www.asu.pl :: Zobacz temat - Wymiana oleju -zagrozenie dla silnika.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana oleju -zagrozenie dla silnika.
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Sie 02, 2010 6:33    Temat postu: Wymiana oleju -zagrozenie dla silnika. Odpowiedz z cytatem

Ostatnio otrzymuje duzo zapytan "Dlaczego do aut usa z duzym lub nieznanym przebiegiem raczej olej mineralny? "Odpowiadam: Dlatego,ze amerykanskie oleje mineralne SM parametrami dorownuja najlepszym syntetykom,ale sa bezpieczniejsze w uzyciu.Specjalnie opracowane do konstrukcji niewysilonych silnikow amerykanskich ..Takich olejow mineralnych w Europie sie prawie nie spotyka. Moja wiedza nabyta z lektury ciekawych i autorytatywnych publikacji badawczo - naukowych USA nie zawsze przekonuje uzytkownikow z forum. Dlatego w ciagu paru minut znalazlem strone na ten temat w jezyku polskim i polskiego autorstwa.Mysle,ze to bardziej wszystkich przekona. Szczegolnie rozdzial pod tytulem : "Wymiana oleju - zagrozenie dla silnika" .""""" ..Lepiej sie zyje prosto.Bez przedobrzania.Tak jak zaleca instrukcja.Jesli nie poleca nic lepszego - to znaczy ze najlepsze jest to "zwykle". Tak wlasnie mysla Amerykanie. ''P.S. ten artykul nie uwzglednia calkowicie lepkosci olejow wymaganych dla silnikow z rynku amerykanskiego. http://www.bemeks.pl/index.php/category/oleje-syntetyczne/ Nastepny ciekawy bezstronny artykul : http://www.oiltrading.pl/pl/wszystko_o_oleju/olej_i_jego_funkcje.html .Kazdy artykul podaje ze absolutnie nie powinno sie przechodzic na olej syntetyczny jak byl kiedys mineralny.A przeciez Wasze auta w ameryce jezdzily wczesniej prawie tylko na oleju mineralnym.Dlatego w Polsce jest tyle problemow bo kazdy chcial przedobrzyc.Nie wszystkich ten problem dotknal - po prostu mieli szczescie! Dodam jeszcze,ze w usa jest taka umownie przyjeta norma kiedy zaleca sie przejsc calkowicie na olej mineralny - Po przekroczeniu 75 tys.mil... Zastrzegam,ze kazdy ma prawo niezgodzic sie z moimi sugestiami . Milej lektury!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Sie 02, 2010 7:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

idąc tropem twoich rad sprawdziłem co radzą na tej stronie - jaki olej do mojego autka:

Chrysler Voyager 3.8
http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=38&sector=9&category=6&subset=138&modelyear=&vehicle=2845

Dodge Caravan 3.8
http://ew5.earlweb.com/recommendations.php?site=38&sector=9&category=6&subset=152&modelyear=&vehicle=3306

ten sam silnik troszkę różne rekomendacje.

Za to tu są również bardzo ciekawe rzeczy:
http://www.oiltrading.pl/pl/wszystko_o_oleju/oznaczenia_i_normy/api.html

A tak naprawdę - to jaką specyfikację powinien spełniać olej do naszych aut.
A których specyfikacji unikać?
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
rafal1435
*
*


Dołączył: Jun 18, 2010
Posty: 197
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Pon Sie 02, 2010 9:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja zalalem dobrego pol syntetyka teraz...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon Sie 02, 2010 9:02    Temat postu: Re: Wymiana oleju -zagrozenie dla silnika. Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
.A przeciez Wasze auta w ameryce jezdzily wczesniej prawie tylko na oleju mineralnym.Dlatego w Polsce jest tyle problemow bo kazdy chcial przedobrzyc.


Zawsze uważałem, że nadgorliwość jest gorsza do faszyzmu.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Sie 02, 2010 10:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

właśnie nadgorliwość w przypadku nasłuchiwania co jest źle w aucie powoduje że są problemy, za dużo się martwię że coś puka, stuka Sad
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sie 02, 2010 10:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przykleilem temat na gorze dzialu zeby juz nigdy nikt nie musial szukac info o oleju i toczyc dyskusji o wyzszossci swiat bozego narodzenia nad swietami wielkiej nocy. trzymajac sie zalecen producenta mamy gwarancje maksymalnej trwalosci jednostki napedowej. nie zagwarantuje nam jej najlepszy ,najdrozszy, magnetyczny,mikromolekularny, kosmiczny olej jesli nie bedzie odpowiadal zaleceniom producents silnika czy tez skrzyni.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Sie 02, 2010 11:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Super.
Mogę małą sugestię?

oprócz lektury do poczytania informacja zbiorcza dla użytkowników Voyager/ Caravan (nie mechaników czy fizyków)

np:
do 2.4 / 3.3 / 3.8
na zimę lejemy 5W30
w lato 10W30

minerał dostępne w PL następujące
najlepiej aby spełniały normy
Wystrzegać się olejów które spełniaja normy x, y ,z bo ......

