www.asu.pl :: Zobacz temat - dobry fachowiec poszukiwany !!!
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

dobry fachowiec poszukiwany !!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
older52
*
*


Dołączył: Mar 07, 2010
Posty: 142
Skąd: GDANSK

PostWysłany: Sro Paź 20, 2010 11:35    Temat postu: dobry fachowiec poszukiwany !!! Odpowiedz z cytatem

witam wszystkich,
Czktoś z Was zna dobrego mechanika oraz gazownika od pontiaca w Gdańsku lub Trójmieście?
Ci do których trafiałem to bezmózgi dojace kasę. metodą prób i błędów wymieniłem pół osprzętu silnika i dalej kłopot mam po rozgrzaniu. Traci moc i pada.
Szukam FACHOWCA, nie pierdołę od ssania kasy.
Sad
_________________
older52 Był - Pontiac T S 3,8l z 1990r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Sro Paź 20, 2010 12:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powoli
co to za model / rocznik ( czy ma instalację LPG )
- wiemy już że kiedy osiągnie temp . pracy traci moc
( jestem daleki od opisania co się dzieje i po czym to widać na wstępie )
( proszę opisać w prosty sposób , co sie dzieje z obrotami kiedy zaczyna tracić moc , czy praca silnika staje sie głośna ? /...itd )

dodatkowo - wszystkie części które zostały wymienione i nie przyniosły poprawy oraz czynności kontrolne przeprowadzone przez " fachowców "
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
older52
*
*


Dołączył: Mar 07, 2010
Posty: 142
Skąd: GDANSK

PostWysłany: Sro Paź 20, 2010 15:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pontiac ts GT z 1990 r ale z silnikiem z 1992 lub 1993 poj 3800.
Zagazowany.Zwykła, nesekwencyjna instalacja.
Po "regulacji" przez " fachowca" jeżdżę od dwóch miesięcy tylko na benzynie ( żre 18-20l/ 100 km.)
Chcę doprowadzic do porzadku silnik i osprzęt na benz. aby potem wziąć się za gaz.
Wymieniłem:
przepływomierz
świece
przewody wysokiego napięcia
cewki zapłonowe ( wszystkie)
moduł zapłonowy
czujnik temperatury
czujnik temperatury na wskaźnik
akumulator
rozrusznik ( naprawiony)
Objawy:
po uruchomieniu wzorcowo schodzi na 750 obr/ min i jedzie jak burza pod warunkiem, że nie cisnę mocno gazu.
Przy gwałtownych przyspieszeniach po zdjęciu nogi z gazu traci moc a niekiedy po przejechaniu niedługiego odcinka całkiem pada.
Tak samo zachowuje się przy jeździe w korkach, szczególnie miło było w upały.
Dziś wymieniłem czujnik temperatury prowadzacy do wskaźnika bo poprzednio wskazywał dwie do dwóch i pół kresek i wtedy własnie zdychał silnik.
Nie miałem okazji zobaczyc jeszcze, czy prawidłowo czyta temperaturę.
podczas sprawdzania na komputerze podczas jazdy ( jakieś dwa miesiące temu) przy temperaturze 110 st C. zdychał. Tak ma do tej pory.
ostatnio po wymianie aku test spinaczowy pokazywał tylko jeden kod " 43".
Dziś, po wymianie czujnika, doszedł kod błędu " 22".
Ja sam nie znam się praktycznie na silnikach, dla mnie silnik jest znany z zasady pracy ale w szczegółach noga jestem
Uczę się dopiero na tym modelu ( pierwszym zresztą samochodzie którym jeżdżę) mimo wieku bardzo dorosłego.
Jestem zdecydowany ujarzmic tego potwora i jeździć nim z satysfakcją ale do tego potrzebuję pomocy, tzn kogoś, kto nie walnie mnie znowu w rogi tylko kompleksowo przejrzy wszystkie instalacje i zaradzi problemowi, bo jesli człowiek zbudował to drugi powinien umieć naprawic trochę się rozpisałem ale zalazło mi za paznokcie zmaganie się nie tyle z samochodem ile z "fachowcami".
dlatego jesli możesz pomóc bardzo jestem otarty na wszelkie supozycje.
Jerzy
_________________
older52 Był - Pontiac T S 3,8l z 1990r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Sro Paź 20, 2010 23:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

