www.asu.pl :: Zobacz temat - Wymiana oleju -zagrozenie dla silnika.
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana oleju -zagrozenie dla silnika.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Pią Sie 27, 2010 13:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

byłam tam w 98r
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Sob Sie 28, 2010 8:51    Temat postu: 98 Odpowiedz z cytatem

pierwszy raz byłem w 98 i już w tedy z lotniska duże vany latały na gazie , takie taxi które zabierało 10-12 osób w jakiś mniej więcej wspólny kierunek
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sie 29, 2010 6:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

freex napisał:


po pierwsze klimat i panujace temperatury

po drugie - zasilanie silnikow gazem..co znaczaco zmienia temperature panujaca w silniku ktora powoduje wlasnie powstawanie nagarow przez oleje ktore do takich temperatur nie sa przystosowane.
Poniewaz to forum ma pomoc w prawidlowej eksploatacji amercara,a nie udawadniac wyzszosci jednego typu oleju nad drugim - powiem krotko: Dzisiejsze oleje konwencjonalne (mineralne) to juz nie to samo co ok.30 lat temu.I temperatury w tropikach albo silnikow zasilanych gazem,czy nawet temperatury silnikow wyscigowych i ich turbin - nie sa im straszne.Czego dowodem sa CastrolGTX albo Mobil Clean 5000 lub ostatnia nowosc MobilCleanHighMileage.Do 5000 mil gwarancja parametrow!>

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us Nalezy pamietac ze konstruktor silnika zalecajac lepkosc oleju uwzglednil prawie kazde warunki pracy pojazdu.I tych zalecen trzeba przestrzegac.Oto zdjecia z serwisowki: zalecenie nie uzywania nigdy olejow o lepkosciach typu 20W40 i wiekszych oraz ostrzezenie ze uzywanie innych lepkosci niz zalecane moze spowodowac awarie silnika.

Uploaded with ImageShack.us Nalezy przestrzegac tej tabelki,a nie "europejskich" czy "polskich" zalecen.

Uploaded with ImageShack.us freex - piszesz ze uzywasz najlepszego syntetyku aby zapewnic lepsza ochrone silnika podczas zasilania gazem.Ok.Ale nie jestes konsekwentny do konca.Nawet "Najlepszosc" tego oleju nic nie dala, bo wybrales zla lepkosc - 5W40 zamiast 5W30! Uzycie 5W40 (lepkosc wieksza ok.40%) spowodowalo mniejszy jego przeplyw a wiec wolniejszy odbior ciepla ,przez co ciut slabsze jest chlodzenie cylindrow.Na dodatek wymieniajac co 12tys (jak napisales wczesniej) jezdzisz na brudnym oleju niszczac glownie gladzie cylindrow i rozrzad.Skutecznosc zwyklych filtrow jest gora do 7 tys.km.A jak dales tani bylejaki to jeszcze mniej. I co z tego ze Twoj olej zachowal parametry?Ale nie byly one odpowiednie.Gdybys kupil tani mineralny byloby wiecej pozytku -bo ze strachu przed "utrata parametrow" bys go szybciej wymienil. >> Wnioski : uzywac olejow takich jak zaleca instrukcja,zmieniac olej co 5 tys.km,stosowac dobre filtry,dbac o czystosc miski olejowej w celu dobrego chlodzenia,starac sie uzywac w autach z duzym albo niewiadomym przebiegiem olejow mineralnych albo co najwyzej polsyntetykow (synthetic blend) - najlepiej typu HighMileage , jesli chcemy jezdzic na syntetyku dluzej niz 5 tys.km to stosowac filtry o przedluzonym dzialaniu (extended guard) albo zalozyc nowy zwykly filter po pierwszych 5 tysiacach.Jesli z jakiegos powodu nie mozemy terminowo wymienic oleju - wymienmy chociaz na nowy sam filter.Tylko w ten sposob zapewnimy silnikowi najlepsza ochrone.>>>>Niestety,pomimo globalizacji ameryka ma nadal swoje "Dziwactwa " i nalezy je respektowac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
freex
*
*


Dołączył: Sep 14, 2008
Posty: 68

PostWysłany: Nie Sie 29, 2010 8:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

markseven: nie pisalem ze uzywam najlepszego syntetyku tylko prawdziwego syntetyku czyli oleju na bazie estrow i PAO a nie hydrokrakowanego. po drugie wymieniam olej co napisalem w innym watku co 9-10k km i samochod eksploatuje glownie w trasach. (co 12k km wymieniam w bmw bo tak pokazuje komputer). co do klasy lepkosci oleju to ksiazka obslugi mercurego podaje rzeczywiscie 5w-30...natomiast ksiazka od Sauber Villager (takiego posiadam) oraz od Nissana Questa podaje wlasnie 5w-40 na warunki europejskie. nie chce przekonywac nikogo do jezdzenia na oleju niezgodnie z zaleceniami producenta...sam tez te zalecenia stosuje....tylko uwazam ze prawdziwie syntetyczne oleje sa lepsze od mineralnych (u mnie akurat to dobitnie slychac przy odpalaniu rano..jak juz pisalem w innym poscie na oleju ford 5w-30 po 3k km samoregulatory przez chwile stukaja a na tym syntetycznym 5w-40 przez caly okres eksploatacji czyli 9-10k km jest cisza)

podaje linka do katalogu aby nie rozpetac dyskusji na temat Saubera Smile
http://www.flickr.com/photos/harry_nl/3257828969/

pozdr.
_________________

mercury villager 3.0 V6, bmw 540iT 4.0 V8 Manual Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Sie 29, 2010 10:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

panowie a ten olej to syntetyk czy jakaś pochodna syntetyka? Bo na allegro jest sprzedawany jako syntetyk

