www.asu.pl :: Zobacz temat - Zbiornik pełny gazu a zgłasza brak paliwa ?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zbiornik pełny gazu a zgłasza brak paliwa ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Nie Cze 13, 2010 21:09    Temat postu: Zbiornik pełny gazu a zgłasza brak paliwa ? Odpowiedz z cytatem

Jak się wali to się wali . Podczas jazdy nagle na panelu sterowania gazem zaczęły na przemian migać diody ( czerwona niebieska ) zgłaszając brak paliwa a zbiornik pełny. Ostatnio odczuwałem spadek mocy na lpg .


ciśnienie gazu jest niskie , jeszcze tydzień temu było wyższe

Pytanie do fachowców od czego zacząć sprawdzanie?
_________________
voyager 3.3 96r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Cze 13, 2010 22:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli jeżdziło ci auto bez problemów to może być zacięty zaworek zwrotny w wielozaworze.

Jeśli odkręcisz przewód przed reduktorem to możesz sprawdzić czy leci ci gaz. Możesz odkręcić za reduktorem ale wtedy trzeba zasterować elektrozaworem z akumulatora.
Z przewodu powinien być silny strumień.

Jeśli powyżej będzie dobre to może być to czujnik ciśnienia
Na screnach widać niskie ciśnienie.

Ja mam na listwie założony manometr i jeśli coś wyskakuje z gazem to ciśnienie mi dokładnie wskaże powód usterki.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Cze 13, 2010 22:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Na 100 % poleciał Ci Mapsensor - Temat przerabiałem w ubiegłym roku.
Tym bardziej że masz stary model MapSensora. Mi poleciał też podczas upałów - podobno to normalka z mapsensorami KME - zalewali je felerną żywicą która podczas upałów kurczyła się i robiły się nieszczelności - a jakie tego są efekty to już wiesz.

Co masz sprawdzić:

1. Czy jak załączasz gaz to słychać otwieranie zaworu w butli (dokładnie powinieneś słychać "pyk"
2. Czy nie odpadły Ci kabelki od zaworu przy reduktorze i czy jest nich napięcie
3. Pożyczyć na chwilkę sprawny mapsensor - jego założenie to 1 minutka

pozdrowionka
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Nie Cze 13, 2010 22:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wyczytałem w instrukcji ustawień że można regulować ciśnienie gazu na reduktorze

"Reduktor zapewnia odparowanie gazu z postaci ciekłej do gazowej przy
wykorzystaniu ciepła z układu chłodzenia samochodu. Mierząc ciśnienie w kolektorze
ssącym utrzymuje stałą wartość ciśnienia gazu na wyjściu bez względu na z2-
ążenie samochodu.
Wartość ciśnienia wyjściowego możemy regulować w szerokim zakresie
(0,6..1,8bar). Zalecana wartość ciśnienia 1 bar.
Do regulacji ciśnienia wymagany jest klucz imbusowy rozmiar 4."


_________________
voyager 3.3 96r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie Cze 13, 2010 23:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nic Ci tonie da - masz padnięty mapsensor i tyle.
Mapsensor masz po to aby przy małej ilości gazu (czytaj słabym ciśnieniu w butli) instalacja przełączyła się na beznzynkę. Uważaj z przesadą w regulacji bo możesz w efekcie jeździć na słabej mieszance a to wiadomo uszkadza silnik.
Koszt mapsensora w moim przypadku - ja mam CC2 to niecałe 200 zł i kupiłem niby poprawiony model i jak na razie ponad rok mam spokój.
Efekty na programie diagnostycznym miałem identyczne jak Ty.
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Cze 14, 2010 6:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cyberda ale MAP to inaczej MassAirPressure czyli czujnik cisnienia powietrza w kolektorze ssacym i z cisnieniem LPG ma niewiele wspolnego! odpowiada tylko za to by centralka LPG wiedziala ze masz otwarta przepustnice celem zwiekszenia czasu wtrysku LPG.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Pon Cze 14, 2010 15:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
cyberda ale MAP to inaczej MassAirPressure czyli czujnik cisnienia powietrza w kolektorze ssacym i z cisnieniem LPG ma niewiele wspolnego! odpowiada tylko za to by centralka LPG wiedziala ze masz otwarta przepustnice celem zwiekszenia czasu wtrysku LPG.

map sensor jest w instalacji gazowej-pokazuje cisnienie gazu. jesli tak jak pisal sato gaz poleci to map sensor, jesli nie to ktorys z dwoch zaworkow
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
habs
*
*


Dołączył: Sep 21, 2005
Posty: 125
Skąd: warszawa

PostWysłany: Pon Cze 14, 2010 19:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Postanowiłem zacząć od wielozaworu BRC w zbiorniku gazu i trafiłem .
Okazało się że był zawieszony i nie otwierał , napięcie dochodziło a on milczał . Zmyliło mnie trochę stukanie elektrozaworu koło reduktora.Podłączałem napięcie na krótko zmieniając biegunowość i ruszył , ale i tak trzeba go wyciągnąć ,przeczyścić jak wyjeżdżę gaz.
Przy okazji wyregulowałem ciśnienie na reduktorze do 1bara .

_________________
voyager 3.3 96r zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Cze 14, 2010 21:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Marcyś chyba nie do końca tak jak piszesz - popatrz do czego jest podpięty - mapsensor jest podpięty do kolektora dolotowego i do reduktora LPG. Jeśli byłoby tak jak piszesz to powinien być podpięty tylko do kolektora, poza tym to mapsensor decyduje o automatycznym przełączeniu na benzynę gdy zaczyna brakować LPG (spada jego ciśnienie)
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group