www.asu.pl :: Zobacz temat - Błąd "35" G.Voyager 3,3 96r.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Błąd "35" G.Voyager 3,3 96r.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Gru 28, 2010 10:49    Temat postu: Błąd "35" G.Voyager 3,3 96r. Odpowiedz z cytatem

Od wczoraj "check" wyświetla mi taki błąd, błąd "35".

Przetłumaczyłem to, a dokładniej, zaprzyjaźniony tłumacz z netu Wink w taki sposób:

"Wentylator chłodnicy problem kontroli układu".

Co z tym zrobić, gdzie tego szukać, co się zepsuło i jak to naprawić ?
Wkurza mnie ten świecący "check', a już daaawno mi nie świecił Wink i tak było fajnie i ciemno Wink

Auto normalnie jeździ i odpala.

Proszę o pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Wto Gru 28, 2010 11:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

może rezystor wentylatora padł??? chociaż jak miałem jajko i mi padł to żadnego błędu nie miałem

normalnie ci działają wentulatory??
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Gru 28, 2010 15:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

35 dotyczy bardziej obwodu przekaznika wolnego biegu wiatraka chlodnicy.Mozesz nie miec wolnego biegu,a jak sie mocno podgrzeje,to dopiero zalacza szybki i dlatego wydaje Ci sie ,ze wszystko jest w porzadku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Gru 28, 2010 17:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marek, masz chyba rację. Wentylator załącza się, jak się zagrzeje silnik, tak więc, silnik się nie przegrzeje. Być może jest też tak jak piszesz, że nie załącza się wolny bieg wentylatorów, ale tego już nie wiem.
Poradź co mam zrobić, a dokładniej co mam wymienić lub naprawić i gdzie "tego czegoś' szukać ?

Jest też coś takiego dziwnego Confused że nim silnik osiągnie normalną temperaturę tj. chyba 95st, to wcześniej, powiedzmy około 70st, załączają się wentylatory, wentylator i niezależnie, czy jest to lato, czy też zima.
Tyle, że "to" mam od samego początku posiadania auta i nigdy błędów w tym względzie mi nie wykazywał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Gru 29, 2010 14:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wczoraj wieczorem kontrolka serwisowa zgasła i do dziś się nie zaświeciła.
Za parę dni jak coś się zmieni, to dam o tym znać.
Nie mniej jednak, na przyszłość, dobrze byłoby wiedzieć gdzie szukać usterki i jak ją usunąć, jakieś pomysły ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Sty 14, 2011 16:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Problem powrócił. Proszę o wskazanie lokalizacji przekaźnika o którym napisał Marek i czy muszę go wymienić, czy też można go naprawić ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Sty 15, 2011 3:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przekaźnik znajduje się na prawej stronie koło filtra powietrza.


_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Sty 15, 2011 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wielkie dzięki za fotki i podpowiedź.
To ja już kiedyś go widziałem, nawet interesowałem się nim, sam ze sobą, co to za urządzenie Wink
Podpowiedz, czy to można naprawić, czy tylko wymienić. Z kanałem niestety mam kłopot, a kłaść się pod auto w tę pogodę, to nerki mi odpadną Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Sty 16, 2011 0:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spotkałem się gdzieś na forum jak to naprawić ,ale nie mogę tego znaleźć.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Sty 17, 2011 14:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Postaram się też poszukać sposób naprawy, ale jak się temu przyglądnąłem, to raczej jest to niemożliwe, ale skoro gdzieś widziałeś, to postaram się tego poszukać.

Już to wymontowałem, przeczyściłem styki, położyłem na "kalafiorze" celem wysuszenia, ogrzania Confused i... dalej wyskakuje błąd.
Przy okazji zrobiłem fotki z widocznymi numerami, ale dla jasności też je opiszę.

http://img593.imageshack.us/i/obraz002b.jpg/

http://img688.imageshack.us/i/obraz001tx.jpg/

A teraz numery, o ile dobrze je odczytałem z zachowaną kolejnością jak na zdjęciach:

04707286AF

64469D

353B

Żeby wymontować przekaźnik wolnego biegu wiatraka chłodnicy, to najlepiej jest to zrobić z kanału, a gdy go brakuje, to od góry.
W tym celu należy zdemontować "puszkę rezonatora" i obudowę filtra powietrza, to tylko 3 śruby na klucz "10".

Sam przekaźnik przykręcony jest 2 śrubami na klucz "6,5" lub wkrętak krzyżowy.