_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Sie 29, 2010 15:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przeca pisze na butelce ze nie syntetyk tylko hydrokrakowany.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Nie Sie 29, 2010 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a można go dolać do pełnego syntetyku mobil1?
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sie 29, 2010 16:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mozesz go smialo dodac.Wszystkie (no moze prawie wszystkie) wspolczesne oleje silnikowe sa ze soba mieszalne.Jest to wymog produkcji,po to aby nie bylo niebezpieczenstwa dla uzytkownikow.Tym bardziej oleje tego samego koncernu. >>>Co do Mobila - pelny syntetyk jest zawsze oznaczony jedynka "1" np.Mobil 1 , Mobil 1 HighMileage , nowosc- Mobil 1 ExtendedPerformance (o wydluzonym dzialaniu) .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sie 29, 2010 17:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

freex napisał:
nie pisalem ze uzywam najlepszego syntetyku tylko prawdziwego syntetyku czyli oleju na bazie estrow i PAO a nie hydrokrakowanego.
sorry za niescisly cytat.Zgadzam sie,ze prawdziwy syntetyk jest najlepszy.Tylko w wielu uzywanych amercarach jego "najlepszosc" nie zawsze jest wykorzystana ,a nieraz jest nawet niebezpieczna.Poza tym skutecznosc zwyklych filtrow jest slaba i aby korzystac dlugo z parametrow tego oleju nalezy stosowac odpowiednie filtry albo czesto zmieniac zwykle.Uwazam,ze zawsze lepiej jest uzywac tanszego zwyklego (tez b.dobrego) oleju ale za to czesto zmieniac na nowy,czysty.Tak jak majtki.>>Na kazdym "najlepszym " oleju w usa jest napis:" wymieniac zgodnie z zaleceniami producenta silnika" .To znaczy ze np.Mobil gwarantuje przebieg 16 tys.mil dla oleju ExtendedPerformance - ale dla OLEJU ,a nie dla silnika!Jest gwarancja ze olej wytrzyma parametry przez 16 tys.mil,ale czy silnik? Takze trzeba odpowiednio czytac swietnie opracowane chwyty reklamowe! Zwlaszcza na allegro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sie 29, 2010 18:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak wyglada olej (mineralny CastrolGTX HM) przed wymiana,po przebiegu 3000 mil w 11 letnim silniku z duzym przebiegiem.Jutro bedzie wymieniany.

Uploaded with ImageShack.us Przebieg auta nastawiony w kilometrach

Uploaded with ImageShack.us Moze jestem przesadnym hobbysta ,ale w ameryce dowiedzialem sie ze jednak mozna silnik przez lata utrzymac w kondycji jak nowy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Sie 29, 2010 19:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli faktycznie zdjęcie dobrze odzwierciedla to ten olej jest czyściutki.
U mnie tak nie jest.
''No i być tu mądry i pisz wiersze''.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sie 29, 2010 20:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zdjecie bardzo dobrze odzwierciedla "czystosc oleju" . Ale tak to wyglada tylko na bagnecie.Taki "czysty" ze az szkoda wymieniac.!A w rzeczywistosci jak sie go zleje z silnika to dopiero w misce widac jaki on jest naprawde "czysty" po tych 3000 mil.I dlatego kazdemu sie wydaje ze ma czysty olej,bo widzi go tylko na bagnecie.Prosze zrobic eksperyment - zlac olej po 5000km ,a zobaczycie jak naprawde wyglada.Jesli na bagnecie nie jest calkiem przezroczysty,to znaczy ze jest prawie na tyle brudny ze zbliza sie wymiana.A jak juz nie widac dobrze spod oleju siatki na bagnecie,to znaczy ze jest on brudny jak smola.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Nie Sie 29, 2010 20:26    Temat postu: kolor to nie wszystko Odpowiedz z cytatem

Wygląd oleju na bagnecie to nie wszystko, są oleje które zaraz po zalaniu ciemnieją nie tracąc swoich właściwości smarnych, a są oleje które po 12tkmach są prawie złociste. Kiedyś się chwaliłem kolesiowi co całe życie w kanale przesiedział bo lubi , niestety garbusy buliki i takie tam hakenkrojce, że z ponad dycha w moim aucie a olej złoty, a na to że to nie tak- złoty, ale już do bani a żeby czy smaruje to trza go na bibułę jak wsiąka włóknami to dobry jak nie to kibel i faktycznie ten mój cienko sie rozchodził a z jego garba ciemny super...

Na kolor ma wpływ kto to wyprodukował i jaki silnik ale to nie zmienia faktu że jak stary to nie smaruje, a ciemny też smarować potrafi.
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Sie 29, 2010 20:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to pytanie za 100pkt.
Co powoduje ,że olej się szybko brudzi.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sie 29, 2010 20:42    Temat postu: Re: kolor to nie wszystko Odpowiedz z cytatem

pcbird napisał:
Wygląd oleju na bagnecie to nie wszystko, są oleje które zaraz po zalaniu ciemnieją nie tracąc swoich właściwości smarnych, .
Owszem,ale obecnie to odnosi sie tylko do Dizli.W benzyniaku jak silnik jest w dobrej kondycji to olej dlugo jest klarowny - przyklad: fabrycznie nowe auta.Szybkosc czernienia nowoczesnego oleju w benzyniaku zalezy juz tylko od stanu technicznego silnika. >>>Co powoduje szybkie brudzenie oleju - stan techniczny silnika.A do tego przy dluzszej eksploatacji bez wymiany -filter traci swe mozliwosci czyszczenia bo juz jest tak "zapchany" ze prawie jedzie na bypassie.I to jest glowny powod ze czesta wymiana jest koniecznoscia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Nie Sie 29, 2010 21:10    Temat postu: stopień Odpowiedz z cytatem

np stopień sprężania ma wpływ na szybka zmianę barwy, w moim interpidzie mam stopień 16 Smile i olej jest szybciutko brązowy, np czy auto długo stało (jak zamontowałem kiedyś silnik prawie nowy który 8 lat w szopie stał to miał tyle smoły po kątach że po ośmiu wymianach dalej był czarny chociaż go myłem środkami różnymi) np czy silnik ma turbine smarowaną tym samym olejem, także w niedużym stopniu ale też styl jazdy i warunki- jazdy pedał w podłodze korki itd. Oczywiście mark ma racje że filtr to podstawa i wkurza mnie to że to filtry robią coraz mniejsze , mniejsza powierzchnia filtrujcą słabsza skuteczność przed wymianą. No i samobójstwem jest kupowaniem filtrów made in china 5 złoty taniej....
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sie 29, 2010 21:19    Temat postu: Re: kolor to nie wszystko Odpowiedz z cytatem

pcbird napisał:


