www.asu.pl :: Zobacz temat - PRZEGRZEWA SIE BARDZO SZYBKO . LUMINA 3.1 . POMOCY
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PRZEGRZEWA SIE BARDZO SZYBKO . LUMINA 3.1 . POMOCY

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie Wrz 19, 2010 19:47    Temat postu: PRZEGRZEWA SIE BARDZO SZYBKO . LUMINA 3.1 . POMOCY Odpowiedz z cytatem

Witam .
Znowu ten sam problem . Założyłem nową pompe wody . Przeczyściłem syf z chłodnicy . Zalałem chłodnice płynem chłodniczym -35C . Zalałem do pełna zbiornik wyrównawczy . Odpaliłem silnik, właczyłem ogrzewanie na max, silnik pochodził z 6 min, po 3 min wskazówka temp. była powyzej połowy, po 5 min był max, wiec wyłaczyłem silnik zeby nie przegrzać .
Otwieram maske, i troche dymi i syczy koło pompy wody . wentylator sie nie załączył bo nie działa, ale to nie znaczy zeby silnik miał max temp. w ciągu 6 min . Przy tym z rury starsznie kopcił na biało, ludzie omijali samochód bo mysleli ze sie pali .
Co zrobić ?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Nie Wrz 19, 2010 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po założeniu nowej pompy i podłączeniu dolnego węża chłodnicy należało wyjąć termostat by kontrolować napełnianie płynu do układu chłodzenia.

wlewasz do ustalonego poziomu w zbiorniku wyrównawczym ...nie wiecej bo może wysadzić nadwyżkę przez korek
wlewasz płyn do chłodnicy do czasu kiedy zobaczysz płyn w miejscu termostatu . Można powiedzieć ze to są naczynia połączone . Tylko tak nie zapowietrzysz układu chłodzenia. Potem osadź ponownie termostat ( warto zobaczyć jaką ma temp. załączenia i stan uszczelki. Podłącz górny wąż chłodnicy . Zakręć korek chłodnicy. Uruchom silnik i obserwuj .... kiedy termostat otworzy obieg ze zbiornika wyrównawczego zostanie pobrany płyn by uzupełnić niedobór .


Możliwe ze w układzie nie było płynu co spowodowało przegrzanie silnika ...czujnik nie wychwyci poprawnej temperatury a uszczelka mogła nie wytrzymać ... lub była uszkodzona prędzej

Proszę sprawdzić drożność wężyka między chodnicą a zbiornikiem wyrównawczym
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Wrz 19, 2010 21:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeśli z rury leci biały dym(para) i dość szybko się silnik grzeje to masz walnięta uszczelkę pod głowicą. Przerabiałem to. Sprawdź jeszcze czy podczas pracy silnika masz bulki powietrza w zbiorniczku wyrównawczym
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie Wrz 19, 2010 21:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To gdzie dokładnie znajde ten termostat ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2010 9:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

teraz to juz zastanawiam się czy odpowiadanie na posty typu ZROBIĘ TO SAM tylko NIC NIC WIEM ...jest bezpieczne

---- popatrz na chłodnicę , górny wąż z prawej strony doprowadzi Ciebie do obudowy termostatu . Wystarczy odkręcić obudowę by dostać sie do samego termostatu. Jeśli wyjmiesz termostat i nie będzie tam płynu to znaczy ...że musisz prawidłowo uzupełnić płyn raz jeszcze
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2010 12:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja miałem Pontiaca GP z silnikiem 3.1 i tam nie było żadnych problemów z odpowietrzeniem się układu chłodzenia. Wystarczyło zalać płyn do chłodnicy na maksa, odpalić silnik, ogrzewanie ma maksa, kilka razy ścisnąć górny wąż od chłodnicy aż poczujesz że jest już wypełniony płynem, dolać płyn do chłodnicy i zakręcić korek na chłodnicy. Dolać płynu w zbiorniczku powyżej znaku minimum. Niech silnik pracuje i obserwuj temperaturę. Sprawdź czy w zbiorniczku nie pojawiają się bąbelki.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2010 14:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wiem ze są inne sposoby jednak przemyślmy to co pisze Lutek

po wymianie pompy wody w bloku silnika nie ma płynu ...

