www.asu.pl :: Zobacz temat - Kupię Chryslera T&C
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kupię Chryslera T&C

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Samochody
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
pietka71
*
*


Dołączył: Aug 26, 2010
Posty: 7
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Czw Sie 26, 2010 17:09    Temat postu: Kupię Chryslera T&C Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie,

Szukam Chryslera T&C 3.8L z rocznika 04-05( może też być Dodge GC).Mam trochę stracha przed zakupem w komisach i dlatego będę wdzięczny za jakieś namiary na porządne autko w rozsądnej cenie.

Pozdrawiam

pietka71@o2.pl

Znalazłem coś takiego :
http://otomoto.pl/chrysler-town-country-wersja-stow-go-C13520503.html

http://www.motoallegro.pl/chrysler-town-country-2005r-3-8-nowe-lpg-i1188493253.html

http://www.motoallegro.pl/zarejestrowany-ksiazka-serwisowa-1wlasciciel-i1206893030.html co prawda 3.3l no ale....

http://otomoto.pl/dodge-grand-caravan-dvd-7-osobowy-C14397988.html


http://www.motoallegro.pl/rodzinny-dodge-tanio-i1202227986.html

http://www.motoallegro.pl/ladny-grand-carawan-nowy-gaz-i1203809411.html

Niestety wszystko kawałek od Wrocka.Głupio jechać tyle km i dowiedzieć się ,że autka składają się głównie z wad i wycieków.

Jeszcze jedna prośba.Jeżeli jest na forum specjalista od amerykanów z Wrocka lub okolic ,to chętnie skorzystam z jego wiedzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Nie Sie 29, 2010 20:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przecież te forum złożyli spece z Wrocka Wink wiec nie wiem na co czekasz podjedz do nich.
Pierwsze co zaopatrz się w skaner OBD2 może byc przydatny przy szukaniu i w późniejszym użytkowaniu. Niestety na naszym rynku wiekszośc to rozbitki ale, może trafisz na uczciwego który Ci powie co było robione lub szukaj od prywatnego sprzedawcy taki z reguły mówi prawdę choc nie zawsze.
Po moim można było poznać na pierwszy rzut oka spoglądając pod auto widać zagięcia przy progach od przenoszenia widlakiem, przeważnie tak przenoszą w stanach bite auta w ubezpieczalniach.

Z praktycznych rzeczy jak już wydac kasę to szukaj
- stown&go (siedzenia chowane w podłogę)
-drzwi boczne otwierane elektrycznie ważne jak nie chcesz słuchać narzekań typu jak otwiera się te drzwi?? niby prosto a każdy ma problem wcisnąć przycisk i pociągnąć zwłaszcza jak auto stoi pod górkę czy z.
- silnik ja bym wybrał 3,3 a to z prostego względu moc minimalnie mniejsza i spalanie mniejsze, a co za tym idzie rzadziej będziesz odwiedzał stacje a dużego zbiornika LPG typu bojler chyba nie chcesz . W miejsce koła wchodzi max 40l (tankowanie co 250km bardzo uciążliwe) chyba że połączysz dwa razem.
- klima tylko dwu trzy strefowa,

Ja po przejechaniu 30 tys mil po polsce i europie będę szukał wersji europa z silnikiem CDI z merca, choć na 3,3 nie mogę złego słowa powiedzieć, jakby PB było po 2 zł jak w stanch to co innego.
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pon Sie 30, 2010 8:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

CDI??? a to takie wychodziły?? od którego roku i jaka pojemość bo mnie zaskoczyłeś

wiedziałem o 2.5 i 2.8 ale to CRD
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pietka71
*
*


