www.asu.pl :: Zobacz temat - pontiac bonneville ssei
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pontiac bonneville ssei

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
gruchol
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 41

PostWysłany: Pią Cze 18, 2010 19:12    Temat postu: pontiac bonneville ssei Odpowiedz z cytatem

Witam,
Przez wakacje wybieram sie do USA i zamierzam przy okazji sprowadzić sobie jakiegoś bonnevilla na kompresorze. W którym modelu waszym zdaniem silniki były trwalsze 95-99 czy od 2000?? Chce mieć auto szybkie, komfortowe i nie zawodne:)
Generalnie bardziej podoba mi się model po 2000 ale przed też jest wporzo. Z tego co wiem to 3.8 do 95r nie były zbyt trwałe(leciały na panewkach i z osprzętem róznie), ale potem zostały poprawione i uważane za jedne z najlepszych silników

Licze na wasze doświadczenie i sugestie:)
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Cze 19, 2010 3:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Silnik L67 jest to wysilona wersja spokojnego silnika 3.8L L27 ,a nastepnie L36 - ktore znamy z aut GM. Do 93 r wyciagano z niego moc 205hp a st.sprezania obnizono do 8 : 1 .Nastepnie w rocznikach 94-95 podwyzszono moc do 225hp.Od roku 96 do99 podwyzszono moc do 240hp oraz st.sprezania do 8.5 : 1 .Od 2000 roku moc zostala ta sama ale obnizono spowrotem st.sprezania do 8 : 1 . Osobiscie znam dwoch hobbystow co maja takie auta z r.94 i 97.Przyjezdzali do mnie czesto do servisowania.Wymieniali olej i najdrozszy filter co 2000 mil,gdyz te silniki sa bardzo wrazliwe na jakosc i czystosc oleju.Tak mi powiedzieli.U nich zawsze po wyjeciu miarki olej musial byc prawie przezroczysty.Jeden z nich mial juz na liczniku ponad 200 tys.mil a motor wygladal i chodzil jak nowy.Tak wiec jesli chcesz dlugo jezdzic niezawodnie to nie bedzie to tanie,bo wymiana oleju (dobrego) co 3 .5 tys.km jest kosztownym hobby.A jesli bedziesz servisowal " po polsku " - co 10 tys.km - i do tego dawal w palnik,to pewnego dnia wspomnisz me slowa.Wnioski na temat " kiepskich silnikow " zostawiam dla Ciebie.Tylko taka informacja moge pomoc w tej kwestii,choc nie bedziesz zadowolony bo nie to chcialbys uslyszec.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gruchol
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 41

PostWysłany: Nie Cze 20, 2010 13:20    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tym olejem to faktycznie trochę drogo wychodzi, bo przy moich kilometrach musiałbym go zmieniać co miesiąc;/ nic trzeba to będzie przemyśleć...
A jakim olejem zalewałeś te silniki?? Ja w swoim aucie używam quaker state.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Cze 20, 2010 21:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten co mial mniejszy przebieg chcial zawsze Castrol GTX Synthetic Blend 5W30(polsyntetyk) oraz filter FRAM Tough Guard http://www.fram.com/oil-filters/tough-guard.php , a ten co mial ponad 200tys kazal lac Castrol GTX High Mileage 10W30 (mineralny b.wysokiej jakosci) i filter FRAM HighMileage. http://www.fram.com/oil-filters/high-mileage.php . Co do Bonnevilla to proponowal bym kupno ze zwyklym niewysilonym silnikiem,bez doladowania.Silniki bardziej wytrzymale,troche mniej problemow z obsluga.I najlepiej z jak najmniejszym przebiegiem.Przy kupnie wazne jest kto jezdzil.Bo jak z aukcji albo po jakims biedaku to moze byc troche zaniedbany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gruchol
*
*


Dołączył: Dec 23, 2009
Posty: 41

PostWysłany: Pon Cze 21, 2010 22:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie wysiloną 3.8 mam teraz, a co do bonnevila mam pewne plany. Za jakieś 2 -3lata mam zamiar zmienić mu wałek rozrzadu,klawiature, wolnych wydech, koło na kompresorze i puszczać go na 1/4 mili:)Smile dlatego nie jest dla mnie aż tak ważna buda tylko silnik..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group