www.asu.pl :: Zobacz temat - OD w PTS 3.8
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

OD w PTS 3.8
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sob Gru 11, 2010 12:04    Temat postu: OD w PTS 3.8 Odpowiedz z cytatem

Witam.

Mam problem z OD.
Nie zawsze się załącza, a jeżeli już się to uda, to po kilku sekundach się wyłącza.

Macie jakieś pomysły ?
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Gru 11, 2010 21:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A poczym wnosisz,ze ci sie wylacza?
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sob Gru 11, 2010 21:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po obrotomierzu.
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Nie Gru 12, 2010 21:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zerknij na temperature, jest to jeden z czynników warunkujących zapięcie lock'up jak sie fura schłodzi to rozepnie, nastepnie regulacja czujnika hamulca, jak komp dostaje info ze ham jest wcisniety to tez rozpina, podnies pedał butem do góry w czasie jazdy jak bedzie git to już z wiesz...
A tak poza tym to masa innych czujników i np położenia przepustnicy itp itd.
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Gru 13, 2010 6:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No wlasnie.Musisz ustalic co Ci sie nie zalacza.Czy OD, czy po prostu lockup.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon Gru 13, 2010 19:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
No wlasnie.Musisz ustalic co Ci sie nie zalacza.Czy OD, czy po prostu lockup.


Lockup załącza się zarówno w położeniu dźwigni na D jak i na OD
Natomiast Over Drive załącza się w położeniu dźwigni na OD i jest to przy szybkości ok. 75-80 km/h.
Gdy zapinam D lockup załącza się bez problemowo a problem mam z OD.
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Sro Lip 13, 2011 12:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odkopuję: jeśli temat jeszcze aktualny to stawiałbym na podciśnienie wchodzące do skrzyni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Maximus
*
*


Dołączył: Jun 22, 2011
Posty: 14
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Wrz 19, 2011 17:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dołączam się do tematu
Mam podobny problem tylko że u mnie na zimnym silniku wsz jest ok załacza się i LOCK UP i OD natomiast po rozgrzaniu, przejechaniu około 20km zanika najpierw OD potem LOCK UP i pozostają 3 biegi, zregenerowałem konwerter ale to nie pomogło.
Pomoże ktoś?
_________________
był PTS. 3.8 V6 1995r Wersja US
był Dodge Grand Caravan 3.3 2005 LPG by Luky
jest Chevrolet Venture 2000 3,4 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Pon Wrz 19, 2011 18:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja bym się wpiął we wtyczkę i mierzył w czasie jazdy czy
pcm właściwie podaje napięcia
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Maximus
*
*


Dołączył: Jun 22, 2011
Posty: 14
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Wrz 19, 2011 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pcm czyli komputer może szwankować? dobrze rozumie? może by go tak podmienić na dobry na próbe?
Dzięki za odpowiedż
_________________
był PTS. 3.8 V6 1995r Wersja US
był Dodge Grand Caravan 3.3 2005 LPG by Luky
jest Chevrolet Venture 2000 3,4 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Wrz 19, 2011 22:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przemierz sobie wtyczke,na rysunku jest wszystko podane

_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Wto Wrz 20, 2011 6:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pcm decuduje kiedy jaki bieg i lock up zapiąć, czasami ma błedne dane z czujnika/ów i błędnie zapina biegi a najczęściej to przęłacza się w tryb awaryjny skrzyni i wtedy nie ma OD, jak się podepniesz do wtyczki to na zwykłym mierniku sprawdzisz czy wychodzi sygnał z pcm , jeśli wychodzi a nie zapina , problem ze skrzynią , jeśli nie wychodzi problem z elektroniką silnika, a na start zczytaj błedy testem spinaczowym
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Wrz 20, 2011 6:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W pts z '95 to juz testu spinaczowego nie zrobi.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Maximus
*
*


Dołączył: Jun 22, 2011
Posty: 14
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Wrz 20, 2011 8:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok rozumie, testu spinaczowego nie zrobie, po podpięciu komputera pokazuje bład EGR u mnie on jest zaślepiony żadnych innych błędów nie pokazuje. Spróbuje przemierzyć wtyczke dam znać co wyszło
Dzięki za odpowiedzi
_________________
był PTS. 3.8 V6 1995r Wersja US
był Dodge Grand Caravan 3.3 2005 LPG by Luky
jest Chevrolet Venture 2000 3,4 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Wrz 20, 2011 19:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To raczej nie jest schemat od tego samochodu, a prawie na pewno nie w wersji '95. No ale mierz, zobaczymy co Ci wyjdzie.

