www.asu.pl :: Zobacz temat - OBD2-dopieszczanie (fuel trim)
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

OBD2-dopieszczanie (fuel trim)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Sro Lip 20, 2005 8:42    Temat postu: OBD2-dopieszczanie (fuel trim) Odpowiedz z cytatem

Polecam (jak juz bedzie interfejsik OBD2 Smile badanie wartosci FUEL TRIM (short term i long term)-nie wiem jak to powinnno po naszemu sie nazywac. W kazdym razie odpowiada za czasy otwarcia wtryskiwaczy benzynowych-
-jesli ktos ma LPG sekwencje (ale nie tylko) to od razu widac czy auto dostaje za ubogą(wypalanie gniazd zaworowych) czy za bogatą(duze spalanie!) mieszankę i dostroić tak, aby short term(STFT) wahal sie +/- 5% (closed loop, zagrzany silnik, pracuja sondy lambda) a long term(LTFT) +/-10% (choc konputer teoretycznie koryguje do 20%)
Przekroczenie tych wartosci swiadczy najczesciej o jakiejs niesprawnosci(ubytek podcisnienia, kiepskie sondy itd)-tu juz trzeba wejsc w szczegoly-zalezy,czy to STFT czy LTFT.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Czw Lip 21, 2005 8:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Te parametry dotycza tylko benzyny i pracy na niej do diagnozy gazu uzywa się odpowiednich interfrejsów do danego typu instalacji jedynie co to mozna obserwowac przebiegi pracy sond lambda poprzez obd pod warunkiem że nie są wyemulowane przez komputer gazowy co jest bardzo popularna metoda.Aczkolwiek żadnym dostępnym interfrejsem nie mozna modyfikowac parametrów i czasów wtryskiwaczy stosuje sie do tego zaawansowany soft np.Efilive którym pracuje sie na zgranej mapie epromu,flasha z komputera samochodowego po czym po modyfikacjach wsadu należy dokładnie zmieżyc osiagi i prace na hamowni co w przypadku skrzyn automatycznych dobija je w znacznym stopniu tak więc morał prosty nie tunninguje sie autek (cięzkich vanów i innych usa) bo można tylko pogorszyć sytuację a nic dobrego sie nie uzyska Pozdr
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Czw Lip 21, 2005 9:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to mnie troszke kolega Moderator nie zrozumiał...

Nikt nie mowi o zmianie czasow wtrysku dla benzyny a tylko o optymalizowaniu mieszanki lpg:powietrze podawanej do silnika.Jak powszechnie wiadomo ze wzg. glownie na prace katalizatora(tzw.spalanie stochiometryczne-optymalne, 14.7:1) i wynikowo ten efekt pokazuje STFT i LTFT.
Majac program (a do KME Diego jest np.AKME 1.3) mozna sprawdzic po pierwsze:
1.czy zostala nalezycie przeprowadzona kalibracja i zamapowanie czasow benzyny na lpg.
2.O ile wiem, to hamowni w Polsce jest malo, najbardziej znana to u Goduli bodajze wiec 99% aut na lpg NIE JEST strojona na hamowni.Obym sie mylil.
3. Zbyt duze wahania STFT i LTFT pokaza ZŁĄ mieszankę (za ubogą/za bogatą)->czyli dosc łatwo mozna sprawdzic czy podawana mieszanka jest odpowiednia. temat jest obszerny ale powtarzam-zupelnie NIE CHODZI
o modyfikacje wtrysku benzyny(jest zreszta bardziej skomplikowany temat i wymaga zabawy w przeprogramowanie ECM/PCM itd.itp)
4.Poza tym-majac lpg a NIE majac programu takze widac wyraznie czy
przyslowiowa 'srubka' na zasilaniu lpg jest wlasciwie ustawiona bo STFT/LFTF pokaze faktyczne spalanie mieszanki, wszystko jedno czy to sekwencja czy wolnossaca.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Nie Lip 24, 2005 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do pokazania spalania przy instalacji wolnossacej to bym sie kłocił co maja czasy wtrysku ogólnie obserwuje sie przebiegi z sond lambda w formie oscyloskopowej poprzez OBD i z tego odczytu wywnioskujesz na temat poprawnej pracy i składu mieszanki pod warunkiem że instalacja LPG nie emuluje sond bo w takim przypadku masz odczyty idealne wręcz a jest tak w 89% samochodów z LPG i w takim przypadku na nic OBD itd..... najlepiej zaopatrzyc sie w program do danego typu instalacji LPG oraz interfrejs i tam poobserwowac parametry pracy SOND i ewentualnie skorygować a jak mamy śrube zamiast actuatora to pozostaje analizator jedynie A co do parametrów STFT i LTFT to pozostawmy je w spokoju dla autek tylko na benzynce i wykrycia ewentualnych niedomagan w układzie zasilania silnika paliwem są to parametry które nie powiedza dosłownie nic zwykłemu wyjadaczowi chleba który nie ma pojecia co z nich wywnioskować Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group