www.asu.pl :: Zobacz temat - Który silnik do lpg ?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Który silnik do lpg ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Wto Lip 06, 2010 21:19    Temat postu: Który silnik do lpg ? Odpowiedz z cytatem

Witam.
Jak sądzicie który silnik Jeep Grand Cherokee 4.0, 4.7, 5.7, lepiej przyswaja instalację lpg.?
ewentualnie SUBARU FORESTER .
_________________
voyager 3.3 96r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Lip 07, 2010 0:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odpowiedz powinna byc : " ten,ktory ma najwyzszy stopien sprezania" .Poniewaz 5.7 L Hemi wszedl od 2005 roku,wiec porownamy silniki od tego wlasnie rocznika.Pierwszy silnik -4.0 -stopien sprezania 8.8 : 1 , brak knock sensora.Przystosowany tylko i wylacznie do benzyny 87okt.usa (+4 = okt.eu).Brak samoregulacji zaplonu w zal.od paliwa.Drugi silnik - 4.7L -st sprezania podwyzszony do 9:1,jeden knock sensor,lekka samoregulacja w zaleznosci od paliwa.Zalecana benzyna 87okt (91 eu).""Trzeci - 4.7L HO - st. sprezania 9.7 : 1 , stereo knock sensor (dwa) , wielka samoregulacja w zal.od paliwa,zalecana benzyna 89okt i wyzsza. No i czwarty - 5.7L Hemi ,9.6 : 1 , duza samoregulacja ,stereo knock sensor, dwie swiece na cylinder , zalecana benzyna 89okt.us (93 eu). Piaty - 6.1L Hemi - 10.3 :1 st.spr. , przystosowany do wysokooktanowej benzyny 91okt.us. ( 95 okt.eu) ,wielka samoregulacja zaplonu,stereo knock sensor. """"""""""""""" To tylko teoria,natomiast ktory najlepiej wytrzyma "zagazowanie" - tego niestety nie wiem. """""""""""""Tak na dodatek,gdybys zakupil 5.7 Hemi ,to wymaga on tylko i wylacznie oleju 5W20 ,oleje gestsze takie jak 5W30 , 10W30 sa calkowicie niezalecane pod grozba usterek silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lip 07, 2010 10:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marku ale co ma stopien sprezania do zasilania LPG? Jak wiadomo LPG ma liczbe oktanowa ok.110, w europie paliwo Pb ma 95 lub 98okt. Stosujac wiec LPG ktory ma 110okt w pelni sie zabezpieczamy przed spalaniem stukowym - wiec i de facto knocksensory staja sie zbedne
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ�

PostWysłany: Sro Lip 07, 2010 11:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

z tego co kiedys w zamiarach mialem grand cheroka w kupnie i dowiadywalem sie o gazowanie, to zaden z silnikow nie miał przciwsklazan do LPG i ludzie sobie chwalili na forum

ale tez dosc jednoznacznie pisali aby brac wresje 4x4

i ze spalanie miedzy 4,7 a 5,9 sa naprawde niewielki (rzedu 2 litrow)
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Lip 07, 2010 15:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
Marku ale co ma stopien sprezania do zasilania LPG? Jak wiadomo LPG ma liczbe oktanowa ok.110, w europie paliwo Pb ma 95 lub 98okt. Stosujac wiec LPG ktory ma 110okt w pelni sie zabezpieczamy przed spalaniem stukowym - wiec i de facto knocksensory staja sie zbedne
Chodzi o troche inny proces spalania paliw wysokooktanowych .Komory spalania sa dostosowane do wiekszych temperatur.Az takim znawca w tym temacie nie jestem,ale wiem tylko ze w USA te same silniki jesli sa na CNG ,to maja podwyzszony fabrycznie stopien sprezania.O knocksensorach to tylko podalem informacyjnie .Aha,wiem jeszcze ze ten silnik 4.7L HO moze pracowac nawet na benzynie EU 98 ,ale trzeba zaprogramowac w komputerze inny kat wyprzedzenia zaplonu .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Lip 07, 2010 19:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Az takim znawca w tym temacie nie jestem