- zalewasz chłodnicę i zbiorniczek wyrównawczy
teraz odpalasz silnik i czekasz ...
w tym czasie blok silnika nagrzewa sie , pompa wody wciska płyn do bloku silnika ale tam tworzy sie ciśnienie ... które może tylko wypchać uszczelki ...
idziemy dalej ... termostat czeka na temperaturę otwarcia ale sam siedzi na gumowej uszczelce i nie styka sie z niczym wiecej...
wiec nawet jeśli przekroczymy temperaturę otwarcia termostat bez pomocy płynu dalej będzie zamknięty

po 3 moze 5 minutach ciśnienie jest na tyle wielkie a temperatura powyżej 105 st C i auto zaczyna nierówno pracować. Ze zbiorniczka wyrównawczego tez nie pobierze płynu ponieważ układ nie jest drożny.

Nie ma co dusić górnego przewodu bo tam jeszcze nic nie ma

Otworzenie w ten sposób korka chłodnicy spowoduje wywalenie większosci płynu ze zbiorniczka wyr.


----------------- są łatwiejsze i szybsze sposoby

ja podałem ten bezpieczniejszy i mniej stresujący
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2010 16:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wyjąłem termostat i płyn jest, juz przy odkecaniu śrub wylatywał .
Silnik nagrzewa sie bardzo szybko, i leci już dym prawie że .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2010 17:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedyś jakimś cudem zagrzał mi sie 3.0 benzyniak.Płynu mało, dawno nie sprawdzałem .Dotelepąłem się do znajomego posesji.Odczekaliśmy az ostygnie.Zalalliśmy wodą.Odpaliliśmy i odkręciliśmy lekko odpowietrzacze.

I tak zalewaliśmy go prawie cała noc.
Dostał gdzieś BĄBLA i wywalał wodę i grzał sie bardzo szybko.

Poddaliśmy się.I w kime.A od rana znowu przelewanie wodą żeby odpowietrzyć.Coś co miało trwac kilka minut zamieniło się w dwa dni.

W końcu się unormowało? Nikt nie wie jak ale się uspokoiło.
Ale w końcu wyszło że uszczelka pod głowica do wymiany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2010 17:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

własnie ,skoro z rury leci pełno, gęstego białego dymu i skapuje woda, a jak sie gazuje to na 1m na ulicy jest rozpryskana woda to chyba uszczelka mi poszło . Wiec mozliwe ze uszczelka ma cos wspólnego z taki grzaniem ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2010 17:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, że ma ...
maverick Ci już dokładnie opisał dlaczego tak się dzieje.
Sprawdź jeszcze w jakim stanie jest olej w silniku - jeżeli dostanie się do niego płyn przez uszkodzoną uszczelkę to będzie taki "mleczny" .
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2010 18:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mozesz miec kilka mozliwosci walnietej uszczelki:
1.z kanalu chlodzacego na zewn.wtedy bedzie ci ubywac plyn ale zadnego innego objawu nie bedzie(mozna zastosowac srodek uszczelniajacy na bazie opilkow alu)
2.z kanalu chlodzacego do kanalu olejowego,wtedy zacznie ci sie robic emulsja z oleju oraz tluste plamy w plynie pod korkiem,brak babelkowania
3.z kanalu chlodzacego do komory spalania,jak wyzej+babelkowanie+para z rury.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2010 19:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolor taki jakby mleczny, bardziej pod ciemny podchodzi ale chyba napewno to . Ile mogą wziąść mniej wiecej za wymiane ? Przy wymianie jest koniecznosc wyjmowania silnika ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2010 20:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maverick napisał:
wiem ze są inne sposoby jednak przemyślmy to co pisze Lutek

po wymianie pompy wody w bloku silnika nie ma płynu ...



