www.asu.pl :: Zobacz temat - Ford Explorer 2004, 4.0 Benzyna
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ford Explorer 2004, 4.0 Benzyna

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
antyk-wariat
*
*


Dołączył: Mar 27, 2009
Posty: 23
Skąd: Tarnow

PostWysłany: Nie Lip 04, 2010 20:51    Temat postu: Ford Explorer 2004, 4.0 Benzyna Odpowiedz z cytatem

Drodzy koledzy.
Nosze sie z zamiarem Forda Explorera rocznik okolo 2004 i wlasnie wrocilem z ogladania jednego z nich i w zwiazku z tym mam kilka pytan, jak chodzi o silnik i innych ogolnych.
Po wyciagnieciu korka wlewu oleju na pokrywie zaworowej zauwazylem jakis taki bialy nalot, wygladajacy jak maslo. Sprawdzilem bagnet i olej byl czysty, nie wygladalo to jakby mial uszczelke pod glowica uszkodzona. Czy ktos moglby stwierdzic dlaczego tak sie dzieje?
Drugie pytanie dotyczy obrotow silnika. Po zapaleniu probowalem zwiekszyc obroty i zauwazylem ze silnik nie wkreca sie powyzej 3.5 tys obrotow. Czy jest to jakies ograniczenie mocy?
Kolejne pytanie dotyczy ukladu chlodzenia. Prz zapalonym silniku widze ze w zbiorniku wyrownawczym poziom jest taki jak nalezy. Odkrecam korek i poziom od razu rosnie jakby chcial wyrzucic plyn-m czy jest to normalny objaw?
Prosze rowniez o jakies wskazowki jak najprosciej sprawdzic stan silnika i innych waznych podzespolow.

Pozdrawiam,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Lip 04, 2010 22:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawny i prawidlowo obslugiwany ( zadbany) nowoczesny silnik amerykanski nawet po przebiegu 100 tys.mil bedzie po odkreceniu korka wlewu oleju wygladal w srodku jak nowy.Ten bialy nalot moze byc skutkiem nadmiaru pary wodnej -albo jest zle przewietrzanie komory korbowej (uklad PCV) ,albo do oleju (komory korbowej) przedostaje sie niewielka ilosc plynu chlodzacego.Do tego moze jeszcze rzadko wymienial olej i filter.Najlepszy test to pojezdzic kilkanascie dni i zobaczyc czy nie ubywa plynu. Natomiast odkrecanie korka w zamknietym cisnieniowym ukladzie chlodzenia nic nie daje,jest bardzo niebezpieczne (informacja na korku),i nic z tego nie wywnioskujesz.Objaw podnoszenia poziomu plynu bez korka jest prawidlowy,bo wraz z temperatura rosnie cisnienie.Wazne jest aby poziom plynu na zimnym byl na MIN,a po rozgrzaniu i dlugiej jezdzie nie przekraczal MAX ,a na drugi dzien po ostygnieciu wrocil spowrotem na MIN.Jesli na drugi lub trzeci albo czwarty dzien poziom bedzie coraz bardziej nizszy niz MIN,to znaczy ze plynu ubywa.Co do obrotow to najlepiej sprawdzic podczas jazdy np.na nizszym biegu.Blokada mocy napewno jest,ale moze byc tak ze dla nieobciazonego silnika jest wczesniej.Nie wiem ,jakie auto ogladales,czy te z silnikiem 4.0 V6 ,czy 4.6 V8. Bo te z V8 w tych rocznikach mialy czesto przecieki na kolektorze ssacym - kanaly wodne w kolektorze byly tez z plastiku..Potem zmienili i kanaly wodne zrobili z metalu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
antyk-wariat
*
*


Dołączył: Mar 27, 2009
Posty: 23
Skąd: Tarnow

PostWysłany: Pon Lip 05, 2010 10:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzieki MarSeven.
Silnik ten to V6 4.0. Mam wielkiego mysliwca na temat tego samochodu bo cena jest niska patrzac na ceny innych podobnych ale z drugiej strony auto jest niezarejestrowane i wersja uboga takze moze tutaj jest odpowiedz dlaczego niska cena. Przebieg to 156 tys km, samochod z niemiec kupiony na wyprzedazy z armi amerykanskiej. Napisz co myslisz o takim aucie. Jest jeszcze inny w Wawie za 29 tys z roku 2002 z gazem i zarejestrowany. Prosze o opinie.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Wto Lip 06, 2010 9:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Substancja na korku często się wytwarza podczas jazdy na krótkich odcinkach. Silnik się szybko rozgrzewa i później traci temperaturę co powoduje skraplanie wody wewnątrz skrzyni korbowej.

Najważniejsze jest zorientować się kiedy był zmieniany rozrząd. W tym roczniku jest silnik SOHC, który ma baaaardzo skomplikowany rozrząd.
Ceny kaset rozrządu i łatwość wymiany pozostawiają wiele do życzenia.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Lip 07, 2010 3:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

benchi napisał:


Najważniejsze jest zorientować się kiedy był zmieniany rozrząd. W tym roczniku jest silnik SOHC, który ma baaaardzo skomplikowany rozrząd.
Ceny kaset rozrządu i łatwość wymiany pozostawiają wiele do życzenia.
Masz racje,zapomnialem o tym.Przeciez ten b.drogi zreszta naped rozrzadu moze byc juz w rozsypce gdy ktos " po polsku" zmienial olej albo jezdzil na innym niz 5W20.Tylko na 5W20 (0W20) jest prawidlowe cisnienie do smarowania tego rozrzadu.Wtedy co najmniej 150 tys.mil zrobi bez problemow.Najwazniejsze podczas kupna to miec dane o eksploatacji auta przez poprzednikow no i Carfax Raport z USA.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
antyk-wariat
*
*


Dołączył: Mar 27, 2009
Posty: 23
Skąd: Tarnow

PostWysłany: Pią Lip 09, 2010 21:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Koledzy kupilem juz Explorera. Jest to rocznik 2002 z przebiegiem 126 tys mil, z instalacja sekwencja BRC. Po dwoch dniach jazdy jestem b. zadowolony.
Napiszcie cos wiecej na temat eksploatacji i wad tych samochodow, jak i samych silnikow, ich zywotnosci itd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Sro Lip 14, 2010 7:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zapraszam na www.explorerfanklub.org.pl
Tam można znaleźć sporo informacji.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Lip 14, 2010 15:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Poczytalem troche to Forum,to sie mozna za glowe zlapac .Jakie oni stosuja oleje do silnika i jak czesto wymieniaja.A potem placza....problemy z rozrzadem.Autorytetem serwisu auta nie jest tam instrukcja obslugi,ale opinie i "doswiadczenia" innych .Inne materialy eksploatacyjne - wszystkie ,tylko nie takie jak mowi instrukcja!Kazdy chce poprawic fabryke. Nawet niektorym sie wydaje ze DexronVI ewentualnie moze byc do skrzyni,bo jest podobny do MerconV, pomimo ze nie ma specyfikacji. A na dodatek slepa wiara w reklame cwaniakow sprzedajacych na Allegroszu .Rzeczywiscie ciekawe informacje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group