ja tez znawca nie jestem ale uczono mnie ze liczba oktanowa mowi nam o odpornosci paliwa na spalanie stukowe, im wyzsza LO tym wieksza odpornosc na te szkodliwa przypadlosc.
Wiem tez ze podnoszac stopien sprezania w silniku zwiekszamy prawdopodobienstwo wystapienia spalania stukowego...
Tak wiec : im silnik ma wiekszy stopien sprezania tym musi miec paliwo o wiekszej liczbie oktanowej...
odwracajac kota ogonem - im silnik ma mniejszy stopien sprezania tym powinnismy stosowac paliwo o mniejszej liczbie okt - wynika to z faktu ze wieksza liczba oktanowa=dluzszy czas spalania (przy danym cisnieniu sprezania), czyli w stosujac paliwo wysokooktanowe(np.9Cool w silniku starej konstrukcji otrzymamy wrecz spadek mocy i zwiekszone spalanie,stosujac zas w silniku o wysokim stopniu sprezania paliwo o niskiej LO narazamy sie na spalanie stukowe.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Lip 07, 2010 23:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
>
Tak wiec : im silnik ma wiekszy stopien sprezania tym musi miec paliwo o wiekszej liczbie oktanowej...
odwracajac kota ogonem - im silnik ma mniejszy stopien sprezania tym powinnismy stosowac paliwo o mniejszej liczbie okt - wynika to z faktu ze wieksza liczba oktanowa=dluzszy czas spalania (przy danym cisnieniu sprezania), czyli w stosujac paliwo wysokooktanowe(np.9Cool w silniku starej konstrukcji otrzymamy wrecz spadek mocy i zwiekszone spalanie,
i tu odpowiedziales sobie na zadane mi pytanie, "co ma stopien sprezania do zasilania LPG ".Z tego wniosek ,ze do LPG najlepsze sa silniki majace mozliwie wysoki stopien sprezania.Wracajac do knocksensorow.W opisie danych silnikow Jeepa jest ten fakt zaznaczony czerwonym drukiem i w taki sposob jakby to bylo bardzo wazne.Mysle,ze jest to wazna informacja,bo silniki z knocksensorem maja wstepne wyprzedzenie zaplonu dla benzyn wysokooktanowych,a gdy wlejemy niskooktanowej to opozniaja zaplon.Natomiast silniki bez knocksensora maja od razu zaplon ustawiony z malym wyprzedzeniem bez mozliwosci samoregulacji.Przykladem sa moje dwa auta.Ford i Mercury,oba 4.6L bez knock sensora.W instrukcji obslugi obydwoch jest wielki napis :UWAGA- nie stosowac benzyny Premium ,tylko i wylacznie benzyna Regular 87. .A wiec dalej uwazam ze w przypadku Jeepa najlepszym silnikiem do pracy na gazie bedzie ten o najwyzszym st.sprezania,tj 4.7 HO , 5.7 i 6.1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Lip 08, 2010 13:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>i tu odpowiedziales sobie na zadane mi pytanie, "co ma stopien >sprezania do zasilania LPG ".

No Marku niekoniecznie! jesli by bylo to takie proste to zaden silnik by sie do gazu nie nadawal bo ogolnodostepne paliwa maja max 99okt Wink tak wiec LPG majacy 110okt zawsze bedzie sie spalal wolniej niz Pb, ale nie znaczy to ze jest to szkodliwe! szkodliwe by bylo gdyby LPG mial mniej oktanow niz Pb. Dlatego napisalem co ma LPG do knocksensorow bo przy zasilaniu gazowym z tak duza roznica oktan na plus dla LPG nie ma mozliwosci wystapienia spalania stukowego wiec i knocki staja sie zbedne.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Lip 08, 2010 14:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
> co ma LPG do knocksensorow .
Ma to,ze silniki usa z knocksensorami ( i ich glowice) sa przygotowane do ewentualnej pracy na paliwie wysokooktanowym.Po to wlasnie jest k.sensor zeby dostosowal zaplon do paliwa gorszego.Natomiast silniki bez k.s. sa od razu przygotowane na prace tylko na paliwie niskooktanowym i tylko do tego paliwa jest fabrycznie ustawiony zaplon.K.s. jest wtedy niepotrzebny,bo nizej oktanowych benzyn juz nie ma.(oprucz Etanolu 85,ale to juz inny temat).I napewno praca silnika z k.s. i zaplonem fabrycznie wtedy bardziej wyprzedzonym bedzie na LPG lepsza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Czw Lip 08, 2010 16:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wracajac do pytania, kazdy silnikow przyjmuje gaz. im nowsza generacja silnika tym lepiej. osobiscie wybralbym hemi 5,7 gdybym mial wybor Smile
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Sro Wrz 08, 2010 11:55    Temat postu: 6.0 vortec 345 KM HO ! LPG? Odpowiedz z cytatem

