www.asu.pl :: Zobacz temat - Problem z hamulcami
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem z hamulcami

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
unholyjacob
*
*


Dołączył: Jun 06, 2010
Posty: 59
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią Paź 29, 2010 19:47    Temat postu: Problem z hamulcami Odpowiedz z cytatem

Witam

Problem polega na tym że pedał jest miękki i wpada w podłoge, cirrus hamuje dopiero po mocnym wdeptaniu, wtedy koła praktycznie całkowicie blokuje. przed chwilą wymieniłem klocki na ferrodo i odpowietrzyłem.

Ma ktoś jakieś pomysły??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Pią Paź 29, 2010 21:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy wymieniałeś też płyn? No bo po co odpowietrzać podczas wymiany klocków? Jeśli odpowietrzałeś to opisz w jaki sposób. Objawy wg mnie wskazują na zapowietrzenie układu...
_________________
Caddi Seville STS '00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
unholyjacob
*
*


Dołączył: Jun 06, 2010
Posty: 59
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Pią Paź 29, 2010 22:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to od początku

Kupiłem cirrusa z hamulcami w opłakanym stanie, zero klocków, jedna tarcza starta można powiedzieć do zera, kupiłem tarcze i klocki poskładałem i było ok. jak się później okazało zgubiłem jedną śrube mocującą zacisk ponieważ gwint był zerwany. Zacisk zaczęło kantowac i klocki w lewym kole były z jednej strony nie ruszone a z drugiej zjechane na zero. Kupiłem nowe klocki, przegwintowałem na gwint m10 drobnozwojowy, dorobiłem tuleje prowadzącą aby pasowała do nowej grubszej śruby. Do całej operacji musiałem odkręcić zacisk i stąd to odpowietrzanie, a robiłem to tak jak w każdym poprzednim wozidle, jedna osoba pompuje i przytrzymuje hamulec ja w tym momencie popuszczam odpowietrznik. płynu nie zmieniałem. zastanawia mnie to że po wdepnięciu pedału maksymalnie w podłoge hamuje bardzo mocno,ale nie ma możliwośći "dozowania" siły hamowania. albo nie hamuje albo blokada kół.
Przy zapalonym silniku pedał bardzo powoli wraca do góry, Gdy silnik zgasze jest normalnie, puszczam pedał i momentalnie jest w górnym położeniu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Sob Paź 30, 2010 1:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to może servo padło? trzeba by sprawdzić czy podciśnienie trzyma...
_________________
Caddi Seville STS '00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob Paź 30, 2010 12:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja podejrzewam pompę hamulcową. Może trzeba wymienić uszczelki na tłoczkach.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
unholyjacob
*
*


Dołączył: Jun 06, 2010
Posty: 59
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Sob Paź 30, 2010 14:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mam nadzieje że to jednak nie bedzie pompa Smile Jak pomyśle o wykręcaniu jej to mi się włos na głowie jeży...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Paź 30, 2010 21:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>p³ynu nie zmienia³em.

jak ci sie udalo dobrze odpowietrzyc hamulce po demontazu zacisku bez zmiany plynu?? dolewales to co spusciles? no niewazne...


>zastanawia mnie to ¿e po wdepniêciu peda³u maksymalnie w pod³oge >hamuje bardzo mocno,ale nie ma mo¿liwo¶æi "dozowania" si³y >hamowania.

opis tej usterki pasuje albo do awarii pompy - moze "ta wewnetrzna"(ta ktorej tloczyska masz na samym koncu pompy) sekcja w pompie jest przytarta i jej tloczysko - pchane sprezyna sekcji 1 ma problemy z ruchem stad nagle gwaltowne hamowanie?

>Przy zapalonym silniku peda³ bardzo powoli wraca do góry, Gdy silnik >zgasze jest normalnie, puszczam peda³ i momentalnie jest w górnym >po³o¿eniu

A to moze tez byc uszkodzenie serwa polegajace na uszkodzeniu zaworu otwierajacego doplyw cisnienia atmosferycznego nad membrane - ten zawor znajduje sie wewnatrz serwa - jego wlot jest w okolicy wejscia trzpienia z pedalu hamulca do samego serwa, najczesciej jest tam gabkowa oslonka robiaca za filtr.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
unholyjacob
*
*


Dołączył: Jun 06, 2010
Posty: 59
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto Lis 02, 2010 12:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest jakiś związek działania hamulców z przewodami podciśnieniowymi?? słysze że coś syczy w okolicy pompy hamulcowej ale nie moge namierzyć co bo mam tam parownik od gazu i kompletnie nie ma dojścia :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Lis 02, 2010 12:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jest silny zwiazek-przeciez serwo pompy hamulcowej jest zasilane podcisnieniem z kolektora ssacego.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
unholyjacob
*
*


Dołączył: Jun 06, 2010
Posty: 59
Skąd: Bielsko-Biała

PostWysłany: Wto Lis 02, 2010 12:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to lece szukać co syczy, przypuszczam że jeżeli w tej okolicy to jedynie jakiś przewód idący do serwa.

znalazłem ułamany przewód podciśnieniowy idący do serwa, tylko nie mam pojecia do czego on ma iść. jeden przewód wchodzi do serwa prostopadle, drugi równolegle, ułamany jest ten który wchodzi prostopadle. Wie ktoś gdzie one mają iść ?