W miarę możliwości edytować pierwszy post i dodawać kolejne marki i oleje sugerowane, najlepiej dostępne w PL

Dziękuję.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Sie 02, 2010 19:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="kitt78"]


np:
do 2.4 / 3.3 / 3.8
na zimę lejemy 5W30
w lato 10W30

słyszałem że jak się zaleje rzadziutki olej (czyli syntetyk) to w upalny dzień może dojść do zerwania filmu olejowego w silniku,prawda to czy fałsz Question

obecnie jeżdżę na oleju liqui moly5W30, jako że przez ostatni rok zrobiłem tylko 4 tys.kilometrów, czyli musiał bym wymieniać olej z 5W30 na 10W40 co pól roku po przebiegu 2 tys.kilometrów Laughing marnotrawstwo oj marnotrawstwo Laughing
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Sie 02, 2010 19:42    Temat postu: Re: Wymiana oleju -zagrozenie dla silnika. Odpowiedz z cytatem

Benek napisał:
MarkSeven napisał:
.A przeciez Wasze auta w ameryce jezdzily wczesniej prawie tylko na oleju mineralnym.Dlatego w Polsce jest tyle problemow bo kazdy chcial przedobrzyc.

Zawsze uważałem, że nadgorliwość jest gorsza do faszyzmu.


skoro nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu to jak nazwac przypadki przesylki 5l oleju zza oceanu?? czyz to nie jest nadgorliwosc? ja przyznam szczerze ze moj Vision od poczatku w niemcowni jezdzil na 10w40, pozniej ja mu wlalem 10w30 syntetyka bo taki akurat dostalem za free, potem juz tylko na 10w40 bo akurat do takiego mam dostep(i to roznych marek choc o minimalnej klasie SJ) - i jakos ani ja ani Vision zle sie z tego powodu nie czujemy....I przyznam ze jesli mialbym sprowadzac ze stanow specialnie olej to chyba bym zrezygnowal z amcara bo wg mnie to juz zakrawa o fanatyzm!
Pozatym kupujac auto uzywane nie mamy pewnosci co sie z tym autem wogole dzialo przez ostatnie 10 czy wiecej lat, nie wiemy czy olej wogole byl zmieniany, czy terminowo, czy nie jezdzil na ostatnim dziadostwie z kosiarki ...a ludzie sie tu przejmuja indexem 5 czy 10w...index ten mowi o zastosowaniu oleju w danym klimacie, a u nas jak wiemy mamy klimat umiarkowany i nawet w manualach do samochodow amerykanskich JEST tabelka z zastosowaniem olejow do konkretnych klimatow/temperatur - wiec o co chodzi?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sie 02, 2010 19:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sie nie zgodze. to jak bylo kiedys masakrowane auto juz nie jest do odgadniecia (czasami) ,ale jak juz jest w naszych rekach to mamy na to wplyw. jesli kupuje rybe(jestem akwarysta)ktora zarla jakies smieci to nie znaczy,ze nie moge zaczac ja karmic jakims dobrym pokarmem. w instrukcji mojego auta(wersja europejska)pisze jak wol,ze stosowac olej 10w30. opcjonalnie jesli temperatura nie przekracza 15 st. 5w30. natomiast tlustym drukiem pisze,ze stosowanie innych olejow " jak np. 10w40 grozi smiercia lub trwalym kalectwem" Wink
nie sadze,ze napisali to dla jaj.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Sie 02, 2010 20:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie no OK...ale w Visionie w niemieckiej instrukcji napisali ze stosowac sie do tabelki ...i takie strzaleczki, sranie w banie pokazujace stosowalnosc oleju ze wzgledu na temperatury...
A rybka to zyjatko, jak ja pokramisz troche smieciami i pozniej zdrowymi muszkami to jej zoladek sie zregeneruje...a w samochodzie jesli cos jezdzilo 10 lat na "czyms" i jezdzi do tej pory tzn ze chyba mu to nie szkodzi... no i jesli jezdzilo 10 lat na "czyms" to wlanie "czegos" innego nawet lepszego nie zregeneruje nam zuzycia powstalego na skutek jezdzenia na czyms - no niestety panewek nam nie przybedzie, stwardniale simeringi nie zorbia sie mieciutkie, padnieta uszczelka nie przestanie sie pocic...
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sie 02, 2010 20:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no niby sie nie naprawi ,ale przestanie sie psuc Very Happy
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Sie 02, 2010 20:51    Temat postu: Re: Wymiana oleju -zagrozenie dla silnika. Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:

skoro nadgorliwosc jest gorsza od faszyzmu to jak nazwac przypadki przesylki 5l oleju zza oceanu?? czyz to nie jest nadgorliwosc?