W pierwszym odruchu zdemontowałem podstawę akumulatora, bo sądziłem, że to będzie łatwiej i szybciej, a okazało się w ogóle niepotrzebną pracą.
Po zdemontowaniu ww. podstawy i tak musiałem odkręcać obudowę filtra powietrza i wtedy dostęp do przekaźnika jest wzorcowy.

Sato, jak znajdziesz ten opis, to proszę wklej link do opisu, a jeśli ja znajdę, to też wkleję ten link.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Sty 17, 2011 14:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poszukaj postów od Wmarka on coś tam pisał na temat przekaźnika.

podobny temat
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1294255.html
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Sty 17, 2011 16:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Od Wmarka znalazłem tylko to, może komuś się przyda:

http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=56741&highlight=#56741

i nic więcej jeśli chodzi o naprawę, ale szukam dalej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Wto Sty 18, 2011 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mirkowi trochę się pomyliło Wink Ja nie naprawiałem przekaźnika wentylatorów tylko Przekaźnik podgrzewania foteli
http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7352

Wolne obroty wentylatora możesz sprawdzić włączając klimę ,po włączeniu klimy za kilka sekund powinny właczyć się wentylatory i prawdopodobnie wtedy pracują na 1 biegu,wtedy sprawdzisz czy przekaźnik masz sprawny nie gotując przy okazji silnika.

Sprawdz masę komputera ECU ,brak lub słaba jego masa objawia się brakiem działania przekaźnika wentylatorów (miałem taki przypadek)
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Lut 14, 2011 10:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tę ciemną Wink masę sprawdzę, ale przy okazji doszły nowe błędy i myślę, że są one powiązane z błędem "35" jeśli się mylę, to proszę o wyjaśnienie. Kompletnie nie wiem o co chodzi z tymi sterownikami, ani gdzie ich szukać.

Błąd "22" - tłumacz z netu, przetłumaczył to tak:

"Problem układu sterowania - otwarty lub zamknięty. Sterownik nie reaguje odpowiednio do sygnału sterującego".

Błąd "27" J.w. i z tego co się zorientowałem to tych sterowników jest 4 Question


Jak włączę klimę, to wentylatory nie załączają się, nawet nie chcą się włączyć po zdjęciu wtyczki zamontowanej na czujniku temperatury, na tym czujniku tuż pod cewką.

Na tę chwilę nie ma potrzeby załączania wentylatorów, ale wiosna już tuż, tuż... Very Happy no i chciałbym też w końcu zgasić ten świecący "check"


Przekaźnik wentylatorów wymienię pod koniec miesiąca, na ten czas brak gotówki Embarassed
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Lut 14, 2011 12:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aby z czytać kody musisz się podłączyć interfejsem lub skanerem.
Tymi ogólnymi kodami nic nie zdziałasz.
Myślę ,że na biedę wystarczyłby ELM 327.
Może ktoś ma taki w okolicy.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Lut 14, 2011 14:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

22 Sygnał czujnika chłodziwa poza zakresem.
27 Obwód wtryskiwacza nie przełącza się gdy jest to wymagane.
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Lut 14, 2011 15:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Waldi, czy dobrze rozumiem, że "22" to może być padnięty czujnik temperatury cieczy, ten zamontowany pod cewką o którym pisałem wyżej.

A co się tyczy "27" to gdzie tego szukać ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Lut 14, 2011 15:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

