www.asu.pl :: Zobacz temat - Wymiana oleju -zagrozenie dla silnika.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana oleju -zagrozenie dla silnika.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Pawel35
*
*


Dołączył: May 13, 2007
Posty: 90
Skąd: Trzebinia kolo Krakowa

PostWysłany: Pon Lut 06, 2012 19:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja jeżdzę na 10W/30 MOPAR i jest super.Klasa tego oleju jest duzo leprza od syntetyków i pół syntetyków i jest przedewszystkim dedykowany tylko do silników benzynowych a nie jak europiejskie do benzyny i diesla.To samo jest PETROCANADA co MOPAR
_________________
Chrysler Voyager 3.3 2003 LX
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jackone
*
*


Dołączył: Jul 09, 2007
Posty: 61
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie Kwi 01, 2012 11:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiedzcie mi w takim razie czy silnik 2,3L (PTS '93) tez powinien jeździć na 5W30? Według wszelkich znaków na niebie silnik QUAD 4 LD2 (Pontiac Gran Am 2,3L DOHC /manual/ zalewany był jakimś 5W30. Ale czy syntetyk czy minerał nie wiem. Ja mam zalany 10W40 i zastanawiam się czy to nie wpłynie negatywnie na jego trwałość.
MarkSeven, proszę o autorytatywną odpowiedź Smile
_________________
Wszystko płynie a ja już nie tylko na benzynie...
Pontiac Trans Sport 2,3L 16V ASDF (MFI) '93 - (Multi Fuel Injection by luky)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
peys
*
*


Dołączył: Apr 15, 2012
Posty: 23
Skąd: Tychy

PostWysłany: Wto Kwi 17, 2012 0:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie, bardzo prosze o pomoc, bo juz mam mętlik totalny w głowie...

Mój Grand 3,3 ma zalany lotos 15w40... no coment
Teraz pytanie, jakim olej go zastąpić, nie jestem mega specem od olei, lecz słyszałem, że nie można po takim oleju od razu wlać półsyntetyka

Pomocy proszę... co tam wlac, chyba, że mogę śmigac na takim oleju?
Przebieg to 180 tyś mil

Nie wiem również co wlać do skrzyni, dxII, dxIII ?

Z góry dziękuję
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3v6 '96 + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Kwi 17, 2012 4:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Obecnie mamy rok 2012.przez ostatnie 3 lata wiele sie zmienilo w technologii olejowej. A przy wprowadzeniu klasy SN kazdy olej musi juz byc bezpieczny dla uzycia w starych wylatanych silnikach.Mimo tego w dalszym ciagu raczej nie zaleca sie uzywania wtedy najlepszych olejow syntetycznych - ale specjalnych olejow typu HighMileage. Temat "wymiana oleju - zagrozenie dla silnika " jest nadal aktualny,ale juz w innym aspekcie...Otoz od r.2011 obowiazuje w zasadzie tylko klasa oleju SN.Przynajmniej w Usa.Dlatego ze ekolodzy dostali prawdziwego pierdolca i przeforsowali ustawe - akt prawny- gwarantujacy zycie katalizatora co najmniej 100 tys.mil.A tak dlugie zycie mozliwe jest tylko przy stosowaniu specjalnie sformulowanych olejow klasy SN.Dlaczego? Bo usunieto z oleju prawie polowe dodatku ZDDP ktory to doskonale chronil silnik (metal-metal) ,ale rozpieprzal szybko katalizatory.Ilosc dodatku zredukowano z 0.12-0.14% do tylko 0.08%.Nowe silniki przystosowane juz sa do nowego (SN) oleju ,ale dla starszych silnikow (z przed 2001r) olej SN jest zbyt malo ochronny. A dla silnikow zupelnie starych olej SN okazal sie calkowitym zabojstwem.Z poczatku nikt o tym nie wiedzial ,dopuki nie zaczeto robic badan po pierwszym roku uzywania olejow SN.Co sie okazalo?Zawartosc ZDDP 0.08% chroni silnik,ale jest to za duzo aby umrzec,a za malo aby dlugo zyc.Wsrod uzytkownikow starszych aut powstal szum.Kompanie olejowe niestety, musza respektowac ustawe o ochronie srodowiska,ale zareagowaly od razu wprowadzajac oddzielne oleje o zwiekszonej zawartosci ZDDP.I tak powstal niedowno specjalny olej "DEFY",