Na kolor ma wpływ kto to wyprodukował i jaki silnik ale to nie zmienia faktu że jak stary to nie smaruje, a ciemny też smarować potrafi.
No ,mozna by isc tym tropem przygotowujac kapiel.Po co zmieniac wode w wannie za kazdym razem,nawet jak jest troche brudna ,skoro uzywamy super plynu do kapieli?.Nastepnego dnia tez mozemy sie wykapac w tej samej wodzie ,bo przeciez plyn nie stracil wlasciwosci myjacych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Sie 29, 2010 21:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Very Happy
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sie 29, 2010 21:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pcbird - nie zapominaj,ze w amercarach tylko czesto 5 litrow oleju obsluguje V8.Dla cylindrow i panewek czystosc oleju ma mniejsze znaczenie,ale dla rozrzadu - naped i hydraulika-olbrzymie. Aha,przypomniala mi sie wazna rzecz- mianowicie data produkcji oleju.Olej ktory przelezal w magazynie ponad 3 lata szybciej straci duzo wlasciwosci.Takze uwazajcie na przeterminowane produkty!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Nie Sie 29, 2010 21:43    Temat postu: hym... Odpowiedz z cytatem

bezwzględnie marka oleju ma wpływ na to jak szybko olej ciemnie , aczkolwiek moje doświadczenie jest zebrane na przestrzeni lat i użytkowania kilkudziesięciu aut, być może dzisiaj wszystko jest takie same lub podobne (castrol =mobil, nowe auta te same sprężania panewki układy wtryskowe itd) ale kiedyś mobil był olejem który szybko ciemniał co nie znaczy że nie smarował, ja od 4 lat leje Gma do wszystkich aut bo jest tani i ma tą specyfikacje którą potrzebuje, więc innych olei nie znam.
A z wanną to zły przykład bo płyn może myje ale syf pływa o czym wszyscy wiemy bo przecież zmianiamy. A co do pięciu litrów to nie jest mało na V8 bo europa czy japonia potrafi na połowie tej wartości zasilić olejem silnik mniejszy ale dużo bardziej wysilony wręcz przesilony. Ale też wiemy może nie wszyscy że w amerkanie V8 jest po to by klient polatał 1mln km bez problemu , więc im więcej oleju to lepiej, a w audi i bmce by szurać kapciami po betonie.
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Sie 30, 2010 4:10    Temat postu: Re: hym... Odpowiedz z cytatem

pcbird napisał:
kiedyś mobil był olejem który szybko ciemniał co nie znaczy że nie smarował, .
Zgadzam sie w 100%! A wiesz dlaczego szybko ciemnial?Bo kiedys Mobil byl olejem najlepszym ze swiatowej czolowki i zawieral pakiet najnowoczesniejszych na tamte czasy bardzo skutecznych dodatkow dyspergujaco-myjacych.Po zalaniu takiego oleju potrafil on utrzymac silnik niemal w idealnej czystosci.A wiec rozpuszczal szybko wszystkie wczesniejsze nieusuniete zanieczyszczenia po starych nagarowych olejach i przenosil do filtra.Byly nawet przypadki uszkodzen mocno zanieczyszczonych silnikow,kiedy to po zalaniu Mobilem rozpuszczone brudy zatykaly otwory.>>Ale obecnie takie wlasciwosci ma juz kazdy jeden firmowy olej klasy wzwyz od SG.Czym lepszy olej tym bardziej wymywa brudy.>>>Pamietam kiedys jak wszedl na rynek w polsce SelektolSuperPlus na licencji Shella.Zawieral on bardzo dobry pakiet dodatkow myjacych .Po uzyciu go w Fiatach 125 szybko byl czarny bo porozpuszczal wszystkie nagary-szczegolnie z nigdy nie czyszczonego filtra odsrodkowego -uszkadzajac masowo silniki.Wszystkie wytoczone dla Rafinerii Nafty w Czechowicach procesy zostaly przegrane!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Sie 30, 2010 4:18    Temat postu: Re: hym... Odpowiedz z cytatem

pcbird napisał:

A z wanną to zły przykład bo płyn może myje ale syf pływa o czym wszyscy wiemy
Podobnie jest z olejami,dlugo niewymieniany tez smaruje - ale syf plywa! Laughing Laughing >>Taka ciekawostka: w USA jest duzo hobbystow starych aut,ktore sa uzywane okazjonalnie.Duzo 40 - 50 letnich aut ma jeszcze silniki z oryginalnym niskim przebiegiem.Uzycie w tych autach nowoczesnego oleju rozszczelni i uszkodzi silnik .Dla tej grupy uzytkownikow sa w sprzedazy specjalne oleje bezdetergentowe klasy SA o lepkosci SAE30 na lato i SAE 10W na zime.

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us >< W polsce idealne byly by dla Handlarzy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Pon Sie 30, 2010 6:13    Temat postu: olej który ma powyzej 10 tkm Odpowiedz z cytatem

olej który ma powyżej 10tkm może coś tam smaruje ale jego lepkość i propagacja jest już żadna nawet jak jest złocisty, on już ma menisk wypukły nie wklęsły.

