www.asu.pl :: Zobacz temat - cisnienie oleju w cadillac seville 2002
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

cisnienie oleju w cadillac seville 2002

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Pon Lis 15, 2010 22:22    Temat postu: cisnienie oleju w cadillac seville 2002 Odpowiedz z cytatem

witam.przymierzam sie do kupna cadillaca seville z 2002r,ktorego znalazlem w bdb cenie,ale facet twierdzi,ze czujnik cisnienia oleju pokazuje za male cisnienie i twierdzi,ze uszkodzony jest czujnik.. gdyby to byla kwestia czujnika to zadna bieda,pare zlotych i po klopocie.czy waszym zdaniem w cadillacu z przebiegiem 200tys km,prawidlowo eksploatowanym mozliwe bylo slabe cisnienie oleju?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Wto Lis 16, 2010 1:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A w jaki sposób odczytał za niskie ciśnienie oleju?
_________________
Caddi Seville STS '00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lis 16, 2010 2:20    Temat postu: Re: cisnienie oleju w cadillac seville 2002 Odpowiedz z cytatem

nivek napisał:
w cadillacu z przebiegiem 200tys km,prawidlowo eksploatowanym mozliwe bylo slabe cisnienie oleju?
Jest to mozliwe,a nawet bardzo prawdopodobne .Silnik Northstar 4.6 jest bardzo wrazliwy na jakosc oleju i jego wlasciwa lepkosc.W serwisowce fabrycznej jest ostrzezenie ,ze pod grozba uszkodzenia silnika nie nalezy stosowac olejow bardziej lepkich, a w szczegolnosci W50 .Problem z cisnieniem oleju pojawia sie w tych silnikach przewaznie po 100.000 km.Gdy tylko cisnienie pare sekund spadnie ponizej 5 PSI na wolnych obr. , natychmiast pojawia sie komunikat aby wylaczyc silnik.Po wielokrotnym komunikacie dochodzi do automatycznego ograniczania mocy a nawet do calkowitej blokady silnika.I dlatego jak zbliza sie ok.100000 km przebiegu, nalezy bezwzglednie skrocic okres wymiany oleju ,i wymieniac juz jak jest 40% oil life , a nie czekac do zera.To bedzie gdzies po ok.4000 mil.(6000 km).Ponadto mysmy dawali juz olej HighMileage,tez 10W30,ale on ma zmodyfikowana lepkosc ok.10% wiecej.Takze problem za niskiego cisnienia oleju na wolnych obrotach byl rozwiazany.>><< W twym przypadku prawdopodobnie to auto bylo niewlasciwie servisowane - zly olej i dlugi okres m.wymianami.I dlatego teraz ten problem.Gdyby bylo inaczej,gosciu kupilby do sprzedazy nowy czujnik albo wlal by 20W50 i po klopocie.Ale widocznie silnik jest tak zajechany,ze nawet to nie pomaga. Rolling Eyes Moja propozycja : jesli faktycznie byl dobrze eksploatowany,to powiedz mu ze niech zalozy w twej obecnosci nowy czujnik i wtedy kupisz to auto.>>><<< Minimalne cisnienie na wolnych obrotach,rozgrzanym silniku , na biegu i hamulcu przy ok.625 rpm musi wynosic nie mniej jak 5 PSI (35 kPa) , a przy ok.2000 rpm - 35 PSI (250kPa).Dla pocieszenia dodam,ze czasami rzeczywiscie zdarzala sie usterka tylko samego czujnika.Jest on z przodu silnika obok filtra ,ale dostep do niego nie jest wcale taki prosty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Wto Lis 16, 2010 8:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki za profesjonalna odpowiedz.skoro silnik northstar jest tak wrazliwy na stosowanie nieodpowiedniego oleju to raczej poszukiwania w PL sobie odpuszcze,bo tu wszyscy leja to co sami uwazaja za sluszne a nie to co producent.dlugi czas chodzi mi po glowie Mercury Marauder i znalazlem takiego w NY z przebiegiem 30tys mil z 2003r od pierwszego wlasciciela.co myslicie o tej bryczce Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Wto Lis 16, 2010 12:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mark , a dlaczego laliście 10W30? Ja mam napisane na silniku 5W30. Razz
_________________
Caddi Seville STS '00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Lis 16, 2010 14:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dlatego,ze to jest na Florydzie,gdzie temperatura nawet w "mrozna" zime nie spada ponizej +1 stC.Ale wtedy pytalismy,czy klient nie wybiera sie autem na polnoc w zimie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Wto Lis 16, 2010 19:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

