www.asu.pl :: Zobacz temat - Caravan 3.3 kilka pytan i zagadek:)
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Caravan 3.3 kilka pytan i zagadek:)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Czw Sie 05, 2010 15:59    Temat postu: Caravan 3.3 kilka pytan i zagadek:) Odpowiedz z cytatem

Witam jestem nowym uzytkownikiem, chcialem sie na poczatku przedstawic mam na imie Adam 28 lat jestem mieszkancem Koszalina, kiedys przerabialem Citroeny:) nadal mile je wspominam a najbardziej BX-a 1.9TZI , a teraz przyszla pora na auta amerykanskie gdyz szukalem auta 7 osobowego. No i wpadl mi w rece Dodge Caravan 1996 rok, od 1998 w kraju i kupiony od pierwszego wslasciciela jeszcze byl na czarnych blachach nigdy nie byl gazowany. Nie ukrywam ze juz pare rzeczy za pomoca waszego forum sobie wyjasnilem no i przejzalem w "nowym nabytku" Smile a teraz opisze moja przygode.
Po zakupie od razu zostalo wymienione :
Olej silnika "Valvoline" + Filtr
Olej skrzyni biegow MOPAR + Filtr
Przewody WN MOPAR + swiecie Denso W16EXR-U13
Zrobione uszczelenie sterwonika skrzyni biegow, wymienona pompa wspomagania.
Po wszystkich wymianach zostal zamontowany gaz firmy STAG centralka 4GAS soft 5.4 wtryskiwacze Megic Jet.
Spalanie Gazu jest w okolicach 20 l niezaleznie czy jazda dynamiczna czy ekonomiczna, trasa/miasto. Oprocz tego ciagle wystapuje wypadanie zaplonu na 4 cylindrze moze byc dzien , albo i tydzien przerwy.Wypadanie wystepowalo rowniez na benzynie.Drzenie silnika nie jest jakies straszne, prawde mowiac gdyby nie kontrolka check engine nie widzial bym zadnego problemu, no i spalanie gazu moglo by byc ciutke mniejsze, mechanik ktory wymienial swiece i oleje mowi ze powinien palic w okolicach 13-15 litrow, sam ma grand cheeroke 2000r 4.0 l w gazie i mowi ze jemu pali 13 litrow gazu. A wiec pojechalem do gazwonika i gazwonik mowi ze przez wypadanie zaplonu silnik przechodzi w tryb awaryny i dla tego wiecej pali( raczej w to nie wieze, gdyz check jest tylko od bledow silnika czyli przy kazdej peirdolce ze tak powiem powinien przejsc w tryb awaryjny i palic wiecej) Rada gazownika na wypadanie zaplonu jest wymiana swiec na swiece NGK GR5IX i maja one pomoc na wypadanie zaplonu i na zuzycie gazu(swieca 63 zl sztuka- trudno dostepne, ale jezeli to pomoze to je zdobede i wymienie, nie mam zamiaru oszczedzac na tym , no i ponoc maja starczyc na 100-150 tys km na gazie wiec zadrza praca zwiazana z wymiana). Chcialbym sprawdzic jeszcze sonde lambda aby dowiedziec sie wiecej o spalaniu no i zakupilem kableke od Mario ELM327 uzywam softu typo PCMSCAN 2.4.12 i ScanMaster ELM 1.6 , praktycznie moge w nich sprawdzic tylko rodzaj bledu i skasowac je. Nic wiecej nie dziala zaden oxygen sensor test ani tym podobne rzeczy, a PCMSCAN pokazywal czasem jeszcze jakies warjacje paramentrow temperatur obrotow pradkosci, zadna z tych rzeczy ze tak powiem nie byla stala ani choc troche podobna do parametrow rzeczywistych.A zalezalo by mi na sprawdzeniu napiec z pierwszej sondy( moze ktos posiada taki soft dzialajacy-Z plytki od Mario malo co sie laczy z kompem samochodu-w PC uzywam Visty). Na wypadanie zaplony wpadl mi pomysl ze albo cewka zaplonowa, albo przewody zasilajace, albo te swiece( sugestia gazownika) lub brak kompresji. Do sprawdzenia kompresji podjechalem do faceta, byl zdziwiony ze chce sprawdzic tylko 4 cylinder, zapytalem sie go ktory to jest zaczal liczyc w rzedzie i wyszlo mu ze jest to pierwszy w tylniej glowicy od alternatora(szczerze sam mialem problem zeby okreslic jak one sa liczone, wiec w instrukcji znalazlem opis palcow ceweki zaplonowej i tak doszedlem ze jest to srodkowy w przedniej glowicy.Wiec zrezygnowalem ze sprawdzania bo pojawily sie moje obiekcje co do Pana. I teraz nastepne pytanie obawiam sie ze gazwonicy mogli policzyc tak jak ten pan od kompresji gdyz na wtryskiwaczach sa opaski z numerkami od 1 do 6 no i im wtryskiwacz z numerkiem 4 wychodzi rowniez na tym samym cylindrze co panu od kompresji czyli tylnia glowica i pierwszy od alternatora.