Pozdrawiam


idę do fabryki tłuc kasę na kolejnego amercara
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Wto Wrz 14, 2010 10:36    Temat postu: USA Olej w PL.Już jest ! Odpowiedz z cytatem

http://www.innochem.pl/index.php?page=shop.browse&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=1

Widziałem na filmie testy olejów silnikowych.Panowie.
Na youtobe.Hiszpanie zrobili testy wszystkich olejów samochodowych.

Jest taka maszyna z kółkiem stalowym i małym zbiorniczkiem na olej.Oraz miejscem na cieżarki które dociskają do tego kółka mały kawałek stalowego/aluminiowego drążka.Kółko się kręci i można zauważyć jak dookoła niego robi się osłonka z oleju.Dokładane są cieżarki chyba 1kg.Wałeczek zostaje dociskany do kółka.Aż do momentu zatarcia i zatrzymania się wtedy kółka.

Max ciężar 5kg/pięć cieżarków wytrzymał tylko olej.
-Mobil 1.
-Royal Purple wytrzymał 5 ciężarków i kręcił się dalej mimo zdjęcia zbiorniczka z olejem.

Bardzo wyrażnie widać jak nie znika ten olej z kółeczka i jest otoczony przez ten olej cały czas.

Większośc olejów innych marek zacierała wałeczek przy 3-4 ciężarkach.
Kilka nawet już przy 2.

Nie mam linku nie pamiętam.Napewno nie obejrzałem wszystkich testów.Tych olejów może być więcej co wytrzymały Max 5 ciężąrków.
Piszę to jako ciekawostkę.Sami znajdziecie ten film/filmy z testami na youtobe.

Pisżę o tym dlatego ze w PL.Można już od jakiegoś czasu kupić olej
USA Royal Purple w Polsce i niedrogo.

http://www.innochem.pl/index.php?page=shop.browse&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=1

Ciekawy jestem czy ktoś już może kupił olej tej firmy.Na forum Mustanga widziałem wzmiankę o tym oleju.Ale jeszcze z czasów kiedy trzeba było kupować go w USA.Więc chyba dawno.

Tu link do macierzystej firmy:
http://www.royalpurple.com/
Obejrzyjcie filmiki na tej stronce z produkcji i taśm montażowych.Czysto tam jak w szpitalu.

Może jakaś dyskusja sugestje.Tak właśnie myślę czy nie zakupić Royal Purple 5w30 oraz filtr skoro mamy go już w Polsce na miejscu? Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Wrz 15, 2010 5:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

V8USA - widze ze ekscytuja cie nowinki typu "bumcyktralala". Royal Purple?Nic nadzwyczajnego. Bardziej dla wyczynowcow.Nawet nie ma specyfikacji SM ,gdzie maja ja juz wszystkie inne amerykanskie nawet mineralne oleje renomowanych firm.Jak chcesz ,to znam o wiele lepsze,wytrzymujace bez wymiany 30 tys.mil - np. Amsoil.To wszystko jest wspaniale,ale tylko w nowych autach przy bezwzglednie czystym silniku.A nie w Twym Cadillacu niewiadomego pochodzenia i serwisowania,z przebiegiem 100 tys.km i do tego sprowadzonym przez handlarzy. Wiesz co sie moze czasem stac z nienowym wylatanym silnikiem jak wlejesz olej z tak nadzwyczajnymi dodatkami ? Moze i nie wiesz,ale Panowie z RoyalPurple doskonale wiedza.I dla tego kazali wszystkim dilerom umiescic ostrzezenie w formie "uwagi". Przeczytaj na stronie 3 niebieski tekst "Uwaga!" .... http://www.innochem.pl/specyfikacje/Royal%20Purple%20Motor%20Oil%205W30%200,946%20ls.pdf Jak myslisz,po co Panowie z Ameryki kazali napisac rzecz tak oczywista jako Uwaga,z wykrzyknikiem na koncu i do tego tlustymi literami?Przeciez kazdy olej myje i czysci-to normalne.Kazali napisac,bo chca byc w sadzie kryci jak Polski Hobbysta rozszczelni wybiegany silnik .Bo oleje z takimi dodatkami wymyja z silnika absolutnie wszystkie wprasowane i zapieczone wypelnienia "dziur" ,gdzie nastapil ubytek materialu wskutek dlugiej eksploatacji - na pierscieniach , tlokach , gladziach cylindrow. Oczywiscie ze nie mogli napisac tak doslownie jak ja,bo nikt by nie kupil ich oleju.>><<Wniosek : nie radze ryzykowac,a raczej skupic sie na poszukiwaniu dobrego oleju HighMileage albo dobrego amerykanskiego oleju mineralnego dostepnego w PL np.PetroCanada.Wtedy masz gwarancje na dlugi bezawaryjny przebieg. Przy duzym przebiegu nie zawsze dobrze jest miec "idealnie" czysty silnik... A jedna butelke RoyalPurple kup sobie tylko na pokaz ,aby sie z ciebie koledzy nie smieli ze nie jezdzisz na " najlepszym" oleju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 15, 2010 7:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mark-jestes moim idolem Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Sro Wrz 15, 2010 9:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

AMSOIL.Juz miałem wczoraj o tym pisac ale mnie ubiegłeś.Dziś. Cool

http://www.amsoil.com/

Zwróciłem uwagę że na bardzo wielu forach w PL pojawia sie ta firma.
Samochodowych,motocyklowych.

Amsoil to firma która widac przebiła sie w europie.Jednak nie ma ona zadnego przedstawiciela w PL.Nie znalazłem.

Natomiast widzę ze ludzie sprowadzają olej AMSOIL z USA.