Marcys ja sprowadzam sobie olej z USA Mobil full syntetyk 10w30 high mielage który nie jest dostępny w Polsce

_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
imjacek
*
*


Dołączył: Jan 20, 2009
Posty: 64
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Pon Sie 02, 2010 21:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marcyś, a ja sprowadzam olejek Valvoline 5W-20 i wychodzi to wyraźnie taniej (!!!) niż jakaś namiastka, substytut, coś co ma napisane na opakowaniu "dopuszcza się do używania w..." (suitable) zamiast "zalecany do..." Uważam, że te zalecane są OK, a pozostałe to na zasadzie "no skoro nie ma nic lepszego..." A tak wogóle to oleju dokładnie spełniającego wymagania producenta (Ford) w naszym kraju nie znalazłem!
Poza tym te amerykańskie motorki są jednak ciut inne. Kręcą się spokojnie, bez wysiłku, maja ogromny nadmiar mocy, długowieczne leniwce takie Very Happy Skoro ich wytwórca twierdzi, że najlepiej jak mają wlany olejek XW-YZ spełniający normę taką a taką, to dajmy im tę oliwkę, nie kombinujmy za wiele. Jak najbardziej popieram wersję wg MarkSeven, podpisuję się oburącz! I oficjalnie dziękuję wyżej wymienionemu za wsparcie i współpracę.
_________________
pozdrawiam
Jacek

'04 Ford Freestar SE 3.9
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon Sie 02, 2010 21:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja sobie sprowadzam, koncentrat do chłodnic DEX-COOL bo też nie jest dostępny w Polsce w żadnym sklepie i wcale tego nie uważam za nadgorliwość.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Sie 02, 2010 21:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

logiczne. ja tez jakos nie czuje sie lepszym fachowcem od silnikow niz ich konstruktorzy Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kasa
*
*


Dołączył: Jul 10, 2010
Posty: 158
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pon Sie 02, 2010 22:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tym olejem to Mark ma rację ,zwruccie uwage na ogłoszenia sprzedaży na Chryslera 300M jest ich mnustwo z uszkodzonym silnikiem (obrucona panewka)lub inne stuki w układzie korbowym.
Kiedyś interesował mnie zakup tego auta i ilość aut z uszkodzonym silnikiem mnie przeraziła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Sie 03, 2010 1:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
stwardniale simeringi nie zorbia sie mieciutkie, padnieta uszczelka nie przestanie sie pocic...
Oj marcys zdziwilbys sie,jakie efekty sa po stosowaniu dobrego amerykanskiego oleju High Mileage,np.taki jak sprowadza sobie Lutek.A dla bardziej sfatygowanych silnikow Castrol GTX HighMileage Mineralny.To samo w skrzyni- dobry ATF HighMileage.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Sie 03, 2010 3:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="waldek44"]
kitt78 napisał:



np:
do 2.4 / 3.3 / 3.8
na zimę lejemy 5W30
w lato 10W30

słyszałem że jak się zaleje rzadziutki olej (czyli syntetyk) to w upalny dzień może dojść do zerwania filmu olejowego w silniku,prawda to czy fałsz Question