Uploaded with ImageShack.us Wiekszosc olejow HighMileage pomimo klasy SN otrzymalo tez zwiekszony pakiet ZDDP.Natomiast Mobil caly czas produkuje olej Mobil1 HM w starej klasie SL .Pojawil sie tez w handlu dodatek ZDDP do samodzielnej aplikacji. Idea Moze to jest paradoks - ale mineralny Lotos starszej klasy ktorego obecnie uzywasz ,wcale nie jest najgorszy dla auta z tak wielkim przebiegiem.Jest tylko za gesty na zime.>>< Najlepiej byloby przejsc na olej HighMileage np.dostepny w Polsce Valvoline MaxLife 10W30 .Jesli bierze ci sporo oleju,to przy tym przebiegu mozesz na lato dac MaxLife 10W40.Oleje HM najlepiej zabezpieczaja i uszczelniaja wylatane silniki.I nie przejmuj sie ze to jest polsyntetyk - to jest specjalna formula HM i smialo mozesz go uzywac .Pamietaj tylko o czestej wymianie i dobrym filtrze. >><< A do skrzyni w roczn.96 nie wolno uzywac Dexron ,tylko olej o specyfikacji ATF+4. Jesli masz wycieki to wtedy najlepszy jest ATF MaxLife Valvoline.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
peys
*
*


Dołączył: Apr 15, 2012
Posty: 23
Skąd: Tychy

PostWysłany: Wto Kwi 17, 2012 21:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo dziękuję za obszerną odpowiedź - szacunek za obycie w temacie.
Postanowię zaufać twojej radzie i wleję półsyntetyk, pomimo, że sie w głębi duszy boję, bo w artykule na początku tematu pisza "po mineralnym nie lać półsyntetyku" ale skoro piszesz, że mogę to ok. Po prostu sam bym się na to nie zdecydował, bo bałbym się, że się rozcieknie...
Swoja drogą mój silnik poci się tu i tam...
Pisałeś również więc, że Lotos nie jest tragiczny, więc spokojnie poczekam do następnej wymiany.
Jeszcze raz dzięki i szacun...
_________________
Plymouth Grand Voyager 3,3v6 '96 + LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Wto Maj 08, 2012 19:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przejzalem sobie ten temat i sam sie troche zszokowalem, jako ze z uporem maniaka uwazalem do tej pory, ze najlepsze sa syntetyki i takowe tez zalewalem do swojej Vicki.
Jako ze zbliza sie kolejna wymiana oleju (3 tys. mil) a coraz czesciej slysze szemrajace liftery, zastanawiam sie czy nie powinienem do Crown Vic 2001, modular 4.6 2V, zalac mineralnego lub polsyntetycznego oleju takiego jak np. ten:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380417897783
Bylbym takze wdzieczny za potwierdzenie ze oryginalny filtr oleju Motorcrafta FL-820 jest najlepszym wyborem. Tak przynajmniej twierdza na crownvic.net
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
stuart
*
*


Dołączył: May 10, 2012
Posty: 7

PostWysłany: Czw Maj 10, 2012 10:53    Temat postu: escort lx 93r Odpowiedz z cytatem

witam wszystkich na forum, jako że jest to mój pierwszy post Smile

ale do rzeczy:
stałem się posiadaczem Essiego z 93r zainspirowany jednym z użytkowników tutaj, chciałbym go doprowadzić do właściwego stanu.

forda kupiłem od kolegi, który ostatnio wlał tam 10w40 shell - ale olej okazał się za mało lepki i potraktował go "doktorkiem", ja natomiast od razu po zakupie wymieniłem olej na 15w40 (jakieś 2tys km temu).

ogarnąłem się odrobinę w temacie i myślę nad zmianą oleju na petro canada 10w30.

ktoś doradzi czy mogę tak zrobić? jeżeli nie, to co powinienem.

pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Czw Maj 10, 2012 19:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spokojnie mozesz zalac 10w30. Ostatnio wpadl mi w rece artykul o olejach, w ktorym to ekspert z Mobila mial swoje 5 min. Bylo tam napisane, ze po olejach mineralnych spokojnie mozna lac synetetyki a tym bardziej polsyntetyki i ze nie jest prawda,ze syntetyki wyplukuja nagar pozostawiony po olejach mineralnych a jeszcze wiekszym mitem jest, ze rozszczelniaja silnik. Olej syntetyczny zostal wprowadzony juz w latach 70tych i mozna nim bylo od razu zastepowac dotychczas uzywany olej mineralny i tak jest po dzis dzien...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Maj 11, 2012 6:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

RadAg napisał:
Przejzalem sobie ten temat i sam sie troche zszokowalem, jako ze z uporem maniaka uwazalem do tej pory, ze najlepsze sa syntetyki i takowe tez zalewalem do swojej Vicki.
Jako ze zbliza sie kolejna wymiana oleju (3 tys. mil) a coraz czesciej slysze szemrajace liftery, zastanawiam sie czy nie powinienem do Crown Vic 2001, modular 4.6 2V, zalac mineralnego lub polsyntetycznego oleju takiego jak np. ten:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380417897783
Bylbym takze wdzieczny za potwierdzenie ze oryginalny filtr oleju Motorcrafta FL-820 jest najlepszym wyborem. Tak przynajmniej twierdza na crownvic.net
Oleje full syntetyczne sa bardzo dobre , to prawda.Ale ich zalety nie sa wcale potrzebna twojemu silnikowi.Dlatego ,ze w tym silniku przy normalnym uzytkowaniu nigdy nie wystepuja tak ekstremalne warunki ,w ktorych takie zalety byly by niezbedne.Poza tym syntetyki w autach z duzym przebiegiem trzeba wymieniac tak samo czesto,jak zwykle tansze oleje. A wiec pozostaw Drogie Syntetyki dla posiadaczy aut z nowymi wysilonymi i turbo silnikami , a do swej Vic pomysl juz raczej o olejach typu HM (HighMileage).Sa to oleje sformulowane specjalnie dla silnikow o wiekszym przebiegu.Maja inne,bardziej potrzebne zalety - specjalny pakiet dodatkow regenerujacych uszczelniacze oraz zwiekszony poziom ZDDP w celu lepszej ochrony w kontakcie metal-metal przy wiekszych luzach .Maja tez lekko podwyzszona lepkosc przy zachowaniu tej samej plynnosci. Idea Jesli juz coraz bardziej slychac lekkie stukanie - szczegolnie na zimnym - to powinienes koniecznie przejsc na olej typu HM, zrezygnowac z 5W20 i wrocic spowrotem do wiekszej lepkosci - to znaczy 5W30 albo nawet 5W34 ( 3 litry 5w30 i 2 litry 5w40).W celu ochrony przed dalszym szybko-postepujacym zuzyciem ukl.rozrzadu trzeba jeszcze uzupelnic porcje ZDDP - w ten sposob dzisiejszy olej uzyska parametry ochronne oleju jaki byl w 2001 roku. Bo dzisiejsze oleje SM i SN maja zmniejszony poziom ZDDP ze wzgl.na ochrone srodowiska. Dodatek ZDDP powinienes kupic bez problemu.Ja uzywam takiego :