Miałeś ten sam problem przed regeneracją konwertera? Od początku zakupu autka? Znika stopniowo? Od razu?
Zastanawiam się z jakiego powodu wchodzi w tryb awaryjny bo że wchodzi to oczywiste.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Maximus
*
*


Dołączył: Jun 22, 2011
Posty: 14
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Wrz 20, 2011 21:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak, miałem tak od początku myślałem że regeneracja konwertera pomoże, znika stopniowo najpierw przestaje się załączać OD, LOCK UP się jeszcze raz załaczy trzyma jakiś czas i wyskakuje na 3-kę i potem się już nie załacza zostają trzy biegi...
_________________
był PTS. 3.8 V6 1995r Wersja US
był Dodge Grand Caravan 3.3 2005 LPG by Luky
jest Chevrolet Venture 2000 3,4 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Wto Wrz 20, 2011 22:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A powiedz mi, jak masz zeuropeizowane tylne lampy? Nie masz jakiejś zmoty pod pedałem hamulca, względem sygnału stopu? Zajrzyj co tam się dzieje z kablami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Maximus
*
*


Dołączył: Jun 22, 2011
Posty: 14
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 21, 2011 6:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam tam do stopu poprowadzony osobny kabel(oryginalny przecięty) tak już było
_________________
był PTS. 3.8 V6 1995r Wersja US
był Dodge Grand Caravan 3.3 2005 LPG by Luky
jest Chevrolet Venture 2000 3,4 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Hetman
*
*


Dołączył: Jul 13, 2011
Posty: 132

PostWysłany: Sro Wrz 21, 2011 15:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No właśnie. Tylko tych kabli tam jest kilka, nie jest czasem ciachnięty ten od skrzyni?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
asu
Admin
Admin


Dołączył: Apr 10, 2004
Posty: 6474
Skąd: ....Wrocław.... kom. 698-741-741 gg.874104

PostWysłany: Sro Wrz 21, 2011 21:45    Temat postu: kable stop Odpowiedz z cytatem

Maximus napisał:
Mam tam do stopu poprowadzony osobny kabel(oryginalny przecięty) tak już było


Tak na marginesie to nie powinno się tam wogóle kabli obcinać (bo po co ??). Wystarczy się wpiąć w przewód, a kierunki paciągnąć z przednich kierunków. A w tylny przewód (oryginalny STOP/KIERUNEK) wpiąć opornice aby szybciej kierunki nie migały. Nawet ostatnio robilem cadillaca sts (brak kontroli trakcji i tempomatu). Komputer wychwycił, że jest obcięty przewód od STOPU i wyłączył te dwa systemy.
_________________
ASU - Serwis samochodów amerykańskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Maximus
*
*


Dołączył: Jun 22, 2011
Posty: 14
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Wrz 22, 2011 18:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nareszcie udało mi się znależć czas żeby pomierzyć wtyczkę
A więc tak:
mierzyłem na rozgrzanym silniku
E-F - selenoid A- brak wskazań
E-G - selenoid B- brak wskazań
A-D -TCC- 53 OHMS
B-E -PWM/MOD- 28 OHMS
Czyli ponad norme, wmiarę stygnięcia silnika te wskazania spadają
Czyli co mam do wymiany te elektrozawory?
_________________
był PTS. 3.8 V6 1995r Wersja US
był Dodge Grand Caravan 3.3 2005 LPG by Luky
jest Chevrolet Venture 2000 3,4 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Czw Wrz 22, 2011 19:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Maximus napisał:
Ok rozumie, testu spinaczowego nie zrobie, po podpięciu komputera pokazuje bład EGR u mnie on jest zaślepiony żadnych innych błędów nie pokazuje. Spróbuje przemierzyć wtyczke dam znać co wyszło
Dzięki za odpowiedzi


maxi ale samo zaślepienie EGR nic nie da trzeba jeszcze w kompie dłubnąć w sofcie żeby go nie załaczał.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Wrz 27, 2011 14:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie zrzucalo OD podczas jazdy z szybkoscia ok 100km/h. sporadycznie tez nie dalo sie wrzucic R, a ostanio byly klopoty z wrzuceniem D i OD. pomoglem sobie sam Very Happy
tu jest relacja:
http://www.asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=10595
nie jestem pewein czy wam to pomoze ale napewno nie zaszkodzi!!!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon Lip 09, 2012 7:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Maximus napisał:
...u mnie na zimnym silniku wsz jest ok załacza się i LOCK UP i OD natomiast po rozgrzaniu, przejechaniu około 20km zanika najpierw OD potem LOCK UP i pozostają 3 biegi...

