www.asu.pl :: Zobacz temat - klimatyzacja i silnik krokowy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

klimatyzacja i silnik krokowy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sob Sie 07, 2010 21:13    Temat postu: klimatyzacja i silnik krokowy Odpowiedz z cytatem

wiec tak.
na jalowych podczas włączania sprężarki klimy spadek obrotów do około 500 i trzęsienie silnikiem przez chwile, po czym obroty lekko ida w gore. przy wyłączeniu spręzarki obroty wracają do normalnych 780-840.
podczas jazdy gwałtowny spadek mocy i przychamowanie samochodu przy włączaniu i nagłe przyspieszenie przy wyłączeniu.

wymieniłem silnik krokowy na nowy i niemal zniknął ten drugi objaw, niemniej jednak nadal jest leciutkie szrpnięcie jak sie załącza. Nadal pozostał spadek na jałowych.

wszystkie cztery kable idą do komputera i wszystkie mają przejście przy pomiarze miernikiem.

podciśnienie bez klimy 0,33-0,35 po załączeniu około 0,65, czyli krokowka działa, tylko robi to niejako z opóźnieniem

czy istnieje możliwość kalibracji pracy tego ustrojstwa, np. przy pomocy DRBIII?

a może ktoś sobie poradził z tym problemem.

i jeszcze nie pomierzyłem napięcia na czujniku cisnienia w klimatyzacji moze on coś przekłamuje. ale jak miałem odessany czynnik i było tylko jakieś śladowe ciśnienie to na próbę włączyłem klimę i sprężarka się uruchamiała.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pią Sie 13, 2010 19:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poszukiwań ciąg dalszy
zdjąłem wtyczkę z czujnika ciśnienia w klimatyzacji i mimo tego sprężarka sie załacza i wyłacza. czy tak powinno być?
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sob Sie 21, 2010 14:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sprawa wyglada wiec tak. spece ze złotoryji (handlarze) składając moj samochód do kupy połaczyli przekaźnik klimy kabelkiem do duzej wtyki (jednego z kabelków) pod kolumna kierownicy (nad stopami kirerowcy). efekt byl taki że to nie PCM sterował praca sprezarki, wogole nie wiedział ze załącza sie klima.
na to chwile wydaje sie że uszkodzony mam panel sterujacy klimatyzacja. nie przechodzi kalibracji i mrugaja kontrolki, ale tylko do zgaszenia silnika. po ponownym odpaleniu nic sie nie świeci.
DRBIII wymusza poprzez PCM załaczanie sprzęgła klimy.

we wtyczce na panelu mam lekko nadtopiony jeden pin i kabelek do niecgo dochodzacy mam uciety i podpiety śróbka do masy panelu.

mam panel ze sterowaniem grzania oddzielnie dla pasażera i kierowcy z czarnymi gniazdami. podłączylem na próbę z drugiego samochodu z jednym suwakiem grzania i z niebieskim gniazdem i po kilku sekundach samochód gasnie i mruga kontrolka alarm set. czy to efekt nie takiego panelu? czy moze jest coś wiecej pomieszane?
Mam numer PIN mojego samochodu wiec nie będzie problemu z ewentualnymi synchronizacjami w serwisie.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Nie Sie 22, 2010 13:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i wszystko (prawie) jasne. ta wtyka pod kolumna kierownicy to złączka dwóch wiazek, a kabelek do którego był dolutowany to switch signal klimy co idzie od panelu klimy do pcm. i do tego miejsca ma przejscie. od tej wtyki do pcm juz nie. i dlatego został załozony bypass, tylko zamiast połączyc sie z pcm-em dali go bezpośrednio na strowanie przekaźnika.
zaraz jadę na warsztat i połącze go tak jak powinno byc.
dam znać o efektach.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Nie Sie 22, 2010 14:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

działa
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group