Dołączył: Aug 26, 2010
Posty: 7
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Pon Sie 30, 2010 8:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za informacje.Po uważnej lekturze forum chyba jadnak zdecyduję sie na benzyne.Wiekszość znawców poleca silniki benzynowe.
Potrzebuję autka na 7 osób (liczna rodzinka) i po obejrzeniu kilku autek typu rodzina VW , renault Espace itp. na polu boju zostały Mazda MPV i Amerykany.Z tego co poczytałem komfort jest większy w Amerykanach.Problemem jest to ,że automatem jeździłem parę lat temu i tylko przez 2 tygodnie i sam nie jestem w stanie ocenić czy jest ok czy coś w niej szwankuje.W moich okolicach znalazłem coś takiego :

http://otomoto.pl/dodge-grand-caravan-C10918338.html

http://allegro.pl/show_item.php?item=1203242921

http://otomoto.pl/chrysler-town-country-okazja-C11298217.html

http://allegro.pl/show_item.php?item=1193890419
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pon Sie 30, 2010 9:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

po to masz forum, jeśli ktoś jest z tych okolic to umów się na sobote np i pojedz z kimś kto jeździ takim auem dłużej i on ci powie co z automatem (stan) reszte blacha środek i silnik to laik zobaczy

mysle ze nie bedzie problemu aby ktos ci pomogl Smile tylko wez 4pak lecha Razz
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pon Sie 30, 2010 9:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

właśnie ma pytanie co to silnika i skrzyni

czy to prawda ze w 3.8 skrzynie były mniej awaryjne??? któregoś dnia zasłuszałem w pewnym łódxkim warsztacie amerykancow ze w 3.8 była lepsza skrzynia i bezawaryjna w stosunku do 3.3 (od 2005 roku)
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon Sie 30, 2010 10:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

CRD tak, dzięki za poprawkę góralu, przejęzyczyłem się ale jak wiadomo silniki Diesla w Voykach po 2000 roku pochodzą z mercedesa a tam nazywają się CDI wiec to tylko nazwa marketingowa a silniki te same Wink
Co do tego silnika można się kłócić ale nie ma sensu, ja np nie chciał bym dawac butli do środkowego schowka dzieciom pod nogi, do tylnego też nie bo nie można złożyc siedzeń w podłogę wiec wypada na dizela choc ich nie lubie

polecam lekturę http://pl.wikipedia.org/wiki/Ultradrive na temat skrzyń

pietka71
jeśli kupujesz auto z usa to tam istnieje system komputerowy (Każdego auta) gdzie za niewielką opłatą (na allegro można wykupic dostęp) możesz sprawdzic całą historie auta łącznie z mandatami stłuczkami itd wszystko na stronie http://www.carfax.com/ i wiesz np czy auto nie jest po powodzi.

Pamiętaj o elektrycznie otwieranych drzwiach suwanych !!!
polecam mały test powiedz żonie żeby siadła z tylu i sama otworzyła drzwi bez podpowiadania Laughing można się zdziwić jak kobiety kombinują z tymi drzwiami zwłaszcza jak mają tipsy, a przy elektrycznych naciskach guziczek i tyle

Są też wersje z czujnikiem parkowania ale to już zależy od kierowcy, czasami się przydaje pod marketem Laughing

NIE BÓJ SIĘ AUTOMATU ! roczniki po 2005 miały naprawdę dopracowane skrzynie ja na swojej starej przejechałem 50tys bez awarii (odpukać) co prawda trochę szarpię ale to wina złego oleju, ale znam ludzi co zajeździli ta skrzynie dopiero przy 200 tys czego każdemu życzę
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pon Sie 30, 2010 11:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

co do CRD to nie jest to prawda, że to silnik mercedesa, jest to ten sam silnik VM który był w jajach (roczniki 1996-2000) różnica to, że jest bezpośredni wtrysk paliwa (w prawdzie zostały poprawione : głowica blok i kilka innych rzeczy, ale to nadal ten sam silnik)
później był 2.8 z automatem (uważane za bardzo dobre, mało awaryjne i same skrzynie to samo)
2.8 to też silnik VM tylko troche rozwiercony

co do diesla w chryslerach to się nie zgadzam z większością osób, że to złomy śmierdziele awaryjne nadające się do traktorów itd, przez co zaraz wywołam burze

problem z tymi silnikami polega na tym, że polacy nie potrafią!!! PODKREŚLAM NIE POTRAFIĄ JEŻDZIĆ NOWOCZESNYMI DIESLAMI!!!!