Odgrzewam ponownie.

Mamy upały i autka grzeją się bardziej niż zazwyczaj.
Moje auto to PTS 3.8 z 94 roku.
W minioną sobotę jadąc na koncert Queen do Wrocka (koncert dosonały niemal) - przy 33 w cieniu i ok 36 przy asfalcie - zaobserwowałem identyczny jak u cytowanego kolegi problem.
Jadąc w siedem osób i z prędkością między 75-95km/h - czyli taka przy której załącza sie i wyłącza OD i LockUp - po dobrym rozgrzaniu silnika i skrzyni, za którymś razem nie załączył sie na OD LockUp, a następnie zrzuciło z OD na 3 i tak już zostało. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu, przez chwilę załączył sie OD, ale bez LockUpa i po kolejnym dodaniu gazu zrzuciło na 3. Tak dojechaliśmy - nieco więcej spalając na sto. Jechałem na klimie, czyli z wlączonym wentylatorem i temperatura na wskaźniku utrzymywała się na stałym poziomie.
Mam małą dodatkową chłodnicę oleju w dolnej części zestawu chłodnic.
PTS stał sześć godzin i niemal wystygł.
Wracaliśmy po północy. Temperatura powietrza ok 20 stopni.
Powrót - 330 km - z idealnie pracująca skrzynią, czyli i OD i Lock Up na 3 i na OD biegu. Po dodawaniu gazu i zmianach biegów w dół, bezpropblemowy powrót na OD i LockUp.
Nic nie kumam.
Może jakieś sugestie, co wpływa na takie zachowanie skrzyni?
Na logikę, to olej skrzyniowy rzednie przy więkrzej ciepłocie, ale jak to sie ma do pracy skrzyni...

BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lip 09, 2012 8:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dla formalnosci zapytam-jaki masz plyn w skrzyni i kiedy zmieniany?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon Lip 09, 2012 10:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
...jaki masz plyn w skrzyni...

...nie mam bladego pojęcia Sad
esdarek napisał:
...kiedy zmieniany?...

...tu też odpowiedź niegatywna.
Mam to auto osiemnasty miesiąc, przejechałem nim z 15kkm, ale płyn jest niestety jeszcze po poprzeniku i nie wiem jak stary i z jakim przebiegiem.
Czy nowy może poprzwić działenie?
BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lip 09, 2012 10:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ekhm.... Rolling Eyes
chlopie wymieniaj szybko plyn i filtr nim zajedziesz skrzynie! stara zasada pszczol mowi: jak kupujesz auto to wymieniasz wszystkie plyny i filtry niezaleznie co mowil poprzedni wlasciciel.
plyn moze byc nie taki jak trzeba, moze byc juz po prostu zmeczony,zuzyty,filtr moze byc przypchany ,a szlam moze ci blokowac kulki na plycie zaworowej. mialem taki przypadek-przeciagniecie wymiany,szlamu na magnesie opor, filtr zasyfiony strasznie(jak go zdjalem to dopiero zaczal lecic olej wiec opor filtra juz byl bardzo duzy). efekt.spadalo OD i czasem nie wskakiwal wsteczny i D/OD od razu. po wymianie znow chodzi jak w maselku:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky


Ostatnio zmieniony przez esdarek dnia Pon Lip 09, 2012 10:52, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon Lip 09, 2012 10:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki.
Tak zrobię i dam znaki jak zaskutkowało...
Podszepnij jaki ATF wlać.
Poczytałem trochę i trochę zgłupłem.
Niegdyś był Dextron III, teraz jest już VI generacji.
Ktoś pisał o zbawiennych skutkach Valvoline lajfcośtam. Inny go zrugał.

Więc na czym teraz jeżdżą PTS z dobrym skutkiem?

BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lip 09, 2012 10:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

lej dexron III ale za podobne pieniadze masz dexron VI ,ktory jest kompatybilny w dol za to ma ogolnie lepsze wlasciwosci. ja jezdze na takim:
http://allegro.pl/petro-canada-atf-dexron-vi-4l-i2462987937.html . mnie dziala dobrze w obydwu autach. raczej pochlebne opinie o tym plynie wszedzie mozna przeczytac. cena jest tez atrakcyjna.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon Lip 09, 2012 11:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...no to kolejne pytanka.
- Robić to samemu - mam pewne doświadczenie mechaniczne, choc jeszcze nie zmieniałem płynu w ASB?

- Ile płynu wchodzi do takiej skrzyni? (nie mogę w instrukcji znaleść Sad )

Pisał ktoś w innym miejscu o wymianie dynamicznej.
Czy próbować to robić właśnie tak (choćopis był dość ogólny) czy robić to w tradycyjny sposób? (czyli spust, wymiana filtra, nowa uszczelka i nowy płyn)

BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lip 09, 2012 11:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zrobisz jak chcesz. ja wymieniam zawsze konwencjonalnie. jesli robisz to w miare regularnie i czesto to bedzie dobrze. gdyby cena plynu w polsce miala sie tak do dochodow jak w krajach cywilizowanych to za kazdym razem bym robil dynamicznie ale wtedy musisz miec tak z 12 litrow. do wymiany konwencjonalnej starczy ci 6-7 litrow. wazne tez zeby kupic dobry filtr. doloz grosza i kup jakis markowy.
sama wymiana jest prosta i daje duzo satysfakcji. do tego wiesz co masz zrobione(90% mechaniorow nie zdejmuje miski i nie wymienia filtra!!!). ponadto bardzo wazne jest zeby widziec co i ile bylo w misce i na magnesie. wiele to mowi o kondycji skrzyni i sposobie jazdy. potem dobrze przeczyscic miske,wymienic filterek,oczyscic magnes (mozna dolozyc neodymowy). zalozyc nowa uszczelke,dobrze (nie za mocno!!!) dokrecic i smigasz Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon Lip 09, 2012 12:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za rady.
Po robocie i jakiejś przejażdżce w cieplejsze dni dam znać, czy to wpłynęło również na pracę skrzyni - o której niewłaściwym działaniu pisałem.
Pozdrawiam BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lip 09, 2012 13:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze nie zadzaialac od reki-takie szlamy moga sie jakis czas wyplukiwac. napewno po wymianie filtra powinno wzrosnac cisnienie robocze.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lip 09, 2012 14:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OFFTOP: brodaty mis-widze ze od 97 roku miales juz 4 pontony. co im sie stalo,ze musiales wymienic?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon Lip 09, 2012 19:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
OFFTOP: brodaty mis-widze ze od 97 roku miales juz 4 pontony. co im sie stalo,ze musiales wymienic?

...brawo za spostrzegawczość Very Happy ...
Pierwsza była Lumina APV - 3.8 - tylko benzyna. Przeżyłem z Nią siedem światów: silnik w sporych kawałkach wypadł na asfalt - bo poprzwdnik wymieniał olej co dwadzieścia kkm, a przed sprzedażą zalał silnik MotoDoctorem. Potem nawalała mi skrzynia i naprawiali mi ją w przeróżnych serwisach prawie rok, a skończyło sie jej wymianą. I kiedy myślałem, że już nic gorszego mnie nie spotka - Prokurator zajął mi to auto (z prawem użytkowania), bo pop właściciel sprowadził na mienie przesiedleńcze z Kanady kilkanaście podobnych samochodów i dobrali sie mu do dupy, a jego mienie u wszystkich następnych włascicieli zostało dowodami w sprawie. Chciałem spalić tę furę, ale jeździło mi się super więc po tych wszystkich przebojach nic nie nawalało i delektowałem się jazdą, a zaliczyłem sporo miejsc w EU. Przed rokiem dostałem ostatnie kwilty po umożeniu sprawy. Auto uwolniono mi na mój wniosek po trzech latach i mogłem je sprzedać. Zachciało mi się po Luminie nowszej budy i padło na PTSa z dwustrefową klimą. Szbko (ale już po zakupie) okazało się, że klima to jest tylko z przodu, a z tyłu tylko nadmuch, ale nie było powrotu do pop samochodu... Po roku padła mi skrzynia, ale znając kłopoty z nią z tej w Luminie, naprawiłem ją i poszukałem wersji PTSa z manualną. NIestety coś za coś. Skrzynia fajna, ale silnik za słaby. Na wyprzedzanie potrzebowałem tyle asfaltu co TIR. Pojeździłem kilka lat, ale zacząłem się rozglądać jednak za czymś mocniejszym, bo teraz łatwiej i taniej znaleść zamienniki niż w w latach dziewięćdziesiątych. Szukałem jakiegoś fajnego pontona i trafił się ten co mam teraz. Pełna elektryka (z elektrycznymi drzwiami bocznymi, w skórze i z prawdziwą dwustrefową klimą i w sekwencją w gazie. Jestem zadowolony, bo od lat oglądam świat z tej samej pozycji za kierownicą. Sporo przy nim robie sam. Niewiele rzeczymnie zaskakuje, ale niestety wchodzi w lata i tam gdzie nie ma plastiku korozja robi straszne spustoszenia. Ale cóż począć, ja nadal kocham to nadwozie. Lubię takie ekstrawaganckie karoserie i choć dziś po ponad dwudziestu latach istnienia PTSa na drogach, to już nie tak dosłowne określenie, to nadal niektórych szokuje.

