www.asu.pl :: Zobacz temat - Stuki przy zmianie biegu z 3 na 2.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Stuki przy zmianie biegu z 3 na 2.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Paź 06, 2010 14:19    Temat postu: Stuki przy zmianie biegu z 3 na 2. Odpowiedz z cytatem

Wczoraj wracając z "niemcowa" i jadąc stałą prędkością, powiedzmy 120km/h czy też 100km/h, bez znaczenia, to skrzynia co jakiś czas robiła pojedyncze szarpnięcia.
Będąc już w kraju zauważyłem, że kiedy zmniejszam prędkość, to przy zmianie biegu z 3 na 2 występuje pojedyncze szarpnięcie i pojedyncze stuknięcie w ASB, strasznie nie przyjemne.
Dziś rano kiedy olej w ASB był zimny, to ten wstrząs dla mnie i dla auta nie wystąpił, ale jak olej się rozgrzał, to stuk powrócił.
Kiedy ASB jest rozgrzana i bardzo delikatnie wytrącam prędkość, to ten stuk i szarpnięcie nie występuje, ale jeżdżąc w ten sposób, to musiałbym hamować przed skrzyżowaniem jeszcze go nie widząc.

Teraz tak:

1. Olej wraz z filtrem w ASB wymieniany co 20 tys.km.
2. Barwa oleju, prawidłowa, tzn. zbliżona do koloru świeżo wlanego oleju.
3. Zapach oleju ok.
4. Poziom oleju w ASB, prawidłowy. Na rozgrzanej skrzyni i pracującym silniku, przy górnym wskaźniku.
5. Jeżdżę na ATF+3 kupowanym w ASU.
6. Auto bez dodawania gazu, pod górkę, rusza bez żadnego problemu i na zimnym i na ciepłym silniku.

Jeżeli ktoś spotkał się z podobnym problemem, to proszę o podpowiedzi.
Na ogół z naprawami radzę sobie w sposób zadowalający /mnie Wink / ale ASB jeszcze nigdy nie robiłem, a może najwyższy czas zacząć.
Za wszelkie sugestie będę wdzięczny, chociaż boję się tej ASB dotykać jak choliera Wink

Chyba dość istotne dla całej sprawy i dla powiększenia problemu Wink

Ww. problem występuje tylko na "D", bo dziś, tj. 11.10.2010. pojeździłem na "3" i efektu stukania nie ma w ogóle. Wracając do "D" problem powraca, idąc ponownie na "3" problem ustaje...


Ostatnio zmieniony przez On dnia Pon Paź 11, 2010 18:02, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Sro Paź 06, 2010 17:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moze to wina konczacych sie tarczek powodowac takie objawy ale to niech juz wypowiedza sie Ci ktorzy dlubali w tej skrzyni!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
gruchol
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 41

PostWysłany: Sro Paź 06, 2010 22:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A programowałeś skrzynie ( "quick learn" ), często przy takich stukach pomaga.

Ostatnio zmieniony przez gruchol dnia Czw Paź 07, 2010 18:59, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Paź 07, 2010 16:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gruchol napisał:
A programowałeś skrzynie ( "quick lern" ), często przy takich stukach pomaga.


Jeśli masz na myśli tzw "samonaukę" ASB to tak.
Jeżeli chodzi o programowanie kompem, to nie.

Czy może jeszcze jakieś pomysły... ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Czw Paź 07, 2010 17:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mialem to samo w kancie zaraz po remoncie skrzyni.
pomogło przy predkości 100km/h wdepniecie do dechy i zrzucenie do jedynki.
od tej pory 10000km i jest ok.
podejzewam że to moze nie rozpinajacy lock-up, lub ktorys tłoczek się przycinał, także nie wiem czy akurat to pomogło i nie poniosę odpowiedzialności za skuteczność lub nie tego sposobu.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Paź 07, 2010 18:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podejmę się tej próby, na własna odpowiedzialność... Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Paź 09, 2010 18:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Próbę podejmowałem kilkakrotnie. Niestety, dalej stuka... Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Paź 12, 2010 20:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś pojeździłem na przełożeniu "3" około 60km 50/50% trasa/miasto i ponownie powróciłem do jazdy na położeniu "D" w proporcjach zbliżonych jw.
i... na razie nie stuka i nie szarpie. Z pewnością za wcześnie na radość, ale od tygodnia nie było tak dobrze jak dziś wieczorem.
Jutro, pojutrze itd okaże się czy to tylko czysty zbieg okoliczności, czy może coś się samo naprawiło.
Jutro i za jakiś czas dam znać o ewentualnych zmianach.

Dziś tj. 13.10.2010 nadal jest ok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group