obojetnie czy to crd dci cdri czy co innego
nie wolno tych silnikow tłuc jak młotkiem jak są zimne (to samo sie tyczy skrzyn biegów)
a do tego dochodzi nagrzewanie, patrzecie kazdy z was pisze, ze automat poznasz czy jest sprawny po dopiero nagrzaniu z reguły conajmniej 30 km!!!! dla ilu osob 30 to odcinek na 2 -3 dni wiec gdzie ma sie czy diesle czy automat nagrzac???
to jest problem!!!!!!
po drugie, kto wiezy w bajki ze diesel w niemczach majacy 8 lat, ma raptem 120 tysi??? smiech na sali!!! wiekszosc tych aut ma przebiegi 3 razy wyzsze i dlatego zaczynaja miec swoje dolegliwosci jak kazde auto miedzy 350 a400 tysi

suma sumarum pozniej wychodzi tak, ze autmaty są bleeee, diesle sa bleee gaz jest bleee i w zaleznosci od forum i jego czlonkow takie historie sa opowiadane dalej

zazwyczaj sa to wypowiedzi osob nigdy nie jezdzacych danym autem wiec są powiielane i bezzasadne
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pietka71
*
*


Dołączył: Aug 26, 2010
Posty: 7
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Pon Sie 30, 2010 11:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Stronki o skrzyniach poczytałem.Forum wątek skrzynie też.Ale co innego teoria a co innego praktyka.Dlatego właśnie licze na pomoc kogoś z Wrocka.Oczywiście czteropak przygotowany Very Happy .
Na poczatku myślałem tylko o T&C ale wydaje mi sie ,że lepiej zadowolić sie słabszym wyposażeniem a kupić nowsze autko ( Dodge).
Ale wiadomo ,że wszystko zależy od egzemplarza.Wiem ,że czasem warto kupić starszy ale bardziej zadbany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon Sie 30, 2010 13:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Guralu to mnie teraz zdziwiłeś Shocked wszędzie w ogłoszeniach piszą że Crd to silniki Merca, nawet nowe chryslery sprzedają tylko w salonach Merca, wiec nie wiem, muszę to sprawdzić bo się przymierzałem do takiego.

pietka71 Starszy hmm tylko jak by to był Town Country Limited full opcja
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pon Sie 30, 2010 13:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to, że w 2000 roku Merc przejął VM to nie znaczy, że zmienił ich silniki całkowicie, to są zmiany kosmetyczne i tak jak pisałem wtrysk bezpośredni

tu masz wiecej o tych silnikach http://www.vmmotori.it/en/01/00/01/dettaglio.jsp?id=56
ogónie po prostu w 2001 roku został zmodernizowany, aby dostosować go nowych rozwiązań (common rail i bezpośredni wtrysk, wspólna głowica, dwa wałki i pasek rozrządu) i nowych norm emisji spalin
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Masiek777
*
*


Dołączył: Apr 07, 2008
Posty: 72
Skąd: Gołonóg

PostWysłany: Pon Sie 30, 2010 16:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do: PLY

Jeżeli chcesz mieć chowane fotele to nie zamontujesz butli na gaz zamiast koła.
Jeżeli chcesz mieć elektrycznie zamykane drzwi i silnik 3,3 to pozostają ci tylko wersje europejskie Embarassed
_________________
CHRYSLER T&C 3,3 V6 2005 zagazowany
CHRYSLER T&C 3,8 AWD '98 miłe� wspomnienie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon Sie 30, 2010 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do Masiek777

wychodzi na to że ja szukam auta Razz
ja myślę o dislu wiec butla mi nie potrzebna

A kolega zrobi co chcę i jaki silnik kupi to też jego sprawa, ja tylko przytaczam moje potrzeby może nie potrzebnie przepraszam

Może kolega Misiek777 pochwali się jak się jeździ T&C , np jaka butla wchodzi w schowek itp
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Masiek777
*
*


Dołączył: Apr 07, 2008
Posty: 72
Skąd: Gołonóg

PostWysłany: Pon Sie 30, 2010 21:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do PLY:


Jeżeli kolega doradza to nie należy innych wprowadzać w błąd, a moje uwagi dotyczyły wcześniej zamieszczonych porad z gatunków "wujek Dobrarada radzi", tu cytuję słowa kolegi:

"Z praktycznych rzeczy jak już wydać kasę to szukaj
- stown&go (siedzenia chowane w podłogę)
-drzwi boczne otwierane elektrycznie ważne jak nie chcesz słuchać narzekań typu jak otwiera się te drzwi?? niby prosto a każdy ma problem wcisnąć przycisk i pociągnąć zwłaszcza jak auto stoi pod górkę czy z.
- silnik ja bym wybrał 3,3 a to z prostego względu moc minimalnie mniejsza i spalanie mniejsze, a co za tym idzie rzadziej będziesz odwiedzał stacje a dużego zbiornika LPG typu bojler chyba nie chcesz . W miejsce koła wchodzi max 40l (tankowanie co 250km bardzo uciążliwe) chyba że połączysz dwa razem.
- klima tylko dwu trzy strefowa"

A co do zamontowania butli to jest na to kilka sposobów, wątek ten już był poruszany więc polecam poszukać.
_________________
CHRYSLER T&C 3,3 V6 2005 zagazowany
CHRYSLER T&C 3,8 AWD '98 miłe� wspomnienie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Wto Sie 31, 2010 8:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli co źle doradzam Evil or Very Mad
Jak Ci coś nie pasuje to napisz jak umiesz !!! a nie wklejaj moje cytaty !!
Na tym pisanie na forum nie polega, chyba że brakuje Ci okularów Shocked
W przeciwieństwie do CIebie staram się koledze coś przytoczyć więcej jak nie miał odczynienia z tym autem. Jeśli ci się To nie podoba to F...Off
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pietka71
*
*


Dołączył: Aug 26, 2010
Posty: 7
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Wto Sie 31, 2010 9:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie ,proszę uspokójcie się.Szkoda nerwów.Zaczynam się czuć jak sprawca awanturki Embarassed Dzięki za każdą waszą poradę.Cały czas czytam forum i staram się jak najwięcej dowiedzieć przed zakupem dlatego cenie każdą poradę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Masiek777
*
*


Dołączył: Apr 07, 2008
Posty: 72
Skąd: Gołonóg

PostWysłany: Wto Sie 31, 2010 11:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolega Ply nerwowy coś,

a pisanie na forum nie polega na pleceniu "coś tam, coś tam", tylko na podawaniu sprawdzonych informacji (bo tylko tak można pomóc).
A moja rada: zamiast rzucać błotem warto pomilczeć.
Na tym kończę mój wątek sprostowania kilku drobnych nieścisłości.

Laughing
_________________
CHRYSLER T&C 3,3 V6 2005 zagazowany
CHRYSLER T&C 3,8 AWD '98 miłe� wspomnienie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pietka71
*
*


Dołączył: Aug 26, 2010
Posty: 7
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Wto Sie 31, 2010 14:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Słuchając porady kolegi PLY poprosiłem sprzedawcę o VIN pewnego autka ,które mnie interesuje i pobieżnie sprawdziłem narazie na darmowych stronkach i co mnie zaskoczyło to to ,że w Carfaxie rok produkcji jest młodszy niż twierdzi sprzedający.....Rozumiem w drugą stronę ,że się "odmładza " autak ale ,żeby postarzać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Wrz 01, 2010 7:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

może być, że został wyprodukowany w 2004 a pierwszy przeglad miał w 2005 i ta cyfra została wpisana do raportu lub w title i dlatego
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pietka71
*
*


Dołączył: Aug 26, 2010
Posty: 7
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Sro Wrz 01, 2010 10:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rzeczywiście to ma sens.No ale przy okazji dowiedziałem się ,że miał walnięty bok i przyjechał do Polski z certyfikatem SALVAGE.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
raster
*
*


Dołączył: Apr 07, 2007
Posty: 84
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Czw Wrz 02, 2010 22:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

będę sprzedawał swojego Dodge GC SXT 3,8 z 2005 jeśli jesteś zainteresowany podaj adres mailowy to wyślę szczegóły i zdjęcia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pietka71
*
*