Uploaded with ImageShack.us A oto opis tego dodatku : http://www.barsproducts.com/catalog/view/22-engine-oil-supplement-with-zinc-treatment-4401?gclid=COr9vJmy968CFQKd7QoddBsbEA W moich autach "stukanie" pojawilo sie przy przebiegu ok.130 tys.mil .Podwyzszylem lepkosc oleju na 5W34 oraz dodaje pol butelki tego ZDDP - stukanie na zimnym nieco ucichlo i nie nasila sie mimo dalszego przebiegu. Arrow co do filtra - na pewno oryginal 820 jest bardzo dobry i ma optymalne parametry.Napewno jest lepszy niz inne zamienniki - z wyjatkiem Fram,tego z rynku usa z czarnym spodem.Jest to bardzo zaawansowany technologicznie filter.Osobiscie uzywam Fram w wersji ExtraGuard - jest drozszy,ale za to ma zwiekszona powierzchnie filtrowania .I tak wymieniam co 3 tysiace,ale za to mam zapas i nie ograniczam oporow przeplywu nawet jak nie zdazylbym wymienic na czas. http://fram.com/products/oil_filters/fram_extra_guard_oil_filter
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Pią Cze 08, 2012 21:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ostatecznie wlalem mineralny Pennzoil 5W20 i musze powiedziec ze to najgorszy wybor jakiego moglem dokonac. Na zimnym silniku liftery po prostu napier... dopuki olej sie nie rozgrzeje i tutaj widac wyraznie przewage olejow syntetycznych, ich parametry nie sa tak bardzo zalezne od temperatury. Czy to zimny czy cieply silnik liftery cykaly tak samo glosno.
Niestety wiekszosc uzytkownikow forum crownvic.net uwaza oleje pennzoil za jedne z najgorszych na rynku.
Pojezdze troche na tym mineralnym ale zmienie go juz niebawem, mysle ze przed przejechaniem na nim 1000 mil.
Na pewno wezme teraz 5W30 choc nadal sie zanstanawiam czy isc w syntentyk, polsyntetyk czy mineral. Najbardziej jak narazie podchodzi mi ten olej:
http://www.valvolineeurope.com/english/products/engine_oils/maxlife/cid%28613%29/maxlife_fe_5w-30?category=cars
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Cze 09, 2012 0:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bingo! Najlepszy wybor dla ciebie. I ma klase SJ -czyli ilosc dodatku ZDDP ciut wieksza ,taka jak przed laty. Arrow Na rynku usa niestety ten olej leci juz w klasie SN - czyli wydluza zycie katalizatora ale ciut mniej zabezpiecza silnik.Dlatego wiele osob dodaje dodatkowo ZDDP.Ale i tak jest to jeden z lepszych olejow dla starszych aut - ma b.dobre dodatki powodujace regeneracje uszczelek.Jakas chemia ktora powoduje spulchnianie sparcialej,popekanej i sztywnej od ciepla gumy. Idea co do Pennzoil ,to uwazam tak samo!>>< osobiscie uzywam Castrol GTX HighMileage Tri Shield Technology.A do skrzyni Valvoline ATF MaxLife - jest rewelacyjny.Silnik i skrzynia doslownie zero wyciekow.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
dizzy
*
*


Dołączył: Jul 20, 2012
Posty: 13
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pią Lip 20, 2012 13:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam słuchajcie prosta sprawa jaki olej najlepiej wlać mam Chrysler Grand Voyager 3.3 98r 233tys przebiegu silnik pracuje równo,cicho i bez wycieków bez gazu nie wiem jaki był wcześniej lany olej ale chce go wymienić na nowy jaki był by najlepszy 10W40 czy 10W30 syntetyk czy mineralny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Lip 20, 2012 17:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Valvoline MazLife o takiej specyfikacji jaka powinienes miec.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
dizzy
*
*


