www.asu.pl :: Zobacz temat - Nie odpala silniczek - brak zasilania na cewce
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie odpala silniczek - brak zasilania na cewce

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Gru 10, 2010 13:28    Temat postu: Nie odpala silniczek - brak zasilania na cewce Odpowiedz z cytatem

Całkowicie brak zasilania na cewce (cewkach) - jednym przewodem do cewek dochodzi zasilanie i po przekręceniu stacyjki powinno tam być +12V, a u mnie jest ... 0. Co steruje tym zasilaniem i skąd ono idzie - może jakieś pomysły ????
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pią Gru 10, 2010 15:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czy nie czasem komputer??
tak jest w reniach
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Gru 10, 2010 16:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedyś miałem problem wypadających zapłonów i Markseven w prywatnej korespondencji, a pozwolę ją sobie tu wkleić, napisał mi jn. może to coś Tobie pomoże.

"...Postaram sie pomoc w miare moich mozliwosci.Ale sam wiesz,jak to ciezko diagnozowac na odleglosc .Po pierwsze : z podmiana kompa uwazaj - do modelu 3.3L 96 silnik R byly 3 rodzaje : 7176 , 8100 i 7177 na Californie.Przekladajac numer na kompie musi sie zgadzac z twoim. Po drugie - trzeba zaczac od odczytu danych z pamieci komputera,skoro zapalal check . Kod MIL 43 wyswietla wtedy,gdy jest 10 roznych bledow P0000.Trzeba odczytac ktorego bledu Mil 43 dotyczy (wszystkie zwiazane z zaplonem) .A wiec odczytaj kody bledow P skanerem lub nawet czytnikiem kodow,jak masz taka mozliwosc. Jak odczytasz,to wykasuj z pamieci (przyciskiem skanera) aby zobaczyc ktore beda sie ponownie powtarzac . Moze byc,ze cos jest nie tak ze sterowaniem cewek - np.niewlasciwy impuls.Ale to powinnismy odczytac z pamieci kodow P , sa trzy po jednym dla kazdej cewki. To tyle na dobry poczatek .Czy sonda przyczynia sie do tego to trudno na razie powiedziec,zwlaszcza ze zasilanie gazem troche przeklamuje komputer.Aha ,podaj mi link gdzie na forum opisywales od poczatku ta usterke.Poczytam dokladnie cala historie.''''' Jeszcze moze byc przyczyna w zlym zasilaniu cewek. Np moze byc gdzies po drodze wypalone zlacze albo przewod.Zrob prosty test.Do zacisku zasilania zespolu cewek (tam gdzie przychodzi +12V , pin #3 ) podlacz zarowke taka od STOPu,21W - drugi koniec oczywiscie na mase .I zobacz jak swieci przy pracy silnika,czy nie mruga albo nie przygasa.Powinna swiecic rowno. Potem zmierz jakie napiecie tam przychodzi i czy sie nie waha".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią Gru 10, 2010 23:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z serwisówki wynika że komp puszcza napięcie na cewki dopiero po sprawdzeniu czujnika położenia wału i może tu jest problem ...
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Gru 11, 2010 2:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla scislosci dodam,ze komp nie puszcza napiecia na cewki.Ono jest tam caly czas po przekreceniu kluczyka. Komp tylko podaje mase na poszczegolne cewki spelniajac role jakby przerywacza.Oczywiscie po odbiorze odpowiednich sygnalow z czujnika polozenia walu .A wiec napiecie na cewki +12V jest przez caly czas podawane z bezpiecznika #17 , 20to amperowego ( w glownej skrzynce pod maska) poprzez styki przekaznika AutomaticShutDownRelay - kabel zielono pomaranczowy.Z tego samego miejsca zasilane sa tez grzalki oxygen sensorow oraz wtryskiwacze.Takze zbadaj dokladnie zielono pomaranczowy przewod od cewek pin# 3,albo podaj na niego bezposrednio plusa z innego miejsca i zobacz czy silnik zapali.Moze instalacja gazowa odlacza napiecie od wtryskiwaczy benzynowych w takim miejscu ,ze nie dochodzi ono tez do cewek.Sprawdz dla pewnosci tez ten przekaznik - Aut.Sh.DownRel , jest on w tej samej skrzynce.Przekaznikiem tym steruje komputer po przekreceniu kluczyka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Gru 11, 2010 20:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mark ale z serwisówki wynika że sygnał sterujący na wymieniony przez Ciebie stycznik daje komputer po sprawdzeniu czujnika położenia walu i przepustnicy i dopiero jak wszystko będzie ok załącza stycznik podający napięcie na cewkę - nawet widać to na schemacie elektryki.