No to czeka mnie większa przygoda.
Z tyłu do lewego koła wogóle nie dochodzi przewód hamulcowy...
Dzisiaj się kawałek przejechałem i pedał zaczął twardnieć ale przy próbie odpowietrzenia lewego przodu po pierwszym popuszczeniu i dokręceniu odpowietrznika pedał znów miękki...chyba mnie czeka wymiana wszystkiego po kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Wto Lis 02, 2010 20:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystkie przewody podciśnieniowe mają zwykle początek w kolektorze ssącym, bo to on wytwarza podciśnienie. Szukaj pourywanych lub przetartych przewodów oraz pustych wyjść na takie średnice.

Jak to możliwe, że do tyłu nie idzie przewód hamulca? tzn przy zacisku/bębnie nie masz w ogóle przewodu? Zrób fotkę. Pamiętaj, że odpowietrzamy zawsze od najdalszego koła względem pompy i po kolei coraz bliższe. Ja osobiście wolę odpowietrzać wpychając od dołu płyn w stronę pompy...nie trzeba hamulcem pedałować.

Powodzenia.
_________________
Caddi Seville STS '00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Lis 03, 2010 4:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Steppenwolf1980 napisał:
Ja osobiście wolę odpowietrzać wpychając od dołu płyn w stronę pompy...nie trzeba hamulcem pedałować.

Powodzenia.

Shocked co, jak ,czym, przyznam się ze pierwszy raz słyszę o takim metodzie ,mógłby kolega dokładniej opisać owy sposób odpowietrzania i jaki przyrząd do tego jest potrzebny
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lis 03, 2010 19:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Steppenwolf1980 napisał:
Pamiętaj, że odpowietrzamy zawsze od najdalszego koła względem pompy i po kolei coraz bliższe.


kolejnosc odpowietrzania nie ma znaczenia
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Sro Lis 03, 2010 19:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A proszę bardzo... są specjalne pompki do przepychania płynu hamulcowego, ale można strzykawką (odpowiednio dużą z wężykiem dopasowanym do odpowietrznika.
1. Wyciągasz płyn ze zbiorniczka do 0.
2. Luzujesz odpowietrznik i wciskasz przez niego płyn, aż zobaczysz czysty w zbiorniczku.
3. Można po każdym kole wyciągać płyn ze zbiorniczka.
4. Kolejno z każdym kołem pkt 2.
5. Uzupełniam w zbiorniczku stan świeżym płynem.

W przypadku ABS trzeba jedynie trzymać wciśnięty pedał hamulca.

Z powodzeniem można tak odpowietrzać h-ce w rowerach, motocyklach, sprzęgła hydrauliczne itp. Nie trzeba dodatkowych osób do pompowania hamulcem, no i do obserwacji stanu płynu w zbiorniczku, bo się kiedyś zagapiłem i... powietrze w układzie.

Czy kolejność kół ma znaczenie...nie wiem ale skoro wszyscy tak robili to coś w tym jest...
Pozdrawiam.
_________________
Caddi Seville STS '00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Lis 03, 2010 20:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No masz,czlowiek cale zycie sie uczy a i tak umiera glupi.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lis 03, 2010 21:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Steppenwolf1980 napisał:

Czy kolejność kół ma znaczenie...nie wiem ale skoro wszyscy tak robili to coś w tym jest....


amerykanskie samochody tez sie psuja na potege i sa bardzo drogie w utrzymaniu a autamatem sie nie da jezdzic bo ciagle sie psuje..a i oleju sie NIGDY nie zmienia...tak ludzie tez mowia Smile
a tak na serio kolejnosc nie ma znaczenia - sproboj kiedys i obalisz kolejnego mita Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Lis 04, 2010 5:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Steppenwolf1980 napisał:
A proszę bardzo... są specjalne pompki do przepychania płynu hamulcowego, ale można strzykawką (odpowiednio dużą z wężykiem dopasowanym do odpowietrznika.
1. Wyciągasz płyn ze zbiorniczka do 0.
2. Luzujesz odpowietrznik i wciskasz przez niego płyn, aż zobaczysz czysty w zbiorniczku.
3. Można po każdym kole wyciągać płyn ze zbiorniczka.
4. Kolejno z każdym kołem pkt 2.
5. Uzupełniam w zbiorniczku stan świeżym płynem.