obecnie jeżdżę na oleju liqui moly5W30, jako że przez ostatni rok zrobiłem tylko 4 tys.kilometrów, czyli musiał bym wymieniać olej z 5W30 na 10W40 co pól roku po przebiegu 2 tys.kilometrów Laughing marnotrawstwo oj marnotrawstwo Laughing
Prawie wszystkie amerykanskie silniki sa zaprojektowane do smarowania bardzo rzadkimi olejami .Zrobiono tak specjalnie ze wzgledu na oszczednosc paliwa.Takie sa wymogi prawne w usa.Starsze modele - 10W30 zima i lato. ,nowsze modele 5W30 zima i 10W30 lato.Najnowsze Ford i Chrysler nawet 5W20 zima i lato.W wielu nowoczesnych silnikach takich jak Hemi,czy niektorych Forda nie wolno stosowac innych lepkosci niz 5W20 pod grozba calkowitego uszkodzenia silnika.Sa wyrazne ostrzezenia.Dlatego ze olej spelnia tam jeszcze dodatkowa funkcje hydrauliczna - odlaczanie pracy cylindrow. A wiec do amerykancow olej musi byc mowiac potocznie "rzadki" -a mowiac fachowo - o malej lepkosci.. Caly system smarowania jest specjalnie obliczony ,aby ten " rzadki" olej dobrze smarowal,chlodzil i czyscil.Roznica w lepkosci na goraco miedzy W30 a W40 wynosi srednio ponad 40%.A wiec stosowanie oleju gestszego (W40) spowoduje spore zwiekszenie cisnienia i zmniejszenie przeplywu.A wiec nieco wolniej bedzie on krazyl i wolniej odbieral cieplo z panewek,cylindrow,rozrzadu .Poza tym hydraulika rozrzadu (precyzyjny mechanizm przeciez) jest obliczona do takiej a nie innej lepkosci."""""""A wiec jak bedzie to olej np.5W30 to czy mineral,czy syntetyk jego lepkosci kinematyczne beda takie same.Roznica bedzie tylko w gestosci.Olej mineralny o tej samej lepkosci kinematycznej bedzie jakby troche "gestszy" od oleju calkowicie syntetycznego.Jego lepkosc (przyczepnosc ) bedzie odpowiednia ,odpowiedni wiec bedzie tez przeplyw .Za to wytworzony film olejowy bedzie " trwalszy" ze wzgledu na baze mineralna.(tak podaja naukowe publikacje) .Poza tym ma on mniej roznych dodatkow i jest bardziej przyjazny dla starych zuzytych uszczelek.I to jest glowny powod zalecen stosowania minerala w wylatanych silnikach.""' Taki test : silnik ze sporym przebiegiem.Wieksze sa juz wszedzie luzy.I teraz pytanie - co wlac? Czy syntetyk ale o wiekszej lepkosci np.W40 , czy mineral ale W30? Jesli wlejemy syntetyk W40 to bedzie on "gesciejszy" ale bedzie mial tez wieksza lepkosc ok.40%.Wzrosnie cisnienie,zmniejszy sie przeplyw.Bedzie inna charakterystyka smarowania,chlodzenia i regulacji luzow zaworow.Niezbyt korzystnie.Natomiast jak wlejemy mineral ale 5W30 -cisnienie i przeplyw beda prawidlowe ale film olejowy bedzie lepszy bo olej ma nieco wieksza "gestosc". Kierujac sie tym,opracowano wlasnie oleje HighMileage - syntetyki lub mineralne..To nic innego jak oleje o specjalnie zmodyfikowanej gestosci (plus inne dodatki regenerujace).W ten sposob,ze zachowujac odpowiednia lepkosc kinematyczna -wytwarzaja "lepszy" film olejowy co jest wazne przy silnikach o duzym przebiegu."""""Tak wiec wszelkie syntetyki sa dobre ( nawet za dobre) ale do aut nowych,z malymi przebiegami.Zostaly specjalnie opracowane do silnikow pracujacych w bardzo ekstremalnych warunkach ,np.sport ,wielozaworowych i wysilonych,turbodoladowanych - ale pod warunkiem ze silniki te sa w pelni sprawne.Uzywajac syntetykow powinno sie je zmieniac tak samo czesto jak kazdy olej.Tak jak zaleca instrukcja .To nic,ze ten olej jest lepszy i trwalszy.Ale brudzi sie jednakowo. Nowoczesne oleje mineralne sa bardzo popularne w stanach.Dlatego,ze amerykanie podchodza do wszystkiego bardzo praktycznie.Po co lac lepszy i drozszy bez potrzeby? Roznica jest taka jakby jechac jako pasazer Lincolnem albo RollsRoycem - komfort i bezpieczenstwo niemal identyczne a cena inna! "" ""Nastepnym razem napisze wiecej o filtrach i wymianie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto Sie 03, 2010 4:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie chciałbym tu siać jakiegoś zamętu ale ,rozmawiałem kiedyś z naszym kolegą klubowym który to naprawia nasze autka chodzi tu o chrysler voyager , miał on okazję naprawiać już kilka silników po zalaniu niewłaściwym olejem (gęstym), stwierdził on że ,silniki voyagerów maja bardzo małe otwory olejowe do tego dochodzi przegrzewanie części tylnej głowicy czyli wałka, gdy zalewa się silnik niewłaściwym olejem to silnik nie ma wystarczającego smarowania i tam gdzie w silniku występuje najwyższa temperatura czyli tylna głowica zaczynają się zazwyczaj problemy
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Sie 03, 2010 7:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Calkiem prawdopodobne. Zalecany jest olej 5W30.Gdy wlejemy 5W40 lepkosc jego jest ok.40% wieksza.Zmniejsza sie przeplyw,czyli olej plynie wolniej,i wolniej odbiera cieplo od panewek.Wytwarza sie wyzsza temperatura i moze nastapic zerwanie filmu olejowego.Najczesciej wtedy jak sie ostro jezdzi i rzadko olej wymienia.Dlatego nalezy przestrzegac zalecen fabryki.Kanaly olejowe sa obliczone do takiego a nie innego oleju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Sie 03, 2010 19:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="MarkSeven"][quote="waldek44"]
kitt78 napisał:

Nowoczesne oleje mineralne sa bardzo popularne w stanach.Dlatego,ze amerykanie podchodza do wszystkiego bardzo praktycznie.


no a moze dlatego tak jest ze w USA prawie cala gospodarka napedzana jest ropa???..a jak wiemy paliwa produkuje sie poprzez destylacje frakcjonowana...efektem destylacji jest m.in:eter, baza benzyny, ON, baza oleju mineralnego i rozne mazuty i asfalty..jak sie latwo domyslec przy przerobie ropy na poziomie USA cos z tym "odpadem" w postaci oleju trza zrobic.....

>Zrobiono tak specjalnie ze wzgledu na oszczednosc paliwa.

ja nie mowie ze lepiej jest zalewac gesciejszym czy wogole innym niz producent przewiduje bo tak nie jest! ale przejmujecie sie innym indexem jak by to byl najwiekszy problem w 20 letnim samochodzie, ktory w wiekszosci przypadkow ma przebieg 3 razy tyle co na liczniku, czasem mial 36 wlascicieli i pewnie czesc z nich jezdzila na jednym oleju "do sprzedazy" itd,itp....

