www.asu.pl :: Zobacz temat - klik klik i nie jedzie
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

klik klik i nie jedzie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Sie 23, 2010 6:47    Temat postu: klik klik i nie jedzie Odpowiedz z cytatem

Głównie jak jadę wolno - dźwięk przenosi się po półosiach (całkiem możliwe że przechodzi od dyfra ).
Krótką półoś już wymieniałem 2-3 miesiące temu na nową. (objaw przy gwałtowniejszym wciśnięciu gazu i kołach skręconych stuk w podłogę)
Długa półoś jest oryginalna (zdziwiłem się że nie ma na niej zawleczki).

Ciekawostką też jest że przy 40km/h mam 1000obr/min (albo nie ten bieg albo pełen lock-up), i jak dodam gazu choć trochę to całe auto wibruje drży i delikatnie przyspiesza ( nie ma efektu że konwerter przenosi moment obrotowy i obroty nie wzrastają do 2000~2500) coś jakby w manualu przy 40km/h wrzucić 5-ty bieg i dodać gazu.

Wczoraj wieczorkiem jechałem jeszcze po mieście (+33C) i przy ruszaniu nie gasł.
Dziś natomiast zimny silnik , olej w skrzyni zimny i z duszą na ramieniu dojechałem do pracy.
Olej ATF+4 jak instrukcja przykazała.

PS.
mam w zapasie konwerter z uszkodzonej skrzyni - czy warto ryzykować i wsadzić go do mojej skrzyni (nie znam powodu uszkodzenia tej innej skrzyni)?
Czy też dać ten drugi konwerter do zrobienia, i potem go założyć?
Czy też już nie warto się pakować w półśrodki i zrobić skrzynię.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Sie 24, 2010 0:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W sytuacji kiedy dales silnik 3.3 zamiast 3.8 trudno cos doradzic.Dlatego ze nawet jak sa zuzyte mechanizmy skrzyni to dodatkowo cala sprawe poteguje tzw. "insufficient power problem" . Polega to na tym ze : silnik 3.3 ma przy tych samych obrotach co 3.8 wiele mniejsza moc i moment obrotowy.Gdybys mial manualna skrzynie - w ktorej przekazanie napedu odbywa sie w sposob mechaniczny - to nie ma problemu,bo wrzucasz biegi i redukujesz kiedy chcesz.Sam decydujesz po pracy auta czy juz mozna wrzucic wyzszy bieg.W automacie natomiast przekazywanie napedu odbywa sie w sposob hydrauliczno-mechaniczny.I do tego sterowany komputerami,ktorych ustawien nie mozesz zmienic.A wiec biegi i lockup zapinane sa w czasie kiedy silnik nie wyprodukowal dostatecznej ilosci mocy i momentu jaka jest potrzebna do plynnego przeniesienia napedu.Jest wtedy dokladnie taki efekt jak napisales - ze jakby przy malych obrotach (i malej mocy jednoczesnie) wrzucic 5 bieg.Silnik wtedy sie dusi ,bo obciazenie jest za duze.Pozostaja tylko dwa rozwiazania przywrocenia plynnosci przeniesienia napedu - albo zwiekszyc moc silnika,albo zmniejszyc obciazenie odbioru mocy ( poprzez zmiane przelozenia dyferencjalu). W twoim przypadku oba sa obecnie niewykonalne - wiec moge jedynie poradzic trzecie tymczasowe rozwiazanie. Mianowicie sprobowac wykasowac pamiec komputera skrzyni TCM ,i nauczyc go jazdy od nowa z silnikiem 3.3 . Moze wtedy komputer dobierze inne obroty wrzucania biegow i lockupu - takie przy ktorych bedzie wieksza moc silnika.""" Pamietaj,ze zasilanie gazem tez dodatkowo zmniejsza moc silnika.Gdy silnik jest zimny,komputer tez ogranicza moc az do lekkiego rozgrzania.>>>>>>Sprobuj zrobic jeszcze taki test - zmniejsz obciazenie do minimum.Rozgrzej silnik ,wylacz klime,wylacz calkowicie ( z pradu tez) instalacje gazowa.I zobacz wtedy zachowanie auta przy roznych szybkosciach.Jakby szarpal,to wylacz lockup przyciskajac lekko hamulec.Uwazam,ze wcale to nie jest w 100% wina skrzyni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Wto Sie 24, 2010 6:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Quick learn było zrobione w sobotę, z pracy wróciłem na L bo tam nie wymusza częsciowego lock-up EMCC.

Jak jechałem na L to prawie dobrze się jechało, a jak spróbowałem przerzucić na 3 lub D to za moment wrzucało pełen Lock-up.

MarkSeven - przed tymi objawami tydzień jeździłem normalnie - tak jakbym miał 3.8 - więc to nie tedy droga - chyba.
opisywałem wcześniej na forum moje problemy z porannym ruszaniem - i wymiana silnika nie rozwiązała ich, sądzę że na pewno konwerter i/lub sterowanie konwerterem, + tarczki, może huby czy planetarki.
Zdarzało się tez że jak był zimny to dobrze jechał a jak się rozgrzał to po dłuższej trasie gasł na stopie lub obroty schodziły do 300RPM.

Kupując auto nie posiadałem takiej wiedzy jak teraz i nie zastanawiałem się jaki olej jest w skrzyni. ( a był czarny Evil or Very Mad )
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sob Wrz 11, 2010 20:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dobra mam nadzieję że problem załatwiony.

Wymieniłem konwerter w skrzyni i autko jeździ dobrze, mam nadzieję że na dłużej Smile. Po wymianie konwertera nie drży też już tak mocno przy 70km/h Smile
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2010 18:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
zmniejszyc obciazenie odbioru mocy ( poprzez zmiane przelozenia dyferencjalu). W twoim przypadku oba sa obecnie niewykonalne


wymiane dyfra w skrzyni przerabiałem (a konkretnie koła talerzowego i wałka) tak więc jest to możliwe.
_________________
Chrysler Town&Country 2001 3.8 AWD LIMITED LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Wrz 21, 2010 2:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest to cytat z mego postu,wiec pozwole sobie na komentarz : nie napisalem ze jest to "niemozliwe" , tylko ze " sa obecnie niewykonalne".Co znaczylo ze w danej chwili kolega Kitt78 nie mial mozliwosci zrobic zadnej z tych rzeczy. .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
charger
*
*


Dołączył: Jul 09, 2006
Posty: 390
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Wrz 21, 2010 17:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie no ok, wszystko jasne:)
_________________
Chrysler Town&Country 2001 3.8 AWD LIMITED LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group