www.asu.pl :: Zobacz temat - PTS 3.8 - uszczelnienie wycieku plynu spod kolektora ssacego
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PTS 3.8 - uszczelnienie wycieku plynu spod kolektora ssacego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Wto Sie 03, 2010 12:54    Temat postu: PTS 3.8 - uszczelnienie wycieku plynu spod kolektora ssacego Odpowiedz z cytatem

Jak wiecie w PTS-ach z silnikiem 3.8 lubi wyciekac plyn chlodzacy spod kolektora ssacego!


Przy reanimacji mojego PTS-a udalo mi sie wyeliminowac ten wyciek! W kolektor wsadzone sa 2 oringi gumowe ktore uszczelniaja przeplyw plynu do przepustnicy!


Ja je najpierw wyjalem po czym dopasowalem srednica 2 tylko ze duzo mniejsze i je tam wsadzilem po czym zalozylem tez i stare! Dodatkowo posmarowalem silnikonem kolektor aluminiowy tak aby miec 100% pewnosc ze nie bedzie cieklo! Jak na razie mam calkowity spokoj z nimi i juz nic nie cieknie Smile

Opisze mniej wiecej jak to mozna zrobic bez wyjecia silnika!
Najpierw sciagamy obudowe filtra powietrza


Teraz dobieramy sie do alternatora i calej wiazki elektrycznej u gory!Kazda kostka jest inna wiec nie ma problemu z ich pomyleniem!




Po ogarnieciu wiazki mozemy odkrecic rurke od EGR-u i listwe z wtryskami



Na zdjeciu sa zaznaczone 2 srubki od listwy a pozostale 2 sa z tylu!Nie ma problemu z ich odkreceniem! Sa przykrecone na klucz 10!
Po tym pozostaje nam odkrecenie blachy oslaniajacej przustnice, zdjecie linek gazu, Cruise Control i sprezynki oraz odkrecenie bagnetu ASB od tej blachy!









Na koniec pozostaje nam tylko rozpiecie podcisnien na kolektorze i mozna go juz odkrecac i wyciagac!



Tak wyglada wyjety kolektor!




A tak wyglada miejsce z ktorego moze pocic sie plyn chlodniczy!


Oczywiscie wszystko porzadnie czyscimy i skladamy w odwrotnej kolejnosci! Mozna posmarowac wszystkie uszczelki delikatnie silikonem ale nie za duzo zeby nie zapchac dziur Wink
A i prosze nie sugerowac sie tym bajzlem pod maska bo tak onn wygladal niedlugo po zakupie a teraz jest juz zupelnie inaczej Smile
Mam nadzieje ze moze sie to kiedys komus przydac jak bedzie mial podobny problem!
W razie pytan pisac Smile
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Sie 03, 2010 21:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przy tej okazji zalecane czyszczenie samego kolektora,przepustnicy,krokowki z ekologicznych nagarow EGR-a.
A ja cholera meczylem sie z odkreceniem 3 sruby tylnej mocujacej przepustnice,z tym,ze na tej trzeciej srubie powinien byc wpornik odciazajacy tak duzy i dlugi kawal aluminium(przepustnicy)przykrecony do plastikowego kolektora.Bez tego nie radze przykrecan nowego czy po reanimacji,gdyz wibracje zrobia swoje.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Sro Sie 04, 2010 5:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Faktycznie o wsporniku zapomnialem dodac! Mnie on tak zdenerwowal ze juz go nie zalozylem a do tego zgubilem Exclamation Laughing
Na razie jezdze bez wspornika i nic sie nie dzieje Wink
Co do czyszczenie to wiadomo ze najlepiej odrazu calosc!
Teraz jak skladalem silnik to czyscilem co tylko sie dalo!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Sam naprawiam Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group