Napisałeś ze oleje mineralne w USA mogą dorównać lub byc lepsze od syntetyka w europie.
To jak niskiej jakosci musza być oleje mineralne z europy?

Wczoraj spotkałem nowego właściciela Escalade II gen. Niedawno z komisu wyjechał.On miał zalane olejem 10w40.
Wczoraj ośwadczył ze w ciągu 2 miesięcy znikneło mu 70% stanu oleju?
Agip 10w40.Zalali mu tym w komisie amerykanskim.Myślał ze "oni" sa fachowacami w tym temacie skoro sprzedają amerykańce.
Jeśli to nie pompa oleju puszcza? On ma LPG czyli podwyższona temp powduje aż takie wypalanie oleju? On ma przebieg 100 tys km.

Dziś sprawdziłem u siebie. Olej Mobil 1 5w50.Ubyło mi od wakacji raptem jedna podziałka.czyli myślę że w normie.Pompa oleju trzyma ciśnienie i nie przepuszcza.
Przy 5w30 wcześniej ubywanie oleju było szybsze i zauważalne.
Czy jednak jazda na LPG i wyższe temp nie powodują szybszego zużycia oleju.O czym wcześniej pisałem.
Wydaję mi się że nie ja to zauważyłem pierwszy bo w PL o tym mówi się często.
Taka polska LPG specyfika.

A MarkSeven to światło w tunelu.W którym błądzimy po omacku.Ja bładze i nie wstydzę się tego przyznać.W końcu mieszkam w PL nie USA.
A USA motoryzacja jest wielgachna i przepastna i łatwo w niej się zgubić Cool
Panowie czy Flowmaster super 44.To będzie bardzo słychać w środku?
Kocham ten dzwięk Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Sro Wrz 15, 2010 17:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Napisałem zapytanie bezpośrednio do Royal Purple z zapytaniem o olej do mojego samochodu zasilanego LPG.

W tłumaczeniu wygląda to tak.
„bez problemu moze uzywac rp ale interwaly wymiany oleju takie jak w instrukcji fabrycznej co 5000mil. Jesli samochod chodzil na innym oleju niz rp do tej pory to pierwsze 2 wymiany oleju z filtrem olejowym co 3000mil aby usunac nagar nagromadzony przez eksploatacje na organiku. (jesli samochod spala/bierze olej wiecej niz litr na 3000 mil to jest za pozno na polepszenie jego stanu czy zywotnosci uzywajac rp)”

Szczególnie ostatnie zdanie potwierdza co napisał MarkSeven.Że nie można full syntetyka uzywac do starych silników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
aras35
*
*


Dołączył: Feb 13, 2010
Posty: 6

PostWysłany: Pią Wrz 17, 2010 17:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam Mark Sewen jeśli rozmawiamy o oleju firmy PetroCanada (5w20)
,to powiedz mi jaka jest różnica miedzy olejem MOPAR (SAE 5W20)
oto linki.

http://usa.istore.pl/pl,product,1355208,olej,silnikowy,supreme,5w20,1l.html

http://usa.istore.pl/pl,product,1355194,olej,silnikowy,5w20,mopar.html

Mam zamiar zmienic na olej z firmy PetroCanada (5W20) a mam zalany MOPAR (5w20) ,czy ta zmiana oleju może coś zmienic w silniku mam przebieg 16 000 mil. Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Wrz 18, 2010 5:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co ustalilem,to masz auto z 2008 roku. Od 2007r. jest juz nowa generacja silnika .Jak chcesz fachowej odpowiedzi to musze sprawdzic jaka jest norma na olej .Chyba ze masz instrukcje obslugi,to podaj.Dlatego ze podstawowa norma Mopar na oleje to MS 6395. Ale w miare udoskonalania silnikow sa rozne opcje tej normy z dodanymi literkami np.MS 6395M,albo MS 6395Q.I akurat w twej wersji moze byc inna norma niz podstawowa. Jest to wazne,bo masz nowy silnik . A olej PetroCanada Supreme jest olejem "podstawowym". Ten olej Mopar z linku co podales,to tez nie wiadomo co to jest,bo nie pokazali tylnej strony butelki gdzie jest klasa i norma. A wiec daj mi troche czasu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
aras35
*
*


Dołączył: Feb 13, 2010
Posty: 6

PostWysłany: Sob Wrz 18, 2010 18:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam przesyłam zalecenia producenta dotyczące oleju silnika od roku 2008 instrukcja obsługi.

Use API Certified SAE 5W-20 Engine Oil, meeting the requirements of
Chrysler Material Standard MS-6395. Refer to your oil filler cap for
correct SAE grade
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Wrz 18, 2010 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok, dzieki.A wiec ten silnik nie ma dodatkowych wymagan co do oleju.Na korku jest pewnie SM. Porownanie wyglada tak : jesli ten Mopar z linku jest zwykly- nie premium- to oba oleje sa ogolnie porownywalne.Mineralne,wysokiej jakosci, SM , certyfikowane do silnikow benzynowych.Z ta roznica,ze PetroCanadaSupreme 5W20 ma zgode na uzywanie specyfikacji indywidualnej Forda i moze byc uzywany zamiennie w Fordzie.A 10W30 ma zgode na specyfikacje GM.Niestety,ten olej nie ma aprobaty Chryslera do najnowszych aut.To nie znaczy ze on sie calkiem nie nadaje -ale widocznie jest jakis skladnik lub parametr w nowych olejach Mopar ktorego nie ma akurat w PetroCanada. Dla przykladu - olej mineralny Pennzoil ma aprobate Chryslera MS 6395. Na pewno sa to drobiazgi gwarancyjne ,istotne pewnie w bardzo zimnym klimacie (Kanada).Ale skoro masz silnik Nowej Generacji z b.malym przebiegiem - a nie chcesz kupowac drogiego Mopara - sproboj Pennzoil , jest lepszy od PetroCanada,jest tez w niskiej cenie w sklepie ASU,ale pod warunkiem ze jest to ten Pennzoil co ma napisana z tylu na butelce norme MS 6395 .Jesli takiego napisu nie ma - to pewnie niczym sie nie rozni od P.C.Supreme. : http://sklep.asu.pl/product_info.php?products_id=3498 Bedziesz wtedy mial pewnosc, ze spelnia on 100% normy Chryslera. >><< Moja odpowiedz jest obiektywna - na podstawie faktow nie moge polecic oleju PetroCanadaSupreme jako "najlepszego" do Chrysler po 2007 roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Sob Wrz 18, 2010 22:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:
panowie a ten olej to syntetyk czy jakaś pochodna syntetyka? Bo na allegro jest sprzedawany jako syntetyk