- pod modułem zapłonowym są masy ( jedna z nich biegnie do PCM )
korozja sprzyja pojawianiu się dziwnych błędów ( zwykle PCM wykrywa je jako pozazakresowe napiecia i po określonym czasie wywala kod błędu ) i tu mocno zaznaczę PRZY SPRAWNYCH PODZESPOŁACH

- jesli pali za duzo to oznacza ze komputer wprowadza jeden z programów awaryjnych ( wzbogaca mieszankę ) "...jedzie jak burza" ..wzrasta też temperatura .
110 stopni to bardzo dużo .. ( przy 100 stopniach powinien zadziałac wiatrak a jak masz 2 wiatraki to przy 108 st ...następny )

PROSZĘ wykonać
-odłączyć klemę minus
-samodzielnie oczyścić wszystkie punkty masy pod modułem zapłonowym
( należy sprawdzić ich stan połączenia ... ).
-okazyjnie skontrolować stan wtyczki do modułu zapł.
-podł klemę minus
-włożyć kluczyk do stacyjki i przekręcić do testu deski rozdz ( test żarówek )
-cofnąć do tyłu o jedna pozycję
-następnie prawidłowo odpalic silnik

przez pierwsze 60 sekund obserwować deskę rozdzielczą i zachowanie silnika. Potem do czasu osiągniecia przez silnik temp . roboczej.

Jazda próbna ( najlepiej podobnie jak ostatnio kiedy wyskoczyły opisane błędy )

to tyle .... na jutro
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
older52
*
*


Dołączył: Mar 07, 2010
Posty: 142
Skąd: GDANSK

PostWysłany: Czw Paź 21, 2010 14:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O.K. jutro przeprowadzę taki test, dzięki.
_________________
older52 Był - Pontiac T S 3,8l z 1990r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Czw Paź 21, 2010 23:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Piszesz ze masz zrobiona przekladke wiec i tu juz mozesz miec wlasnie problem z silnikiem! Nie wiesz czy przy przekladce wymienili kompa od silnika czy nie?! Moze byc tak ze masz inny komp i silnik nie bedzie pracowal prawidlowo!
Wez wyczysc wszystkie masy a dodatkowo pociagnij nowa laczac silnik z buda plus nowa mase wlasnie pod modul zaplonowy!Mas nigdy za duzo a moze to wlasnie pomoc!
Co do spalania to sprobuj tez wypiac sonde lambda bo moze byc walnieta a co za tym idzie bedzie palil jak smok!Kostke masz z tylu silnika!Wystarczy ja wypiac a komp bedzie czytal jej brak jakos ustawienia awaryjne!Wtedy zobaczysz czy spalanie sie zmienilo!
Jesli masz zwykla instalke gazu to sprawdz czy przypadkiem jakis "magiko-gazownik" nie zalozyl dlawika przed przepustnica w postaci np.izolacji lub kawalka tektury!Lubia tak robic jak silnik nie chce chodzic na gazie przy zwyklej instalce gassssu!
A tak na koniec to czy przypadkiem nie masz padnietego silnika skoro traci moc a i przy okazji lapie tak duza temp! Jak wogole z wentylatorami?Wlaczaja sie wogole czy nie?!
Na razie tyle jak cos to pisz a moze jakos dojdziemy co jest nie tak!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pią Paź 22, 2010 0:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeśli wymienili silnik to na taki sam model który były wstawiane do wersji GT
czyli pierwsze 3800 jeszcze z nie plastikowym kolektorem ( kłania się rok 1992 ) ...dlatego ktoś zgodził się instalować pierwsze generacyjnie inst. LPG

- PCM - pewnie jest oryginalny i powinien być sprawny
ale jego połączenia z elektroniką kontrolno-pomiarową ( gdzie masy są wspólne lub oddalone od siebie po przez inne urządzenia ) już nie koniecznie ( kable, wtyczki i ich styki )

///////// tak brewka ...masy to podstawa


( co do fachowców ...czasami rutyna gubi nawet najlepszego )
im starsze auto tym mniej chętnych do grzebania sie w nim
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group