Dołączył: Aug 26, 2010
Posty: 7
Skąd: Wroc³aw

PostWysłany: Pią Wrz 03, 2010 9:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Adres poszedł na priva.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Sro Wrz 08, 2010 21:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

hej pietka
Tego lata stalem sie posiadaczem pieknego T&C z 2008
Auto kupilem w PN Niemczech u handlarza i zrobilem juz 5tys mil bez zadnych niespodzianek. Mysle ze moglbym polecic sprzedawce jezeli jestes jescze zainteresowany.
oto moje spostrzezenia co do wyposazenia:
elektr. drzwi przesowne i klapa sa bardzo uzytkowe
siedzenia chowane w podloge sa mniejsze (mniej wygodne) niez w wersji z obracanymi.
koniecznie kamera cofania lub czujniki parkowania
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Wto Paź 05, 2010 10:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Postanowiłem podrążyć temat CRD. Większość za chwile się spyta czemu?? Odpowiedz, bo wczoraj jechałem 2.5 i jestem pod wielkim wrażeniem… Zaraz wywołam znowu burze wyższości świąt, Bożego nad Wielkanocnym, ale nie w tym jest rzecz.
Znajomy, którego nie widziałem dłuższy czas, stwierdził, że zaryzykuje i kupi CRD. Przejechał nim ponad 35 tysi, a kupił z 2002 z przebiegiem 207 tysi (oryginał potwierdzony przez ASO itd.) można się domyślać, że chyba faktyczny.
Powiem tak, auto jest naprawdę żwawe i spalanie w mieście na poziomie 9 litrów jest naprawdę Oki. Zaraz będzie , że gaz tańszy i wywodzenie kalkulacji. Ja zrobiłem sobie kalkulacje dla winiego w mieście lodzi i to nie jest kwestia źle ustawionej instalacji lecz tego, że w dużych miastach są korki i odcinki 8 km jedzie się 30 minut albo i więcej. Wychodzi jak drut spalanie na poziomie 43,1 pln ( 17 litrów LPG + 1 litr PB). Zaś kolega z crd średnia z 10000 w mieście ma 39,4. Pozostaje, więc tylko koszt instalacji gazowej (+ częstsze wymiany materiałów) i częstszych przeglądów diesla i porównywalnych może troszkę wyższych kosztów diesla (są to informacje porównywalne części z ASO chryslera 3.3 vs 2.5crd) gdzie zauważyłem, że panowie z ASO preferują PB
Kontynuując, sprawa wygląda tak, że ludzie mówią, że automat to się psuje i koszty – wiemy jak jest, zaś inni mówią analogicznie o dieslach
Prawda jest taka, że 70% diesli i automatów z tymi problemami to auta powyżej 300 tys przebiegu sprzedawane jak prawie nowe od księdza z Niemiec…
Reasumując, po tej przejażdżce i opinie od użytkownika, który podzielił się prawdziwymi informacjami, oraz tym, iż ilość opinii negatywnych o crd w stosunku do popularności tego modelu (w Europie sprzedanych setki tysięcy sztuk) uważam, że powielanie opinii o crd jest trochę bezzasadne. A dywagacje na temat tego ze to auto nie ma duszy z USA to kwestia gustu.
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Wto Paź 05, 2010 15:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gural jesli uwazasz ze takie autko jest dla Ciebie ok to spoko! Nikt przeciez Ci nie zabrania kupic Diesla! A skoro pytasz na tym forum jakie auto kupic to kazdy doradza Ci co uwaza za stosowne! Niektorzy potrafia byc nawet zachwyceni Ponczkiem TS z silnikiem 2.3 wiec dlaczego nie CRD?!
Co do jazdy czy wyjdzie CI taniej?! Zobaczymy jak kupisz i pojezdzisz nim troche! Mialem kiedys Golfa I 1.5 D i to bylo auto w ktorym moze byc taki silnik!Malo palil do tego stara generecja silnika wiec mogles lac obojetnie co a i tak jechal! Ja uwazam ze nie po to kupuje auto Rodzinne zeby mi cos klekotalo pod maska a nie daj Bog musial zmieniac jeszcze w nim biegi recznie Shocked No ale to tylko taka moja opinia Wink
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Paź 05, 2010 17:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie dam sie sprowokowac:)
zapytam tylko skoro koszty paliwa ,jak wykazales,sa takie same to po co kupowac auto z nieoryginalnym silnikiem,pierdzace z rury czarnym dymem,klekoczace ,wymagajace kupowania paliwa...najlepiej w aptece i wyposazone w turbine i wtryskiwacze,ktore jak sie zepsuja kosztuja tyle co auto?i do tego najczesciej z manualem Confused
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Wto Paź 05, 2010 18:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gural skoro już się przekonałeś do CRD i to sobie przekalkulowałeś to po co się nas pytasz o opinie?
Jak dla mnie to samochód rodzinny typu minivan musi być na automacie a 2.5 CRD to tylko manual.
Poczytaj trochę forum tajemnicevoyagerow a zwłaszcza dział z silnikami 2.5 CRD bo nie mylmy tego silnika z 2.5VM bo to już jest totalna porażka.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Paź 06, 2010 7:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