Jeśli będzie mnie stać, następnym modelem będzie Renault Avantime. Ale mam kryzys i muszę jeszcze trochę poczekać.
Pocieszające jest to, że za pierwszego na zdjęciu dałem 38 tys. złotych, a za ostatniego tylko 5. Z Avantimem będzie podobnie. Jak mi wpadł w oko kosztował stówę, a dziś godziwe modele zaczynaja się poniżej dwudziestu.

Nie mniej jednak uważam, że PTS Lumina i Silhouette (było - Siluethe - co wychwyciło czujne oko poniżej wpisującego Wink) to najfajnieszy Van.
Pozdrawiam BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...


Ostatnio zmieniony przez BrodatyMis dnia Wto Lip 10, 2012 12:28, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon Lip 09, 2012 22:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli już, to Silhouette Very Happy Very Happy
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Lip 10, 2012 11:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli masz zaciecie mechaniczne to radzilbym ci zrobic jednak wymiane dynamiczna.Co i jak jest opisane na forum.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Wto Lip 10, 2012 12:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Jesli masz zaciecie mechaniczne to radzilbym ci zrobic jednak wymiane dynamiczna.Co i jak jest opisane na forum.

Pewnie masz i rację, ale rozpoznając rynek usług w okolicy namówiłem sie już z odpowiednim i troche znanym mi "skrzyniowcem", który powiedział mi, że taka, jak opisana, wymianę płynu czyni sie jeno odpowiednią pompą. Której on nie ma i miec nie zamierza, z powodu ..... Klientów.
Oni kiedy słyszą że wymiana płynów w ten cudowny sposób to bywa kilkanaście litrów płynu, decydują się na tę tradycyjną - czyli połowiczną.

Tak zrobię i ja, a poprawkę po kilkunastu tysiącach i nieco poprawię stan płynów w skrzyni mojego PTSa.

Dzięki za podszepty
BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Lip 10, 2012 15:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Twoj pseudoskrzyniowiec niech da sobie spokoj z twoim autem bo jeszcze szkod narobi.Bierz kolege do pomocy i i zrobicie to w godzine.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Czw Lis 22, 2012 11:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ponownie wracam do tematu. Pisałem w lipcu 2012.

