www.asu.pl :: Zobacz temat - zawór EGR
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zawór EGR

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Masiek777
*
*


Dołączył: Apr 07, 2008
Posty: 72
Skąd: Gołonóg

PostWysłany: Pon Cze 14, 2010 18:43    Temat postu: zawór EGR Odpowiedz z cytatem

Pojawił się problem, wywaliło check'a, diagnoza zawór EGR.
Niestety na dniach mam daleki wyjazd.
Mam pytanie: czy wpłynie to na prace silnika, spalanie, moc (ciągnę przyczepę)?
_________________
CHRYSLER T&C 3,3 V6 2005 zagazowany
CHRYSLER T&C 3,8 AWD '98 miłe� wspomnienie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Cze 14, 2010 21:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A w którym aucie Ci poleciał EGR ?

Skąd jesteś bo u mnie w twojej lokalizacji widzę same krzaki.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Masiek777
*
*


Dołączył: Apr 07, 2008
Posty: 72
Skąd: Gołonóg

PostWysłany: Pon Cze 14, 2010 22:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Już poprawione, dokładnie starsza część Dąbrowy Górniczej.
Po starszym już tylko wspomnienie, a EGR poleciał w 2005.

Pytanie czy należy stawać na głowie, czy na spokojnie sprawę załatwić po powrocie Question
_________________
CHRYSLER T&C 3,3 V6 2005 zagazowany
CHRYSLER T&C 3,8 AWD '98 miłe� wspomnienie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Pon Cze 14, 2010 23:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bez problemu mozesz z tym jezdzic jakis czas.
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 7:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

RadAg napisał:
Bez problemu mozesz z tym jezdzic jakis czas.


Masiek777 pisze że pojawił się błąd ,a podróżuje już od 2005 na niesprawnym zaworze EGR.


oczywiście ma to wpływ na pracę silnika . Można łatwo uszkodzić czujnik o2 . Zwykle widac większe kopcenie z rury wydechowej . W zalezności od obciażenia i prędkości tracisz też jakby wiecej paliwa

Odkręć EGR , zobacz jego stan . Czasami proste czyszczenie za pomocą odkurzacza pomaga usunąć ewentualny nagar blokujacy zwykle sam zawór
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 8:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

misiek pisze,ze zawor poszedl w 2005 i ma na mysli swoje auto z 2005 a nie rok w ktorym uszkodzil sie egr Wink
mozesz doraznie go zaslepic. najlepiej zdemontuj,rozloz na czynniki pierwsze, dobrze wyczysc i zaloz spowrotem. urzedzanie to pracuje w niewesolych warunkach wiec moze sie cos przytarlo lub zapieklo.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 8:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak fajnie, że wszyscy czytają ze zrozumieniem i piszą wszystkie posty po polskiemu.

Sprawdź też przewód podciśnieniowy - może się zsunął lub uszkodził.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 9:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Very Happy brak zrozumienia zwalę na taniejące ceny ropy na swiecie w stosynku do szalejących cen w Polsce w/z z wakacjami

dzięki esdarek & wader71 za wyprowadzenie z letargu intelektualnego
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 10:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pytałem się o rocznik bo mam EGR ale do silnika od 2005 w zwyż i leży na moim biurku czekając na chwilę aż go ktoś znowu zamontuje w silniku.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
RadAg
*
*


Dołączył: Mar 03, 2008
Posty: 166
Skąd: IoM

PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 16:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jezdzilem z bledem EGR kilka miesiecy, wymienilem w koncu zawor i czujnik DPFE na nowe i blad zniknal. Moim zdaniem wszystkie bledy' emisyjne' a takimi 'zajmuje sie' kontrolka check engine trzeba traktowac z przymruzeniem oka. Wiadomo ze wplywaja one na jakosc spalin, na ilosc spalanego paliwa a dlugofalowo powoduja kolejne uszkodzenia i nie nalezy ich ignorowac ale o wiele wazniejsze sa sprawne hamulce, praca silnika i skrzyni, korozja, luzy w ukl. kierowniczym, uklad chlodzenia.
Wiadomo ze jak sie pali check engine trzeba ustalic co jest nie tak i reagowac. W przypadku EGR czy pracy katalizatorow ponizej wydajnosci nie ma co sie martwic, nie ma co popadac w obsesje, jezdzic dalej, na spokojnie odlozyc pare groszy, wymienic EGR i bedzie siii.
_________________
www.roadrunners.pl

Ford Crown Victoria P71 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Masiek777
*
*


Dołączył: Apr 07, 2008
Posty: 72
Skąd: Gołonóg

PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 20:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przepraszam, chwile mnie nie było.