aaaaaż taki mądry to ja nie jestem Very Happy ,ale ten 22 to zapewne czujnik temperatury płynu
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lut 15, 2011 4:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przekaznik wentylatorow jest nienaprawialny.Jest to uklad elektroniczny,regulujacy napiecie na silniki 30% dla wolnego biegu i 100% dla szybkiego ,w zaleznosci od wartosci sygnalu z PCM (komputera).Jesli miales blad 35,to tak jak pisalem wczesniej,dotyczy obwodu przekaznika dla wolnego biegu.Moze byc to usterka przekaznika (najczesciej zmeczenie cieplne) , albo tez z jakiegos powodu PCM nie daje sygnalu dla zalaczenia wolnego biegu.I tu moze byc przyczyna zepsuty czujnik temp.plynu (albo obwody-kabelki czy wtyczka).Przy wlaczeniu klimy tez nie zalaczy wentylatorow jesli cisnienie freonu bedzie mniejsze niz 248 PSI.Trudno mowic,czy czujnik plynu jest dobry,czy nie - piszesz ze wyciagales wtyczke i moze dlatego wyswietla kod 22.Aby nie popasc w koszta , proponuje zaczac od wykasowania skanerem wszystkich bledow z pamieci - skanerem,bo odlaczanie aku nic nie da.Nastepnie poczekac az sie znowu pojawia i wtedy je dokladnie odczytac.Jesli dalej nie bedzie wolnego biegu i wyswietli tylko kod 35 ( P1491) ale juz bez kodu 22 - to moze oznaczac usterke przekaznika.Jesli kod 22 bedzie dalej,to moze to byc wina niesprawnego czujnika temperatury. Co do kodu 27,dotyczy on sterowania wtryskiwaczami."Sterownik"- Driver- to potoczna nazwa obwodu sterujacego w komputerze ( w PCM). Jest 6 obwodow ,tyle ile wtryskiwaczy.Kazdy obwod to miniaturowy tyrystor albo tranzystor mocy ,ktory precyzyjnie dozuje impuls masy dla otwarcia wtryskiwacza.Kod 27 podaje ogolnie blad w sterowaniu- dopiero skaner pokaze dokladnie ktorego wtrysku dotyczy ( P0201 do P0206 ).Wtryskiwacze sterowane sa masa,a wiec z drugiej strony sa caly czas pod napieciem +12V . Wystarczy ze do jakiegos wtryskiwacza nie dochodzi albo przerywa plus - i juz pokaze kod 27.Sprawdz dokladnie(probnikiem z zarowka) czy do wszystkich wtryskiwaczy dochodzi +12V - zarowka musi jasno swiecic.Moze przelaczajac na gaz odlacza sie ten plus i wtedy pojawia sie blad.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Lut 15, 2011 11:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Marku za precyzyjną podpowiedź. Jak tylko trochę mróz odpuści, a mamy -12 st C. to wezmę się za te usterki. Podjadę do znajomej i skanerem jak zalecasz, wykasuję błędy.
Wczoraj rozłączyłem aku celem wykasowania błędów i w tym czasie zrobiłem około 200km i żaden błąd z wyjątkiem "35" jeszcze nie wyskoczył.
Błąd "35" pokazał się w momencie uruchomienia silnika, zaraz po podłączeniu aku.
A myślę, że błąd "27" też z czasem się pokaże, bo raz na "x" czasu czuję jak jadę na LPG i to tylko w momencie przyspieszania, że silnik na ułamek sekundy traci moc. Jak objawy się nasilą, to pojeżdżę trochę na PB i zobaczę, czy wtedy też będzie występować ta sekundowa przerwa.
Jeśli tak, to posprawdzam zasilanie do wtrysków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Lut 16, 2011 1:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To,ze nie zalacza wolny bieg wentylatorow po wlaczeniu klimy - chyba mamy wyjasnione.Piszesz,ze jest -12st.W minusowych temperaturach,najczesciej juz przy -4 ,komputer blokuje zalaczanie klimy wiec ciezko cos sprawdzic.A dodatkowo modul przekaznika wentylatorow moze tez byc uszkodzony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Mar 04, 2011 12:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Błąd "27" sam się wyeliminował poprzez jn:

http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8944&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

W poście jw. opisałem usunięcie błędu "72", ale przy okazji /chyba/ zabiegu ze "złotym środkiem", wykasował mi się błąd "27", czy to może jednak przypadek ? Confused
Przejechałem już około 2tys km i błąd "27" nie powtórzył się.

Z numerami błędów, tzw "czeski błąd", nie ma pomyłki.

Co do błędu "35" właśnie wczoraj zamówiłem przekaźnik wentylatorów.
Błąd "22" nie powtarza się, a wyświetla się tylko wtedy, gdy zdejmę wtyczkę z czujnika temperatury.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Mar 08, 2011 20:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś wymieniałem zamówiony przekaźnik i... go nie wymieniłem.
Okazało się, że do starego przekaźnika nie docierał prąd, bo w jednym przewodzie przetarła się izolacja i na gołym przewodzie powstała patyna krusząc przewód Twisted Evil
Przewód przeciąłem do końca, zarobiłem ponownie i wentylatory ożyły, tyle, że ja zostałem z "nowym" przekaźnikiem.
Najgorsze jest to, że wcześniej te przewody miałem w ręce i jak ja nie dojrzałem tego ułamanego przewodu ? Embarassed
To nic, że przewód przetarty był pod delikatną izolacją, ale dziś dojrzałem, a wcześniej nie... Evil or Very Mad Embarassed
Ale cieszę się, że wentylatory ożyły, to jest najważniejsze, błąd "35" skasowany, a i filtr powietrza wymieniłem niejako, przy okazji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group