www.asu.pl :: Zobacz temat - sił mi brak, ASB Pts 3,8, stany różne...
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

sił mi brak, ASB Pts 3,8, stany różne...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Pon Wrz 06, 2010 17:56    Temat postu: sił mi brak, ASB Pts 3,8, stany różne... Odpowiedz z cytatem

Mam taki problem , w Moim Vanie skrzynia zachowuje się dwojako, a mianowicie czasem jest idealnie tj zmienia biegi przy ok 2000 lub niżej , auto reaguje prawidłowo na pedał gazu. Natomiast często jest tak najczęściej zaraz po odpaleniu że skrzynia jest gumowa , dodaje gazu a on ledwo się zbiera i wtedy nie zapina mi 4-tego biegu, po zagaszeniu i ponownym odpaleniu jest już ok. Czujnik hamulca ustawiony wyczyszczony i sprawdzony, dodam iż sypie błędami na zmianę tj , przepływomierz, czujnik wybuchu, czujnik temp powietrza na dolocie , 23, 34 i 43 sprawdziłem wyczyściłem masy bez zmian, już mi się koncepcja kończy, prądy błądzące czy jak?

aha nie działa mi tempomat, ale tego jeszcze nie naprawiałem i nie wiem w czym szum...

dzięki za sugestie zanim go podpale....
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
NiGhtWiSh
*
*


Dołączył: Apr 08, 2010
Posty: 50

PostWysłany: Pon Wrz 06, 2010 19:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego, moja skrzynia, co prawda 3-biegowa, przed wydaniem ostatniego tchnienia dawała identyczne objawy po odpaleniu. Niestety, moim zdaniem możesz spodziewać się jej kompletnego kaputt w przeciągu miesiąca... Ale, oczywiście, mogę się mylić. Lepiej jednak szykuj się na najgorsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gruchol
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 41

PostWysłany: Pon Wrz 06, 2010 22:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak Ci wywala MAF, Knock sensor to nie ma bata żeby dobrze chodziła, szukaj w kablach bo coś jest poczarowane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Wto Wrz 07, 2010 0:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

temat bardzo ciekawy. Aby do niego podejść należy miec sprawna instalację elektryczną ( kable obwodów, wtyczki , gniazda + układ zapłonowy )
Sprawdzić koniecznie 3 masy pod modułem zapłonowym ( jedna z nich to masa komputera )
Skrzynka też ma kilka gniazd i wtyczek ..... najlepiej sprawdzić samodzielnie.
Następnie podciśnienia ...dla automatycznej skrzyni biegów ważnym elementem jest modulator asb ( możliwe aż 7 awarii lub dziwnych zachowań automatu ) ...po latach zapomniany , zwykle nie trzyma podciśnienia na złączeniach przewodów ,może mieć zabrudzony mikro filtr wpiety w przewód
Możliwe ze sam modulator ASB pracuje wadliwie ...zacinajac się i powodując w/w objawy

.. Ważnym elementem jak zawsze są czujniki temperatury, wielokrotnie bagatelizowane z filtra powietrza i bloku silnika. Jeśli czujnik detonacji wywala kod usterki to moze jest problem z paliwem, jego zwykle jakością

Co do TEMPOMATU ... to warto pamietać by skasować ustawienia ( przełącznik w lewo i 2 x nacisnąć przycisk ) Zobacz jak wygląda serwo tempomatu ( moze cos blokuje jego pracę )... i jak zwykle podciśnienia .

Jestem ciekawy co powie Mark Seven
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Wrz 07, 2010 3:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiem to samo - podstawa prawidlowego dzialania skrzyni jest prawidlowa praca silnika i osprzetu. Na razie wyrzuca ci tylko bledy silnika,a nie skrzyni.Uporzadkuj zatem instalacje elektryczna - wszystkie zlacza i wtyczki.Sprawdz wszystkie polaczenia vacum , szczegolnie do modulatora.Doprowadz do perfekcyjnej pracy silnika na benzynie ( a potem ewentualnie na gazie).Jak znikna wszystkie bledy to dopiero mozna myslec o skrzyni.Ewentualnie moze byc jeszcze uszkodzony sam VacumModulator przy skrzyni , jak napisal maverick. <<.Wspominasz ze nie pracuje tempomat - skojarzylem ze moze wypadl z serwa tempomatu przewod podcisnieniowy i dlatego modulator skrzyni nie dziala jak nalezy.>>>><<< Tempomat to urzadzenie ktore za pomoca serwa pociaga linka przepustnice.Jest to serwo podcisnieniowe,w ktorym elektronika za pomoca elektromagnesu reguluje ilosc podcisnienia jaka jest w danej chwili potrzebna do pociagniecia dodatkowej linki "gazu" tak, aby szybkosc auta byla zgodna z nastawieniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Wto Wrz 07, 2010 18:43    Temat postu: masa Odpowiedz z cytatem