Mawerick jeśli wlewasz płyn przez chłodnice to silnik zalewa się na zasadzie naczyń połączonych, wlewasz go powoli żeby powietrze nadążało uciekać. Jedynie w górnej części głowicy może nie być płynu dlatego dusisz górny wąż żeby wygonić to powietrze, ale blok jest zalany. Poza tym pompa wody nie wytwarza żadnego ciśnienia tylko wymusza obieg w układzie.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2010 21:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:
... jeśli wlewasz płyn przez chłodnice to silnik zalewa się na zasadzie naczyń połączonych, wlewasz go powoli żeby powietrze nadążało uciekać. .


a którędy to powietrze ma ubyć ... ?

na obudowie termostatu ( zwykle jest to najwyższy punkt ... ) jest odpowietrznik

Pompa wody sama nie wytwarza cisnienia ...ale kiedy powoduje napływ płynu( dolnym wężem z chłodnicy do pompy ) to miałem na myśli to ciśnienie które powstaje podczas napełniania ( pracy pompy ) ... przy pracujacym silniku w przypadku następstwa złego uzupełnienia układu chłodzenia .

Pamiętaj ze rozważam główny post ..problemu który już powstał


Zakładasz ze w ten sposób blok jest zalany . No nie wiem, ...
czasami duszenie pustego węża jest bezskuteczne

Albo robimy to zgodnie z service manual albo eksperymentujemy
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2010 22:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maverick napisał:
Lutek34 napisał:
... jeśli wlewasz płyn przez chłodnice to silnik zalewa się na zasadzie naczyń połączonych, wlewasz go powoli żeby powietrze nadążało uciekać. .


a którędy to powietrze ma ubyć ... ?



blok napełnia się dolnym wężem a powietrze ucieka górnym, oczywiście do pewnego momentu, ale blok jest prawie w całości zalany.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2010 23:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeśli by tak było to nikt by nie miał problemów. Nie zrozumiałeś mnie
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto Wrz 28, 2010 22:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie .
Znajomy załatwia mi robocizne uszczelki .
Chce za to 500zł, wymienia uszczelke, i planuje głowice . Dobra cena ?
Na co jeszcze zwrócić uwage ? Coś jeszcze powinno sie wymienić przy okazji ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Wrz 28, 2010 23:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trzeba sprawdzić płaszczyznę bloku czy nie jest zwichrowany bo wtedy żadna uszczelka nowa ci nie pomoże.

Wymienić uszczelniacze na zaworach,sprawdzić stan zaworów i gniazd ewentualnie docierać albo jak trzeba wymienić.
Sprawdzić hydrauliczne kasowniki luzu czy nie puszczają.

Jaki jest stan cylindrów czy jest jodełka ewentualnie przeszlifować.

Zrobić mnóstwo fotek z naprawy i pochwalić się kolegom a nóż założysz sobie warsztat


Mam stare uszczelki pod głowicę i zauważyłem na nich korozję tj.wewnątrz mają wzmocnienie stalowe ,które normalnie gnije i pęcznieje.
Moja teoria jest taka,że prawdopodobnie usterki z głowicami powoduję te uszczelki.
A uszczelki mają znaczek chryslera.

Jak będziesz kupował lub dorabiał uszczelki zapytaj jak jest wkładka.
Metalową wkładkę sprawdzisz magnesem.

Cena dobra ale na pisz co zamierzacie robić.
Jeśli o czymś zapomniałem koledzy dopiszą.
Jak zacząć remont to od granata. Laughing Wink
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 6:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sato prawde mówi.Dać mu piwa Cool

Cena śmiesznie niska.Więc tylko ci pozazdrościć.

Niektóre warsztaty krzyczą za ta robota do 3000 zł.Samo planowanie 1000-1500 zł krzyczą.

A nawet 5000 zł z częściami i robocizna ale to już naciągacze.

I to obojetnie jaka marka samochodu.Hmm ale 500 zł to tu za cienkiego by wzieli albo 1000 zł.