http://img84.imageshack.us/f/p8050049.jpg/

http://img228.imageshack.us/f/p8050050n.jpg/

Pojechalem do gazownika a tam Pani od zapisow na gaz mowi mi ze Panowie maja jakis taki swoj kod i ze wszystko jest wporzadku, zebym na to nie patrzyl. Zaczolem sie juz obawiac, wiec zaczolem szukac softu i instrukcji do instalacji Stag, no i tak wszedlem na strone AC z Bialegostoku a program AC GAS SYNCHRO 6.0.0.37 wtykam kableke od Mario nie wiem czy on tak zadziala w gnizado OBD2 instaluje soft i wyskakuje brak sterownika gazu ,zmieniam porty com z com 3 na com 1 i dalej to samo. Moze poprostu przez ten kabelek nie bede mogl sie podlaczyc?? Chcialem rowniez sprawdzic mape benzyny i gazu przy okazji jak by sie odpalilo. Gdyz nie wiem co sadzic o moim gazwoniku, robi auta z wyzszej polki ale nie idzie za bardzo z facetem pogadac i nie jest skory do pokazania jak by co.Wiec musze wiezyc mu na slowo ze on zrobil wszystko wporzadku, poza tym wkurzyl mnie bo jak pojechal na jazde z kompem to pobrodzil mi buciorami nadkole pasazera Smile
Do znalezienia przyczyny wypadania zaplonu sprwadzilem miernikiem rezystancje na palcach cewki( tak jak jest w manualu) i powinna sie on miescic w zakresie 7.000 do 15.800 ohmow, a jest okolo 9.5 ohma na kazdej z par palcow. Wiec zaczolem sprawdzac wtyczke IGNITION COIL PACK od aparatu zaplonowego przy wlaczonej stacyjce. Powinno byc 12V na B+ i rezystancja pomiedzy B+ a kazdym z cylindorw okolo 0.45-0.65 ohma, niestety moj miernik nic nie pokazuje, a jak sprawdzam wartosc napiecia to na jednym palcu mam 12.65V a na drugim przeciwleglym mam 10.5V , mase biore od akumulatora gdyz nigdzie przy silniku nie chce mi jej zlapac ( na zdanej srobie). Schemat wtyczki z manuala z podnaymi napieciami jakie u mnie wystepuja.

http://img337.imageshack.us/i/wtyczka1f.jpg/

A teraz druga wtyczka z tego samego manuala

http://img683.imageshack.us/img683/144/wtyczka2.jpg

cos jest tutaj chyba nie tak z widokiem z od strony wejscia na palce.
No i nie wiem teraz skad sie bierze te dodtakowe 10.5V?? Ale wychodzi na to ze pomimo ze jest dodatkowe 10.5 V t jest normalne zasilanie 12.65 wporzadku, opornosci cewek sa wporzadku, wiec moze faktycznie ta kompresja?I ja trzeba bylo by sprawdzic?lub te swiece zakupic co poleca gazownik?Co o tym wszystkim myslicie? No i czy ktos ma moze jakis progamik ktory byl by w stanie pomoc mi zdiagnozowac sondy lambda oraz czy da rade sie podlaczyc tym Kablekiem ELM327 od Mario z AC GAS Synchro czy moze potrzebuje inne kabelka lub moze problem tkwi w czyms innym.
Przepraszam za skladnosc mojej wypowiedzi ale pisowania ani skladnia nigdy nie byly moja mocno strona.Dziekuje za wytrwalosc w czytaniu:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Czw Sie 05, 2010 19:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego Domski domyślam się że masz silnik 3.3 i z katalogu Denso świece to tego silnika z rocznika 96 powinny mieć symbol W16EXR-U11.

Do podłaczenia się z centralką LPG będziesz potrzebował takiego kabelka http://allegro.pl/item1162032014_interfejs_gazu_lpg_usb_stag_kme_elpigaz_landi_inne.html

jest jeszcze jedna sprawa czy gazownik nie ustawił swojego hasła w centralce LPG.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
jaski4
*
*


