www.asu.pl :: Zobacz temat - LED zamiast żarówki tylnej dwuwłóknowej
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

LED zamiast żarówki tylnej dwuwłóknowej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Airjack
*
*


Dołączył: Jun 16, 2010
Posty: 32
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Sty 07, 2011 1:17    Temat postu: LED zamiast żarówki tylnej dwuwłóknowej Odpowiedz z cytatem

Ponieważ ostatnio staniały te wyroby więc postanowiłem wymienić najczęściej przepalającą się tylną żarówkę (3156) na LED. Przewidywałem problemy bo niby wszystko "kompatybilne" ale wiadomo jak jest. Do przejścia były schody: 1. mechaniczne (te same wymiary oprawki), 2. elektryczne 1 (taki sam układ podłączenia), 3. elektryczne 2 (żarówce jest obojętny kierunek przepływu prądu - diodzie nie). To pierwsze dało sie w miarę łatwo ustalić (jak piszą że odpowiednik 3156 to można im wierzyć). Niestety pozostałe punkty - totalna klapa! Po montażu żarówki pozycyjne OK, próba użycia STOP spaliła bezpiecznik. Należało wejść głębiej w temat i oto wynik.
http://img87.imageshack.us/i/zarowki.jpg/
Amerykanie genialnie wymyślili oprawki - żarówka pasuje w każdej pozycji lecz niestety gdy kierunek przepływu pradu gra rolę sprawa się komplikuje (trzeba odpowiednio włożyć żarówkę). Niestety tu dodatkowo i układ podłaczenia jest inny: w oryginale minus jest doprowadzany do styków na bocznej płaszczyźnie (np. 2, 4) LED wymaga doprowadzenia do dwóch przeciwstawnych styków (3 i 4 ). Mając do dyspozycji miernik i źródło prądu stałego 12V (np. transformator do kolejki Wink ) należy oznaczyć kolejno od lampy poczynając (rys. 1) przez ruchome gniazdo - zdjęcie pod spodem (niestety w dodgu żarówka nie siedzi bezpośrednio w kloszu lecz w ruchomym gnieździe a to dopiero w kloszu) do żarówki LED.
http://img690.imageshack.us/i/gniazdog.jpg/
http://img543.imageshack.us/i/gniazdod.jpg/
Teraz trzeba przerobić styki LEDa z rys. 3 na 4 (gniazd nie ruszamy żeby zawsze wrócić do żarówek jakby co). Żeby to osiągnąć musiałem wąs 3 przegiąć na druga stronę. Wąs 2 odgiąć, puścić po krawędzi oprawki i przylutować przedłużkę z drutu wykładając ją na oprawkę w punkcie 2' (uwaga żeby nie zwierało z 3'). Efekt poniżej.
http://img269.imageshack.us/i/led2o.jpg/
Lampy działąją teraz OK! Choć STOPY mogły by być jaśniejsze.
Mam nadzieję że powyższe uwagi komuś będą przydatne. Życzę sukcesu w montażu żarówek LED! (Pierwszy raz wklejam zdjęcia i liczę że się uda Wink ).
_________________
Dodge Caravan 3.3 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią Sty 07, 2011 15:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A nie czasem 3156 to jednowłóknowa a dwu 3157 Laughing
Kupiłem kiedyś takie żarówki i działały bez przeróbek ale nie użyłem ich właśnie ze względu na słabe światło, co wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Może mocniejsze na diodach SDM świeciły by lepiej,
takie http://allegro.pl/3157-w21-5w-stop-pozycja-13xhyperled-2kolory-usa-i1375736191.html
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4323

PostWysłany: Sob Sty 08, 2011 0:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciekawie sie czyta twoje problemy,robilem ze starymi autami,robilem z nowka z usa i jedyny problem to czasami szybko migajace ledy,wtedy stosuje sie odpowiedni opornik.
Dobre jakosciowo zarowki diodowe maja wewn.obudowy odpowiedni uklad,obojetnie jak wlozysz zawsze swieci.
Ja w takie rzeczy zaopatruje sie tu http://xtremeleds.otwarte24.pl/ .
W jeden dzien dzwonisz a na drugi przesylka jest w domu,po za tym gosciu jest kumaty i w razie watpliwosci jest w stanie duzo wyjasnic.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Airjack
*
*


Dołączył: Jun 16, 2010
Posty: 32
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Sty 09, 2011 22:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście nr żarówki to 3157 (pomyłka). Co do pozostałych kwestii to chyba JEDI_V trafiłeś w sedno z tym "dobre jakościowo". Czasem mnie coś podkusi i kupię tanio (zapłaciłem 12,50 zł a LEDy w sklepie który proponujesz to koszt 50 zł za sztukę) a potem nie lubię się poddawać i walczę choć powinienem zwrócić towar. Ale na swoje usprawiedliwienie dodam, z nie byłem przekonany do idei LED (jasność) i na początek nie chciałem wydać za dużo. W sumie jestem zadowolony.
_________________
Dodge Caravan 3.3 2004
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sty 09, 2011 23:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Idea "Led" jest ok. Ale musi byc do tego odpowiedni klosz dostosowany do innej charakterystyki emitowania swiatla.Albo zarowka LED musi byc specjalnie wykonana (homologowana),a nie przez przypadkowego producenta.W przeciwnym razie zawsze beda duze straty jasnosci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group