Po przeczytaniu dużo o olejach ,spokojnie sobie zalałem do wyremontowanego silniczka 3.8 ten właśnie olej i nie ma obawy by coś złego wyrządził.Pełne mineralne o lepkości 15W40 są nie dopuszczalne do tego silnika.
Jeśli olej jest dobry i wymieniamy go w/g zaleceń producenta to na bagnecie nie będzie miał ciemnej barwy.Jak Mark opisał po spuszczeniu zobaczymy trochę ciemniejszą barwę.
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
imjacek
*
*


Dołączył: Jan 20, 2009
Posty: 64
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Nie Wrz 19, 2010 20:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lift, masz tam napisane HC Synthese, więc nie jest to full synthetic.
Coś mi się przypomniało. Radziecki przemysł produkował kiedyś super brykę: Łada Samara. W opracowaniu bolidu maczał palce Porsche i VW. Jaki olej był zalecany do silnika nie pamiętam, ale do skrzyni biegów należało wlać... taki sam! Oburzony "stary mechanik" mówi: Jak to? Hipol trza wlać! No i wlał. Skrzynia wyła, biegi nie chciały wchodzić, aż wreszcie odmówiła współpracy. Ktoś inny wlał Elfa, zalecanego wtedy do renówek na "całe życie", bez wymian okresowych wogóle. Niestety, radziecka skrzynia tego produktu nie przyjęła, zwróciła gwałtownie z masą opiłków i kawałeczków metalu Very Happy
Wniosek: lać to co kazał producent i nie kombinować! A jak MarkSeven z doświadczenia i dobrego serca radzi tak samo - skorzystać z dobrej rady.
_________________
pozdrawiam
Jacek

'04 Ford Freestar SE 3.9
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
lift
*
*


Dołączył: Jul 08, 2007
Posty: 871
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: Nie Wrz 19, 2010 23:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

imjacek napisał:
Lift, masz tam napisane HC Synthese, więc nie jest to full synthetic.

Wiem oczywiste i nie zmienia to by go nie zalewać do mojego silnika.
Jeśli chodzi o producenta i co na kazał lać to Ci napiszę: Mopar 5W30 -napisz mi czy ten olej jest full syntetyczny jak go tak nazywasz potocznie Question
_________________
CHRYSLER
TOWN&COUNTRY 3.8 V6 98' PB/LPG ASB
VOYAGER 3.0 V6 89' PB/LPG ASB
http://www.voyagerklub.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2010 19:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

obiecalem sobie ze juz nie bede nic pisal w tematach olei itp..ale mam takie pytanie czy Valvoline to dobra firma na swiatowym poziomie? Pytam bo zobaczcie w ich kalkulatorze jakie plyny zalecaja : do visiona 10w40, do PTS tak samo, plyny hamulcowe dot3/4...czyzby punk widzenia zalezal od punktu siedzenia? Wink
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
imjacek
*
*


Dołączył: Jan 20, 2009
Posty: 64
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2010 20:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Gdybyś miał lać pełny syntetyk, to byłoby o tym w instrukcji. Mopar można kupić po prostu 5W-30, lub 5W-30 Performance z dopiskiem Full Synthetic. Poza tym, jeśli jest napisane (a napewno jest) jaka lepkość i klasa oleju, to wiesz wszystko. Wpisujesz w wyszukiwarkę jakiegoś sklepu w USA i sam zobaczysz jaki to olejek, bo będzie zdjęcie Smile Ja myślę, że to będzie mineralny.
Valvoline to dobre oleje w rozsądnych pieniądzach. Wlałem do skrzyni ATF Valvoline Mercon V i jest OK, w silniku Valvoline 5W-20 i gra! Dobrze te oleje wypadają w różnych testach, ale z testami to wiadomo - zależy kto sponsoruje Smile Valvoline w USA daje gwarancję na silnik 300 tysięcy mil. Oczywiście wymiana co 3000, u autoryzowanego przez nich wymieniacza itp, itd... Ale cyfra jest konkretna (480000 km) i nie sądzę żeby za oceanem, ot tak sobie pisali, bo tam ludzie nieco inaczej niż u nas w kraju egzekwują to, co im obiecano Smile W Polsce te oleje też chwalone. Nie spotkałem się z opinią, że rozlewane w stodole czy że z Jasła pochodzą. Przynajmniej na razie... Very Happy
_________________
pozdrawiam
Jacek

