www.asu.pl :: Zobacz temat - Ustawienie gazu
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ustawienie gazu

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
piotr1979
*
*


Dołączył: Apr 01, 2010
Posty: 139
Skąd: GDAŃSK PONTIAC TRANS SPORT 3.1

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 12:31    Temat postu: Ustawienie gazu Odpowiedz z cytatem

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c53ca1fea7e3c94.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a512750e5bb7c811.html
Panowie da się jakoś ustawić w własny zakresie mniej więcej ten gaz bo pali mi jak smok (50zł 40km) .Jeżeli tak to jak?
_________________
PONTIAC TRANS SPORT SE 3.1 91r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 13:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w jakim celu zamontowano za silniczkiem krokowym srube regulacyjna?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
piotr1979
*
*


Dołączył: Apr 01, 2010
Posty: 139
Skąd: GDAŃSK PONTIAC TRANS SPORT 3.1

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 13:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Hmm,żebym ja to wiedział, takiego już kupiłem.
_________________
PONTIAC TRANS SPORT SE 3.1 91r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
piotr1979
*
*


Dołączył: Apr 01, 2010
Posty: 139
Skąd: GDAŃSK PONTIAC TRANS SPORT 3.1

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 17:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli rozumie ze tej śruby niema być za silnikiem krokowym ,wywalić ją?
_________________
PONTIAC TRANS SPORT SE 3.1 91r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 17:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to tylko moje zdanie. zwykle srube stosowalo sie do starych instalacji w silnikach gaznikowych. jesli masz silniczek krokowy to on dozuje ilosc gazu na podstawie danych z czunikow ,ktore przetwarza komputer gazowy.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 18:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
to tylko moje zdanie. zwykle srube stosowalo sie do starych instalacji w silnikach gaznikowych. jesli masz silniczek krokowy to on dozuje ilosc gazu na podstawie danych z czunikow ,ktore przetwarza komputer gazowy.


...w 3.1 to srubka reguluje sie gaz, dokladnie jak w starych instalacjach. to nie sekwencja i takowej do zadnego TBI nie da sie zaistalowac.

znow rady i domniemania odnosnie 3.1 czy TBI na podstawie 3800 Rolling Eyes

poczytaj troche o innych konstrukcjach zanim bedziesz sie wypowiadal autorytatywnie Wink


----------------------------------

piotr, ...ustaw srubka na oko 700-750 obr, przejedz sie troche na gazie i znow ustaw. musi trzymac caly czas po zatrzymaniu te obroty. nie moze go dlawic.

u gazownika dodatkowo zbada ci jeszcze dodatkowo aparatem spaliny i doreguluje wtedy bedzie 100% ok bo samemu zrobisz to na oko, ...zreszta przy instalacji gazowej w tbi trudno o idealne ustawienie ale jest ono mozliwe.


Ostatnio zmieniony przez HarryAngel dnia Czw Maj 06, 2010 18:44, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 18:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie wypowiadam sie autorytatywnie. pisalem,ze to tylko moje zdanie. wytlumacz nam po co jest sruba i krokowiec? dlaczego w starszych autach mialem krokowke przed mikserem ,a nie mialem sruby? dlaczego srube widywalem w polonezach,kadettach i innych autach bez elektroniki,lambdy itp?
pomiedzy instalacja na srube ,a sekwencja jest jeszcze jedna generacja.
zanim bedziesz sie wypowiadac autorytatywnie ,a co wazniejsze,krytykowac wypowiedzi innych poczytaj o rodzajach instalacji:
http://www.elpigaz.com/?p=pl/menu/3c/index
zjedz sobie nize i poczytaj o leonardo-taka ma zainteresowany kolega.
nie bede pisac,ze jezdzilem autami na gaz kiedy wiekszosc forumowiczow robila karte rowerowa bo nie o to chodzi.
i na koniec- skoncz sie czepiac.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky


Ostatnio zmieniony przez esdarek dnia Czw Maj 06, 2010 18:57, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 18:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli nie jestes czegos pewien albo uwazasz ze to co masz lub miales jest najlepszym rozwiazaniem to nie pisz wcale bo powoduje to zamieszanie a ludzie mysla ze maja cos nie tak z samochodem.

wszystko napisalem powyzej, czytaj ze zrozumieniem. to 3.1 TBI, jesli poczytasz o zasilaniu TBI dowiesz sie dlaczego maja srubki do regulacji gazu. pamietaj ze nie maja tez czujnika polozenia walu, 3 i wiecej cewek a takze calej "elekroniki" o ktorej myslisz.

to prosta konstrukcje, stad srubka ktora ogarnia wszystko to co moglaby popsuc zle wysterowana elektronika.

a na koniec - nie czepiam sie, martwia mnie tylko "wujkowie dobra rada" Wink


edit;

poza tym co mnie obchodzi co ma leonardo i jakie sa instalacje? co to ma do rzeczy w tym temaie?

piotr ma u siebie to co ma i konkretnie mu poradzilem co ma zrobic zeby wyregulowac.

ty musiales zrobic z teo jak zwykle rozprawe zamiast odpowiedziec na problem.

ech, zawsze to samo.