Dołączył: Jun 05, 2010
Posty: 27
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Sie 05, 2010 20:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Jeśli chodzi o spalanie to 20 l/100 km to przynajmniej 5-6 za dużo.
Ile pali na benzynie?
Jeśli chodzi o świece to nie inwestuj w żadne tam NGK tylko kup sobie na
allegro zwykłe autolite (amerykańskie) do twojego silnika koszt za sztukę to ok 10 zł i wymiana co 20-30 tys. Zadna świeca na gazie nie przejedzie 100 - 150 tys. to są bzdury.
Jakie błedy wyświetla komputer pokładowy. Od 1996 roku w autach z usa stosuje się system odb2 więc kody błędów powinny mieć postać P0304.
Trzeba sprawdzić czy czasami sonda lambda nie jest walnięta (powinny być dwie, jedna na kolektorze wylotowym - regulacyjna i druga w katalizatorze)
Ja co prawda mam 3,3 2001 rok, ale jak mi siadła sonda to spalanko było na podobnym poziomie, a świece bo wymontowaniu to czarne jak smoła.
Jeżeli masz wypadający zapłon to świeca powinna być mokra w zalożeniu, że jeździsz na benzynie.
kody możesz sprawdzić kluczykując - wkładasz kluczyk do stacyjku i cztery razy przekręcasz do pozycji on. wyświetlą się na tablicy licznika.
Podaj kody to napewno wszystkim będzie łatwiej postawic diagnozę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Sie 05, 2010 20:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

domski ja to bym poki co nei inwestowal w jakies superhiper swiece bo pewnie nie w tym rzecz!
zrob tak - jesli masz stare kable WN to wez je podszusz na jakims grzejniku przez noc i zaloz z powrotem do auta - jesli wypadanie znow sie pojawi to podmien swiece, albo na te stare albo na jakiekolwiek inne - ale kup najtansze standardowe bo szkoda kasy na takie testy!
Jesli mimo to dalej bedzie wystepowalo wypadanie to zainwestuj w cewke WN - pomiary pomiarami, ale cewka moze swirowac w pewnych warunkach, a na stole takich nie osiagniesz..pozatym standardowe mulitimetry mierza napieciem kilku m/uV a w cewce po strone pierwotnej masz 12V a po wtronej kilkanascie kV...
Sprawdz tez sama wtyczke idaca do cewki - odpal samochod i poruszaj wtyczka - moze gdzies tu nei styka?
kompresje oczywiscie mozes zmierzyc ale zmierz na wsyztskich cylindrach a nie na jednym - bedziesz mial porownanie Smile
A i zawsze mozesz sprawdzic kluczykowaniem jakiego Checka ci wywala - lepsze to niz nic jesli nei mozesz sie polaczyc tym ELMem Wink
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Sie 05, 2010 22:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podpisuje sie pod tym,co napisali wyzej koledzy.Dodam tylko ze chyba masz blad w odczycie.Rezystancja na palcach cewki nie moze wynosic 9.5 oma! Moze to jest 9.5 kilooma?(9500 om)?To sa opornosci uzwojenia wtornego -wysokiego napiecia. Teraz musisz zmierzyc opornosci uzwojen pierwotnych kazdej cewki.Pomiedzy pinem B+ a pinem 1 i 2 i 4 musi byc ta niska opornosc,rzedu okolo 0.5 oma.Jesli miedzy pinem B+ a 1 ,2 czy 4 nie ma zadnej opornosci to znaczy ze cewki maja przerwe w uzwojeniu pierwotnym. Na piny 1 , 2, i 4 komputer podaje przerywana mase .Jedna cewka obsluguje 2 cylindry.Jak jest usterka jednej cewki to nie masz iskry na dwoch garach.A wiec zrob jeszcze raz pomiar omomierzem na gniazdku od cewek .Przy wyjetej wtyczce oczywiscie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Pią Sie 06, 2010 6:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziekuje za podpowiedzi, wkradly sie pewne bledy, ale to z mojej winy gdyz pisalem duzo, i pewnie nie zbyt skladnie oraz interpenkuncja kulala-zona mowi ze powinna to edytowac, zanim ja wysle Wink

A wiec tak, ELM 327 od Mari, laczy sie i w PMCSCAN pokazuje blad P0304- wypadanie zaplonu 4 cylindra, czasem jeszcze wkradnie sie P0300- wielokrotne wypadanie zaplonu.

Wczoraj przelozylem swiece z 4 na 2 i z 2 na 4 gar, dalej wystepuje wypadanie zaplonu, swiece byly czyste ta z 4 byla ciutke czystrza niz ta z 2 cylindra. Swiece mam DENSO W16EXR-U. JEzeli ktos ma jakis pomysl co do swiec jakie powinienem miec to prosze o porade, bo gazwonik upiera sie tylko przy firmie NGK i podaje mi ten model co bodalem wczesniej, ale moze byc tez inna swieca ale nadal firmy NGK.

Przewody WN mam nowki funkiel sztuki Mopara kupione w serwisie Chryslera w Szczecinie , wymieniane razem ze swiecami i olejami oraz filtrami w Koszalinie, samo auto mam od 3 miesiecy i to wszystko zrobilem zaraz po zakupie.

Spalanie LPG jest na poziomie 24 litrow, wczoraj sprawdzilem, przejzdzajac rowno 100km po miescie w tempie przyspieszen emeryta z predkoscia okolo 50 - 60 km/h, dziekuje za info o kabelku, kupie ten z numerkiem 7 rozumiem ze nim sie polacze z centralka gazu.