'04 Ford Freestar SE 3.9
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2010 22:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
e czy Valvoline to dobra firma na swiatowym poziomie? Pytam bo zobaczcie w ich kalkulatorze jakie plyny zalecaja : do visiona 10w40, do PTS tak samo, plyny hamulcowe dot3/4...czyzby punk widzenia zalezal od punktu siedzenia? Wink


mnie tam valvoline.com poleca do '95 Eagle vision 3.5l Max Life 5w30 synthetic blend Wink
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Wrz 21, 2010 1:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
Pytam bo zobaczcie w ich kalkulatorze jakie plyny zalecaja : do visiona 10w40, do PTS tak samo, plyny hamulcowe dot3/4...czyzby punk widzenia zalezal od punktu siedzenia? Wink
Niestety,marcys,masz racje Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia....glupka w Polsce! ktory redagowal ta strone.Przepisal ze strony ValvolineEurope - ktora odnosi sie do aut w wiekszosci w wersji europejskiej.Po pierwsze - do PTS` poleca jednak 5W30.Do PTS Turbo 10W40- ale to jest inny silnik,4 cyl.Dla hamulcow i sprzegla (sic!) poleca DOT3/DOT4 - bo tak poleca strona EU na podstawie strony USA - gdzie Valvoline ma juz ten nowy zmodyfikowany plyn DOT3/4 o ktorym pisalem wczesniej.Wystarczy kliknac w nazwe plynow a jest przekierowanie na stronke EU>Ale nie ma tego plynu w ofercie EU!. A w USA jest. http://www.valvoline.com/products/consumer-products/brake-fluids/dot-4-brake-fluid/ .Facet albo facetka przepisuje wszystko jak leci ze stron zachodnich , bez zadnych fachowych wyjasnien. O niekompetencji swiadczy fakt,ze tlumaczenie jest niefachowe - wyraz Capacity oznacza "pojemnosc" w sensie ile sie miesci.A przetlumaczono : " Nasadka smarowania"!! Shocked Dalej - Transaxle,Automatic (chodzi o skrzynie) przetlumaczono "Most pedny,automatyczny" Shocked Ci ludzie nie czuja motoryzacji!.Pomylka szpiega! Prosze wybrac PTS na jednej i drugiej stronce - a zobaczycie "tlumaczenia"! http://www.valvolineeurope.com/english/products/for_consumers/cars_and_vans/finding_the_right_oil Laughing To samo strona PL http://valvoline.pl/valvoline70.html Laughing A..<< Ale za to na koncu malymi literkami napisali ze nie odpowiadaja za niepelne informacje.I juz! Laughing Aha,przypomnialo mi sie jeszcze jedno klamstwo : Valvoline Polska poleca ATFMaxLife Dex/Merc do Chryslerow! - a w usa wogole nie ma o tym mowy! Kiedys zadalem im pytanie z ciekawosci - nie odpisali do dzis. Wniosek ; korzystac z info stron usa. Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Wrz 21, 2010 13:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marku mi chodzi tylko o to ze do tego samego silnika w USA polecaja co innego niz do identycznego silnika w europie - i robi sie sieczka Wink
PS. ostatnio widzialem olej (chyba ze szwecji lub norwegii) o oznaczeniu 10w30 typowo do hydrauliki w koparkach i innym ciezkim sprzecie..ale typowo hydrauliczny Wink
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
aras35
*
*


Dołączył: Feb 13, 2010
Posty: 6

PostWysłany: Wto Wrz 21, 2010 18:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam MarkSeven dziękuje za odpowiedz i poświecenie swojego czasu w mojej sprawie NAPRAWDE WIELKIE DZIĘKI
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 22, 2010 14:30    Temat postu: zmiana oleju z 10w40 na 5w30 Odpowiedz z cytatem

pisze o pierwszych doswiadczeniach po zmianie oleju z 10w40 na 5w30:
-brak stukow rozrzadu po odpaleniu
-cichsza praca silnika(myslalem,ze bedzie odwrotnie)
-latwiejsze odpalanie z rana(mam aku na wymarciu)
-wolniejsze nagrzewanie sie silnika(pozniej zalacza sie gaz.wnosze,ze olej szybciej krazy chlodzac lepiej silnik)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Sro Wrz 22, 2010 15:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

? Chcesz powiedzieć ze masz benzyniaka i wlewasz do niego 10w40 Question

5w30 jest spoko..zaraz zalewam i tak już zostane chyba.
5w50 Mobila.Testuje od dłuższego czasu.

Nie słysze silnika?Kompletna cisza.

Teraz do nowych Cadillaców firma zaleca Mobila właśnie.5w30.
W salonie na korkach wlewu oleju juz mają loga Mobila 5w30.

Czyli musi być git.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gruchol
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 41

PostWysłany: Sob Wrz 25, 2010 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja jeszcze nawiąże do oleju Royal Purple. Byłem na pokazie w zeszłym tygodniu u mnie na warsztacie tego oleju i musze powiedzieć, że robi wrażenie i daje do myślenia.
Przyjechała Pani z maszynką i kazała z warsztatu poznosić różne oleje.
Opowiem w skrócie bo tych oleji w sumie na próbe było ze 30...Wink
Nie wiem jak to jest ale syntetyki są bardzo słabe odporne na obciążenie. Próbowany był mobil 5w/50, elf 5w30 castrol edge, 5w30 midland 5w40, toyota 5W30 (ledwo 3 ciężarki) i żaden z nich nie wytrzymał 5 ciężarków(wiadomo jeden 3 cięzarki drugi 4). Jedynie castrol 0w30 ku naszemu zdziwieniu bez problemu poszedł na 5 cieżarkach.
Oleje półsyntetyczne mobil 10w40(padł przy drugim ciężarku) , quaker state 4 ciężarki, midland 10w 40 5 ciężarków, shell 10w 40 3 ciężarki, texaco 5 ciężarków i bardzo ładnie wałek wyglądał (olej jakiś z magazynowany i ma z 15 lat więc już nie do kupienia).
Oleje mineralne orlen 20w50 (ledwo 2 ciężarki) midland 5 ciężarków (dosyć mocne zużycie na wałku ale wytrzymał), quaker state 5 ciężarków.
Oleje przekładniowe mopar 80/90 4 ciężarki, castrol 75/90 5 ciężarków.
Oleje Royal Purple wiadomo same syntetyki, spokojnie wytrzymuje 5 ciężarków po chwili Pani wyciąga miseczke z olejem a on dalej smiga nie zacierająć sie. Wyłacza maszyne pokazuje wałek a tam praktycznie śladu nie ma że coś chodziło. Castrol który to wytrzymał i inne oleje które wytrzymały mając cały czas olej miały większe zużycie niż ten Purple.
Szukałem jakiś wad tego oleju i ciężko mi znaleźć.. Wiadomo to jest olej dla silników które jeżdzą na syntetykach, a z tego co widziałem to żaden syntetyk mu nie doruwnuje.