OK. Kumam. Ponawiam jednak pytanie. Czy gościu może stwierdzić jakie ma ciśnienie oleju? Z wypowiedzi rozumiem, że pojawia się komunikat, ale czy jest możliwość sprawdzenia ciśnienia w jakiś inny sposób (kabelkiem czy może w opcjach komputera) czy tylko specjalny tester?
Przyznam szczerze że strasznie mnie zaskoczyłeś tym przebiegiem 100000km. Toż to może być 3 letnie auto!! Dlaczego proponujesz częstszą wymianę oleju niż zaleca producent - komputer? Czyżby w GM spartaczyli program i nie przewidzieli przebiegów ponad 100Kkm? Trochę to dziwne. nigdy nie staram się być mądrzejszy od producenta. Skoro więc leję syntetyk 5W30 i wymiana wychodzi mi co ok. 10Kkm to chyba i tak często w porównaniu do aut bez powiadomienia o wymianie... Question Question
_________________
Caddi Seville STS '00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Lis 17, 2010 8:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Northstar ma jeden prosty czujnik cisnienia oleju. Styki sa zwarte,a jak pojawi sie cisnienie 1 PSI to zaczynaja sie rozwierac pulsujac ,az do calkowitego rozwarcia przy 4.5 PSI. Na tej podstawie PCM okresla czy cisnienie na wolnych obrotach jest prawidlowe.PCM steruje wtedy odpowiednio lampka i komunikatem oraz jak trzeba to podwyzsza wolne obroty . Jesli dalej nie ma cisnienia,to moze uniemozliwic jazde.Status cisnienia oleju mozna odczytac skanerem diagnostycznym tylko jako Normal albo Low. Pod warunkiem ze czujnik jest dobry. A tak naprawde ile wynosi w calym zakresie obrotow to mozna zmierzyc tylko fizycznie manometrem ,wpinajac go w miejsce czujnika.>><<Przy przebiegu ok.60 - 80 tys mil zdarzalo sie gubienie cisnienia oleju w tych silnikach z roznych powodow.Ale to nie znaczy ze w kazdym . Najczesciej przez zaniedbanie .Dzieje sie tak dlatego , ze gwarancja na nie byla na 50,000 mil.Potem kazdy zamozny czlowiek kupuje nowe auto , a stare odkupuje tanio biedak ktory tez chce miec Cadillaca.A biedak nie zawsze ma czas i pieniadze na czesty i dobry serwis.>>,<< Czestsza wymiane oleju ,zwlaszcza po 75,000 mil , proponuje dlatego ze tak zaleca serwis GM. Program "Oil Life Indicator" jest tylko prostym programem pomocniczym ktory przypomina o wymianie . PCM monitoruje kilka parametrow pracy silnika i w stosunku do przejechanych mil wyznacza najdluzszy mozliwy czas "zycia" oleju.Nigdy wiecej niz 7,500 mil.Ale ten system nie bierze pod uwage zabrudzenia oleju - ktore po 100,000km jest juz niestety duzo wieksze niz jak silnik byl nowy.System tez nie bieze pod uwage dokladnej ilosci oleju - wie tylko ze jest wiecej jak minimum.I dlatego w Instrukcji Obslugi jest to specjalnie napisane,oraz sa sugestie do wymiany co 3,000mil (5,000km) gdy warunki pracy auta sa raczej ciezkie. To, ze uzywasz syntetyka do tego silnika,to dobrze.Ale pamietaj ,ze twoj silnik nie jest nowy i bardziej brudzi olej.A wiec jak juz chcesz wymieniac w/g wskaznika,co 10,000 km to warto kupic Filter Extended Guard (o przedluzonym czasie filtrowania).Wtedy dopiero wlasciwie wykorzystasz ten syntetyk.Bo jak dasz byle jaki zwykly filter,to twoj syntetyk juz po ok.5-6 tys km. przestaje byc dobrze filtrowany.I wtedy cala robota nie ma sensu - drogi , dobry olej zamiast dobrze smarowac to dodatkowo tym syfem sciera czesci silnika.A najlepiej to dac tanszy olej i zmieniac czesciej - tak jak skarpetki czy majtki.>< Aha ,jeszcze jedno - system Zycia Oleju nie bierze nigdy pod uwage tego,ze bedziesz chcial duzo dluzej jezdzic autem niz wynosi gwarancja!W usa auta po przekroczeniu 100,000 mil sa oficjalnie bez wiekszej wartosci.

Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Lis 17, 2010 9:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

podlacze sie pod temat i zadam pytanie markseven. w moim pontonie nie dziala jak kupilem wskaznik cisnienie aoleju. kupilem nowy czujnik(4 pin f-m standard) po zamontowaniu nic sie nie zmienilo. kolega w wersji usa mial taki sam przypadek i tak samo sie zakonczylo. czujnik to potencjometr dochodza do niego tak naprawde 2 kable. w/g schematu jeden idzie bezposrednio do zegarow i wskaznik cisnienia to omomierz. wskaznik juz tez wymienilem. co jeszcze mozna zrobic? czy moze tak byc ,ze piny w tym czujniku sa inaczej umieszczone niz w fabrycznym? czy moze cos sie przytkalo w kanale doprowadzajacym olej do okolic czujnika? dostep do tego miejsca jest tragiczny ,a dlugosc przewodow uniemozliwia swobodne eksperymentowanie.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Sro Lis 17, 2010 12:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mark miales racje(jak zwykle) co do cadillaca.wyskakuje komunikat o natychmiastowym zgaszeniu silnika po paru kilometrach,brak mocy i samochod konkretnie dymi z rur,takze jego czas dobiegl juz konca.szkoda,bo cena 15tys za 2002r w bialej perle za bezwypadkowego sls'a naprawde kuszaca,no ale z padnietym motorem juz wcale nie atrakcyjna...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Sro Lis 17, 2010 19:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W moim przypadku sprawa wygląda tak:
przebieg 85600km
filtr FRAM extra guard
olej GM 5W30 syntetyk Dexos2
Auto w ogóle nie dymi i nie ma żadnych komunikatów w sprawie ciśnienia oleju. Kontrolka gaśnie w momencie rozruchu.
Co do tego filtra xtended guard...ciekawa rzecz gwarantują do 16000km przebiegu! Niezła sprawa.

Co do tego SLSa to za 3-4tys można kupić silnik i dalej zamknąć się w niezłej cenie za takli rok. Ciekawe tylko czemu gościu pisze o pełnym serwisie a tak zaciemnia z tym olejem...no comment.
_________________
Caddi Seville STS '00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Czw Lis 18, 2010 8:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co do tych uzywanych silnikow to nigdy do konca niewiadomo,czy nie zamieni stryjek siekierki na kijek.poza tym pewnie dlugo bym szukal,bo narazie na allegro nikt nie sprzedaje.za 4-5tys to mozna juz zrobic kapitalny remont i miec "nowy silnik"
co do tego,ze byl serwisowany to facet mowi,ze "serwisowal" go w "przydroznym" warsztacie u niby eksperta od samochodow amerykanskich a nie ASO.Takze zamiast serwisowac to z kazda wizyta pewnie co raz bardziej psuli samochod zamiast naprawiac..
Co do tego Frama extended guard to chyba u nas jest on nieosiagalny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group