Co do Cewki i kabli zasilajacych , to ruszalem kablekami i poprawilem nawet podlaczenie po gazwoniku bo mi tam izolacje sciagnal z dwoch przewodow zeby sie podpiac swoimi kablekami, wszystko zaizolowalem jeszcze raz. Cewka ponoc tez jest nowa tak zapewnial mnie sprzedajacy auto, mam na nia fakture i gwarancje jak by co. Ale jak by cewka byla walnieta to wypadanie bylo by rowzniez chyba na 1 cylindrze , bo 1 i 4 cylinder sa sterowane tym samym przewodem oraz maja jedna cewke.

Dzisiaj jade na "pelna" diagnostyke samochodu, moja mi wszystko ponoc sprawdzic , ale na benzynie. W szczegolnosci interesuje mnie sonda Lambda no i to wypdanie, moze faktycznie jest sonda uszkodzona i dla tego tyle Pali.Wieczorem napisze co powiedzieli.
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Sie 06, 2010 8:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Według mnie masz za długie wężyki od wtryskiwacza do kolektora.Powinny być jak najkrótsze oraz wtryski w pozycji pionowej.

ten gazownik, co ci poranił kable gdy szukał sygnału powinny mu łapy uschnąć.
To tak o gazie.

Zapytaj tu na forum, ( http://lpg-forum.pl/index.php ) czy przypadkiem go nie znają skoro takie pieczki instaluje.

Może tym sprawdzić iskrę http://allegro.pl/item1162666194_mega_tester_iskry_zaplonowej_cewki_kurier_24h.html
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Pią Sie 06, 2010 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A wiec tak, "diagnostyka" wykonana, pan podlaczyl sie i pokazal mi parametry pracy:

- sond lambda, napiecie z sondy odpowiedzialnej za mieszanke paliwa, oscylowalo od 0.2V do 0.85V nie przekraczylo 1V, a na uproszonym panelu poprostu wyswietlalo poor- medium- rich i tak w kolko, czyli robilo cos w stylu sinusoidy i zachowywala sie ona tak samo i na banzynie i na gazie.Druga sona trzymala okolo 0,7V na wolnych obrotach a po podaniu gazu , napiecie spadalo. Zostal jeszcze podlaczony analizator spalin, na benzynie wspolczynnik nadamiru powietrza byl w okolicach 1.2 a zekomo powinien byc okolo maks.1 , wspolczynnik CO byl w okolicach 320ppm, a powinien byc w okolicach 300, na LPG wspolczynniki te byly zanizone, wspolczynnik CO byl w okolicy 170.

Czyli wychodzi mi na to ze zabardzo benzyna nie pluje.A gaz sam w sobie jest czystrzym medium wiec CO jest nizsze.Ale to moja opinia.

- wypadanie zaplonu, cylinder numer 4 przy schodzeniu z obrotow po dodaniu gazu wchodzi w blad wypadania zaplonu, na wolnych obrotach ktore u mnie oscyluja w granicach 600-700 obr/min, na 4 cylindrze wypadanie zaplonu jest od 40,50 do 80,100 wypadniec zaplonow Sad , cylinder numer 5 po dodaniu gazu mial okolo 5 wypadniec, natomiast pozostale caly czas po 0

- kompresja, kompresja zostala sprawdzona na 2,4,6 i wszedzie byla 11.5[bar]

Pan obejzal swiece z 2 i 4 ukladu, ktore wczoraj przeminilem, powiedzial mi ze ta z 4 cylindra wyglada tak jak by wypalal sie na niej olej,powiedzialem jemu ze wczoraj przelozylem swiece,on na to ze widac to na jedenej i na drugiej, i sugerowal zrobienie uszczelenia zworow, powiedzialem Panu ze oleju to mi nie ubywa nie wiadomo ile, a wiem co to znaczy dolewac swiadomie 1 litr co 1000km, bo juz to przerabialem, kazdy z posiadanych Citroenow przy przebigu 160kkm wymagal zrobienia uszczelnien, i pozniej znowu byl na drugie tyle spokoj.
Jestem sklonny to zrobic o ile to moze poprawic sytuacje.Czy to w serwisie w Szczecinie czy u zaprzyjaznionego mechanika w koszalinie , tylko ze mysle nad robieniem konkretnego ukladu nie wszystkich skoro sa wporzadku, i to bez wyciagania glowicy, co o tym myslicie??Tlok do gory i zawor nie opadnie.