Ostatnio zmieniony przez HarryAngel dnia Czw Maj 06, 2010 19:00, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 18:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czytaj co sie do ciebie pisze i troche pokory....wszechwiedzacy.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 19:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wydlubalo ci oczy? piotr ma leonardo-nie pograzaj sie czlowieku Shocked

wracajac do tematu-piotr,masz instalacje z komputerkiem,ktory dozuje doplyw gazu do miksera. srube zalozyl ktos,kto nie potrafil dobrze zestroic tej instalacji. jedz do gazownika ,ktory ma oprogramowanie do elpigaz leonardo,analizator spalin i powinien ci wszystko wyregulowac. najlepiej zapytaj lukiego. on jest autorytetem w tych sprawach i nie udziela szarlatanskich rad Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
piotr1979
*
*


Dołączył: Apr 01, 2010
Posty: 139
Skąd: GDAŃSK PONTIAC TRANS SPORT 3.1

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 19:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

piotr, ...ustaw srubka na oko 700-750 obr, przejedz sie troche na gazie i znow ustaw. musi trzymac caly czas po zatrzymaniu te obroty. nie moze go dlawic.

oki ale którą śrubką na reduktorze czy na wężu?
_________________
PONTIAC TRANS SPORT SE 3.1 91r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 19:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

piotr, po prostu ta srubka ustaw miedzy 700 a 750 obr majac wlaczony gaz.

przejedz sie troszke, jesli nie bedzie go dlawic to ok. jesli bedzie zdychal to podreguluj jeszcze troche.

sprawdz w jakim stanie masz filtr powietrza. on ma duzy wplyw na prace na gazie. poza tym warto sprawdzic/wymienic filterek gazu przy parowniku, moze byc juz bardzo zawalony.

moze od tego to spalanie? pisz jakby co o poczynaniach, postaram sie odpowiedziec bez teoretyzowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 19:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Arrow srubke na reduktorze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 19:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Shocked
Bardzo profesionalny sposób na regulacje gazu I generacji Laughing

Jeśli już nie chcesz (sądząc po silniczku krokowym i komputerze gazowym) mieć instalacji II generacji którą defakto masz zamontowaną w twoim aucie ,która lepiej ochroni twój silnik przed uszkodzeniem , to wyreguluj ją (I generacja ze śrubą) na analizatorze spalin, Będziesz miał wtedy mniejsze zużycie gazu i odrobine nadzieji że uboga mieszanka nie wypali ci gniazd i zaworów w głowicy.
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 19:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no i wmarek65 naraziles sie i w tychach jestes presona non grata Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 19:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No szkoda Wink bo mam tam paru kolegów Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 19:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poznaj mnie z nimi-musze odzyskac wiare w ludzi z tego miasta bo mam dwa niemile doswiadczenia i...obydwa z form Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 19:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to tak:

jesli jest 2 gen to trza zapiac kompa, musisz wiedziec jaki masz sterownik.

jesli nie masz kompa mozesz wyregulowac dwoma srubami na wezu i na reduktorze.

jesli sruba na reduktorze slabo reaguje lub jest prawie cala skrecona to reduktor do wymiany.

jesli reaguje na kazde pol obrotu to ok.

wywal silniczek krokowy i trzymaj jedna reka przepustnice lub popychaj dlugim subokretem Smile

odkrec ja troche i pozniej skrecaj az zaczna obroty spadac wtedy cofnij pol obrotu.

sruba na reduktorze ustaw wolne obroty, a nastepnie wkrecaj ja az zacznie przygasac. zostaw ja na granicy przygasania ii wykrec pol obrotu.
jesli nie bezie sie zbieral lub mial dolka przy wkrecaniu odkrec troche srube na reduktorze-jesli to nie pomoze to musisz stlumic troche wlot powietrza.

jesli bedzie juz prawidlowo chodzil, wkrecal sie i mial moc to zlitrazuj go.

jesli nadal bedzie chlal duzo to zwieksz kat wyprzedzenia zaplonu o 5, 10 stopni.