Dołączył: Jul 20, 2012
Posty: 13
Skąd: Biłgoraj

PostWysłany: Pią Lip 20, 2012 17:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a coś jaśniej wybacz że nie zrozumiałem ale to dla tego bo jestem zielony w tym temacie dopiero zaczynam moją przygodę z Voyagerem on jest dostępny w pl?to jest półsyntetyk czy syntetyk czy mineralny? i to jest 10w -40 czy 10w -30 czy jakiś inny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Lip 20, 2012 23:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MaxLife jest dostepny w polsce. W kilku lepkosciach. Najbardziej odpowiedni dla Twego auta bedzie ten 5W30, a to na jakiej bazie jest on zrobiony - nie ma zadnego znaczenia.Jest to po prostu Specjalny Olej Dla Silnikow z Duzym Przebiegiem. http://www.valvolinepolska.pl/cp,26,olej_silnikowy_maxlife.html A to, ze ma on klase SJ - jest nawet na korzysc dla ochrony twego starego silnika, dlatego ze oleje klas nowszych maja zmniejszony poziom ZDDP ze wzgledu na ochrone srodowiska. Arrow Dla zaspokojenia twej ciekawosci podpowiem,ze jest to olej tak zwany polsyntetyczny - Synthetic Blend.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Wto Lip 24, 2012 14:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mark , ten valvoline nie ma aprobaty Chryslera (podobnie jak kazdy inny olej dostepny w Polskim sklepie motoryzacyjnym).
Zalej sobie mineralny PetroCanada 10W30 z allegro i bedzie malina.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Lip 25, 2012 0:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli nie ma wyciekow,to jak najbardziej PetroCanada bedzie idealny.Ale skoro kolega pytal o MaxLife... Nie zdziwilem sie wcale ,przy takim przebiegu. Idea A tak na marginesie - w Usa zaden olej typu HighMileage nie ma aprobaty jakiegokolwiek producenta a tym bardziej wymagajacego i asekuracyjnego Chryslera , , jak tez zaden ATF typu HighMileage nie ma aprobaty ani specyfikacji Chryslera...Po prostu producenci aut nie chca propagowac uzywania wylatanych klamotow - asekuracyjnie,aby nie narazic sie "zielonym" i nie byc posadzonym o przyczynianie sie do zanieczyszczania srodowiska.Bo wiadomo ze klamoty z przebiegiem nie sa juz ekologiczne - kopca,ciekna ,halasuja .I wlasciwie jch miejsce jest na zlomowisku!Ale zycie dyktuje swoje prawa.Firmy olejowe chcac zarabiac wychodza na przeciw tym ubozszym klientom (takim jak ja ) z rozmaitymi ofertami ratujac im wraki. Arrow Dla pocieszenia : wiekszosc olejow HighMileage w Usa uzyskalo klasyfikacje jakosci API SN i dostalo pisemne przyzeczenie ze uzywanie ich nie uniewaznia fabrycznych gwarancji ( bo w usa gwarancje sa do 100 tys.mil).Oczywiscie taka notatka widnieje tylko na kartach technicznych oleju.Producenci aut nie mowia o tym w zadnych instrukcjach obslugi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mihauek1
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 922
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Pon Wrz 24, 2012 14:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Drogie Bravo czas na trochę dziwne pytanie...

pacjent to (przepraszam Embarassed ) Jag z podpisu. Zalecany olej to 5w30 lub 5w40. Wszystko jasne i mam nawet taki olej 5w40 mobil 1 ale zalecany do Diesla. I tu pojawia się lamerskie pytanko -> lać czy sprzedawać/wymieniać/smażyć frytki Laughing

any ideas Question

edit: pacze i ma API SJ/SL więc chyba lejemy Question
_________________
Aktualnie: Jeep Patriot, były: Voyager, 300M, Neon i inne Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Wrz 25, 2012 0:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ociec,lac! - jak mowi reklama. Exclamation Laughing >>< Lej bez namyslu.To 99 rok auta ,akurat dobra klasa oleju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mihauek1
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 922
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Wrz 25, 2012 6:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Very Happy To lejemy Smile
_________________
Aktualnie: Jeep Patriot, były: Voyager, 300M, Neon i inne Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
stivan
*
*


Dołączył: Oct 26, 2012
Posty: 4

PostWysłany: Pią Paź 26, 2012 9:41    Temat postu: Jaki olej do Chevrolet Lumina 3.1 benz. V6 rok 1995 Odpowiedz z cytatem

Witam , wszystkich jako nowy forumowicz i użytkownik Chevroleta Luminy 3.1 V6 z 95r. Autko ma 105 tys, od nowości do zeszlego tygodnia w jednych rękach starszego pana, mojego dobrego znajomego więc info wiarygodne.
Niestety jeździ na oleju Mobil 10w40. Na korku mam SAE 5W30.

Pytanie: Czym go teraz zalać?

Myslalem o:

Valvoline Maxlife 5W 30 (ale on jest na bazie sytetycznej)

Petro Canada Supreme 5W 30 (wiem że mineral)

Mopar 5W 30 ( nie wiem na jakiej bazie jest ten olej- czy jest lepszy czy gorszy od Petro Canada? )

Poproszę o poradę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Paź 26, 2012 13:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

kazdy bedzie dobry. ja wybralbym petro canada
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Paź 26, 2012 14:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bierz petrocanade,zmieniaj co 5 tys. a bedziesz zadowolony,jak tak robie w swoich wozidlach i odpukac do tej pory smigaja.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
stivan
*
*


