www.asu.pl :: Zobacz temat - Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Maj 31, 2010 9:38    Temat postu: Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów Odpowiedz z cytatem

Witam

zamierzam wkrótce zabrać się za wymianę uszczelki pod pokrywę zaworów - obecna mocno cieknie.

Zdążyłem się dowiedzieć że do mojego wchodzą grube uszczelki - prawie niedostępne w sklepach.
Może jakieś podpowiedzi gdzie kupić (żeby cena nie zabiła)
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Pon Maj 31, 2010 10:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli nie mozesz znaleźć to

kliknij ten link http://www.masterpart.pl/
wprowadź swoje auto w/g marki i modeli , podaj rocznik i dokładnie silnik jaki masz w swoim samochodzie

( z tego sklepu sam biorę sporo części i jestem zadowolony , czasami należy poczekać na dostawę ...a jeśli w tym czasie coś chcesz zmodyfikować w zamówieniu to też jest mozliwe )

warto poszukać też tu http://www.rockauto.com/ by porównać inne części z innych firm lub nawet zamówić kiedy w żadny inny sposób danej części nie możesz dostać w kraju
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Maj 31, 2010 10:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

rockauto odwiedzam - ale cena za uszczelkę 56USD - to przesada.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Maj 31, 2010 16:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W zeszłym roku uszczelniałem przednią pokrywę zaworów, bo też miałem wyciek i uszczelniłem ją ... silikonem.
Jakim ? Nie wiem.
Na pewno samochodowym, odpornym na wysokie temperatury i i olejoodpornym.
Teraz czeka mnie to samo, tylko na tylnej głowicy Confused
Przeraża mnie sama robota.Ściąganie kolektora ssącego... ale przy okazji zmienię sobie świeczki i przewody WN, bo już nadszedł ich czas.
Jeżeli będziesz potrzebował nazwę tego silikonu, to podjadę do mojego kolegi u którego to robiłem i dopytam, zrobię fotkę i wrzucę na forum.
Też przed tą robotą bałem się o wysokość uszczelki itp. itd, a obawy okazały się nieuzasadnione, "uszczelka" 3ma do dziś.
Pozdrawiam, Piotrek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Maj 31, 2010 17:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to mnie pocieszyłeś. Samym silikonem uszczelniłeś?
Ja muszę kolektor wydechowy uszczelnić - dlatego przy okazji pokrywę uszczelnię.

Roboty pewnie na 2 dni Smile.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
cyberda_
*
*


Dołączył: May 09, 2008
Posty: 641
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon Maj 31, 2010 18:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przerabiałem temat w moim autku - też miałem grube uszczelki - chodziłem do sklepu kupowałem i wymieniałem na inne, a i tak nie udało mi się dobrać - sprzedawca stwierdził że niemożliwe że mam inne niż te które mi dał, a jednak ja miałem grube uszczelki z dystansami, których nigdzie nie moglem dostać - w końcu pokrywy uszczelniłem specjalną masą (coś pomiędzy smołą, a silikonem) przeznaczoną właśnie do uszczelniania pokryw i elementów silnika (nie było to w tubce tylko w pojemniku pod ciśnieniem), pomogło tak na 80 % ( może nie zrobiłem tego zbyt dokładnie bo mi się spieszyła ale jakby się dobrze do tego przyłożyć to na pewno da radę uszczelnić). Nie drążyłem tematu dalej bo ... wymieniłem silnika na nowszy z pokrywami z tworzywa gdzie już problemu przeciekania nie ma i mam spokój (oczywiście silnik wymieniałem z innego powodu niż przez cieknące pokrywy Very Happy Shocked trochę to zabrzmiało tak jak ludzie którzy zamiast umyć auto kupują nowe Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing )
_________________
DODGE Grand  Caravan SPORT 3,3 LPG model 2001
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Pon Maj 31, 2010 19:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kit na rockauto masz dwa rodzaje uszczelek OHV engine; w/o Isolated valve covers; 9/32" diameter valve cover bolt holes; Must be used w/MS 94566; molded rubber gskts. incl. za $9 oraz
OHV engine; w/Isolated valve covers; 29/64" diameter valve cover bolt holes; Must be used w/MS 94566; molded rubber gskts. incl. za $57

teraz pytanie które uszczelki są odpowiednie dla twojego silnika
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pon Maj 31, 2010 20:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znając moje szczęscie - te droższe - dzwoniłem do sklepów - to w jednym powiedzieli że nie mają do mojego rocznika - bo są grubsze.
I fakt na Rockauto jak się wczytać to te droższe są do roczników 1998-2000 Smile
MAM SZCZĘSCIE.