>zwruccie uwage na og³oszenia sprzeda¿y na Chryslera 300M

tak masz racje...ale na 100% wszystkie te 300M mialy silnik 2,7, a to porazka...to cos jak historia VM w wojku lub 2,3 w pontiacu Wink

Osobiscie twierdze ze zmiana lepkosci w silnikach o srednim w polsce przebiegu dla kilkunastoletniego samochodu nie zrobi mu juz roznicy i tyle...jak powiedzialem w Visionie mam zalany 10w40 i mimo 220kkm nie ma zamiaru sie zatrzec, hydraulika pracuje cicho...od 20kkm w pontiacu tez plywa 10w40 i tez nic sie nei zaciera..ale jestem sklonny uwiezyc w dobrodziejstwa oleju zadszego i przy nastepnej wymianie zaleje mineral 10w30 (bo znalazlem taki za cos kolo 16zl/l) i o spostrzezeniach obiecuje napisac...choc z gory wiem ze nie bedzie o czym, po za "satysfakcja" ze wlalem "jak sie nalezy" Wink
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Sie 03, 2010 20:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja wszystkim radze stosowac sie do instrukcji producenta,tudziez sugestii Marka.
A tym,ktorzy maja swoje widzimisie i gen naprawy calego swiata prosze o wstrzymanie sie z pozniejszym wylewaniem lez na forum w sprawie awaryjnosci amerykancow. Rolling Eyes
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Sie 03, 2010 22:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oczywiscie,ze nie trzeba do tego podchodzic zbyt aptekarsko.Gdy sie doraznie uzyje innego oleju i przejedzie 100 ,200 czy 1000km to sie od razu nic nie stanie .Chodzi o to aby nie stosowac niewlasciwych olejow w sposob ciagly.Bo najgorzej wyjdzie ten,ktory kupi auto na koncu.Opisuje caly problem tak troche "teoretycznie" po to ,aby zmienic myslenie -ze jednak nalezy respektowac zalecenia fabryki bo one nie sa wymyslem z przypadku.A jak juz chcemy cos naprawde dla auta zrobic wiecej to zamiast np. przeplacac za syntetyk ktory w wiekszosci uzywanych amercars prawie nic nie daje - w to miejsce kupic lepszy akumulator,albo lepszej firmy sworznie czy klocki.Albo wlejmy olej HighMileage - to przynajmniej ma jakis sens. Pamietac trzeba za samochod w ameryce jest tylko "srodkiem transportu" dla calej masy prostych ludzi.A nie cackiem w rekach Hobbystow,jak w Polsce.A wiec servisy robia najczesciej obsluge na poziomie podstawowym.Uzywa sie tylko niezbednego minimum ktore jest wymagane.Mineralne tanie oleje - ale za to o wlasciwej lepkosci.Tansze podstawowe filtry.Inne czesci tez z poziomu "service grade",a nie "premium grade " czy "professional grade".Przeglady robi sie regularnie,a wiec takie auto spokojnie osiaga przebiegi 100 tys.mil.A co dalej? Dalej czesc z nich wedruje na Export np.do Polski i tu Pan Hobbysta chce przedobrzyc i zalewa swe "cacko" najlepszym olejem i na dodatek o nieodpowiedniej lepkosci.I nie wymienia - bo duzo za olej zaplacil.A jak zaczyna cos glosno pracowac ,to "zamaskuje" i sprzeda dalej.Kupi nastepny Hobbysta,wyleje z silnika kit , zaleje tez "najdrozszy" i "najlepszy" olej i ...... za 2 miesiace do remontu. Potem pociesza sie - " te silniki sa wadliwe,i tyle " .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Sro Sie 04, 2010 5:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przekonales mnie Mark ze warto stosowac prawidlowe oleje do danego silnika!
Ja na poczatku stosowalem Petro Canade 10w-30 bo kolega taki kupowal w hurtowni do garazu! Pozniej mial z kupnem problem wiec przez 2 wymiany stosowalem Lotosa 10w-40 i nie zauwazylem zeby cos sie dzialo z silnikiem!
Teraz znowu kolega ma PC wiec przesiade sie na niego coby miec spokojna glowe!
Zobacze jaka teraz bedzie roznica!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kasa
*
*


Dołączył: Jul 10, 2010
Posty: 158
Skąd: Tychy

PostWysłany: Sro Sie 04, 2010 10:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A jakbyś my, Forumowicze potrzebujący dobrego oryginalnego oleju złożyli się i sprowadzili ze stanów beczke Very Happy Very Happy .
Tak tylko sobie pomyślałem he he
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Sie 04, 2010 18:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja sie chetnie zapisuje:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Sie 04, 2010 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Dalej czesc z nich wedruje na Export np.do Polski i tu Pan Hobbysta chce przedobrzyc i zalewa swe "cacko" najlepszym olejem i na dodatek o nieodpowiedniej lepkosci.I nie wymienia - bo duzo za olej zaplacil.A jak zaczyna cos glosno pracowac ,to "zamaskuje" i sprzeda dalej.Kupi nastepny Hobbysta,wyleje z silnika kit , zaleje tez "najdrozszy" i "najlepszy" olej i ...... za 2 miesiace do remontu. Potem pociesza sie - " te silniki sa wadliwe,i tyle " .