Teraz tak po powrocie z "badan" podjechalem do zaprzyjaznionego mechanika, i pozyczylem od niego Cewke- ktora napewno jest wporzadku, sam ja podmienilem pod blokiem bo mechanik ma rozbudowe warsztatu. No i dalej bylo to samo, po przjechaniu sie po miescie, wypadanie zaplonu na 4 cylindrze, czyli cewki sa w porzadku, juz wrocilem do swojej cewki.
Bylem dzisiaj jeszcze u gazwonika dzisiaj bo auto mi zgaslo na gazie podczas jazdy po podmianie cewki, pojechalem do niego na benzynie, w miedzy czasie podlaczylem elm zresetowalem blad. Wczesniej zanim auto zgaslo, nie chcial sie przelaczyc na gaz automatycznie- zajelo jemu to bardzo duzo czasu a silnik byl rozgrzany, a przed badaniem diagnostycznym centralka z poziomem gazu wogole sie nie zapalila.Wiec czasem zadziala a czasem nie. I po zalczeniu wydawala 3 sygnaly dzwiekowe. Pjechalem do goazwnika i powiedzialem ze zgaslo mi auto i ze na gazie pali mi 24 litry, przy jezdzie emeryta. Pan sie podlaczyl pod sterownik gazu,pod kompa posprawdzal itd , pojechal sie przejechac , przyjechal dal kluczyki , jak sie zapytalem co bylo?? odpowiedz byla po takiej zwloce namyslu ze klema byla luzna.Na szczescie nie wziol za to pieniedzy Smile

Teraz tak co do swiec ktore pisalem ze poleca mi je gazwonik te irydowo- platynowe 63 zl za sztuke , z intercarsu mieli zadzwonic, ale firma NGK jeszcze ponoc milczy.Rozumiem po waszych wypowiedzach ze tansze tylko platynowe NGK tez moga byc dobre??

I jeszcze jedna rzecz. W zwiazku z tym ze dzisiejsze podlaczenie sie do kompa i diagnostyka Pana ktora z rozwmowa i calym makaronem na uszy nawijanym kosztowala mnie 195 zl, oraz 100 zl wydane na kabelek od Mari elm 327 dzieki ktoermu moge praktycznie jedynie podgladac bledy i je kasowac w PMCSCAN, pomyslalem o takim ustrojstwie:

http://allegro.pl/item1170218896_u_600_po_polsku_dwa_testery_obd_can_vag_crash.html

tylko teraz pytanie czy to pokaze mi tak samo lub w podobny sposob, takie parametry jak wypadanie poszczegolnych zaplonow i ilosc ich wypadniec, napiecia sond lambda i inne przydatne informacje jak tester ktorym podlaczyl sie dzisjaszy diagnosta choc jego urzadzenie bylo prostokatnej budowy i wiekrzych rozmiarow?? Cos podobnego do mojego znaleziska krztaltem widzialem dzisiaj u gazownika.Byl bym rowniez sklonny zakupic cos takiego gdyby bylo bardziej przydatne od kabelka ELM327 i PMCSCAN, Ze tak powiem moze sie przydac moze przy innych autach , choc z tym Carvanem mam zamiar zwiazac sie na dluzszy czas jako 7 osobowe rodzinne auto na wypady, i chce go utrzymywac przy zyciu jak najdluzej.
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pią Sie 06, 2010 20:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czemu ty tak usilnie chcesz zakładać świece irydowe? Kup na próbe świece Autolite http://allegro.pl/item1176353783_swieca_autolite_646_voyager_caravan_3_3_3_8.html
ja na takich jeżdżę i mam przejechane na nich 25kkm i jak narazie nic się z nimi nie dzieje.

Sprawdź też przewody które masz, wjedź do ciemnego garażu albo zrób to w nocy, odpal samochód, włącz klimę żeby trochę obciążyć silnik, popsikaj dobrze po przewodach wodą i dodawaj gazu, jeśli jest przebicie to zobaczysz iskry.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Sie 06, 2010 21:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli twoj pojazd pali 24l LPG w tempie emeryta to twoj gazownik to skromnie mowiac pierdola kosmiczna,zmien swiece na autolite,bo na tych jezdzi cala ameryka.
Wiele lat temu jak pokazaly sie boshe wieloelektrodowe tez sie na nie napalilem i auto jedzilo do dupy,znajomy mechanik powiedzial,ford jezdzi na motocrafcie bo to firma,ktora robi tylko do forda.
A jesli chodzi o gazownika(ow) to w Polsce jest tylko 1(slownie:jeden) dobry gazownik i kazdy na tym forum wie jak do niego trafic.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Sie 06, 2010 21:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja mam zwykle autolite. 45tys na lpg. wszystko dziala. jesli wiec nie ma roznicy to po co przeplacac?
mysle,ze jesli odkryja jakis nowy metal albo wynajda nowy stop to zrobia z niego "najepsze" swiece.
za takie zagazowanie majster powinien dostac strzal ostrzegawczy. w tyl glowy....
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
domski
*
*


Dołączył: Aug 05, 2010
Posty: 108
Skąd: Koszalin

PostWysłany: Pią Sie 06, 2010 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oki, ja sie nie uparlem na te swiece, kupie swiece te ktore mowicie i wymienie. Test w nocy tez zrobie.A jutro zrobie 100km na bezynie i na gazie w trasie zeby sprawdzic jeszcze raz ile czego pali.