Poza tym jak do tego wszystkiego ma się błąd P508 wymieniony w moim innym poście
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Gru 12, 2010 4:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest troche inaczej niz myslisz. Po przekreceniu kluczyka komputer (PCM) poprzez stycznik ASD zalacza napiecie (podaje plusa) na cewki w/n,sondy lambda i wtryskiwacze.I to napiecie jest caly czas .Nastepnie startujesz silnik i wtedy PCM testuje czy impulsy z obwodow sa prawidlowe.Jesli nie - stycznik ASD odcina napiecie i wylacza silnik.Jesli przekreciles kluczyk i bardzo dlugo nie startujesz,PCM moze tez wylaczyc to napiecie. Dlatego jest taka nazwa tego systemu - ShutDown - znaczy "wylaczyc".Przy twoich bledach silnik powinien sie uruchomic,a ewentualnie potem zgasnac w przypadku wiekszych problemow z TPS -em lub silnikiem krokowym.Jeszcze raz sprawdz dokladnie czy po przekreceniu kluczyka zalacza sie ten plus z bezpiecznika #17 poprzez styki stycznika ASD na ox.sensor ,na cewki i na wtryski.Sprawdz czy ten stycznik wogole pracuje.Jest on zalaczany w ten sposob,ze jeden koniec cewki jest na stalym plusie ,a do drugiego konca ( sterujacego) PCM podaje tylko mase.A wiec ten stycznik jest sterowany masa..Poniewaz wiekszosc rzeczy PCM steruje masa ,a nie plusem ,moze byc tez wiele problemow przez zla mase samego komputera..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Gru 12, 2010 15:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli gdyby podać do tego stycznika masę na krotko to powinien załączyć zasilanie na cewki i krokowca - czy tak się da i czy można tak zrobić nie uszkadzając czegoś jeszcze bardziej ?
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie Gru 12, 2010 17:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na moje oko po pożarze masz uszkodzony PCM, nie uzyskasz nic pomijając go, bo to serce silnika. Pozostaje ci sprawdzic czy nie jest uszkodzony najlepiej skanerem DRB3 i wtedy dowiesz się więcej. Niestety, auto na lawetę i do serwisu (odradzam Astro) bo hol w automatach odpada.
Chyba że sam go rozbierzesz i sprawdzisz ale jest zlany galaretą co nie łatwo usunąć kiedyś próbowałem,

A no i masz jeszcze Kompa LPG który też może byc uszkodzony
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Gru 13, 2010 6:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cyberda_ napisał:
Czyli gdyby podać do tego stycznika masę na krotko to powinien załączyć zasilanie na cewki i krokowca - czy tak się da i czy można tak zrobić nie uszkadzając czegoś jeszcze bardziej ?
Najbezpieczniej otworzyc ten stycznik i palcem przycisnac styki.Albo go wyjac i zewrzec piny 30 i 87. Na 30 przychodzi + z bezpiecznika 17.Stycznik go podaje na 87, a wiec teraz Ty musisz go podac na 87 .Plus ten zasila cewki w/n, wtryski i grzalki sond lambda oraz idzie tez do PCM dla kontroli , a takze do wzbudzenia alternatora.Najpierw sprawdz,czy ten plus jest wogole na pinie 30.Zobacz tez czy jest ten drugi plus zasilajacy cewke stycznika na pinie 86.Sprawdzaj wszystko stosujac obciazenie -probnikiem z zarowka , a nie woltomierzem.Sprawdz tez oddzielnie ten stycznik,albo podmien na inny. Bardzo prawdopodobne jest,ze moze byc uszkodzony PCM i wtedy nie zalacza stycznika ASD.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Gru 15, 2010 10:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jutro posprawdzam. Dziwi mnie tylko to że nie poleciał ani jeden z bezpieczników.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sro Gru 15, 2010 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pomierzyłem i jest tak:

Oczywiście po przekręceniu kluczyka nie ma zasilania na cewce.