Może silikon???
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Maj 31, 2010 20:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a to jakas fest zwydziwiana ta uszczelka? pytam bo czy nie mozna kupic arkusza gumokorka (sa dostepne rozne grubosci od 2 do chyba 6mm) i se wyciac nozykiem do tapet??
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Cze 01, 2010 11:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja bym został przy silikonie, sprawdzone na "własnej skórze", to pytam, po co kupować drogie uszczelki ?
Jeśli boisz się silikonu, to rozważ propozycję marcysa.
Tak, uszczelniałem samym silikonem i trzyma do dziś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Wto Cze 01, 2010 12:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Druga rzecz to sprawdz czy nie masz do wymiany zaworu PCV,bo jego nie sprawnosc powoduje brak rownowagi cisnieniowej miedzy dolem a gora silnika co czesto objawia sie wyciskaniem oleju spod uszczelek.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Wto Cze 01, 2010 13:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:
Ja bym został przy silikonie, sprawdzone na "własnej skórze", to pytam, po co kupować drogie uszczelki ?
Jeśli boisz się silikonu, to rozważ propozycję marcysa.
Tak, uszczelniałem samym silikonem i trzyma do dziś.


Dużo tego silikony trzeb było wylać?
tam chyba mało miejsca na błedy jest?


JEDI_V napisał:
Druga rzecz to sprawdz czy nie masz do wymiany zaworu PCV,bo jego nie sprawnosc powoduje brak rownowagi cisnieniowej miedzy dolem a gora silnika co czesto objawia sie wyciskaniem oleju spod uszczelek.


Wymieniałem rurkę od PCV - była pęknięta i owinięta bandażem Shocked .
Zawór sprawdziłem - sprawny.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Wto Cze 01, 2010 16:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jedi_V ..... podłącze się pod temat z Pontaiac TS 3800
- aby dostać się do zaworu PCV musze nacisnać i przekręcić
- pytanie - w lewo czy prawo ?

- sam zawór PCV po wyjęciu i poruszaniu
jeśli grzechocze to jest sprawny


------------ co do silikonu
to słyszałem ze należy starannie i dokładnie pokryć silikonem miejsce pod uszczelkę a następnie średnio docisnąć . Potem gdy silikon wyschnie należy dokręcić
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Cze 01, 2010 18:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>co do silikonu
>to s³ysza³em ze nale¿y starannie i dok³adnie pokryæ silikonem miejsce >pod uszczelkê a nastêpnie ¶rednio docisn±æ . Potem gdy silikon >wyschnie nale¿y dokrêciæ

sa rozne szkoly...ja przedewszystim starannie odtluszczam miejsce uszczelniane tak zeby silikon sam sie kleil! potem rowna warstwe na obie czesci, ale z glowa po zaschniete silikonowe spiki moga pozatykac np.kanaly olejowe! i od razu skrecam i teraz czekam az wyschnie spokojnie! wielki plus to taki ze bedzie trzymac na 1000%, jedyny misus ze czasem trzeba sie nasilowac by odkleic taki dekiel i potem narobic by wyczyscic taki dobrze przyklejony silikon Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Cze 02, 2010 1:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maverick napisał:
Jedi_V ..... podłącze się pod temat z Pontaiac TS 3800
- aby dostać się do zaworu PCV musze nacisnać i przekręcić
- pytanie - w lewo czy prawo ? -

- sam zawór PCV po wyjęciu i poruszaniu
jeśli grzechocze to jest sprawny
- niekoniecznie.Jesli grzechocze to znaczy tylko ze kulka nie jest zapieczona.Ale to nie znaczy ze nie traci szczelnosci albo ze sie nie zuzywa. W czasie pracy silnika kulka uderza i odksztalca gniazdo. Polecam sprawdzic ,mozna ustami : dmuchac i wciagac powietrze.""""""""""""""" Aby sie dostac ,odkrecac cover trzeba w lewo-przeciwnie do ruchu wskazowek zegara.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Cze 02, 2010 3:44    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
a to jakas fest zwydziwiana ta uszczelka? pytam bo czy nie mozna kupic arkusza gumokorka (sa dostepne rozne grubosci od 2 do chyba 6mm) i se wyciac nozykiem do tapet??
To jest specjalna,opatentowana uszczelka tlumiaca drgania .Ma calkowicie izolowac pokrywke od glowicy w celu zmniejszenia halasu.Pokrywka zaworow gdy dotyka glowicy,staje sie jakby pudlem rezonansowym wzmacniajacym halasy z silnika.Jest tam zrobione oddzielne odizolowanie i uszczelnienie srob . Dlatego jest ona taka droga. Problem w uszczelnieniu jest taki,ze pokrywka ma odpowiednie wyprofilowania. Proponuje sprobowac uzyc stara uszczelke i dodatkowo silikon.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sro Cze 02, 2010 6:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
To jest specjalna,opatentowana uszczelka tlumiaca drgania .Ma calkowicie izolowac pokrywke od glowicy w celu zmniejszenia halasu.Pokrywka zaworow gdy dotyka glowicy,staje sie jakby pudlem rezonansowym wzmacniajacym halasy z silnika.Jest tam zrobione oddzielne odizolowanie i uszczelnienie srob . Dlatego jest ona taka droga. Problem w uszczelnieniu jest taki,ze pokrywka ma odpowiednie wyprofilowania. Proponuje sprobowac uzyc stara uszczelke i dodatkowo silikon.