Ostatnio zmieniony przez gruchol dnia Sob Wrz 25, 2010 22:32, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Wrz 25, 2010 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.youtube.com/watch?v=kqvhRi7-iMA
http://www.innochem.pl/index.php?page=shop.browse&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=1
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Wrz 26, 2010 3:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gruchol napisał:
Castrol który to wytrzymał i inne oleje które wytrzymały mając cały czas olej miały większe zużycie niż ten Purple.
Szukałem jakiś wad tego oleju i ciężko mi znaleźć...
Trzeba bylo szukac wad maszynki , a nie oleju! Znam to na pamiec! Olej ktory kosztuje w usa ponad $8 za litr musi byc odpowiednio "zareklamowany" .Najlepsza metoda to bujanie slepych.Stworzenie takich warunkow jakich nie ma w zadnym silniku .Rolki z odpowiednich materialow - a najtwardsza zaklada sie do reklamowanego aktualnie oleju.Ludzie,nie dajcie sie otumanic! W latach 70 kiedy syntetyk znany i uzywany byl tylko w sporcie wyczynowym w usa , w Polsce niektore Polonezy na Taxi robily ponad 200 tys.km na zwyklym SelektoluSuperPlus SD.Gdyby mialy silnik z takich materialow jak rolki maszynki to rozlecialyby sie po tygodniu. .To tak jak z proszkami do prania - "TEN i Inny proszek!Czy widzisz roznice?">>,, Moze pamietacie reklame Teflonu do Silnika w latach 90? Pokazywali spreparowanego malucha ze zdjeta miska olejowa i chodzil bez oleju "na sucho" - niby na teflonie <<.>>Najwazniejsza zasada :- jak jest bardzo nowe auto z minimalnym przebiegiem ,to uzywac olejow lepszych.Jak jest starszy model z duzym przebiegiem i nie bardzo znana historia - uzywac tanszych olejow bez super dodatkow.I czym starsze auto i wiecej km - to czesciej zmieniac olej i nie oszczedzac na filtrze.I nie szukac problemow!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Wrz 26, 2010 3:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytaty ze strony Castrol Polska::
5. Czy stosując oleje syntetyczne można wydłużać przebiegi między wymianami?
Kwestia potencjalnego wydłużenia przebiegów między wymianami jest podyktowana przede wszystkim uwarunkowaniami konstrukcyjno- eksploatacyjnymi silnika takimi jak pojemność układu olejowego, charakterystyką zużycia oleju i paliwa w trakcie eksploatacji. Te parametry są kluczowymi czynnikami branymi pod uwagę przez producentów przy określaniu zalecanych okresów między wymiarowych. Z drugiej strony trzeba pamiętać, że z uwagi na wolniejsze „starzenie się” olejów syntetycznych (w stosunku do mineralnych) stosując produkty syntetyczne mamy dużo większą gwarancję bezpieczeństwa zapewnienia właściwej pracy silnika w ekstremalnych warunkach pracy, jakim jest np. wydłużenie okresu między wymiarowego. Jeśli jednak chcemy by nasz olej chronił silnik w optymalny sposób to lepiej jest wymieniać go zgodnie z zaleceniem producenta samochodu niezależnie od typu stosowanego oleju.
6. Czy do każdego silnika dobry jest olej syntetyczny?
Należy uważać ze stosowaniem wysokojakościowych (syntetycznych) olejów do silników, które uprzednio pracowały na niskiej jakości oleju mineralnym gdyż prawdopodobnie są one wewnątrz pokryte nagarem. Oleje wysokiej jakości posiadają zaś silne własności "myjące" - co oznacza że cały ten nagar zostanie wypłukany i silnik może się "rozszczelnić" co zaowocuje głośną pracą, zwiększonym zużyciem oleju i spadkiem mocy. Niezależnie od tego może dojść do zablokowania filtra i kanałów olejowych przez wypłukany nagar, a co za tym idzie do zatarcia silnika. >>>,<<< Link do wiecej : http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=82916980&contentId=7001110
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gruchol
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 41

PostWysłany: Nie Wrz 26, 2010 7:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Rolki z odpowiednich materialow - a najtwardsza zaklada sie do reklamowanego aktualnie oleju.


Co do rolek, że zakłada się najtwardsza to odpada, rolki z pudełka podawał klient. Na jednej rolce były próbowane 4 oleje (nie tylko purple). Ciekawostką jest, że do oleju Toyoty która wytrzymała 3 ciężarki dolano 1/4 purple i wytrzymała 5 ciężarków.
Czytałem gdzieś, że te oleje zaleca Ford do mustangów.


Oj kolego widać, że siedzisz USA bo co do proszku to w Polsce jest różnica Wink
Kupić sobie orginalny z niemiec a tutaj nasz to nie ma o czym gadać ;/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Wrz 26, 2010 12:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czytając ten artykuł nasuwają się bardzo ciekawe sugestie w temacie olei.

http://dray.pl/bmw/oleje.pdf
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Nie Wrz 26, 2010 17:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja gut w RFN nawet szczury sa wielkosci krolika,co do proszku i plynu do plukania to sie zgodze,zona sprowadza z Richtig Fajnych Niemiec Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 2 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group