Dołączył: Oct 26, 2012
Posty: 4

PostWysłany: Pią Paź 26, 2012 18:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję, koledzy...chyba faktycznie wezmę Petro Canadę. Co do Valvoline to boję się że może mi troszkę wypłukać silnik bo to jest Synthetic blend.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Czw Lis 08, 2012 4:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

synthetic Blend znaczy, ze jest to olej polsyntetyczny. Jezeli wczesniej zalewany byl kupowanym w polskich sklepach lub lanym z beczki w punkcie wymiany olejem 10w40, to takze zalewany byl olejem polsyntetycznym, wiec nic ci nie wyplucze jak wlejesz Valvoline Maxlife 5w30. Maxlife polecany jest do silnikow z przebiegiem powyzej 75000mil poniewaz przy okazji uzdatni Ci "stare" twarde uszczelki. Co do Petro Canada to rowniez jest to super olej, polecany zarowno do malych i duzych przebiegow, lecz na bazie mineralnej. Wybor marki nalezy do Ciebie, bo oba oleje sa bardzo dobrej jakosci.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzysztof160
*
*


Dołączył: Nov 05, 2012
Posty: 11

PostWysłany: Sob Gru 15, 2012 23:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich forumowiczów!
Jestem tu nowy.moje auto to T & C 2001.
Pierwszy raz chcę zadać pytanie, ale nie wiem czy dobrze się do tego zabieram.
Mam pytanie do Mark Seven!
Cały czas leję mopar 5w30 wymiana co 3000 tys. mil.
Silnik zaczyna się lekko pocić. Zużycie oleju to 0,8 litra od zmiany do zmiany.
Czy mogę zalać silnik olejem Max Life 5W30? - brak MS 6395
Czy lepiej Petro Canada Supreme 5W30
Czy lepiej Quaker State De Lux Synthetic 5W30 - brak Ms 6395
Proszę o odpowiedź i pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Gru 16, 2012 1:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jesli sie poci,to zdecydowanie polecam MaxLife pomimo tego ze nie ma MS.Klasa jakosci tego oleju w Polsce jest SL - to nawet dla 2001 rocznika na korzysc po tym,jak wyszlo na jaw ze nowe oleje pozbawiono ok.50% dodatku przeciwzuzyciowego ZDDP . Branie 0.8L na 3kmil to norma przy wiekszym przebiegu.Mozesz temu troche zapobiec stosujac mieszanie pol na pol 5W30 i 10W40 , ale nie wiecej.Drogich syntetykow nie oplaci sie lac,bo to i tak nic nie pomoze.Chyba ze bedzie to Mobil1 HighMileage + odpowiedni filter - ale on jest w polsce niedostepny.Na takim zestawie mozna smialo zrobic do 6000 mil.Dlatego ze jest to jedyny olej HM o prawie podwojnej zawartosci ZDDP.Pozdrawiam rowniez no i powodzenia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzysztof160
*
*


Dołączył: Nov 05, 2012
Posty: 11

PostWysłany: Nie Gru 16, 2012 11:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witaj Mark Seven!
Bardzo dziękuję za szybką poradę.
Z olejem Max Life 5W30 nie ma problemu w Polsce i z filtrem Fram także.
Od dziś leję olej Max Life! + filtr Fram.
Dziękuję i pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Milkas
*
*


Dołączył: Dec 06, 2012
Posty: 19

PostWysłany: Nie Gru 16, 2012 12:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie...znalazlem wreszcie instrukcje obslugi do swojego TSa i mam wg niej stosowac SAE 5W-30 niestety tylko tyle rozumiem bo jest po duńsku. przebieg okolo 280k auto z LPG, jaki proponujecie?mineralny?Aha obecnie mam CASTROL MAGNATEC SAE 10W-40 A3/B4 i chce zmienic. Z tego co wyczytałem w tym dziale zmiana co ok 7-8tyskm wiec tez skłaniam sie do mineralnego...ale..ale..?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Nie Gru 16, 2012 17:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najlepiej zalej olej High Mileage. Z tego co mi wiadomo niedawno na polskim rynku ukazal sie High Mileage Valvoline 5w30 Synthetic Blend(polsyntetyk). Moim zdaniem bedzie to najlepszy wybor, ale zawsze jest jeszcze Petro Canada 5w30- mineralny, bardzo dobry za bardzo dobre pieniadze, wiec jak chcesz przyoszczedzic to tez bedzie dobry wybor.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzysztof160
*
*


Dołączył: Nov 05, 2012
Posty: 11

PostWysłany: Pon Gru 24, 2012 15:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witajcie forumowicze!
Jeszcze raz mam pytanie odnośnie oleju.
Czy zalanie oleju 10W30 zmniejszy jego spalanie.
Obecnie 5W30.