W przypadku ABS trzeba jedynie trzymać wciśnięty pedał hamulca.

Z powodzeniem można tak odpowietrzać h-ce w rowerach, motocyklach, sprzęgła hydrauliczne itp. Nie trzeba dodatkowych osób do pompowania hamulcem, no i do obserwacji stanu płynu w zbiorniczku, bo się kiedyś zagapiłem i... powietrze w układzie.

Czy kolejność kół ma znaczenie...nie wiem ale skoro wszyscy tak robili to coś w tym jest...
Pozdrawiam.


ale chyba tą czynność (dotyczącą układu z ABS)trzeba wykonać na włączonym zapłonie? żeby cewka podniosła zawór w sterowniku ABS ?
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Lis 04, 2010 13:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Popieram wypowiedź marcyza .
Odpowietrzanie po przez kolejność nie ma znaczenia.
stosowałem metody przez pompowanie pedałem hamulca oraz przy pomocy powietrza sprężonego bez włączania stacyjki.
Efekt zawsze był pozytywny.

Zdarzyło mi się nawet gdy płyn cały mi uciekł.Po zastosowaniu powyższych metod uzyskałem efekt pozytywny.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Czw Lis 04, 2010 21:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak, musi być zapłon włączony...nie dopisałem tego. Co do kolejności odpowietrzania zacząłem o tym myśleć... w sumie prawda nie powinno mieć to znaczenia. W końcu od pompy przez ABS każdy hamulec ma swój przewód. Ciekawe dlaczego kiedyś miało??
_________________
Caddi Seville STS '00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pestek
*
*


Dołączył: Aug 31, 2006
Posty: 120
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Czw Lis 04, 2010 22:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedys były 2 sekcje rozdzielone trójnikiem i kolejnośc miała znaczenie...
_________________
PLYMOUTH VOYAGER 3,0 ZAGAZOWANY
AUDI S6 4,2 ZAGAZOWANY
YAMAHA VIRAGO GAZ W MANETCE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Pią Lis 05, 2010 0:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No i pięknie dziękuję Koledze za wyjaśnienie. Teraz jasne wszystko i klarowne. Smile
_________________
Caddi Seville STS '00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pestek
*
*


Dołączył: Aug 31, 2006
Posty: 120
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pią Lis 05, 2010 17:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety odpowietrzanie nie daje rozwiązania problemu kolegi założyciela postu. Moim zdaniem po tym co pisze-to wina pompy Sad
_________________
PLYMOUTH VOYAGER 3,0 ZAGAZOWANY
AUDI S6 4,2 ZAGAZOWANY
YAMAHA VIRAGO GAZ W MANETCE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lis 05, 2010 19:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pestek napisał:
Kiedys były 2 sekcje rozdzielone trójnikiem i kolejnośc miała znaczenie...


nie..to nigdy nie mialo znaczenia! Ma znaczenie tylko w niektorych ukladach hamulcowych (z tego co pamietam Tico ma taki) ze rurka idzie z pompy hamulcowej na lewy cylinderek i z tego cylinderka idzie dalej na prawy cylinderek i wtedy NALEZY odpowietrzac od kola prawego czyli najdalszej czesci. w klasycznych ukladach gdzie kazde kolo jest zasilane swoja rurka nie ma to znaczenia
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Steppenwolf1980
*
*


Dołączył: Feb 18, 2010
Posty: 38
Skąd: Bierutów/Oleśnica

PostWysłany: Pią Lis 05, 2010 21:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Właśnie kolego Unholyjacob.
Co tam słychać? Syczenie zlokalizowane? Serwo działa? Szukałeś coś?
Czekamy na rozwiązanie. Ja stawiam na wadliwe działanie serwa (albo nie dostaje podciśnienia, albo samo nie trzyma go). Pompa raczej nie, bo by kół nie blokowało po mocnym depnięciu.
Tak czy inaczej czekamy na wyniki.
Pozdro.
_________________
Caddi Seville STS '00
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pestek
*
*


Dołączył: Aug 31, 2006
Posty: 120
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Sob Lis 06, 2010 9:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wiem jak w innych samochodach ale w syrenie , żuku ma znaczenie. I wiem to z prania nie z książek...
_________________
PLYMOUTH VOYAGER 3,0 ZAGAZOWANY
AUDI S6 4,2 ZAGAZOWANY
YAMAHA VIRAGO GAZ W MANETCE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group