widziałęm, że zaraz się zacznie dyskusja,

chciałem się tylko podzielić opini~ą, dla ludzi którzy pytaja o diesla, moja odpowiedz jest taka ze wole kupic crd niz sharana, espaca czy cos innego, chcociazby ze względu na bryłe, jakie ma to auto, a ona jest piekna, bo usterkowosc wszystkich wymienionych sa na podobnym poziomie

ja sam osobiscie bede kupowala kolejne auto to na 90% bedzie to benzinka,

stosunkowo stwierdzam, ze silniki crd nie sa tak zle oceniane jak diesle innych marek
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
janoush
*
*


Dołączył: Jun 04, 2007
Posty: 20

PostWysłany: Sro Paź 06, 2010 8:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam,
Jeżdżę takim autem (2.8 CRD) od trzech lat. Coś na ten temat mogę powiedzieć.
1. Na porannej trasie Piaseczno -Warszawa (ok. 20 km jazdy, głównie korek) spalanie rzędu 11 - 11,5 l. Trasa na Mazury - 8.5 - 9 jak stoję w korkach w Markach, Trasa na Chorwację - 8,2 - głównie autostrady (za wyj. Węgier). Więc spalanie na trasie dla tej masy (a był napakowany) jest ok. Ale charakterystyka spalania nowoczesnych diesli bardziej przypomina benzyniaki niż stare klekoty - vide spalanie w miastach.

2. Części są nieco droższe niż w benzyniakach. Termostat do 2.5 / 2.8 CRD kosztuje ok. 500 zł.
Co więcej czasami są droższe niż w 2.5 CRD - te części, które się różnią np. chłodnica.

3. Przeglądy co 10 tys. km. Częściej, drożej.

4. Mimo dbania o filtr, dolewania depresatora są czasem kłopoty z jazdą w ostrą zimę. Taka konstrukcja Panie...

5. We wczesnych rocznikach 2.8 sypały się konwertery - za duży moment do możliwości skrzyń.

Ale mimo to, nie jeździłem równie wygodnym autem. Nawet biorąc pod uwagę najnowszą wersję 2.8.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sro Paź 06, 2010 10:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Diesel mi nie przeszkadza (choć wolę benzynę) ale braku automatu nie zaakceptuję nigdy.
Ile ja mam lat żeby samodzielnie biegi zmieniać Cool
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Paź 06, 2010 10:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i tak trzymac Very Happy
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Paź 06, 2010 13:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tez jestem zwolennikiem automatów, ale niestety ci~ągle mam dusze na ramieniu gdy musze swojego zostawic u jakiegos mechanika lub innego typa bez mojej opieki...

ale ciagle uwazam ze voyek bez znaczenia z jakim silnikiem i skrzynia jest najfajniejszym vanem na swiecie (mowie tu oczywiscie o generacji 2001-2007)
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Sro Paź 06, 2010 17:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja uwazam ze najlepszym Vanem bylby PTS gdyby produkowali go do tej pory w niezmienionej bryle! Ma cos w sobie co pociaga a Voyek juz tego dla mnie nie ma Wink
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Paź 06, 2010 17:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

