www.asu.pl :: Zobacz temat - Różnice między silnikami 3.8 (92' i 93') PTS
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Różnice między silnikami 3.8 (92' i 93') PTS

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sob Lip 31, 2010 9:24    Temat postu: Różnice między silnikami 3.8 (92' i 93') PTS Odpowiedz z cytatem

Witam !!
Szukam informacji na temat różnic między silnikami 3.8 z roczników 92 i 93
Mam u siebie silnik 3.8 rocznik 93 wersja Kanadyjska (plastykowy kolektor i zawór EGR) Kupiłem silnik rocznik 93 (chyba początek roku) kolektor aluminiowy i brak zaworu EGR wersja EUROPA. Jest między nimi różnica w podciśnieniach w okolicy przepustnicy i szukam jakiegoś opisu tych silników dla mechanika aby mógł to poskładać (przeszczep silnika i skrzyni)

Druga sprawa, to..... w moim silniku w bloku w okolicach sprężarki klimy i rozrusznika jest jakiś czujnik z kostką 3 pin i płaskim przewodem, natomiast w drugim silniku w tym miejscu jest tzw. BROK (zaślepka w płaszczu wodnym bloku) Podejrzewam że jest to jakiś czujnik temperatury cieczy chłodzącej, ale.... czy w moim obecnym silniku jest to normalne miejsce tego czujnika, czy jest to jakaś rzeźba z czasów gdy o części do samochodów z USA było bardzo trudno, lub były bardzo drogie ?

W tym miejscu bardzo proszę o pomoc w postaci jakichś materiałów z rozrysowanymi podciśnieniami i czujnikami.
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Lip 31, 2010 21:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silniki "Buick" 3.8 z lat 1991 do 1994-5 uzywane w Trans Sport to typ L27 Vin kod L .Konstrukcyjnie sa identyczne.Do 92 kolektor byl metalowy siwy,a od 93 czarny .Roznia sie tylko aplikacja,ktorych bylo kilka w zaleznosci od wersji auta.Od 1993 TransSport nazywal sie juz TransSport SE, wiec napewno byla troche inna aplikacja silnika.Sa to drobne roznice mechaniczne osprzetu i mocowania ,roznice w sterowaniu wtryskiem a wiec i inne parametry komputera .Kolo pasowe w 92r jest inne,wieksze i wezsze.Inny jest czujnik walka rozrzadu CAMsensor.Jak mechanik bedzie przekladal to musi dac ten sam osprzet co w starym .A wiec musza byc w tych samych miejscach sensory jak w twoim silniku.Identycznie tez musi podlaczyc podcisnienia.Jezeli Twoj nowy silnik ma duze roznice w osprzecie (lacznie z kolektorami ) - to poprzekladaj ze starego. Sprawdz numer na nowym silniku - musi byc ten sam kod VIN co u ciebie.Mysle ze jest to " L " . Albo chociaz rocznik silnika.Wtedy bedziesz wiedzial ze jest to ten sam L27. Gdyby okazalo sie ze kupiles inny silnik np.vin kod C LN3,to nie bedzie on chodzil zamiast L27 bo wymaga nieco innego sterowania .Trzeba by przekladac kolo pasowe i wiele innych przerobek.""""""" Tak np wyglada stary silnik LN3 vin cod C uzywany do 1990 roku. :

Uploaded with ImageShack.us A tak wyglada L27 vin cod L od 1991 do 1994 . (91 i 92 kolektor byl siwy).

Uploaded with ImageShack.us Natomiast wersje na Europe mialy przewaznie silniki 2.3L "" Jak bede mial wolna chwile to poprzegladam servisowke silnika L27 i zobacze co to byl ten zaslepiony czujnik.A ty najpierw posprawdzaj numery na silnikach.


Ostatnio zmieniony przez MarkSeven dnia Nie Sie 01, 2010 4:42, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Sie 01, 2010 1:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do tej zaslepionej dziury w bloku - to wynika ze w tym miejscu czasami umieszczali grzalke (Kanada.Alaska).""""""""""""" """"A tu jest miejsce gdzie jest rocznik silnika :
Miejsca sensorow :


Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with [URL=http://imagesha ck.us]ImageShack.us[/URL]

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie Sie 01, 2010 11:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wielkie dzięki za info !!
W chwili obecnej nie mogę sprawdzić nr. silników, gdyż samochód stoi w warsztacie, a ten jest zamknięty z powodu urlopu do 16 sierpnia Smile Więc mam dwa tygodnie na poszukanie materiałów na ten temat i dostarczenie ich do warsztatu.
Wraz z "nowym" silnikiem wziąłem z niego też komputer/sterownik, więc może wystarczy go przełożyć ?

Samochód z którego wyjąłem silnik miał rok produkcji 1993, ale kolektor jak i konsolę środkową takie jak w rocznikach 90-92

P.S.
Jeżeli jest to wersja KANADYJSKA, to myślę że jest to prawdopodobne, żeby to była grzałka i w związku z tym gdzie byłby włącznik ? A może jakiś automat do uruchamiania grzałki ?
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Wto Sie 03, 2010 10:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oj guciek! Ta wtyczka co piszesz to oczywiscie grzalka!Ja mam to samo lacznie z kompletnym przewodem! Tym nie musisz sie martwic bo to jest tylko grzalka i przewod do podlaczenia sie w siec 110V!
Co do reszty to jak mechanik bedzie kumaty to da sobie rade i posklada to do kupy!W razie czego dzwon to bedziemy myslec co i jak! Dawca jeszcze nie jest usuniety z garazu Laughing BRAK CZASU Exclamation
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Wto Sie 03, 2010 17:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

brewka83 napisał:
Dawca jeszcze nie jest usuniety z garazu Laughing BRAK CZASU Exclamation

To dobrze !! W razie czego poskładamy go do kupy Evil or Very Mad
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group