www.asu.pl :: Zobacz temat - Hamulce bębnowe oś tylna - renowacja
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Hamulce bębnowe oś tylna - renowacja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Airjack
*
*


Dołączył: Jun 16, 2010
Posty: 32
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Gru 27, 2010 10:38    Temat postu: Hamulce bębnowe oś tylna - renowacja Odpowiedz z cytatem

Ponieważ ubywa mi płynu i stwierdziłem wyciek spod bębna więc do wymiany będą cylinderki. W zwiazku z tym mam pytanie do forumowiczów z doświadczeniem - na co się przy okazji przygotować? Wiadomo że za jednym rozebraniem najlepiej zrobić wszystko i mieć kupione wszystko co trzeba będzie wymienić.
Samochód jest z 2004/2005 i ma 70.000 M przejechane. Tył nie był robiony.
Będę chciał przetoczyć bębny i wymienić szczęki (oczywiście wymienić cylinderki). W sklepach oferują też komplety sprężynek do szczęk (ok. 90 zł kpl) i komplety samoregulatorów (po ok 90 zł za stronę!). Nie wiem czy będzie konieczna wymiana tych części? Podejrzewam że sprężynki tak ale czy samoregulatory też?
Czy ktos na forum ma doświadczenie w tej kwestii i może się nim podzielić?
Pozdrawiam.
_________________
Dodge Caravan 3.3 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Gru 27, 2010 13:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapewne przy takim przebiegu bębny nie będą musiały być wymieniane ewentualnie zeszlifowanie krawędzi na bębnach.
Samo regulatory raczej będą dobre ,ale to trza dokładnie obejrzeć.
Szczęki jeśli będą dość grube to też mogą zostać ewentualnie wyczyścić NITRO lub benzyną EKSTRAKCYJNĄ a póżniej zmatować papierem ściernym.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Gru 27, 2010 13:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli wylal sie plyn to nahpier to cza umyc woda! pluny hamulcowego nei usuniesz ani nitrem , ani benzyna~jedynie woda Smile a dopiero potemmozna siebawic w odtluszczanie benzynami:-)
poogladaj wszystko dokladnie ale na 99,9% po takim przebiegu do wymiany kwalifikowac sie bedzie tylko ten cylinderek lub e. jeszcze szczeki, reszta powinna byc w nienagannym stanie:-)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Airjack
*
*


Dołączył: Jun 16, 2010
Posty: 32
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Gru 28, 2010 0:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Panowie. Tak więc zamówiłem na razie tylko cylinderki. Życzę roku 2011 o którym będzie można powiedzieć,że tylko lałem paliwo i jeździłem!
_________________
Dodge Caravan 3.3 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Gru 28, 2010 1:21    Temat postu: Re: Hamulce bębnowe oś tylna - renowacja Odpowiedz z cytatem

Airjack napisał:
Ponieważ ubywa mi płynu i stwierdziłem wyciek spod bębna więc do wymiany będą cylinderki.
Samochód jest z 2004/2005 i ma 70.000 M przejechane.
Takie nowe autko i niewielki przebieg,a tu cieknie!Az nie do uwierzenia.Czyzby taka lipe wyprodukowali?Owszem,czasami sie zdarza,ale prawdopodobnie w tym przypadku KTOS kiedys wymienil lub dolal niewlasciwego plynu.A jakiego,zgadnijcie?....No wlasnie!!! pewnie byl to DOT 4,starszej generacji-bo tylko taki do niedawna byl w Polsce osiagalny.I niewazne jest ,ze jego skladnik -Ester Boratu-wpieprza nieprzystosowane do niego uszczelki oraz niszczy przewody.Najwazniejsze ,ze ulepszylismy po Fabryce!>><<<P.S. Wymieniajac cylinderek usuniesz tylko skutek- a czy zastanowiles sie nad przyczyna?..,,,Uzytkownicy Amercarow! Chcecie nie miec klopotu z hamulcami - uzywajcie TYLKO plynu DOT3,a jak nie wiecie co bylo wczesniej wlane,wymieniajcie na DOT3.Chyba ze macie auto,w ktorym na korku lub zbiorniczku jest napisane co innego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Gru 28, 2010 9:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Chcecie nie miec klopotu z hamulcami - uzywajcie TYLKO plynu DOT3,a >jak nie wiecie co bylo wczesniej wlane,wymieniajcie na DOT3.