O dokladnie! podstawa to wymiana oleju ktory sie zuzywa ("lamia" sie wiazania miedzyczasteczkowe, zwieksza sie kwasowosc, zwieksza sie ilosc sadzy - ktora niby jest tlusta i smaruje ale znaczaco skraca zywotnosc np.rozrzadu itp,itd)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kasa
*
*


Dołączył: Jul 10, 2010
Posty: 158
Skąd: Tychy

PostWysłany: Czw Sie 05, 2010 20:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://czesci-usa.com.pl/pl,product,480090,supreme,5w,30,205,l,olej,silnikowy,technologia,syntetyczna.html
Wychodzi 18,30 zł za litr ( w sklepach ponad 30 zł)
jakby 20 osób zadeklarowało chęć kupienia 10L.=183 zł.(w sklepie 4L 100/120zł)
to opłacało by się Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Sie 06, 2010 8:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jak znajdziesz 10w30 to sie pisze Smile
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kasa
*
*


Dołączył: Jul 10, 2010
Posty: 158
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pią Sie 06, 2010 13:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Prosze ;
http://czesci-usa.com.pl/pl,category,127999,10w,30.html
jeszcze tańszy Smile wychodzi ok. 16,80 za litr -10L.=168zł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Sie 06, 2010 14:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

biore z 20 litrow. jestesmy w trakcie rozmow z JEDI_V w sprawie zakupu takiej beczki tylko musi sie kilka osob zdeklarowac.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pią Sie 06, 2010 15:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

też wezmę z 20 l
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
kasa
*
*


Dołączył: Jul 10, 2010
Posty: 158
Skąd: Tychy

PostWysłany: Pią Sie 06, 2010 17:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ja tez wezme 20 L. Dowiedziałem się ,że za zakupy powyżej 1000zł. dostawa gratis.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
blazer
*
*


Dołączył: May 02, 2010
Posty: 48

PostWysłany: Nie Sie 08, 2010 17:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam
pod koniec maja wymienilem w pts 3.1 91r olej na 5w-30 syntetyk lotosa.Wiedzialem,ze ma byc 5w-30,ale nie wiedzialem ze to mineralny usa.Mam nakrecone ok 3tys na tym oleju i nie ubywa,autko chodzi ladnie.Chcialbym nastepnym razem wymienic na wlasciwy,czy nie bedzie problemu zminic specyfikacji oleju?Poprzedni wlasciciel mowil,ze lal syntetyki.

W skrzyni bede zmieniac na poczatku wrzesnia,w punkcie wymiany oleju proponowali mi petro canada dextron 3+wymiana filtrow i uszczelki calosc za 270zl.za litr wychodzi ok 30zl,czy to odbry olej czy lepiej kupic inny?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sie 08, 2010 21:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Specyfikacja oleju silnikowego sklada sie z dwoch parametrow. Pierwszy to jakosc oleju ,drugi to lepkosc. Do PTS 91rok to : SG 5W30 (ewentualnie 10W30).Czyli jakosc nie mniej niz SG , a lepkosc 5W30.I tyle.Nie jest powiedziane ze musi to byc koniecznie syntetyk.Te silniki byly projektowane do smarowania najzwyklejszym olejem mineralnym.I takim byly od poczatku zalewane.Jesli Twoj silnik jest w dobrej kondycji i stosowanie syntetyku mu nie przeszkadza,to Twoja sprawa i Twego portfela.Bo i tak musisz go zmienic co 5 tys km.Twoj silnik nie wymaga syntetyku,szkoda na to pieniedzy bo to nic nie daje.Tym bardziej ze napewno ma juz spory przebieg.Obecnie juz wszystkie oleje maja klase jakosci SM,czyli duzo wyzej niz SG.A wiec jak wlejesz dowolny olej nie gorszy niz SG i o lepkosci 5W30 to specyfikacja bedzie zachowana.Z doswiadczenia wiem ,ze wiecej korzysci w Twym przypadku przyniesie stosowanie oleju mineralnego.Przez moje rece przechodzilo ok.500 aut rocznie przez pare lat.Wiekszosc klientow i ich auta znalem na pamiec przez wiele,wiele tysiecy mil.Mam realny obraz w postaci efektow wlasciwego serwisu. P.S. - PetroCanada Dexron III bedzie idealny do Twej skrzyni.Pewna ,sprawdzona firma i wlasciwa specyfikacja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
blazer
*
*


Dołączył: May 02, 2010
Posty: 48

PostWysłany: Sro Sie 11, 2010 5:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki za odpowiedz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Sro Sie 25, 2010 20:33    Temat postu: z praktyki Odpowiedz z cytatem

kupiłem se z 10 lat temu lumine 3,4 96r, lałem olej quaker 5w30 i przyszedł kryzys potaniłem olej na jakiś zwykły 15w40, i niestety zaraz po odpaleniu stuki na zaworach, wróciłem do quakera , trochę się wyciszyła ale już nie wróciła do stanu z przed zmiany co prawda auto przejeżdziło w sumie z 350 tkm bez remontu...

ostatni dla żony kupiłem buick regal 3,8l 2003r od Szwajcara i wg książki olej był 10w40 europejski, oczywiście auto leciutko grało na zaworach , zmieniłem na 5w30 GM, ucichł jest idealnie ale niestety bierze olej tj 0,5l na 8000 , przyczyną myśle jest to że wg książki szwajcar sknera wymiany robił co 20tkm
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Sie 26, 2010 0:20    Temat postu: Re: z praktyki Odpowiedz z cytatem