brewka ales sie narazil:) ja tez podzielam twoja opinie Wink
a tu kolega pisze ze tyl;ko voyek 02-07. co uzytkownik to inny gust. i dobrze.
wracajac do diesla. ostatnio w jakims motorze robiono porownanie kosztow eksploatacji malych euroaut benzyna/diesel. okazalo sie,ze dodajac przeglady itp wychodzi 1-2 grosze roznicy na km na korzysc diesla:) niestety wzieli tez pod uwage wyzsze ceny diesli i tak sie srednio zwracaja po 60-80 tys km.(male autka!!!)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Sro Paź 06, 2010 17:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Darku zgadza sie ze co czlowiek to i inna opinia i inne gusta! Ja pisze to co mysle i nie chce tym nikogo urazic Wink
Co do diesla to w malym autku moze i ma on sens ale w tak duzym to moim zdaniem glupota i tyle!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Paź 06, 2010 20:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

brewka83 napisał:
A ja uwazam ze najlepszym Vanem bylby PTS gdyby produkowali go do tej pory w niezmienionej bryle! Ma cos w sobie co pociaga a Voyek juz tego dla mnie nie ma Wink


ŻE CO PROSZĘ!!
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Paź 06, 2010 20:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to wlasnie:) tylko by mogli kokpit poprawic/odnowic i robic dalej. Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Paź 06, 2010 22:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>no to wlasnie:) tylko by mogli kokpit poprawic/odnowic i robic dalej. Wink

no kokpit w PTS to porazka nawet jak na lata 90! przypomina mi troche citroena BX...wojek z tych lat ma wiele ladniejszy widok deski/kokpitu i tapicerek dzwi przednich
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Czw Paź 07, 2010 7:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja wla~śnie ze względu na konsole ~środkow~ą swoego czasu nie kupiłem pontona, bo z zewn~ątrz mi się podoba do tej pory

oczywisie to porownanie jest bez sensu, inne pieniadze i technologia, ale nadal potrzymuje ze voyek to najladniejszy vanik
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Czw Paź 07, 2010 8:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale kokpit najładniejszy jest w windstarze Very Happy
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Czw Paź 07, 2010 10:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wini kontra jajko = wini
wini kontra voyek 2001 up = voyek

przynajmniej dla mnie
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Nie Paź 10, 2010 11:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A mnie sie podoba jak wyglada Ptys w srodku! PRzynajmniej dla mnie jest praktyczny!
No i wlasnie teraz widac ze co osoba to inne upodobania co do auta!
PS. Lutek ja jestem caly czas za PTS-em i juz Exclamation Wink
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Bartek_TC
*
*


Dołączył: Feb 11, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Czw Paź 14, 2010 11:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dwa groszę dorzucę:

Cytat:
- silnik ja bym wybra³ 3,3 a to z prostego wzglêdu moc minimalnie mniejsza i spalanie mniejsze, a co za tym idzie rzadziej bêdziesz odwiedza³ stacje a du¿ego zbiornika LPG typu bojler chyba nie chcesz . W miejsce ko³a wchodzi max 40l (tankowanie co 250km bardzo uci±¿liwe) chyba ¿e po³±czysz dwa razem.


Uważam powyższe stwierdzenie za nie prawdziwe.
Dlaczego?

Masa samochodu pozostaje zasadniczo taka sama 3.3 jak 3.8, ale auto trzeba rozbujać i tak i tak, wyprzedzanie itp... także moc im większa tym lepsza.. i tym samym mniejsze spalanie (3.8 mniej się napracuje niż 3.3). To potwierdziło już wiele osób.
Jak mówię komuś że mój 3.8l pali 14 ltr gazu to ludzie wow.. i mi mówią a mój 2,5l to pali 13 ltr... Co do butli to spokojnie można w miejsce koła wstawić 60 co też Luky mi wstawił i do butli wchodzi mi te 60 czasami 62 ltr jak się pobuja Smile także tankowanie co 400km. U mnie koszt instalacji zwrócił się po 3 miesiącach (sporo jazdy).

