www.asu.pl :: Zobacz temat - Gaśnie po rozgrzaniu :/
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Gaśnie po rozgrzaniu :/

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Lip 29, 2012 10:46    Temat postu: Gaśnie po rozgrzaniu :/ Odpowiedz z cytatem

Witajcie moi drodzy,
mam taki problem, auto ciężko odpala, jak już odpali to chwilę ma nierówne obroty które się stabilizują na ok 900, jak sie auto rozgrzeje to potrafi zgasnąć i wtedy praktycznie nie idzie go odpalić, rozrusznik kręci ale nie odpala, dopiero jak ostygnie to po cheblowaniu odpala. Zrobiłem test spinaczowy, który pokazał mi 2 błędy 15 oraz 33. Wymieniłem również cewki gdyż myślałem ze wina leży po ich stronie ale okazuje się ze jednak nie po efekt jest zupełnie taki sam.

Samochód to Buick Regal z silnikiem 2.8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Lip 29, 2012 13:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pierwszy babol to czujnik temperatury silnika a drugi to MAF. Pamiętaj że silnik zimny odpalony to jego komp pracuje w pętli zamkniętej i nie zczytuje czujników. Po osiągnięciu około 40 stopni (nie wszystkie auta) komputer przestawia się w pętle otwarta i zaczyna zczytywać czujniki. Edi czy te auto masz już we Wrocławiu ?

http://www.troublecodes.net/GM/86-89_28S_mfi.shtml
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Lip 29, 2012 13:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no właśnie nie bo jeszcze walcze z tymi czujnikami zeby móc go spokojnie z łodzi zwieść bo koszt lawetowania jest po prostu bez sensu.

czyli co te błędy mogą powodować że silnik wariuje?
a może to wina kabli wysokiego napięcia?

aha wężyki podciśnień niestety mam podłączone na czuja bo niestety nie mam schematu pod maską i może to jeszcze jest jakiś problem który powoduje te błędy?

dodam jeszcze że wentylatory kręcą się cały czas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon Lip 30, 2012 15:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak wentyle się kręcą cały czas t albo masz zwalony czujnik temperatury silnika i komp awaryjnie załącza te wentyle albo masz gdzieś kabel uwalony. Sprawdź dokładnie kable czy nie masz zwory do masy itp
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Lip 31, 2012 17:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

więc tak, po wymianie całego modułu zapłonu z cewkami jest widoczna poprawa w odpalaniu auta i stabilizacji obrotów.

Kurczak powiedz mi czy za wentylatory odpowiada również czujnik w chłodnicy który powoduje kod błędu 15? bo jeśli tak to po wymianie tego czujnika możliwe że będzie ok z wiatrakami
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Lip 31, 2012 17:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ten w głowicy yy manifold pod dolotem
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Lip 31, 2012 17:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A da sie bez tego czujnika "żyć" ? Tzn czy jeśli bujne sie z walnietym tym czujnikiem z łodzi do wrocka to nic sie nie stanie? Bo nie wymienię go tak szybko :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Lip 31, 2012 18:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

da sie ale komp nie bedzie wiedział jaka jest temperatura silnika. Czekaj ja tu luknełem w wsad kompa w twoim silniku im ten tego ma wpłym na wyprzedzenie zapłonu przez kompa widzę flagę na EGR no i wtryski tj dawkowanie paliwa (zimny start)
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Lip 31, 2012 19:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale ten czujnik to jakis termistor => ze mozna pewnie gdzies na necie znalezc charakterystyke rezystancji od temperatury tego czujnika (lub chocby rezystancje przy danej (np.80st) temperaturze) i zastapic walniety czujnik potecjometrem lub nawet rezystorem - z tym ze potecjometr bedzie lepszy bo na zimno zadasz mu "ssanie" a na cieplym wylaczysz
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Lip 31, 2012 20:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie 80 a 100. Trzeba miernikiem sprawdzić jego oporność i czy nie zwory do masy
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sro Sie 01, 2012 9:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zwierzak pytanko bo wczoraj ustaliliśmy że CTS jest przy termostacie a dziś znalazłem taki oto schemat

