www.asu.pl :: Zobacz temat - Jaki filtr i olej
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jaki filtr i olej

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
piotr1979
*
*


Dołączył: Apr 01, 2010
Posty: 139
Skąd: GDAŃSK PONTIAC TRANS SPORT 3.1

PostWysłany: Pon Cze 07, 2010 8:21    Temat postu: Jaki filtr i olej Odpowiedz z cytatem

Chce wymienić olej w ASB tylko nie wiem jaki mam kupić filtr są jakieś oznaczenia typu szkszyni? .Jaki olej polecacie ?
_________________
PONTIAC TRANS SPORT SE 3.1 91r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Pon Cze 07, 2010 9:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czasem wystarczy uzyc wyszukiwarki na forum a napewno bys znalazl!
Pts 3.1 mial tylko jedna skrzynie i jeden rodzaj filtra!
Na amerykany.pl lub tu na asu dostaniesz bez problemu olej i filtr!Olej to najlepiej Dextron III
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pon Cze 07, 2010 9:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

- moim zdaniem idealny olej jest z firmy Petro-Canada Lubricants
zaprojektowany do przekładni Hydramatic koncernu GM

dla Ciebie bedzie to DEXRON III ....... okres między wymianą do 160 000 km

//// moze być stosowany nowszy DEXRON VI ( stosuje osobiscie )
okres między wymianą do 400 000 km
zastępuje on wszystkie dotychczasowe aplikacje DEXRON i może być spokojnie stosowanych jak zamiennik

-Filtr oleju skrzyni FT1047 ma uszczelkę , w przystępnej cenie

http://sklep.asu.pl/product_info.php?products_id=516

inne

http://amerykany.pl/pontiac/trans-sport-montana/filtry/silnik-31

http://www.masterpart.pl/make_model_result.php?vehicle_make_id=13&vehicle_year_id=47&vehicle_model_id=2145&vehicle_engine_id=1163&categories_id=44&c_prnt=1


inne dla porównania masz tu http://www.rockauto.com/catalog/x,carcode,1261707,parttype,8600

-nie wiem czy chcesz wymieniać filtr samodzielnie czy w warsztacie ale
kiedy będziesz go miał na zewnątrz - warto zobaczyć co znajduje sie w "zabrudzeniach" przy magnesie .
-warto zlać olej do jakiegos pojemnika by określić ile litrów ściekło
to dość wazne i uzależnione od jednego z 2 sposobów uzupełnienia oleju ATF
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Cze 07, 2010 22:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maverick napisał:
- DEXRON III ....... okres między wymianą do 160 000 km

//// moze być stosowany nowszy DEXRON VI ( stosuje osobiscie )
okres między wymianą do 400 000 km
maverick, blagam zlituj sie nad piotrem!Ty jako doswiadczony automobilista sam chyba nie wierzysz w to co przepisujesz z reklamy.Jest to chwyt marketingowy (gra slow) i oznaczac ma to ,ze ten olej przez taki dlugi przebieg nie straci parametrow.Ale to nie znaczy ze krazac z calym syfem opilkow nie uszkodzi skrzyni! Ok. w fabrycznie nowych wspolczesnych autach tez teraz podaja ,ze jezdzac w "normalnych" warunkach mozna zrobic 100,000 mil.Bo chca pokazac ze auto jest maloobslugowe.I rzeczywiscie ta nowa skrzynia wytrzyma taki przebieg bez wymiany.Ale potem juz sie niedlugo rozleci , czym sie nikt nie martwi bo auto po takim przebiegu ma wartosc prawie zlomu i wlasciciel je wymienia.Kupuja je "biedacy" albo handlarze na export np.do Polski gdzie musza jezdzic drugie tyle.Gdy warunki nie sa "normalne" tylko "ciezkie" (np.jazda w Polsce) wszystkie instrukcje podaja informacje oznaczona gwiazdka: ze okres wymiany nalezy skrocic do 30,000 mil.Nie wiem jak w Polsce,ale w USA przy takiej reklamie przebiegu oleju jest zawsze dopisek : "o okresach wymiany ostatecznie decyduje producent auta i nalezy sie do tego dostosowac".""""Takze piotr - polecono Ci dobre oleje,a od czestosci ich wymiany i filtra zalezec bedzie zycie Twej juz nie nowej skrzyni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pon Cze 07, 2010 22:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

okres do wymiany dopisałem specjalnie.

... jak myślisz ... jeśli ktoś nie przestrzegał okresów wymiany zgodnych z tabelą zawartą w instrukcji użytkowania to czy teraz zaszkodzi mu lepszy olej czy raczej amatorka związana z samą jego wymianą ?

... jeśli ktoś pyta to znaczy że nie wie jaki ATF ma wlany do skrzynki
... to początek pytań o sam stan techn. ASB
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Cze 07, 2010 22:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mysle,ze teraz zaszkodzic moze amatorska wymiana.Powinno sie uzyc lepszego oleju i zrobic profesjonalne plukanie skrzyni.Tzw transmission flush,po polsku Wymiana Dynamiczna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group