sprawdz tez swiece kopulke palec i filtr powietrza no i spusc hamulec postojowy:)

gdybys chcial sie pobawic komputerkiem-to historia tez bedzie dluga i wbrew wszelkim prawidlom.
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 19:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wmarek65 napisał:
Shocked
Bardzo profesionalny sposób na regulacje gazu I generacji Laughing

Jeśli już nie chcesz (sądząc po silniczku krokowym i komputerze gazowym) mieć instalacji II generacji którą defakto masz zamontowaną w twoim aucie ,która lepiej ochroni twój silnik przed uszkodzeniem , to wyreguluj ją (I generacja ze śrubą) na analizatorze spalin, Będziesz miał wtedy mniejsze zużycie gazu i odrobine nadzieji że uboga mieszanka nie wypali ci gniazd i zaworów w głowicy.


czy przy 1, czy przy 2 generacji przy tej pojemnosci silnika zawsze bedzie zubozenie mieszanki.

ale spoko zawory sie nie wypalaja, ale uszczelki pod glowicami czasem siadaja, chociaz ja przejechalem 120 tys km po wymianie uszczelki i wiem ze auto jeszcze jezdzi-reguly nie ma.
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 19:55    Temat postu: Re: Ustawienie gazu Odpowiedz z cytatem

piotr1979 napisał:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c53ca1fea7e3c94.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a512750e5bb7c811.html
Panowie da się jakoś ustawić w własny zakresie mniej więcej ten gaz bo pali mi jak smok (50zł 40km) .Jeżeli tak to jak?

na zdjeciach widac ze II generacja,sterownik leonardo ,ale jakis starszy. bardzo mozliwe ze wszystko ma poodlaczane i tylko sruba dziala Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 19:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no do tego jesze musi dzialac dobrze sonda lambda
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 20:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>...w 3.1 to srubka reguluje sie gaz, dokladnie jak w starych instalacjach. >to nie sekwencja i takowej do zadnego TBI nie da sie zaistalowac.

TBI to poprostu 1pkt wtrysk i sekwencji faktycznie nie da sie zalozyc..ale da sie zalozyc instalke z attuatorem(silniczkiem krokowym czyli 3 generacje) i da sie zalozyc instalke na srubke czyli 2gen.
Glowna roznica pomiedzy 2 i 3 generacja jest taka ze w drugiej generacji mamy niejako staly wydatek gazu, co skutkuje tym ze jesli bedzie ok na wolnych obrotach to bedzie ubogo na wysokich i na odwrot - bo przeciez dawke ustala nam na stale ustawiona sruba.
w 3 gen ta wade wyeliminowano wtsawiajac attuator czyli silniczek krokowy ktory realizuje zmienny wydatek gazu...z pkt widzenia sprawnosci napewno o wiele lepsza jest instalka 3gen i to bez 2 slow!!
nigdy jakos specialnie sie nie wglebialem w schemat podlaczneia 3 gen ale na 100% nie bieze on sygnalu z lambdy wiec i sama sonda nie jest mu potrzebna, bierze natomiast z TPS i chyba na tej podstawie w sofcie ustawia sie % otwarcia attuatora

>piotr, ...ustaw srubka na oko 700-750 obr, przejedz sie troche na gazie i >znow ustaw. musi trzymac caly czas po zatrzymaniu te obroty. nie moze >go dlawic.

Harry no nie do konca jest tak jak piszesz! 2 generacje(czyli srubke) ustawia sie mniej wiecej tak ze najpierw trzeba ustawic cisnienie na reduktorze(ma sie zawierac w jakis tam granicach i ma byc mozliwie stale w calym zakresie obrotow), a dopiero potem kreci sie srubka na wezu! mozna ustawic tak reduktor i srubke by wolne obroty trzymal zawsze idealnie ale silnik straci 50% mocy! cala sztuka polega na tym by mial i obroty i moc i jeszcze by plynnie wchodzil i schodzil z obrotow przy w miare umiarkowanym apetycie..to jak strojenie gaznika z ksiazki i z opisow nie da sie tego nauczyc w 5 min.
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
piotr1979
*
*


Dołączył: Apr 01, 2010
Posty: 139
Skąd: GDAŃSK PONTIAC TRANS SPORT 3.1

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 20:15    Temat postu: Re: Ustawienie gazu Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
piotr1979 napisał:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9c53ca1fea7e3c94.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a512750e5bb7c811.html
Panowie da się jakoś ustawić w własny zakresie mniej więcej ten gaz bo pali mi jak smok (50zł 40km) .Jeżeli tak to jak?