Sam stycznik jest dobry bo podmieniałem na inny.

Na 2 wejściach (86 i 87 - zgodnie z SM) do stycznika jest napięcie +12V sprawdzone żarówką - świeci dobrze. Jak zmierzyłem napięcie pomiędzy 87 a 30 było 12,5V ale jak przyłożyłem żarówkę to świeciła na pół gwizdka tak jakby podpiąć do niej 6V, Natomiast pomiar napięcia pomiędzy 86, a 85 dal mi 11,5 V ale podpięta do tych styków żarówka nawet się nie zaświeciła ... a to chyba jest sterowanie cewką stycznika

O co cholera chodzi bo już się pogubiłem, czy padł komputer czy po prostu gdzieś nie ma masy albo jest gdzieś przebicie i prądzik "ucieka" bokiem ???
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Gru 16, 2010 3:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po prostu troche zle pomierzyles.Nie mozna mierzyc miedzy pinami. Mierzy sie zawsze w stosunku do MASY ,a wiec miedzy MASA a danym pinem.Pomiedzy masa a 86 oraz masa a 30 ma byc 12V.Zarowka musi swiecic .Pomiedzy masa a 87 napiecie bedzie tylko wtedy(zaswieci zarowka) jak zadziala stycznik .Przy wyjetym styczniku mierzac miedzy MASA a 87 nie ma nic.Jesli podlaczyles zarowke miedzy 87 i 30 to podales plusa na cewki szeregowo przez zarowke,i dlatego zaswiecila slabo.To oznacza ze ten obwod nie ma zwarcia do masy.Zrob tak : podlacz zarowke miedzy MASE a 87.Nastepnie podaj plusa (+12V) na te 87 i jak zarowka zaswieci,to znaczy ze powinien byc tez plus na cewkach.Albo inaczej - podlacz zarowke do Masy i do zasilania cewek (tam gdzie przychodzi +12).Nastepnie podaj +12 na 87 i jak zaswieci,to znaczy ze ten obwod jest ok. Mozna jeszcze inaczej - przyczep kabelek do 85 i wloz stycznik.Nastepnie podaj mase na ten kabelek.Stycznik powinien zadzialac i zalaczyc + na cewki.>><< Jesli bedzie juz na cewkach plus,a auto nie zapali,to prawdopodobnie moze byc uszkodzony PCM.Chyba ze jest jakas inna usterka ktora uniemozliwia dla PCM sterowanie stycznikiem od razu po przekreceniu kluczyka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw Gru 16, 2010 22:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pozostaje jeszcze ten błąd złego zasilania/sterowania silnikiem krokowym i rzeczywiści po przekręceniu kluczyka silnik krokowy cały czas robi bzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz - czy to też wynik złego zasilania z tego stycznika ????
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Gru 17, 2010 1:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten stycznik zasila tylko sondy,cewki i wtryski.Silnik krokowy zasilany jest niezaleznie bezposrednio z PCM.Ale PCM moze wariowac,bo nie dostaje potwierdzenia zalaczenia tego stycznika.Albo PCM jest po prostu uszkodzony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Mar 05, 2011 23:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po 3 miesiącach wracam do tematu naprawy mojego DODGE - zdemontowałem PCM i otworzyłem go, ale niestety nie widać aby coś było przykopcone. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie samego PCM bez samochodu ? Najlepiej byłoby podpiąć go pod innego DODGE ale nie znam nikogo kto taki sam pojazd posiada.

Acha, jak ścisnę palcami stycznik ASD to oczywiście napięcie na cewce się pojawia.

Może ktoś już przerabiał ten temat ????
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Kwi 03, 2011 23:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po demontażu IPM i komputera , rozebraniu IPM i przeczyszczeniu wszystkiego co się dało (a było co czyścić bo pod przekaźnikami było aż zielono), spryskaniu styków preparatem do elektroniki, zamontowaniu i ... przekręceniu kluczyka mój DODGE po prawie 4-rech miesiącach stania odpalił na .. pyk !!! za pierwszym razem.
Ale aby nie było tak pięknie, ni pomyślałem i zostawiłem go na ręcznym i lewe kolo tak zapiekło że mogę nim orać parking ... Jutro będę z tym walczyć - ważne że silniczek działa !
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group