No ale wiecie..Warszawa tu się doji klienta w prawie każdym serwisie i sklepie. I prawie na każdym rogu ulicy. Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 12:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pamietaj o wymianie uszczelniaczy zaworow.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Wrz 29, 2010 14:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozmawiałem dziś gościem co dorabia uszczelki i stanowczo stwierdził iż uszczelki produkcji amerykańskiej i tej podobnej ze znaczkiem chrysler nie poleca bo są materiały niskiej jakości i wytrzymują od 30 do 50km(nowe założone)

http://www.autouszczelki.dei.pl/

Dorabia uszczelki z materiału viktor reinz koszt jednej uszczelki 100zł.
Prowadzi wysyłkę ale trzeba mu wysłać stare jako szablon.

Jako jedyna osoba poświęciła mi aż 40minut oraz udzieliła mi wszelkich informacji na temat uszczelek dokładnie wyjaśniając co nie mogę powiedzieć o innych zakładach dorabiających uszczelki,których rozmowa polegała na zbywaniu klienta.

Dodał ,że bardzo dużo samochodów sprowadzanych ma poważne usterki uszczelek pod głowicą.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon Paź 04, 2010 22:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Otóz uszczelke będe robił gdzies za miesiąc, wiec na razie pojeżdze tak jak jest, wymienie olej i jakos pójdzie . Ale ostatnio jak odpalam auto, to bez dodania gazu mi gasnie, jak go podgazuje pare sekund to chodzi sam, jak pochodzi juz z pare minut to wchodzi gdzies na 2000tys obrotów i jest glosny .
Czytałem ze wieksze spalanie, duza ilosc dymu z rury i spadek mocy to moze byc wina sondy lub krokowca .
Z tego co maveric pomógl mi rozszyfrować błędy to był błąd z sondą . Moze ona powoduje wszystkie problemmy ? gdzie ona dokładnie jest oraz silniczek ?
Czy jezeli okaze sie ze jest walnieta to cos mozna zrobic z nią czy kupic z jakiegos używańca ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Wto Paź 05, 2010 5:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mi padnieta sonda wylanczala 2 cylindry.Dymiło auto strasznie.Wariowało z obrotami.Po odpięciu sondy samochód jezdzi normlanie. Very Happy

Sonde odpepnij.Ale jak nie masz orginału nie wykręcaj narazie.

Po odpięcieu sondy odpal i zobacz jaka bedzie reakcja.
Jeżeli się poprawi.Możesz narazie bez sondy jechać.

Jedyne co się dzieje to lekko większe spalanie i czasami jak już ciepły nie zapali na dotyk I lekko nierówno chodzi ale lekko..(czekam na sondy z rockauto i śmigam po miescie bez tej jednej) Jak wrócisz do domu odepnij aku zeby kompa zresetować ze swiecacego "CHECK".Ostatnio zrobilem bez "CHECKA" 25 kilometrów po mieście i się nie zapalił.Ale nie ma regóły czasami komp nie śpi i zapali po 5 km ze bład sondy.

Orginał kup ( mi 2 tygodnie zamiennik wytrzymał-to gdzie sens pałcić za zamienniki).

Sond szukaj przeważnie przed katalizatorem(np: moze byc tez blisko kolektora wydechowego) i za katalizatorem.Lub w katalizatorze.

Moze się okazać ze masz np: 4.
Więc wchodzisz pod auto odpinasz jedna odpalasz i słuchasz co się dzieje.Potem druga itd az do momentu kiedy odczujesz ze silnik wyraznie zareagował na odpiecie sondy.Np ładnie chodzi i nie gasnie.W końcu wyczujesz/załapiesz przy której sondzie jest inna praca silnika.No ale jesli masz tylko jedna sonda to masz luzik z szukaniem która padła.

Niestety to był jedyny sposób zebym mogl zlokalizować ktora sonda walnieta.Zadnego komputera nie posiadam pod OBDII.
Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sro Paź 06, 2010 10:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

AdaaM_ napisał:
...to był błąd z sondą . Moze ona powoduje wszystkie problemmy ?


Sonda nie jest w stanie spowodować przegrzewania silnika i chmur białego dymu.
Skoncentruj się na uszczelce.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Sro Paź 06, 2010 18:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

benchi.. kojarzysz akcje z niespaloną beznzyną kiedy gubisz zapłony przez padniętą sonde lambda.Zrobiłem w ten sposób około 500 KM bo nie wiedziałem ze to lambda.A za mną była chmura białego dymu.Na kazdych światłach inne auta znikłay w chmórze białego dymu.