Błąd pokazał się w sobotę rano. Jutro przy okazji kontroli instalacji gazowej postaram się do niego zajrzeć, może uda się go przeczyścić.

Ale podejrzewam, że szanse są marne Crying or Very sad
_________________
CHRYSLER T&C 3,3 V6 2005 zagazowany
CHRYSLER T&C 3,8 AWD '98 miłe� wspomnienie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Cze 16, 2010 10:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

EGR to tylko ekologia,nawrot czesci spalin z powrotem do komory spalania obniza temp.tego procesu a co za tym idzie obniza emisje NOx.Te same silniki z wczesniejszych rocznikow jezdza bez zaworow i nic sie nie dzieje.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Cze 16, 2010 11:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a moze da rade zastosowac emulator a kanal egra zaslepic?? emulator to 3 rezystorki,2 diody,1 zenera...koszt moze 2-3zl, a sam schemat znajdziesz na necie
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
jaski4
*
*


Dołączył: Jun 05, 2010
Posty: 27
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sro Cze 16, 2010 14:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Wczoraj zgłosiłem błąd 401 nie wiedząc, że jest to egr.
Dzisiaj zdemontowałem to cudo, przemyłem benzynką ekst. i wpusciłem na
do środka z dwóch stron po kropelce wd 40. Po demontażu ten grzybek
w środku był jakby przycięty miał opory, gdy go naciskałem.
Na razie przejechałem 60 km i jest w porządku. ciekawe na jak długo?

-----------------------------------------
Dodge Grand Caravan 3,3 l Sport w dowodzie 118 KW ciekawe dlaczego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Cze 16, 2010 15:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli wd40 nie zmieni sie w nagar to powinno podzialac. tego raczej sie nie smaruje. ja zastanawialem sie nad przesmarowaniem smarem miedzianym ,ale sadze,ze tam nawet dla niego sa za wysokie temperatury.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Cze 16, 2010 16:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najlepiej wspolpracujace ze soba powierzchnie przeczyscic b.drobnym wodnym papierem sciernym,zaden smar czy inny specyfik tam nie wytrzyma,za wysokie temp.,pozostanie tylko nagar i powtorne klopoty.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Masiek777
*
*


Dołączył: Apr 07, 2008
Posty: 72
Skąd: Gołonóg

PostWysłany: Czw Cze 17, 2010 11:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wczoraj gazownik przy okazji przeglądu miał EGR przeczyścić.
Niestety stwierdził, że dolna śruba blokuje się o alternator. Według niego konieczny jest demontaż alternatora Evil or Very Mad
Pytanie do tych co swój czyścili jak to jest? Przyjrzałem się i faktycznie dolna śruba przy wykręcaniu może blokować się.
Ściema i niechęć do zarobienia paru groszy, czy też faktycznie więcej roboty Question
_________________
CHRYSLER T&C 3,3 V6 2005 zagazowany
CHRYSLER T&C 3,8 AWD '98 miłe� wspomnienie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Cze 17, 2010 12:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Masiek777 napisał:

Ściema i niechęć do zarobienia paru groszy Question

sadze,ze tak.nie rozbieralem egr w tym aucie ani tez nie demontowalem alternatora ,ale te czynnosci w innych samochodach nie byly szczegolnie trudne czy pracochlonne.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jaski4
*
*


Dołączył: Jun 05, 2010
Posty: 27
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Cze 17, 2010 13:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Do Masiek777
Nie wiem jak w twoim, ale silniki mamy podobne.
u mnie dwie śruby 10 i dwie 8 na kolektorze ssącym i egr jest w ręku. Trzeba jeszcze odłączyć wtyczkę i przewodzik gumowy na tej czarnej plastikowej części coś od ciśnienia.
Nie jestem pewny ale w modelach po 2005 roku widziałem, żę rurka metalowa z kolektora ssącego (ta na górze) idzie na tył silnika a nie do przodu. Gdyby tak było to egr byłby jeszcze dalej od alternatora jak u mnie.
No chyba, że gazwonik nie wie gdzie jest egr i jak wygląda

Dodge Grand Carawan 3,3 l 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group