I wybieraj lepiej T&C zawsze ma bogatsze wyposażenie niż zwykłe Voyk czy Caravany. W mojej wersji LXi brakuje mi tylko przełącznika pamięci ustawień fotela dla dwóch kierowców. (Zawsze muszę poprawiać po żonie)

Fakt tylko od kogo kupić? Ja miałem szczęście, przejechane 85 tysi i wczoraj pierwsza awaria sprzęgiełko od alternatora (320pln) i w odróżnieniu od CRD... 1 przegląd gazu po 40k, i 4 wymiany oleju. Także bez stresu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Pon Lis 29, 2010 12:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...zima atakuje... dodam wiec jeszcze do spostrzezen na temat wyposazenia, ze funkcja odpalania silnika z pilota aby przed jazda rozgrzac samochod okazala sie BAAARDZO UZYTECZNA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Lis 29, 2010 20:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>funkcja odpalania silnika z pilota aby przed jazda rozgrzac samochod >okazala sie BAAARDZO UZYTECZNA

ta funkcja ma pare wad :
- nie mozna pozostawiac odpalonego pojazdu bez nadzoru, wiec i zdalen odpalanie jest nielegalne Smile
- nie mozna uruchamiac silnika na wiecej niz 1min w czasie posoju(to tez z przepisow KRD)
- no i technicznie duza wada jest taka ze silnik pracujacy na luzie duzo wolniej sie rozgrzewa niz podczas jazdy - abstrachujac od ekologii poprostu dluzej mu krazy w obiegu gesty olej no i nie masz zadnej kontroli nad np. cisnieniem oleju,temperatura itp...
najbezpieczniej to podejsc do auta, odpalic normalnie i w miedzyczasie skrobac szybki czy odgraniac snieg...no ale to moje zdanie Laughing
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
pestek
*
*


Dołączył: Aug 31, 2006
Posty: 120
Skąd: pomorskie

PostWysłany: Pon Lis 29, 2010 21:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Albo odpalic webasto, i bez skrobania Wink
_________________
PLYMOUTH VOYAGER 3,0 ZAGAZOWANY
AUDI S6 4,2 ZAGAZOWANY
YAMAHA VIRAGO GAZ W MANETCE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
ply
*
*


Dołączył: Jul 14, 2007
Posty: 438
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sro Gru 01, 2010 15:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odpalanie z pilota to rewelacja,
autem bez kluczyka daleko nikt nie zajedzie- blokada kierownicy
Poza tym system ma zabezpieczenie jak się wyłączy hamulec postojowy auto gaśnie. Ale jeśli złodziej jest bardzo sprytny możemy mu zgasić silnik w trakcie jazdy Smile) Mowa oczywiście o dobrym systemie radiowym o dużym zasięgu i dobrej firmy, w moim przypadku Scytec
Na wolnych obrotach auto się szybciej rozgrzewa - brak podmuchu w chłodnice. Gęsty olej? odradzam, do tych silników tylko rzadki. Smile)
No i nie tylko w zimę przydatne a również w lato, wchodzimy do schłodzonego auta Wink a inni się duszą.


Twisted Evil

Wracając do tematu ja też jestem za benzyną ale niestety realia polskie są żałosne wiec wszystko sprowadza się do LPG albo ON
Ale jak pod siedzenie wchodzi butla 60L to spoko ! szkoda tylko że kosztem chowania fotela. Jeśli chodzi o silniki ON w Voyagerach to jestem tego zdania co Gural, tylko oczywiście w wersji 2,8 z automatem i z tego co widzę na aukcjach ta skrzynia to zmodyfikowana wersja A604, dał bym głowę że ta sama.

W stanach wbrew pozorom jeździ też dużo diezli, zwłaszcza ciężarówek czy pic-up ów
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3 '96 LPG, 16l/100km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Gru 01, 2010 20:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ply napisał:

Na wolnych obrotach auto się szybciej rozgrzewa - brak podmuchu w chłodnice.


no, a od czego masz termostat? ponizej ~80st i tak przez chlodnice nie masz przeplywu wiec i chlodzenia nie ma Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Czw Gru 02, 2010 8:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powiedziałbym ze w winich to ponizej 90 nawet stopni

ale fakt faktem webasto jest super sprawą i jeszcze takie uruchamiane z pilota, wiesz, że za 15 minut wychodzi i je odpalasz Smile miodzi, miałem kiedyś i bardzo żałuje, że nie mam w teraźniejszym aucie

a co do diesli to twierdze nadal, że jak dbasz tak masz, to samo jest z automatem, nie ma kiepskich automatów, są tylko niedoświadczeni i głupi uzytkownicy
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Samochody Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group