Przeciez już to napisałem tam wyżej.Nie czytasz postów?

Więc jest to jeden z powodów które należy sprawdzić.

A uszczelka swoją drogą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sro Paź 06, 2010 23:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak masz wypadanie zapłonu i sporo niespalonego paliwa to istnieje możliwość ,że katalizator zagrzeje się do czerwoności.
Zobaczysz go tylko w nocy lub ciemnym miejscu.
Miałem kiedyś na placu eskorta zetec 1.6 miał te same objawy i nie mógł wkręcić się na obroty.
Po wymianie kabli i świec regulatora powietrza pomogło.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pią Paź 08, 2010 22:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A gdzie znajde (tylko tak dokładnie) silniczek krokowy, zawór egr,sonde ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Paź 08, 2010 23:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A teraz konkurs zgadywanka

Masz u siebie to samo


_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Paź 09, 2010 6:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie w fordzie powodem przegrzewania sie silnika byl niesprawny przewod hamulcowy Shocked .
W trakcie hamowania cisnienie dochodzilo do zacisku ale niekonicznie uchodzilo w takim tempie jak powinno.Chcac jechac swoja predkoscia nieswiadomie deptalo sie mocniej gaz,az pewnego razu przyjezdzajac na miejsce zakopcilo sie z zacisku i tak to skojarzylem.
Po wymianie gietkiego przewodu wszystko ustapilo,stary z ciekawosci przecialem i to co zobaczylem to totalna ruina.
Panowie wymieniajmy okresowo gietkie przewody,nie jak juz szwankuja.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob Paź 09, 2010 8:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z hamulcami mam wszystko wporządku, 0,5 roku temu miałem wymieniane wszystkie przewody,zaciski,klocki,tarcze ,plyn wszystko Smile

Tak, taki sam silnik mam jak na zdjeciu . Tyle ze w 11000 razy lepszym stanie wizualnym Smile
Tak więc gdzie znajde te czesci ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Sob Paź 09, 2010 8:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To zrób porządne zdjęcia wielkowymiarowe i będziemy zgadywać bo tu nie wszyscy jeżdżą takimi wynalazkami Laughing Laughing Wink
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
AdaaM_
*
*


Dołączył: Sep 09, 2010
Posty: 111
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie Paź 10, 2010 21:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam . Dzisiaj zdesperowany od rana robiłem Lumine .
Wszytkie kable od masy wyczyściłem, plus zalozyłem dodatkową mase .
Przez to wyeleminowałem wszystkie problemy związane ze spadkiem napięcia . Prędkościomierz ciała prawidłowo(wczesniej latał góra-dół), szyby otwierają sie szybko(wcześniej dosc słabo), jak gra radio i zrobie co kolwiek co związane z elektryką to nic ze sobą nie koliduje i nie ma spadków(wczesniej jak np.grało radio, to po naciśnieciu pedału hamulca przygasało wszystko), silnik jak sie zapali,tak chodzi, czyli dobrze .
Teraz przyjdzie czas na uszczelke ale dopiero za 2 miesiące .
Tak więc są jeszcze 3 pierdoły to zrobienia by mozna było spokojnie jeździć .
1. Jak zalać poprawnie w tym samochodzie układ chlodzenia ? Najpierw zalewam chłodnice,potem zbiorniczek i włączam silnik, ustawiam grzanie na maxa, a to grzanie to dmuchanie letnim powietrzem . Silnik chodzi aż do momentu gdzie wskazówka unosi sie ku max i zaczyna dymić chłodnica .

2. Dalej jednak nie działa wentylator . Co z nim ? Jakie są wszystkie możliwe sposoby sprawdzenia co siadło ?

3. Zmiana oleju w silniku . Jak i co ? Co pokolei ? Gdzie spuścić stary, gdzie wlac nowy .

Dziekuje i pozdrawiam ; )
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group