A teraz mam nastepne pytanie co myslicie o tym urzadzeniu do testowania, znalazlem pare nastepnych i podobnych, ale i znalazlem opinie na elektrodzie ze ktos czyms takim chcial sie polaczyc z voyagerem zeby naprawic blad licznika, i wcale nie mogl, do momentu aktulizacji softu, a pozniej i tak jak sie polaczyl,to pokazwal tyle co nic z danych o silniku.Wie ktos cos o tym??

Co do gazwonika ktorwgo wszyscy znaja na tym forum to ja wiem o kogo chodzi:) i pewnie jak ktos kto napisal kiedys na tym forum, i tak wszyscy trafimy do tego Pana:)
_________________
Dodge Caravan 3.3 1996 rok
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Sie 06, 2010 22:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrób konserwację instalacji kup spraj do elektroniki jeden jest do usuwania nalotu z pinów a drugi natłuszcza z sonax porozbieraj wszystkie kostki z czujników i z komputerów.
To jest ostatnia szansa aby silnik prawidłowo pracował.
Jeśli to nie pomoże to podejrzewam uszkodzony komputer.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal1435
*
*


Dołączył: Jun 18, 2010
Posty: 197
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sob Sie 07, 2010 11:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:

A jesli chodzi o gazownika(ow) to w Polsce jest tylko 1(slownie:jeden) dobry gazownik i kazdy na tym forum wie jak do niego trafic.

Nie przesadzaj, jest wiele dobrych gazownikow w Polsce a to ze znasz 1 to nie znaczy ze na tym sie konczy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sob Sie 07, 2010 14:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Taa a swistak siedzi i zawija te sreberka... Laughing Laughing Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Sob Sie 07, 2010 21:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja przeszedłem już rzeszę gazowników (poza tym najlepszym) i powiem szczerze że lepszy jest po tym czasie ze mnie gazownik niż z nich. Na pewno w Katowicach zapomnij o dobrym gazowniku - albo trafiłem na partacza, albo na naciągacza który wymienia dobre części i odpowiednio za nie kasuje. Przeglądy i regulację robię sobie sam. Zresztą zam montaż instalacji to też pikuś oczywiście pod jednym warunkiem że robi się to powoli i dokładnie o czym większość gazowników nie pamięta, a my potem mamy kłopoty. 90% awarii czy złego działania instalacji LPG jest wynikiem partactwa, niechlujstwa, braku wiedzy i pośpiechu gazowników.

W poprzednim aucie gazownik dobrze zamontował instalację (o dziwo) ale skrócić głupiego kabla do komunikacji z laptopem już mu się nie chciało. Po jakimś czasie pękła założona na nim taśma klejąca która spinała pęk kabla i kabel wkręcił mi się w półoś niszcząc przegub. Oczywiście przewód odwinąłem i zabezpieczyłem przegub i pojechałem do gazownika. On na to "to niemożliwe" i za przegub kto musiał płacić - JA, bo dla gazownika jego partactwo to "niemożliwe"

Jak na razie nie spotkałem gazownika któremu chciało by się zamontować centralkę LPG - upychają ją w pierwsze wolne miejsce choć w instrukcji montażu jest jasno napisane że obudowa powinna być uziemiona (centralki w metalowej obudowie) - potem kompek fiksuje, ale co tam my jeździmy, wkurzamy się i płacimy za kolejne wizyty w serwisie LPG które nic nie dają no bo jakby dobrze wszystko było zamontowane to z czego żyliby gazownicy ?????
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal1435
*
*


Dołączył: Jun 18, 2010
Posty: 197
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Sob Sie 07, 2010 22:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w okolicach Katowic znam z Zabrza goscia ktory zna sie na rzeczy Smile jak nie bedzie wiedzial co jest nie tak to bedzie do tad robil az zrobi do porzadku na pewno nie odda Ci auta ze zle zrobionym gazem czy czymkolwiek innym...
Cytat:

Taa a swistak siedzi i zawija te sreberka... Laughing Laughing Laughing

nie kaze Ci wierzyc... ciekawe na jakiej podstawie twierdzisz ze jest jeden jedyny gazownik ktory sie na tym zna Shocked objezdziles rozumiem cala Polske i u kazdego gazownika byles? To szacunek, a jesli nie to nie pieprz za przeproszeniem glupot Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Sie 08, 2010 12:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Może i będzie grzebać aż naprawi ale na Twój koszt !!! bezie eksperymentować !!!!!