pcbird napisał:
niestety bierze olej tj 0,5l na 8000 ,
Wszystkie publikacje serwisowe GM podaja ,ze norma zuzycia oleju jest srednio 1qt (0.946L) na 3000mil.Oczywiscie silniki nowe biora niewiele ,ale przy przebiegu 100 tys.mil i ponad zuzycie wzrasta do 1L na 3000mil (czyli od wymiany do wymiany) to norma.Jesli spalil ci 0.5L na 8000km,to znaczy ze niewiele ponad 0.25L od wymiany do wymiany ( na 5000km).Czyli prawie oleju nie bierze.>>>>>Szczerze radze wymieniac olej max co 5 tys.km - nie nowemu silnikowi bardzo przedluzy to zycie.Naprawde warto! >>>>>>.Niebawem napisze wiecej , dlaczego - szczegolnie w silnikach z duzym przebiegiem - powinno sie ta wymiane robic tak czesto.Wyjasnie tez w jaki sposob jest o tym napisane w instrukcji obslugi.>>>Jako ciekawostke przypomne fakt,jak firma QakerState wchodzila na rynek do Polski na pocz.lat 90.Na kazdy silnik dawali pisemna gwarancje do 250 tys.km pod warunkiem ze bedzie sie u nich zmieniac olej co 5 tys.W usa ta gwarancja jest do dzis - tyle tylko ze na 250 tys.MIL.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Czw Sie 26, 2010 8:55    Temat postu: olej Odpowiedz z cytatem

w mojej karierze ponad 20 lat z amerykanami miałem kilkadziesiąt aut, wszystko V6 lub V8 i żadne nie wymagało dolewek oleju, chyba że był wyciek, tzn zużycie oleju od wymiany było rzędu 1-3mm na bagniecie, producent normy zawsze podaje bezpieczne dla niego (brak reklamacji), np Vito składany w Polsce miał norme 2l na 10.000 i tyle brał , a Vito składany w Nieczech miał normę .5l i nie brał nic....
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Sie 26, 2010 11:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Moj pierwszy escort usa z 1982 roku przejechal bez remontu 550 000 km,olej tylko mineralny i taki jak zalecala fabryka,wykonczyli go w 97 roku polscy mechanicy,ktorzy po wymianie uszczelki pod glowica zalali go lotosem syntetycznym.Obecny escort z ;89r zaczal krecic 3 raz licznik(licznik przebiegu w milach)wiec latwo policzyc,jezdzi rowniez na mineralu.
Ponton juz 250 000 km i rowniez mineralny,wszystkie smigaja jak pszczolki,poza tym chevy ojca z przebiegiem prawie 300 000 km smiga idealnie rowniez na mineralu.Wszedzie Petrocanada 5W30,zmieniane co 5 do 6 tys.km.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Czw Sie 26, 2010 11:56    Temat postu: Re: olej Odpowiedz z cytatem

pcbird napisał:
...Vito składany w Polsce miał norme 2l na 10.000 i tyle brał , a Vito składany w Nieczech miał normę .5l i nie brał nic....


Vito był składany w Polsce ale nie produkowano tu silników.
To była tylko montownia, a silniki przychodziły z Niemiec (takie same jak do niemieckich vito).
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
freex
*
*


Dołączył: Sep 14, 2008
Posty: 68

PostWysłany: Czw Sie 26, 2010 21:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ble ble ble...nie czytajcie belkotow marketingowych!! lejcie oleje estrowe a nie mineralne czy hydrokrakowane...to po pierwsze...

po drugie czesta wymiana...

po trzecie odpowiednia klasa lepkosciowa do pogody i temperatury pracy silnika!!

amerykanskim silnikom sie nic nie stanie jak wlejecie olej o klasie 5w-40...a ten olej po prostu w duzo szerszym zakresie temperatur utrzymuje swoje wlasciwosci!! silniki voyagerow te 3.3l pada wlasnie przez zatkanie przez przegrzany olej mineralny kanalow olejowych w tylnej glowicy. olej mineralny duzo szybciej traci swoje wlasciwosci i przez to tworzy nagary i zatyka wszytko. olej syntetyczny sie nie spali tak jak mineralny! oleje mineralne sa wg was gestsze z prostego powodu...olej mineralny wraz ze wzrostem temperatury bardzo sie rozrzedza...a syntetyczny w duzo szerszym zakresie utrzymuje swoja gestosc. do 3 punktow podanych na poczatku przekonal mnie znajomy ktory pisal prace magisterska na temat olei silnikowych...i tego sie trzymam. leje tylko oleje estrowe i silniczki chodza jak zegarek, nie biora oleju itp, itd. oprocz villagera mam jeszcze bmw 540 z silnikiem m60b40 i tam jak zaleje olej castrola magnateca 5w50 czy lotosa syntetyka 5w40(oleje nie syntetyczne tylko w technologii syntetycznej czyt. hydrokrakowane (maja wlasciwosci oleju syntetycznego ale bardzo krotko) to bierze mi przy szybkiej jezdzie w trasie ok 1l/1500km...na estrowym 1l/12000km!! nie dajcie sie nabierac na oleje niby syntetyczne!!
zakres pracy oleju HC np. 5w-40 jest odpowiedni tylko dla swiezutkiego oleju..po 2-3k km ten olej ma wlasciwosci oleju duzo gorszego..ktory wlasnie moze sie spalic przy wyzszej temperaturze lub byc za gesty przy nizszej.
_________________

mercury villager 3.0 V6, bmw 540iT 4.0 V8 Manual Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Sie 26, 2010 21:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Szkoda,ze nie potrafisz czytac miedzy wierszami,ale nie bede tego wyjasnial,tego juz tyle bylo na forum,ze od tego jest wyszukiwarka(search).
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Sie 26, 2010 21:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na szczescie sa ludzie,ktorzy nie staraja sie byc na sile madrzejsi niz konstruktorzy silnikow. niektorzy z tych ludzi nawet tez pisali rozne prace,w tym magisterskie Wink
ludzi tych poznac po braku problemow z zespolem napedowym,niskim spalaniu ich aut i ogolnie dobrym nastroju Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Sie 27, 2010 0:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