Mark - czy jesteś pewien - stara uszczelka + silikon?
Jak długo się autami zajmuję - to raczej odradzano takie zabiegi - uszczelka + silikon.
Raczej sam silikon albo sama uszczelka.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Cze 02, 2010 7:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>To jest specjalna,opatentowana uszczelka tlumiaca drgania

jesli tak to faktycznie najlepszym rozwiazaniem bedzie stara uszczelka + silikon! jesli wszystko dobrze sie odtlusci (powierzchnie glowice, dekla i stara uszczelke) i nalozy silikon to jak wyschnie to napewno bedzie trzymac
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sro Cze 02, 2010 7:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jeśli tak jest z praktyki dobrze - no to mogę się podjąć Smile.
Warstwa silikonu musiałaby być chyba dość cienka.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Sro Cze 02, 2010 8:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja skladajac silnik wlasnie tak robilem ze kladlem najpierw troszke silnikonu na obie powierzchnie, czekalem ok 10 min i skladalem wszystko!Oczywiscie uszczelki tez dawalem nowe badz stare zalezy jakie mialem dostepne!
Na razie odpukac nic nie cieknie i jest sucho Smile
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sro Cze 02, 2010 9:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To mnie wystarczy do szczęścia Smile.

BO leci spod uszczelki masakrycznie- cały silnik z tyłu jest mokry.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Cze 02, 2010 13:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Najczestsza przyczyna wyciekow to zachwianie rownowi przewietrzania komory korbowej.To znaczy,ze przedmuchow jest wiecej niz uklad jest w stanie wessac spowrotem.Jest to spowodowane postepujacym szybkim zuzyciem silnika najczesciej poprzez rzadka wymiane oleju oraz filtra powietrza. Druga z przyczyn wyciekow to stosowanie zbyt gestych olejow.Uszczelki ( a zwlaszcza te grube) malo kiedy sie uszkadzaja .Na ogol nie wytrzymuja nieprawidlowych cisnien.Jezeli dobrze uszczelnisz pokrywki,moze sie zdarzyc ze w innym miejscu bedzie sie wiecej pocic.Proponuje przejsc na wysokiej jakosci olej mineralny,a najlepiej High Mileage o lepkosci nie wiekszej jak 10W30.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Lip 01, 2010 13:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

I uszczelniłeś już tę pokrywę zaworów?

Ja już jestem po robocie.
Czas jaki mi upłynął przy tym to: pierwsze podejście 5h, a drugie podejście 3h.

Do tego aby uszczelnić tylną pokrywę zaworów to musisz:

1.Zdemontować całe podszybie, wycieraczki i korytko.

2. Odkręcić kolektor - dwie śruby na klucz "13" i dwie na klucz "10" i to wszystko od góry. Błahostka.

3. Odkręcić podporę kolektora ssącego zamontowaną z prawej strony silnika.
Przykręcona na klucz "15". Jedna śruba widoczna z boku kolektora, a druga jest z tyłu kolektora, więc musisz ją "namacać' Wink

4.Dalej z tyłu jest listwa z przewodami do alternatora którą trzymają dwie śruby na klucz 9,5mm Wink /"10" jest za duża" a "9" za mała, a śruby oryginalne/ musisz je odkręcić na... macanego.

5.Następnie odkręcasz stalową rurkę Confused idącą do EGR, też z prawej strony, obok podpory kolektora. Obie są na klucz "13" odkręcane od dołu, nie od dołu auta, ale do dołu Confused idą tuż nad rurą wydechową, także jedną trudniej się wykręca.

6.Jak to wszystko poodkręcasz to możesz ściągać kolektor.

7.Odkręcasz listwę wtryskiwaczy /dwie śruby na klucz "13"/ i wysuwasz ją do góry. Bez jej odkręcenia ciężko będzie Ci zdjąć pokrywę zaworów, a jeszcze trudniej założyć.