Byłem u takiego gazownika i chciałem aby poprawił instalację po tym który mi ją montował - po prostu aby sprawdził wszystkie połączenia bo gdzieś była przerwa. Na pytanie ile to będzie kosztowało padła odpowiedź "70 zł za godzinę" i to bez rachunku, a na pytanie ile może to potrwać odpowiedź - "nie wiem 5 może i więcej godzin" i mam u gostka zostawić auto na 2 dni on zrobi wszystko w 2 godziny i skasuje mnie za 10 godzin - ot cali nasi gazownicy - dlatego omijam ich z daleka. Oczywiście z problemem poradziłem sobie sam w 3 godzinki. Nie bardzo nadal rozumie jaka jest filozofia w instalacjach LPG - jeśli jest dobrze założona to musi działać i tyle. Co może paść - reduktor, zabrudzą się wtryski no i może paść listwa - wszystko to są wyniki zużycia eksploatacyjnego. Oczywiście od czasu do czasu regulacja i to wszystko.

Najważniejszy jest pierwszy montaż aby był wykonany DOKŁADNIE - i tu jest różnica pomiędzy instalatorami LPG - jak spartoli ci montaż to będziesz miał same kłopoty z instalacją. Może być super facet znający się na LPG ale jak jest niechlujem to o tyłek roztrzaść jego wiedzę i o tym jest mowa w kontekście instalatora LPG o którym wszyscy mówią na tym forum - facet robi swoją robotę po prostu dokładnie i dlatego nie ma potem z jego instalacjami kłopotów.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Sie 08, 2010 20:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cyberda i dobrze ci powiedzial ze 70/h! ty swoje auto troche znasz a on wogole! to co tobie zajelo 3h jemu moglo zajac 10..usterki elektryczne to najgorsze do zdjagnozowania sprawy - to nie jest przegub ktory sie urwie i od razu wiadomo gdzie rece wlozyc!
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Sie 08, 2010 22:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiście Marcyś ale ja chciałem tylko powiedzieć że większość (95%) tych usterek elektrycznych przy instalacji LPG jest wynikiem partactwa i niechlujstwa oraz pośpiechu montażysty u którego kupiliśmy i zamontowaliśmy instalację. Gdy wszystko od początku jest dobrze i DOKŁADNIE zrobione to z taką instalacją nie ma problemów. U mnie po prostu pan montażysta zapomniał że trzeba używać lutownicy i kabelki poskręcał w palcach co oczywiście od razu nie wyszło ale po 2 miesiącach zaczęły się jaja i gdyby nie to że kupiłem kabelek i zainstalowałem program diagnostyczny na laptopie to pewnie do dziś co tydzień bym do niego pylał i płacił za jego partactwo.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
rafal1435
*
*


Dołączył: Jun 18, 2010
Posty: 197
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Nie Sie 08, 2010 23:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i tu sie mylisz co do niego ale nie bede Cie przekonywal, chcesz? Dam Ci adres sam sie przekonasz... czy jest drogi i czy robi zle... wtedy mozemy podyskutowac bo poki co piszesz historie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 10:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Łącznie moimi autkami przejechałem na gazie około 500 tyś km, w każdym instalowałem LPG w innym serwisie i inna instalację ale efekty były zawsze takie same, musiałem kilkakrotnie wracać na poprawki więc to co piszę pochodzi z mojego doświadczenia od 2001 roku kiedy to zagazowałem nowiutkie auto o przebiegu 7 tyś km pierwszą instalacją sekwencyjną która się pojawiła w sprzedaży miesiąc wcześniej, co śmieszne musiałem instalować LPG w Piotrkowie Trybunalskim aby nie stracić gwarancji (na marginesie mówiąc w tym super serwisie podpalili mi silnik i opalili komorę silnika ... he he he - teraz się śmieję ale wtedy ... )
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 12:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie pobijcie sie.
rafal1435-tu nie chodzi o to, ze tworzymy lobby popierajace jeden jedyny warsztat gazowniczy w polsce ,a w zasaidzie nie warszatat ,a czlowieka ,tylko chodzi o to,ze wszyscy,ktorzy u niego robili chwala sobie gaz ,a inni strasznie na gaz narzekaja. stad tez na tym forum panuje opinia,ze tylko w jednym miejscu w polsce zakladaja dobrze gaz. jesli twierdzisz ,ze w innym miejscu tez to robia solidnie i tanio to tylko sie cieszyc. ja bym chcial zeby tak zakladali wszedzie!!!. niestety tak nie jest. my mamy na poparcie naszej tezy kilkanasci,moze kilkadzieisiat zagazowanych aut z tego forum. ty na poparcie swojej tezy masz tylko swoje slowa ,ale nikt ci przeciez nie pisze,ze nie masz racji. ktos pojedzie,zagazuje tam,opisze na forum i bedzie jakis dowod. zawsze tez moszesz dac linka do opisow tej instalacji na innych forach (bo jesli taki dobry gazownikt to zapewne o nim glosno) lub poprosic znajomych,zeby opisali swoje wrazenia(jesli ci na tym zalezy). ja chwale lukiego bo zalozyl mi instalacje szybko, estetycznie, i przedewszystkim tak dobrze,ze poza wymiana filterkow przez 50 tys km i 3 lata nic nie musze robic ,a auto jezdzi tak samo na benzynie jak i na gazie. tyle.
jeszcze raz powtorze: wszyscy gazownicy maja prawo zakladac gaz tak jak luky i jesli bedziemy zadowoleni to tez bedziemy ich opisywac Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky


Ostatnio zmieniony przez esdarek dnia Pon Sie 09, 2010 12:14, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
rafal1435
*
*


Dołączył: Jun 18, 2010
Posty: 197
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 12:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cyberda_ napisał:
Łącznie moimi autkami przejechałem na gazie około 500 tyś km, w każdym instalowałem LPG w innym serwisie i inna instalację ale efekty były zawsze takie same, musiałem kilkakrotnie wracać na poprawki więc to co piszę pochodzi z mojego doświadczenia od 2001 roku kiedy to zagazowałem nowiutkie auto o przebiegu 7 tyś km pierwszą instalacją sekwencyjną która się pojawiła w sprzedaży miesiąc wcześniej, co śmieszne musiałem instalować LPG w Piotrkowie Trybunalskim aby nie stracić gwarancji (na marginesie mówiąc w tym super serwisie podpalili mi silnik i opalili komorę silnika ... he he he - teraz się śmieję ale wtedy ... )


Very Happy Very Happy Very Happy ja naszczescie jak zagazowalem tak tylko jezdze na stacje tankowac Smile jedyne co to zwalil mi sie czujnik z gazu tzn nie pokazuje ile jest dokladnie tylko juz przy rezerwie sie zapala Smile po 2latach to sie stalo samo z siebie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 12:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powracajac do tematu gazu sory za oft ale w lodzi jest jeden warsztat ktory moge polecic 2 auta tam robilem ale jak pojechalem ze chce sekwencje to mi odmowili (pomimo ze znajomi) powiedzieli ze oni tego nie zamatuja bo nie chca tracic renomy

wola robic gaz do starszych aut

a wiem po 3 warsztatach (koledzy sprawdzali) ze jest tragedia

sa to warszaty (tak jak lakiernicy, mechanicy i inni) ktore wyrastaja non stop jak grzyby po deszczu i poprstu odwalaja fuszerke

gdybym mial blizej to na pewno na serwis tez bym jezdzil do czestochowy
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 15:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W Sosnowcu na ul. Kukułek jest warsztat zajmujący się instalacjami LPG od początku lat 90 i też go polecam !! Lecz jeżdżę do tego jedynego znanego tu na forum, bo wolę dać "zarobić" koledze Wink Ale wcześniej robiłem na Kukułek i zawsze było oki.
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 16:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie w okolicach Torunia - dałem zainstalować LPG sekwencję - założyli poprawnie - zrobili kilka poprawek, ale i tak musiałem ustawić mapę po swojemu - bo oni tylko nachyleniem operowali a nie punktami na mapie. tak więc raz bogato raz ubogo.
Ale co do jakości montażu nie mam zastrzeżeń.

Mój znajomy (bardzo serdeczny diagnosta) powiedział mi że mógłbym trafić tyko gorzej.
Większość odwala manianę pod maską i potem się męczysz albo $$$, oczywiście to świece, przewody, fazy - księżyca, deszcz , a to za ciepło. Każda wymówka jest dobra.

Ale rozumiem ich z punktu widzenia ekonomii, nie warto rozbić super i dokładnie, bo to się nie opłaca $$$.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 20:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Lecz je¿d¿ê do tego jedynego znanego tu na forum, bo wolê daæ >"zarobiæ" koledze Wink

gucio cos w tym jest Smile ja z wlasnego doswiadczenia powiem ze Luky zalozyl gaz w moim visionie wzorowo choc szybko to to nie bylo - ale to nie jego wina, raczej samej konstrukcji visiona ktorego deska jest z wlokna szklanego i rowne i estetyczne wyciecie prostokata pod centralke zajmuje pol dnia Wink
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 20:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to trza bylo pomagac- ja sam se wycialem Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale w koncu i ja pomoglem! ale Luki na poczatku stwierdzil ze ma "przyrzad" w postaci lutownicy z koncowka w ksztalcie prostokatnego otworu - zalacza sie POWER i samo wycina/wytapia! no i by wycielo..ale kto normalny by pomyslal ze w aucie deska jest z kompozytu!? no i czekalismy,czekalismy ale zamiast wycinania otworu byl tylko swad lakieru z deski Wink
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sie 09, 2010 20:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

znam ten przyrzad Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group