na zdjeciach widac ze II generacja,sterownik leonardo ,ale jakis starszy. bardzo mozliwe ze wszystko ma poodlaczane i tylko sruba dziala Wink
Raczej podłączone bo czasami nie chce zapalić na gazie to pukam w silniczek i jest git Very Happy
_________________
PONTIAC TRANS SPORT SE 3.1 91r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 20:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze by trza zaczac od wyczysczenia wszystkiego? mysle tu o stykach ,filtrach,krokowcu i reduktorze. do tego sprawdzenie szczelnosci. to w zasadzie sprawa bezkosztowa ,a wyeliminuje wiele potencjalnych problemow.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wmarek65
*
*


Dołączył: Feb 20, 2006
Posty: 1049
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 20:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

luky napisał:
wmarek65 napisał:
Shocked
Bardzo profesionalny sposób na regulacje gazu I generacji Laughing

Jeśli już nie chcesz (sądząc po silniczku krokowym i komputerze gazowym) mieć instalacji II generacji którą defakto masz zamontowaną w twoim aucie ,która lepiej ochroni twój silnik przed uszkodzeniem , to wyreguluj ją (I generacja ze śrubą) na analizatorze spalin, Będziesz miał wtedy mniejsze zużycie gazu i odrobine nadzieji że uboga mieszanka nie wypali ci gniazd i zaworów w głowicy.


czy przy 1, czy przy 2 generacji przy tej pojemnosci silnika zawsze bedzie zubozenie mieszanki.

ale spoko zawory sie nie wypalaja, ale uszczelki pod glowicami czasem siadaja, chociaz ja przejechalem 120 tys km po wymianie uszczelki i wiem ze auto jeszcze jezdzi-reguly nie ma.



No teraz przy tym spalaniu (62/100km) to napewno mieszanka nie jest uboga Very Happy

Jednak byłbym za ustawieniem na analizatorze Wink
Początkiem lat 90 jak wchodziły instalacje I generacji wymienialiśmy zawory i gniazda w fiatach (karetki pogotowia) średnio co 80-90tyś km,później gdy instalacje zaczeło sie regulować na analizatorze spalin co 20 tyś (przy okazji OT2) przebiegi wzrastały do 150 i więcej bez remontu głowicy. Dlatego jednak obstaje za analizatorem Very Happy
_________________
--------------------------------------------------
Chrysler Grand Voyager AWD 3,8 2000 +sek Landi Renzo Omegas
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 20:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

piszesz rozprawy i teoretyzujesz no i nie wypowiadaj sie tak autorytatywnie Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 21:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

[quote="wmarek65"][quote="luky"]
wmarek65 napisał:
:
Początkiem lat 90 jak wchodziły instalacje I generacji wymienialiśmy


poczatkiem lat 90 to wchodzily chyba 2gen(czyli srubka), 1gen to chyba koncowka lat 70/pocz80... z calkowicie mechanicznym sterowaniem (np.zamiast elektrozaworu na reduktorze byla wajcha dostepna z kabiny- widzialem taka instalke raz w zyciu w starawym Buicku sprowadzonym z holandii Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 21:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1 gen to srubka, 2 to silniczek krokowy, 3 to silnik krokowy z rozdzielczem, taka prawie sekwencja bez listwy, 4 to sekwencja, 5 to sekwencja z cieklym gazem
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

blos to 2 gen, moze byc jeszcze gaznik gazowy, to poza konkursem. tak jak np w wozkach widlowych marki impco- moze taka widziales bo te swietnie nadaja sie do amerykanskich aut na gazniku
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
piotr1979
*
*


Dołączył: Apr 01, 2010
Posty: 139
Skąd: GDAŃSK PONTIAC TRANS SPORT 3.1

PostWysłany: Pon Maj 10, 2010 7:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam po małych porządkach z gazem tzn. rozebranie parownika umycie złożenie umycie krokowca wywalenie śruby za krokowcem ustawienie śrubka na parowniku 700 obrotów mniej więcej i po zatankowaniu
{pusta bańka} za 60zl gazu(2,09litr)zrobiłem jak na razie 220km 3/4 to trasa Very Happy w środę jestem umówiony z gazownikiem na dopieszczenie mojej maszynki wielkie dzięki za porady
_________________
PONTIAC TRANS SPORT SE 3.1 91r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Maj 10, 2010 9:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wywalilas srube??? to najwazniejszy element instalacji!!! sruba i ucho Laughing
a tak serio. wiedzialem,ze ktos zalozyl to badziewie bo nie chcialo mus sie czyscic wszystkiego lub nie potrafil ustawic gazu. masz racje,jedz na analize spali i ci to gazownik powinien dobrze ustawic.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group