www.asu.pl :: Zobacz temat - dot-3 vs dot-4
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

dot-3 vs dot-4

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Wrz 16, 2010 12:03    Temat postu: dot-3 vs dot-4 Odpowiedz z cytatem

bede wymienial plyn w ukladzie hamulcowym. fabryka zaleca dot-3. chcialem zapytac czy wiecie moze cos o mieszalnosci plynow dot-3 i dot-4(bo nie wiem co tak naprawde teraz jest w ukladzie) i czy dot-4 nie jest np. szkodliwy dla ukladu w moim pontonie. wiem,ze dot-5 to zupelnie inna technologia i nie wolno go lac tam gdzie ma byc 3 lub 4. nie myslcie ,ze chce tuningowac pontona plynem do hamulcow-mam po prostu taki kupiony,ale moge kupic inny Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Wrz 16, 2010 19:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

doty 3, 4 i 5.1 sa ze soba mieszalne - sa na bazie alkoholi i te mozna mieszac i do tych masz uklad przystosowany.
Pewnie zaraz sie potoczy dyskusja nad wyzszoscia dot 3 w amerykanskich autach i wywody o lepkosciach laminarnych i innych wlasciwosciach cieczy Newtonowskich, odpornosci na scinanie, przeplywy turbuletne podczas dzialania ABS,TC Laughing
Ja mam zarowno w visionie jak i pontonie wlane dot4 bo taki akurat mialem, jezdze dosc duzo, polowa przebiegow z dzieciorami na pokladzie, ABSy dzialaja tak jak maja dzialac, w visonie trakcja tez dziala tak jak ma dzialac - a ja mam lepsze samopoczucie bo plyn kupilem w miejscowym sklepie, polskiej produkcji za chyba 8 zl, a nie w USA za 2$+36$przesylka...no tak juz mam Wink
PS.jak masz 4 to wlej 4 - byle byl oryginalnie zamkniety i nie sprzed Gierka! no i wymieniaj max co 2 lata i "bedzie pan zadowolony" Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Wrz 17, 2010 1:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

.Powiem krotko wiecej : Dla podwyzszenia punktu wrzenia w DOT4 uzywano dodatkowo "borate esters" . Nie wiem jak to po polsku sie mowi.Estry boratu chyba.I do tego skladnika nie byly przystosowane uszczelki i przewody gumowe , zwlaszcza starszych aut.Miedzy innymi dlatego na korku bylo zawsze ostrzezenie o uzywaniu TYLKO DOT3.Od 2006 auta amerykanskie uzywaja juz tez DOT4.Aby nie spowodowac zamieszania,opracowano nowy DOT4 na nieco innych skladnikach,ktory jest calkowicie kompatybilny i mieszalny z DOT3 i moze byc uzywany do starszych aut .Jest na nim wyrazny napis pozwalajacy uzywac go zamiennie.Niektore firmy nawet oznaczaja juz DOT3/DOT4.Takze jesli kupisz ten nowoczesny certyfikowany DOT4 ,to mozesz go smialo uzywac .Jesli natomiast masz jakis stary typ z "borate esters",to nie radze ryzykowac.Roznie bywa - a w razie wypadku ekspertyza hamulcow bedzie zawsze na Twa niekorzysc.>><< A tak wogole to po co ta cala zabawa w zamiane plynow?Mozna teraz kupic nowy,udoskonalony DOT3 (specjalny dla Hobbystow - z magicznym slowem " syntetyczny".) ,i wszystko w 100% pasuje - nie trzeba sie o nic martwic!

Uploaded with ImageShack.us http://www.prestone.com/products/car_care/functional_fluids/product_list


Ostatnio zmieniony przez MarkSeven dnia Pią Wrz 17, 2010 2:46, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Wrz 17, 2010 1:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
doty 3, 4 i 5.1 sa ze soba mieszalne - sa na bazie alkoholi i te mozna mieszac i do tych masz uklad przystosowany.
Te plyny sa na bazie Glikolu Polyethylenowego. A roznia sie dodatkami .Sa mieszalne ze soba tak samo jak farby na jednakowej bazie.Ale finalny "kolor" bedzie zupelnie inny.To znaczy ze po zmieszaniu zmienia sie wlasciwosci na niekorzysc.Nie wszystkie uklady sa przystosowane do wszystkich typow plynow ze wzgledu na dodatki.>><<Tylko te nowoczesne plyny DOT4 sa calkowicie zamienne i bezpieczne dla starszych ukladow z DOT3.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Wrz 17, 2010 8:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to mam jasnosc-ten co mam kupiony to jakis zwykly polski "organika" czy cos takiego. kupie dot-3,zleje wszystko z ukladu i bedzie spokoj. nie boje sie ekspertyzy po wypadku a...samego wypadku:) powiedzcie mi czy w autach z abs mozna sobie tak po prostu spuscic plyn czy np. zapowietrzy sie pompa abs bo widzialem na niej jakies odpowietrzniki. wymienialem plyn samodzielnie ale tylko w autach bez abs.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Wrz 17, 2010 10:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przed wymianą płynu zawsze sprawdzam czy wszystkie odpowietrzniki na pewno dadzą się odkręcić.

Wpierw wysysasz płyn ze zbiorniczka i dolewasz nowego do pełna.
Zakładam na odpowietrznik przewód przeźroczysty na odpowietrznik a drugi koniec do buteleczki także przeźroczystej np.może być po soku dla dzieci 0.25L.
W zakrętce mam wywiercony otwór na przewód aby ciasno wszedł ,że gdyby butelka się wywróciła to nie rozleje starego płynu.

Przewód przeźroczysty powoduje ,że widzisz dokładnie kiedy zaczyna lecieć nowy płyn a co znajdowało się w starym.

Ja stosowałem dwie metody odpowietrzania.
1 pedałem hamulca -(potrzeba drugą osobę)
2 ciśnieniem powietrza -( można samemu)
ale potrzeba do tego kompresora odpowiedniego korka do zbiorniczka

obie metody są dobre


Przeważnie w zaczyna się odpowietrzać tył z najdalszego końca.
Ale odpowietrzałem także z przedniego i nie zauważyłem żadnej różnicy.

Płyn zalany z FERODO dot 4
Na korku nie mam żadnej informacji na temat typu płynu.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Wrz 17, 2010 10:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
czy w autach z abs mozna sobie tak po prostu spuscic plyn czy np. zapowietrzy sie pompa abs.


odpwietrznikow na pompie uzywa sie gdy cala pompa zostanie zapowietrzona. zrob jak napisal sato - sciag ze zbiorniczka stary plyn, wlej nowego, odkrec odpowietrzniki przy kolach i przelej uklad swiezym plynem - roznice pomiedzy starym a nowym napewno zobaczysz w chocby samej barwie Smile
dla bezpieczenstwa operacji przy ukladach ABS podczas odpowietrzania mozna zalaczyc stacyjke...i tyle..20min i masz wymieniony plyn
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Wrz 17, 2010 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki,o takie konkrety mi chodzilo!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group