Pozdrawiam i zyczę Wesolych Świąt.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Gru 25, 2012 2:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie zmniejszy,poniewaz jego lepkosc na goraco praktycznie zostaje taka sama. Lepkosc oleju na goraco (podczas pracy) okresla zawsze liczba po "W", a liczba przed "W" okresla lepkosc na zimno- podczas startu . Jezeli bardzo ci zalezy na zmniejszeniu brania oleju,to musisz zwiekszyc nieco jego lepkosc na goraco - czyli tak jak pisalem wczesniej zrobic domieszke grubszego oleju np. W40 .Dlatego ze bardziej lepki olej poprawia szczelnosc cylindrow.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzysztof160
*
*


Dołączył: Nov 05, 2012
Posty: 11

PostWysłany: Wto Gru 25, 2012 15:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mark Seven! Bardzo dziękuję za szybkie udzielenie odpowiedzi.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pioteer
*
*


Dołączył: Feb 14, 2011
Posty: 169
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie Sty 20, 2013 21:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie do "kosiarki" Voyagera 2.0 16v 1998r jaki olej zalać w motor?
może być najnowszy castrol edge professional 5w30 "zielony"?
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 94r .był...
Windstar 3.0 98r był...
chrysler Voyager 2.0L 98r był...<br>WIELKI
PTS 3.8 95r jest...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
mihauek1
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 922
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Sty 20, 2013 21:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

najlepiej 10w30 albo 10w40 ewentualnie, 5w30 może być "za dobry" Confused

ja Ci dam kosiarkę Wink
_________________
Aktualnie: Jeep Patriot, były: Voyager, 300M, Neon i inne Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Sty 20, 2013 21:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a co pisze na korku?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mihauek1
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 922
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Sty 20, 2013 21:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

engine oil for gasoline engines Laughing



w instrukcji stoi 10w30 a service manualu, że w Europie zamiennie można stosować 10w40
_________________
Aktualnie: Jeep Patriot, były: Voyager, 300M, Neon i inne Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Sty 20, 2013 21:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

fajny masz korek:)
jak stoi 10W30 to lepiej tej istotnej czesci silnika nie zamieniac na jakas inna,ktora tam nie pasuje np.5W30 czy 10W40. kiedys byl duzy problem zeby dostac olej w tej specyfikacji. obecnie nie ma zadnego wiec po co katowac silnik,zwlaszcza wlasnego auta Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
mihauek1
*
*


Dołączył: Jan 18, 2012
Posty: 922
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Nie Sty 20, 2013 21:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mój jest w trochę lepszym stanie Laughing

generalnie się zgadzam aczkolwiek Chrysler dopuszcza też 10w40 więc jak tam kolega uważa tak sobie zaleje (ja mam 10w40)
_________________
Aktualnie: Jeep Patriot, były: Voyager, 300M, Neon i inne Smile

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Sty 20, 2013 22:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

alez oczywiscie ,ze zaleje jak uwaza:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sty 20, 2013 22:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mihauek1 napisał:
engine oil for gasoline engines Laughing

tak,tak,olej Tylko do silnikow benzynowych!nie ma sie z czego smiac.Dlatego ze w usa istnieje rozgraniczenie i sa oleje tylko do benzyniakow- maja nieco inny sklad chemiczny niz oleje universalne lub dizlowskie.Glownie chodzi tu o ochrone srodowiska - czyli o sondy i katalizator .W europie sa duzo nizsze normy emisyjne wiec to nie ma istotnego znaczenia ,bo nawet zanieczyszczony katalizator je spelnia.Tak samo komputery aut na rynek europejski sa ustawiane bardziej tolerancyjnie na gorsze spaliny oraz zuzyte sondy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pioteer
*
*


Dołączył: Feb 14, 2011
Posty: 169
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon Sty 21, 2013 10:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ahaaaaa.... wiedziałem że koledzy pomogą... 10w40 wiec taki zaleję...
mam taki sam korek i nic z niego nie wywnioskowałem oprócz tego z śmigam benzyniakiem...

