
nierówna praca silnika przy zejściu z obrotów czasami potrafi zgasnąć(nie za każdym razem) i za każdym razem podczas wkręcania szarpie motorem do 1200rpm (jak by nie palił na wszystkie gary może dwa może jeden gar) bo można ruszyć spokojnie ale to sie czuje!!! !@%@#$%!@ mać.
Padł pomysł iż może siadł czujnik temperatury bo główny objaw był przy zimnym motorze. teraz nie ma już różnicy.
po ściągnięciu z czujnika temp. kostki włączają się wentylatory najpierw pierwszy i po dwóch sekundach drugi i działają do momentu wpięcia kostki z powrotem. Zmasowanie nic nie dało czyli nie rozłączyło pracujących wentylatorów. samochód "normalnie" pracował i na zimnym motorze i na ciepłym. Shocked
Natomiast strzelił w kolektory na benzynie co jednak skłania mnie do przestawionego zapłonu albo zbyt bogatej mieszanki...

-wyczyszczona przepływka
-wyczyszczony krokowiec
-wymienione świece na platynowe MotorCrafty
-wymienione przewody zapłonowe na standarty PLus
-wymieniony filtr paliwa
-wymieniony filtr powietrza
-sondy pracują normalnie (w pożądanych zakresach)
-komputer nie ma błędów ani na Fordowskim kompie w ASO ani na moim
-uszczelki pod głowicami sprawne (nie ma oleju w układzie chłodzenia)

Evil or Very Mad

dzieje się tak i na sekwencji i na benzynie!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
szajba30
*
*


Dołączył: Dec 30, 2010
Posty: 11

PostWysłany: Nie Kwi 03, 2011 17:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Drodzy forumowicze....

przyszła wiosna, więc nastąpił wielki czas aby powrócić do naprawy winiego.

Poprzednie świece zapłonowe, jakie wkręcałem do windstara były świecami "zwykłymi" z firmy Autolite, zastąpiłem świeczkami platynowymi także z Autolite.

Stwierdziłem, że jednak zamówię świeczki platynowe, po wkręceniu świec, wymianie jednego kabla (ponieważ przy zdejmowaniu go ze świecy został na niej metalowy rulonik [nie wiem jak to fachowo nazwać] który się odłączył od kabla WN), resecie kompa winnie wreszcie przemówił głosem 3,8 v6 a nie głosem z silinka od ursusa c330 Smile

Jednym słowem... Nie warto oszczędzać na świecach:)

Dzięki wszystkim za pomocne rady:)

Pozdro Smile)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Kwi 04, 2011 6:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja bym raczej stawial na uszkodzony kabel WN i ew. bledy kompa niz na swiece! sam material elektrod nie jest lekiem na kulawa prace silnika!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
szajba30
*
*


Dołączył: Dec 30, 2010
Posty: 11

PostWysłany: Pon Kwi 04, 2011 18:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

błędy kompa odpadają, ponieważ podczas tej awarii kilkukrotnie resetowałem kompa i zawsze problem powracał... Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
adam_b
*
*


Dołączył: Jul 29, 2006
Posty: 124
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto Kwi 12, 2011 12:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dawno mnie nie było.
Ja proponuję sprawdzenie cewki wn. Miałem podobne objawy i walczyłem dość długo, okazało się że było przebicie na cewce między dwoma cylindrami i silnik nierówno pracował(wypadanie zapłonu).
Adam
_________________
Windstar 3,8 1995 zagazowany, po wymianie uszczelek pod głowicą
"W życiu należy spróbować wszystkiego nawet trucizny"M.Hoffman
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group