8.Po wysunięciu wtryskiwaczy odkręcasz pokrywę zaworów i uszczelniasz.
Sposoby masz różne, opisane na forum. Wybór należy do Ciebie, ale ja pozostałem "tradycyjnie" przy silikonie.

9.Skręcasz wszystko w odwrotnej kolejności.

Kolejność odkręcania pozycji 3,4,5 jest dowolna, ale bez odkręcenia tych elementów nie zdejmiesz kolektora ssącego.

A teraz dlaczego robiłem dwa podejścia.

Pierwsze wiadomo, bo wycieki i trzeba je usunąć,a drugie...

Confused Evil or Very Mad bo spadła uszczelka, oring z wtryskiwacza, nie wiedzieć czemu i musiałem odkręcać wszystko od nowa.

Szczęśliwie zauważyłem tę uszczelkę jak skończyłem robotę i wyjmowałem szmatę, którą zabezpieczyłem ewentualnie spadające części, co jak widać miało swoje uzasadnienie.
Z początku nie wiedziałem skąd ten oring, ale po odpaleniu auta wszystko było wiadomo. Silnik nierówno pracował, tak jakby nie chodził na jeden gar i z początku tam szukałem usterki, tym bardziej, że przy okazji zmieniałem też świece i przewody WN.
Było też słychać syczenie "sssss" kompresji, ale to dopiero po chwili usłyszałem i to dało mi pewność skąd ten oring.

Ta następna robótka zajęła mi tylko Confused Wink trzy godzinki, bo już wiedziałem co i jak odkręcać.

Ta robota wcale nie jest taka straszna na jaką wygląda, ale trzeci raz nie chciałbym tego robić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sro Lip 14, 2010 20:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

Zabrałem się do roboty.

Przy okazji kolektor popękany na maxa -jest u spawacza - zobaczymy co wymodzi.

tylna listwa paliwowa jest na sztywno zmontowana z przednią - to jak zdemontować tylko jedną - tylną?
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Pią Lip 16, 2010 11:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zrobiłem - naprawiony pęknięty kolektor. Po spawaniu rzuciło wymiarem 2 otworów i musiałem rozwiercać otwory pod śruby - masakra - nie polecam - prawie pół dnia zanim zamontowałem kolektor, reszta to drobiazgi - brak uszczelek i śruby wchodzące pod kątem.

Generalnie 2 dni roboty zrobiły się 4 dni.
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Lip 16, 2010 15:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tam sie nie znam ale jesli miales kolektor spekany i go pospawales , a potem otwory ci sie poprzestawialy i sruby szly mocno naprezone (pod katem) to raczej dosc szybko ci ten kolektor znow popeka-czego ci nie zycze ;/
spawajac kolektor i inne takie rzeczy trzeba je pewnie zamocowac do jakiejs ramy, nastepnie podhrzac palnikiem w calej objetosci i dopiero spawac - unikniesz w ten sposob deformacji,wypatrzen i zbednych naprezen w okolicach spawow
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
kitt78
*
*


Dołączył: May 25, 2009
Posty: 474
Skąd: Torun

PostWysłany: Sob Lip 17, 2010 8:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie mam TIG'a i nie mogłem sam pospawać - dałem gościowi i zrobił to dobrze- a rzucenie to standard Sad, poza tym jakby to poskręcać - to dopiero naprężenia by były? Shocked
_________________
2004 Dodge Stratus 2.4 LPG (A604)
był: Dodge Grand Caravan 3,3l AWD rok 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lip 17, 2010 9:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wcale nie trzeba Tiga...kazda spawarka jest dobra! a naprezenia powstaja bo przy spawaniu nagrzewasz tylko kawalek materialu, do tego metal stygnac dosc mocno sie kurczy i stad naprezenia.
Wystarczy rownomeirnie podgrzac material i dopiero potem spawac by naprezenia ograniczyc praktycznie do zera - no ale nie zawsze sie tak da zrobic ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Daniel0
*
*


Dołączył: Jul 01, 2011
Posty: 48
Skąd: Legionowo

PostWysłany: Sob Mar 03, 2012 19:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odgrzewam kotleta. Smile
Sprawa wyglada tak, cieknie mi dosc mocno z pod pokrywy zaworów.
Jest wielki problem z dostaniem uszczelki, wiec chce to ogarnac na stara, odtluszczona uszczelke i paste uszczelniającą.

Druga sprawa, ważny jest moment i kolejność dokręcania śrub?

Lumina APV, 3.1
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group