ok , dzienks, ten trop z masą pod modułem zapłonowym wydaje mi się ciekawy, wężyki od modulatora już wcześniej pozmieniałem, w weekend pogadam z nim poważnie...
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Wrz 08, 2010 0:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Swoja "odpowiedz" napisalem w zasadzie tylko przez grzecznosc.Wiem ze nie jestes nowicjuszem w Amercarach,przerzuciles juz nie jednego.Twoje dotychczasowe doswiadczenie i wiedza pozwala napewno na usuniecie niejednej usterki.Ale brakuje ci czasem cierpliwosci.I dlatego moj post, ktory mowil o sprawach dla ciebie przeciez oczywistych ,potraktuj jako Stymulator do dalszego dzialania i nie poddawania sie!Nawet jak cos zrobiles i niby jestes pewien ze wszystko jest ok,to czasami warto ponownie od poczatku jeszcze raz sprawdzic i przeanalizowac.Ta metoda zawsze przynosila mi sukcesy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Sro Wrz 08, 2010 8:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

generalnie to mam problem bo potrzebuje auto 7 osobowe, nie akceptuje w zasadzie innego auta jak GM, oszczędne trwałe silniki i skrzynie też potrafią chodzić po 500tkm, bez problemu ( kiedyś miałem luminę apv 96 3,4 która zrasowałem, dolot + wydech i dawka paliwa, miała niesamowitą dynamikę a że byłem ogarnięty demonem szybkości to praktycznie cały czas chodziła w blisko maxymalnego momentu obrotowego, przy 300tkm rozebrałem skrzynię bo od przeciążeń wyciągnął się łańcuch, ale poza tym skrzynia miał minimalne ślady zużycia, w fordzie lub chryslerzy już by 3 padły), natomiast jak patrze na testy zderzeniowe następcy po 96r to nie pozostaje mi nic innego jak walczyć ze starym żelaskiem....

tak czy inaczej twoje posty są bardzo pomocne bo np. wydedukowałem iż problem z lock 'up to nieznaczne spadki temperatury (termostat)
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Sro Wrz 08, 2010 10:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pcbird napisał:
...

...wydedukowałem iż problem z lock 'up to nieznaczne spadki temperatury (termostat)



dodam jeszcze od siebie
twoja dedukcja co do temostatu jest prawidłowa
( przy załozeniu ze masz płyn a nie wodę )
na rynku występują 2 typy ...dedykowane

Thermostat; 195º F czyli otwiera przy temp 90.56 ºC
oraz
Thermostat; 180º F czyli ... 82.22 ºC

ten drugi zalecam wszystkim co maja dodatkową instalację LPG

PCM jest przygotowany na pracę w tym zakresie , ważne są czujniki temperatury by PCM nie zgłupiał ( odczyty pozazakresowe )
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Pon Wrz 13, 2010 20:28    Temat postu: coś tam pogrzebałem Odpowiedz z cytatem

wyczysciłem masę pod cewkami (5 kabli), uszczelniłem jedno podejrzane podciśnienie, zrobiłem jazdę i wyrzucił mi tylko 43- przepływomierz. Wymieniłem przepływomierz(niestety z innym oznaczeniami od 94r) i dalej niestety czasem się czajnik zapala nadal 43, aczkolwiek skrzynia zachowuje się pozytywnie, pokręciłem się dzisiaj 60km i ani razu nie zamuliła, może sukces...

chciałem wymienić termostat ale jedna śruba zamurowana więc młotkiem w łeb -nie puściła, ale termostat się naprawił, i locka'up zapina jak trzeba. Co znaczy szybki profesjonalny serwis....

pozdrowienia dla wszystkich podpowiadaczy!
dzięki!
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group