Problem trwa, a nawet się nieco pogłębia - choć nie zawsze.
Po pierwsze jak ktoś ma, to niech poda na PW namiar na skrzyniowca, który zna się i poświęci mi, a może i z godzinę, na rozmowę i rozjaśni nie tyle już zasadę działania skrzyni, co szczególnie Lock'upa. Oczywiście jak się komuś z Was zechce tu napisać - to chętnie poczytam, ale doświadczenie podszeptuje mi, że rozmowa dałaby sporo więcej
Do rzeczy.
Mam kłopot z rozpoznaniem awarii skrzyni, bo raz nie działa, a raz działa prawidłowo.
Po kolei.
Jeśli np na zimnym silniku i skrzyni ruszam i jeśli mam możliwość rozpędzenia sie, to do prędkości 80-90 km/h zapinają sie bez szarpnięć wszystkie biegi i lock'up. Po różnym czasie, a najczęsciej po zmianie prędkości obrotowej silnika w dół (zdjęcie nogi z gazu) lock'up już sie nie zapina. Zacząłem sie bawić gazem i przy wyższych prędkosciach nic sie nie działo w kwestii lock'upa. Ale w okolicach 80 km/h potrafił "załapać" i trwał tak do kolejnego zdjęci anogi z gazu. Potem lock'upa już "nie mogłem znaleść".
W ostatnich dwóch tygodniach miałem sporo jazdy długodystansowej (w tym sporo po autostradach) i zaczęło się dziać jeszcze coś innego. Po 100-200 km jadąc na OD bez zapiętego lock'upa bo nie chciał się załączyć, straciłem OD i jechałem na biegu 3.
Bywało wcześniej (miesiąc-dwa temu), że po wyłączeniu silnika w czasie jazdy (na N) i ponownym jego uruchomieniu OD i lock'up pojawiał sie na jakiś czas, ale teraz jak zrzuci OD, tzostały mi tylko 3 biegi do przodu i R. Co ciekawe, podczas takiej jazdy, kiedy zdejmowałem nogę z gazu obroty spadały do 1-1,5 tysiąca/min, ale kiedy przełączyłem na D, to obrody po zdjęciu nogi z gazu spadały najwyżej do 2-2,5 - czyli jak na prawidłowo zapiętych biegach: OD i D.
Nawet przerwy w jeździe na tankowanie czy obiad nie spowodowały załączenia się OD (o lock'up - nie wspominając)
Co jeszcze ciekawsze, jadąc tak na 3ce, OD w zaskakujący dla mnie sposób objawił mi sie nagle i działał poprawnie (bez lock'upa) do końca dnia.
Innego dnia, jeśli sytuacja z utratą OD się powtórzyła - nie wracał, choć "bawiłem się" prędkościa obrotową i biegami, jak również resetowanie kompa poprzez wyłączanie silnika itd.
Rano, po ostygnięciu pojazdu OD działa ponownie przez jakiś czas - lock'up chyba utraciłem na dobre.

Dane techniczne:
- PTS 3800 z 94-95r
- skrzynia 4T60E
- Olej z filtrem w skrzyni zmieniałem 6-8 kkm temu
- jeżdżę z prędkościami do 120 km/h (nawet po A)
- posiadam ten egz od dwóch lat i przez półtora roku OD i lock'up działały wzorcowo

No to czekam na jakieś sugestie, bo to raz nie działa ale potem znowu działa trochę mnie dezorientuje...

BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Nie Lis 25, 2012 15:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

BrodatyMis napisał:
...po ostygnięciu pojazdu OD działa ponownie przez jakiś czas - lock'up chyba utraciłem na dobre...

...niestety OD również straciłem na dobre...
Zostały mi trzy biegi do przodu i R.
BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Pon Lis 26, 2012 17:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mialem tak kiedys w swojej 4T60E. dokladnie tak samo. do wymiany mialem wtedy dwa zawory TCC na plycie. jeden odpowiada za lockup a drugi za OD.
koszt tych zaworow to ok 300 zł + 400zł wymiana w Samko.

nie wiem jak jest u ciebie. to musi stwierdzic skrzyniowiec .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon Lis 26, 2012 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...dzięki za odpowiedź.
Czy jeśli okaże się, że to owe zawory - jak w Twoim aucie - to czy ich wymiana wiąże się z wyciąganiem silnika ze skrzynią, czy DA sie to zrobić bez tej rozrywkowej roboty?

BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Wto Lis 27, 2012 14:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to nie byl pts.
nie trzeba bylo wyciagac skrzyni a jedynie ja opusicic i siegnac do plyty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon Gru 03, 2012 15:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

BrodatyMis napisał:
BrodatyMis napisał:
...po ostygnięciu pojazdu OD działa ponownie przez jakiś czas - lock'up chyba utraciłem na dobre...

...niestety OD również straciłem na dobre...
Zostały mi trzy biegi do przodu i R.
BM

...i dlatego nie kumam o co chodzi z tą moją skrzynią...

Od dwóch dni - kiedy mrozy wszystko działa poprawnie - jak w nówce. Biegi zapinają sie po kolei i do samego końca, czyli do loch'upa na OD i to już od 80 km/h.