http://0.tqn.com/d/autorepair/1/0/o/B/41875495.gif

gdzie jest pokazane że CTS jest z tyłu obok kolektora wydechowego
może jednak powinienem szukać go w tamtym miejscu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sro Sie 01, 2012 13:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ten co jest na schemacie jest dla zegarów i jako włącznik wentylatora
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Sie 02, 2012 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zwierzak napisał:
nie 80 a 100. Trzeba miernikiem sprawdzić jego oporność i czy nie zwory do masy


no tu bym sie klocil! nie musi byc konkretnie 100! wazne aby wyszedl poza obszar dzialania "ssania" i bedzie ok. najlepszy bylby poteciometr bo w razie potrzeby mozna by podkrecic i uruchomic wentylator chlodnicy (o il jest sterowany tym samym czujnikiem)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pią Sie 03, 2012 4:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po kiego kombinować i srać się. Ma być czujnik jak był i tyle
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Sie 03, 2012 18:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no tak ale paulendi ma chyba jakas awaryjna sytuacje i musi gdzie sdojechac (przynajmniej tak to zrozumialem)..a wtedy czekanie na czujnik nie zawsze wchodzi w gre Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią Sie 03, 2012 20:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie no spokojnie autko jest na "wykończeniu" tzn. juz prawie wszystko zrobione i bedzie można wreszcie go zarejestrować i śmigać Smile
jeszcze tylko ten czujnik i jeszcze problem z MAF sensorem i powinno być ok
i teraz pytanie czy te dwa czujniki które wytargałem z innego Regala będą ok?

jest jeden z jednym kabelkiem który jest z tyłu bloku silnika (ale on jest mniej ważny)

i ten dwużyłowy który był blisko przepustnicy

http://imageshack.us/photo/my-images/256/imag0015nk.jpg/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Sie 05, 2012 22:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ok temat rozwiązany jeśli chodzi o gaśnięcie oraz błąd MAf sensora i czujnika wody czujnik wody wymieniony a maf sensor nie był wpiety do podciśnienia, natomiast problem mam jeśli chodzi o chłodzenie a mianowicie oczywiście wiem że błędem jest zalewanie silnika wodą tym bardziej jeśli pracuje on w wyższej niż wody temperaturze wrzenia, ale do rzeczy

jak się silnik zagrzał to po chwili pokazywał się "low coolant" i jak zaglądam pod machę to słyszę bulgotanie w wyrównawczym (czuć też w nim spaliny) jakiegoś białego dymu z wydechu nie ma. Jak odkręce odpowietrznik układu to wali powietrze aż miło czyli układ zapowietrzony. termostat raczej ok, w środku auto grzeje

a teraz pytanie czy to na 100% walnięta uszczelka pod głowicą ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Sie 23, 2012 19:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="paulinedi"]wiem że błędem jest zalewanie silnika wodą

bledem jest zalewanie kranowka(bo wydziela sie z niej kamien i ma wlasciwosci korozyjne)! jesli nalejesz destylowanej to zadnego bledu w tym nie ma - choc musisz miec na uwadze ze u nas panuje zima no i w destylacie nie masz inhibitorow korozji

>(czuć też w nim spaliny) jakiegoś białego dymu z wydechu nie ma.
a teraz pytanie czy to na 100% walnięta uszczelka pod głowicą ?

na 100%. to czy woda pojdzie do cylindrow zalezne jest tylko od wielkosci uszkodzenia i jego lokalizacji. czasem woda idzie do oleju, czasem olej do wody, czasem spaliny do ukladu, a czasem woda do cylindrow...ale kazdy z tych objawow wskazuje jednoznacznie na uszczelke lub pekniecie bloku/glowicy czy czego tamjeszcze na "drodze" Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
paulinedi
*
*


Dołączył: Aug 30, 2010
Posty: 92
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto Wrz 04, 2012 20:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok z uszczelką się uporałem a teraz cała reszta niedoskonałosci....
powiedzcie mi czy wiecie może od czego jest ta wtyka??

http://img834.imageshack.us/img834/1327/imag0041ym.jpg

lewe nadkole (strona kierowcy) kurcze nie myślałem że może coś być namieszane z kablami :/

przypominam Buick Regal 1991 silnik 2.8

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group