Silnik 6.0 Vortec 345 KM HO w moim Escalde 2003.Czy on aby dobrze znosi LPG. Chodzi o to ze spalanie jest kosmiczne az nie chce mi się wlanczać inst.LPG.
Czy możecie coś powiedzieć na temat tego silniczka?Obecnie śmigam tylko na PB95.Spalanie w miescie w korkach chyba w granicach 25L??Niedawno zmieniłem sonde lambda na uniwersalną i chyba ona podnosi spalanie? Dodatkowo co jakiś czas włancza się CHECK Sad Mimo tego ze LPG wyłaczyłem od zasilania.I akumulatro wyłąnczam na noc bo pada mi po 1-2 dniach.Jakieś fatum mnie dopadło chyba?
Prosże o porady.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Sro Wrz 08, 2010 12:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to ze pali 25 l w korkach to normalne. silnik vortec bardzo dobrze znosi gaz tyle ze jesli wtryskiwacze sa pod deklem (a w twoim najprawdopobniej tak jest) to prawdziwa sztuka jest zamontowanie calej instalacji, ale jesli jest to porprawnie zrobione to jedziesz za dwa razy taniej
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Wrz 08, 2010 17:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak cie stac na cadiego to cie powinno bylo stac na orginalne czesci,a nie uniwersalne z tajwanu albo chin.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Sro Wrz 08, 2010 18:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zazdrościsz? Ze nie masz Cadiego? To se kup.

Standart Motor Produckts.Inc
37-18 Northend Blvd.Long Island City. NY 11101.

Oxygen Sensor.

To co dobra sonda czy zła kupiłem?

Czekam na twoja opinia.

Wogóle co to jest orginał: Denso? AcDelco? Czy ta firma?
W żadnym katalogu nie znalazłem OXYGEN SENSOR z Logiem "GM" bo to chyba byłby jedynie orginał.Ale nie znalazłem nic ze znaczkiem 'GM"
Tylko te firmy jak wyżej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Wrz 08, 2010 19:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie nie zazdroszcze,mierze swoje sily na zamiary i potrzeby,do swojego pontona kupuje zawsze to co fabryka przewidziala,wiec przez 17 lat autko jezdzi bezawaryjnie Smile ,czego zycze twojemu cadiemu.
A wracajac do twojego pytania,glownym dostarczycielem czesci tzw.pierwszego montazu dla GM bylo zawsze AC Delco,tak samo jak do Forda Motorcraft.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Sro Wrz 08, 2010 19:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to błąd w sztuce.Bo w sumie wszystkie części kupiłem do tej pory w AcDelco. Ale na lambde musiałem czekać 2 tyg Evil or Very Mad to wziąłem co było.Mówili ze w sumie to to samo.Jeden dzien jak nie jade Caddim mam migrene a co dopiero 2 tygodni jakbym czekał Twisted Evil :

Ale zamawiam jutro AcDelco.


Ostatnio zmieniony przez V8USA dnia Pon Wrz 13, 2010 8:48, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sro Wrz 08, 2010 20:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

V8USA napisał:
No to błąd w sztuce.Bo w sumie wszystkie części kupiłem do tej pory w AcDelco. Ale na lambde mósiałem czekać 2 tyg Evil or Very Mad to wziółem co było mówili ze w sumie to to samo.Jeden dzien jak nie jade Caddim mam migrene a co dopiero 2 tygodni jakbym czekał Twisted Evil :

Ale zamawiam jutro AcDelco.


Tak z czystej i bezinteresownej złośliwości:

nie - ''mósiałem'' tylko musiałem i nie - ''wziółem'' tylko wziąłem
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Wrz 08, 2010 22:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oj benek czepiasz sie Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Czw Wrz 09, 2010 2:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V napisał:
Jak cie stac na cadiego to cie powinno bylo stac na orginalne czesci,a nie uniwersalne z tajwanu albo chin.
Uwazam ze w tym przypadku mowiac "oryginalne" JEDI mial na mysli "przeznaczona do danego modelu" a nie "uniwersalna" czyli do wszystkiego a tak naprawde do niczego.A zwlaszcza gdy nie sa z rynku usa.Te sondy firmy STANDARD sa tanie - 30 do 46 dolarow - ale jakosc ich nie jest na bardzo wysokim poziomie.Jest to wazne zwlaszcza jak sie ma gaz.Dobra sonda do Caddi kosztuje ok. $99 - $125 i z takiej napewno twoj silnik bedzie zadowolony.W Cadillacu bardzo wazna jest jakosc czesci elektrycznych i czujnikow - komputery wylapuja najmniejsze nawet bledy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Czw Wrz 09, 2010 5:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To prawda.Ostatnio czesto wyskakuje mi "Service Stability"???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Wrz 09, 2010 10:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cos mi sie zdaje,ze czeka cie telefon do Lukiego w celu ustalenia poprawki instalacji gazowej.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Czw Wrz 09, 2010 12:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

JEDI_V niech moc będzie z tobą Very Happy

Service Stability włacza mi się teraz jak jadę na gazie.Dziś śmigałem na LPG i z sześć razy miałem Service Stability.Na benzynie raczej się nie pokazuje.

Sorry za błędy.Pisze na kolanie nie patrzę na klawiaturę i pisżąc już myślę o czyś innym.I to chyba dla tego.
Raptus jestem Mad
Tez tak macie Idea
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Wrz 09, 2010 13:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Namiary na Lukiego masz w jego podpisie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group