oczywiscie tylko oryginalny amerykanski ...Mark zapomnial dodac Wink
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Airjack
*
*


Dołączył: Jun 16, 2010
Posty: 32
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Gru 28, 2010 13:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja dolewam DOT3 bo tak piszą w serwisówce. Wychodzę z założenia że jest jakieś biuro konstrukcyjne i ktoś wiedział co robi i "unowocześniając" samochód albo jestem mądrzejszy od tych konstruktorów (częste działanie Polaków) albo jestem ignorantem. Ale rzeczywiście nie wiem kto co robił wcześniej! Więc wymienię płyn to nie jest wielki koszt.
Pozdro.
_________________
Dodge Caravan 3.3 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Gru 28, 2010 13:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

plyn oczywiscie ze wymien bo to 20min roboty i parenascie zlotych.

>Takie nowe autko i niewielki przebieg,a tu cieknie!

no i Marku ma prawo cieknac! po 7 latach i przebiegu raptem 70kkm wiekszosc elementow samochodu moze byc juz na wykonczeniu wlasnie ze wzgledu na maly przebieg! szczegolnie wrazliwe na takie stanie sa wlasnie cylinderki z tylu, szczeki tylne(odkleja sie okladzina), klocki z przodu (odkleja sie/puchnie okladzina), tarcze hamulcowe(tworzy sie gruba warstwa zgorzeliny), linki recznego, tlumiki (zzera je od srodka kondensat), lozyska kol moga zaraz zaczac huczec, itp,itd...mam w rodzinie 2 takie samochody - jeden od nowosci uzywany sporadycznie w ktorym mimo praktycznie braku przebiegu sypia sie wlasnie te rzeczy, drugi przez pierwsze 8 lat rowniez uzywany sporadycznie a chwili obecnej intensywnie io dziwo mimo duzego przebiegu od kad zaczal jezdzic nie cza co pol roku zagladac w hamulce ani wymieniac tlumikow...tak ze panowie jezdzic, jezdzic a polowy probelmow sie pozbedziecie Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ&#65533;

PostWysłany: Wto Gru 28, 2010 13:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja kupując swojego, wiedziałem, że komplet płynów i filtrów na dzień dobry musze wymienić i wszystko leci zgodnie z specyfikacją
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Gru 28, 2010 14:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:


no i Marku ma prawo cieknac! po 7 latach i przebiegu raptem 70kkm wiekszosc elementow samochodu moze byc juz na wykonczeniu wlasnie ze wzgledu na maly przebieg! )
Z tym sie zgadzam.Niestety,mam male doswiadczenie z autami ktore rzadko jezdzily.Mialem do czynienia z autami ktore przewaznie na okraglo byly w ruchu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Gru 28, 2010 14:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
>Chcecie nie miec klopotu z hamulcami - uzywajcie TYLKO plynu DOT3,a >jak nie wiecie co bylo wczesniej wlane,wymieniajcie na DOT3.

oczywiscie tylko oryginalny amerykanski ...Mark zapomnial dodac Wink
Oczywiscie! najlepiej by bylo.Na przyklad Prestone,czy Valvoline w miare swierzy,krotko magazynowany..Wazne,aby nie byl to plyn typu "Organika" z przed lat.

Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Gru 28, 2010 20:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marku ale dot 3 organiki spelnia te same normy co dot 3 valvoline, czy prestone. a ze wzgledu na cene jednego i drugiego w polsce znacznie wieksze jest prawdopodobienstwo kupienia swiezej "organiki" niz swiezego prestona.
PS. czy na opakowaniu prestona czy valvolaina jest wybita data produkcji?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Airjack
*
*


Dołączył: Jun 16, 2010
Posty: 32
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Gru 28, 2010 22:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla tzw. ustalenia uwagi. Przebieg 70000 M czyli ok. 112000 km i niestety z tego 50% po W-wie czyli non stop w korkach.
_________________
Dodge Caravan 3.3 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group