SAE 10W-30 (3800 V6 Engine)
As shown in the chart, SAE 10W-30 is
best for your vehicle. However, you can
use SAE 5W-30 if it's going to be'colder
than 60°F ( 16°C) before your next oil
change. When it's very cold, you should
use SAE 5W-30. These numbers on an oil
container show its viscosity, or thickness.
Do not use other viscosity oils, such as
SAE 10W-40 or SAE 20W-50.
*cytat z instrukcji PTS 3800 '93

jesli to sie wydaje komus chwytem marketingowym lub zabobonem to gatuluje... Cool
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pią Sie 27, 2010 1:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

freex napisał:
przekonal mnie znajomy ktory pisal prace magisterska na temat olei silnikowych...i tego sie trzymam.
To zaden autorytet! Ten znajomy czerpal materialy do swej pracy z przestarzalej polskiej lektury,gdzie wtedy jeszcze na polskim rynku nie bylo dobrych amerykanskich olejow mineralnych.Zreszta do dzis malo kto w Polsce ma wiedze na temat nowoczesnych olejow mineralnych dedykowanych do aut z rynku usa.Olejow klasy obecnie SM, calkowicie beznagarowych,wykonanych w/g najnowszych swiatowych technologii, lekkobieznych,dostepnych w kazdej lepkosci, specjalnie certyfikowanych tylko do silnikow benzynowych-posiadaja specjalny znaczek.Olejow,ktore maja z niektorymi produktami europejskimi niewiele wspolnego-oprocz nazwy "olej silnikowy".Czego przykladem moga byc wysokiej klasy oleje firmy PetroCanada. http://www.petro-canada.pl/pdf_static/supreme_motor_oil.pdf Poza tym ten Znajomy nie zna tak dokladnie potrzeb amerykanskiego silnika jak konstruktor. Przyklad: firmowy olej Mopar - calkowicie mineralny.Gdyby bylo inaczej to firma by polecala np. syntetyk.A silniki Voyagerow psuja sie przez zaniedbanie i glupote niektorych mechanikow.

Uploaded with ImageShack.us A tak na marginesie - nawet jesli oleje mineralne zachowuja krocej swe parametry,to jakie to ma znaczenie?I tak w warunkach jazdy w Polsce trzeba robic wymiane co max.5 tys.km. >>> Jesli ktos ma nowe auto i chcialby miec w nim "najlepszy" ( czytaj:syntetyczny) olej i na dodatek chcialby jak najdluzej go nie wymieniac - to powinien zadbac o dobre filtrowanie.Zaden,nawet najlepszy olej ,nie przyniesie pozytku jak bedzie brudny.Amerykanscy spece od techniki smarowania wiedza o tym.I dlatego dla takich hobbystow albo zapominalskich opracowali specjalny Filter Do Olejow Syntetycznych o przedluzonej wydajnosci filtrowania z wymiana az co 10 tys.mil

Uploaded with ImageShack.us http://www.fram.com/products/oil_filters/fram_xtended_guard_oil_filter W polsce w wiekszosci aut powinno sie stosowac HM Filter z wymiana co 3000 mil.

Uploaded with ImageShack.us http://www.fram.com/products/oil_filters/fram_high_mileage_oil_filter
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
freex
*
*


Dołączył: Sep 14, 2008
Posty: 68

PostWysłany: Pią Sie 27, 2010 9:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam

panowie esdarek, jedi_v, oraz mark_seven - ja wam nie zaprzeczam...konstruktorzy silnikow najlepiej wiedza czym smarowac silniki!!...nie bierzecie jednego bardzo waznego aspektu pod uwage...a nawet 2.

po pierwsze klimat i panujace temperatury

po drugie - zasilanie silnikow gazem..co znaczaco zmienia temperature panujaca w silniku ktora powoduje wlasnie powstawanie nagarow przez oleje ktore do takich temperatur nie sa przystosowane. a jak sami wiemy 90% samochodow z duzymi silnikami w polsce sa zasilane gazem...tego w 90 latach amerykanie zapewne nie przewidzieli. i jesli zmieniamy parametry pracy silnika to parametry oleju tez powinny byc dostosowane do nowych realiow.
_________________

mercury villager 3.0 V6, bmw 540iT 4.0 V8 Manual Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Pią Sie 27, 2010 11:52    Temat postu: gasss na ulicach Odpowiedz z cytatem

w kalafiorni 90% Vanów lata na gazie Smile
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
freex
*
*


Dołączył: Sep 14, 2008
Posty: 68

PostWysłany: Pią Sie 27, 2010 12:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w latach 90 tez?
_________________

mercury villager 3.0 V6, bmw 540iT 4.0 V8 Manual Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 1 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group