"kosiarka" to tak bardziej po europejsku... ani bulgotu ani polotu..za to do przodu... Wink
_________________
Pontiac Trans Sport 3.8 94r .był...
Windstar 3.0 98r był...
chrysler Voyager 2.0L 98r był...<br>WIELKI
PTS 3.8 95r jest...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Nie Lut 03, 2013 17:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzis do swojego pickupa zaaplikowalem zestaw mobil 1 high mileage full synthetic+ filterek Fram Ultra Guard, na którym to jest napisane,ze wystarczy wymieniac olej co 15tys mil. Czy rzeczywiscie na takim zestawie moge przeciagnac wymiane chociaz do 10tys mil w silniku z przebiegiem 150tys mil, czy lepiej dalec pozostac przy wymianach co 5tys???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Lut 03, 2013 21:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Uwazam,ze przy tym przebiegu zdecydowanie korzystniej bedzie dac filter Tough Guard i robic wymiane co 5-6 kmil. Zwlaszcza ze stac cie na to,sadzac po podpisie skad obecnie nadajesz. Idea W Caddim uzywam takiego zestawu i wymieniam olej zgodnie ze wskazaniami wyswietlacza - OIL LIFE %- . I co sie okazuje - 10% zycia oleju komputer wylicza i pokazuje przy przebiegu 4.5 kmil ,gdzie na florydzie silnik jest w zasadzie caly czas cieply. A co dopiero mowic w Chicago ! Pewnie gdybym smigal dlugie trasy , zycie oleju uleglo by przedluzeniu - rzadkie starty i wieksza predkosc srednia.Moja predkosc srednia to 34 mph - tak pokazuje komputer.Czyli na 3400 mil silnik pracowal 100 godzin. Arrow apropos reklamy na filterku ultra - po pierwsze -przeczytaj dokladnie!jest tam napisane ze "zapewnia ochrone do 15kmil" a nie ze " mozna wymieniac olej co 15kmil." a to znaczy zupelnie co innego !! I jest tam na koncu zdania odnosnik (2) ,ktory jak przeczytasz na dole to sie zdziwisz kiedy wogule mozesz przedluzyc wymiane do 15kmil.Mysle,ze w Twoim czy moim wypadku - nigdy. http://fram.com/products/oil_filters/fram_ultra_oil_filter
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Pon Lut 04, 2013 1:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bardzo dziekuje za fachowa odpowiedz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzysztof160
*
*


Dołączył: Nov 05, 2012
Posty: 11

PostWysłany: Sob Mar 09, 2013 21:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witajcie forumowicze!
Dotąd jeżdziłem na oleju Mopar 5W30. Zmieniłem na Petro Canada 5W30 Supreme i rano słychać popychacze. Nie wiem dlaczego.
Auto Chrysler Town & Country 2001 3.8L.
Pozdrawiam!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzysztof160
*
*


Dołączył: Nov 05, 2012
Posty: 11

PostWysłany: Wto Mar 19, 2013 9:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witajcie!
Ostatnio pisałem że, po zmianie oleju z Mopar 5W30 na Petro Canada 5W30
pojawiły się stuki na popychaczach. Trochę pojeździłem i wszystko jest O.K.
To był chyba fałszywy alarm.
Pozdrawiam wszystkich!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Mar 19, 2013 9:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przewidywalismy taka odpowiedz:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
krzysztof160
*
*


Dołączył: Nov 05, 2012
Posty: 11

PostWysłany: Sob Maj 11, 2013 19:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witajcie Forumowicze!
Mam pytanie.
Ostatnio słyszałem dobre opinie na temat Liqui Moly Ceratec.
Ponoć poprawia kompresję w silniku i redukuje spalanie oleju.
Czy ktoś coś sensownego wie na ten temat.Czy można to wlać do chryslera
Dziękuję
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Maj 11, 2013 19:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mozna jesli ma wymagane przez producenta silnika parametry.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 7 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group