Wiem, że jest w skrzyni czujnik temperatury, ale jak działa, w sense na co ma wpływ temperatura? Czy jest możliwe, że kiedy jest cieplej (czytaj gorąco wewnątrz skrzyni), to komputer odcina OD i Loch'upa?
Gdzies czytałem, ze to raczej odwrotnie temperatura oddziaływuje na prawidłowe działanie skrzyni.
Może moje podejrzenia, że mam słabe chłodzenie płynu/oleju skrzyni to fakt i stąd taki zmienne zachowanie? (mam dostkową chłodnicę płynu skrzyniowego - ale nie za dużą)
A może niesłusznie wiążę temperature (zarówno wewnętrzą jak i zewnętrzną) z takim zachowaniem skrzyni i coś sie tam jednak niedobrego dzieje?
Macie jeszcze cierpliwośc coś podpowidzieć?

BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Pon Gru 03, 2012 16:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie bylo tak ze dopuki wszystko sie nie rozgrzalo do temperatury roboczej to bylo wszystko. kiedy po dluzszym odcinku skrzynia i silnik osiagnely temp. pracy najpierw zniknal OD a zaraz potem przestal zapinac lockup.

no ale musisz miec jakis blad wyswietlony. czy nie ma wskazania na kontrolce SES?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pon Gru 03, 2012 23:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...nic mnie nie komunikuje w postaci kontrolek na desce...
Poza tym przejechałe wczoraj 100 km z doskonałym działaniem skrzyni i jej przełożeń, a to chyba wystarczająco rozgrząło jej płyn i nią samą.
Chyba samo sie nie poprawi - choć liczę na jakieś niepokalane poczęcie - a wtedy pofatyguje sie raczej do jakiegoś machera, ale moje ostatnie z takimi kontakty (przed laty z pop zielonym PTSem) były eksperymentami i zabawą z cyklu może to, a jak to nie to może to i skończyło się na wymianie skrzyni...
BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Wto Gru 04, 2012 15:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

te zawory maja do siebie to ze sie najpierw przycinaja, potem dzialaja itd.

skoro dziala to jezdzic Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
BrodatyMis
*
*


Dołączył: Nov 08, 2007
Posty: 97
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: Pią Gru 07, 2012 11:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HarryAngel napisał:
te zawory maja do siebie to ze sie najpierw przycinaja, potem dzialaja itd...

...jeśli to prawda, to chyba właśnie tak mam...
Wczoraj wykonałem znowu osiem setek kilometrów i skupiałem sie troszke na pracy skrzyni.
Pierwsze 50 kilosów - wszysko oki.
Potem zginął mi lock'up, ale misję miałem mikołajkową, więc jechałem dalej.
Taki stan utrzymywał sie przed jakieś 500 kilometrów, w tym przerwy na tankowanie i papu - najdłuższa z godzinę.
No i w którymś momencie przestało wrzucać OD. Zatrzymałem sie kilka razy na "restart" (który wcześniej czasem pomagał) - czyli wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie. Nic to nie dało - OD nie było, jechałem sobie dalej na 3 (D). No i po jakichś 100-150 km takiej jazdy pojawił mi sie znienacka (czyli w czasie jazdy na D) OD. Stwierdziłem to po obrotomierzu, bo obroty spadły w stosunku do D o jakieś 500 na minutę i też na ucho...
Niestety lock'upa przy tej okazji nie odzyskałem.

Nie mam urządzonka testowego wymienionego w dwutomowej serwisówce, ale zamierzam sprawdzić innymi sposoby (choćby miernikim uniwersalnym) prawidłowość działania sterowania skrzynią z kompa - czyli "prześwietlić" wtyczkę i panujące tam napęcia.

A czy - odnośnie - "zamulenia" kulek brudem itp jest jakiś <domowy> sposób na wymycie tego potencjalnie zalegającego w sterowniku syfu. Czy po wymianie oleju w 100%, takie niepoprawne działanie może sie zmienić na poprawne?

BM
_________________
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Gru 07, 2012 11:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mniwe byl problem z wlaczaniem R. po wrzuceniu wstrecznego nic sie nie dzialo...po chwili sam wskakiwal. potam zaczelo sie to samo robic z D. wyjalem, wyczyscilem i przesmarowalem pozycjoner. pozornie pomoglo. dopiero wymiana oleju i filtra(dex VI petro canada). zalatwila sprawe w 100%. naprawdopodobniej byl przytkany filtr i/lub zamulona zawory. wymien olej i filtr-to nigdy nie zaszkodzi.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group