www.asu.pl :: Zobacz temat - Jak wymienić linkę hamulca pomocniczego ?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak wymienić linkę hamulca pomocniczego ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 12:19    Temat postu: Jak wymienić linkę hamulca pomocniczego ? Odpowiedz z cytatem

Pękła linka przy mechanizmie zaciągania hamulca.
Czy aby założyć tę linkę, należy wymontować cały mechanizm który trzymają dwa /tyle udało mi się dostrzec/ Question wkręty na torksy, czy można ją założyć jakimś Question sposobem bez demontażu całego mechanizmu.

Jak tę linkę wymontować z podwozia i rozłączyć ją od dwóch linek blokujących tylne koła, to wiem, nie wiem tylko jak ją "zapiąć" do dźwigni zaciągania hamulca.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 13:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bedziesz musiał odkręcić cały mechanizm i wymontować komputer komfortu.


http://www.tajemnicevoyagerow.inten.pl/viewtopic.php?f=82&t=404&st=0&sk=t&sd=a&start=24
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 14:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przymiarkę do tego "komputera komfortu" /a co to jest ten komputer, do czego służy ?/ już zrobiłem.
Trzymają go trzy śruby M6 tylko po ich odkręceniu nie mogę go wyjąć.
Podejrzewam, że trzymają go wiązki przewodów elektrycznych które pewnie są wypinane.Czy się mylę ?

No i na tym instruktarzu od Sato widać, że śruby 3mające mechanizm są trzy i tą trzecią z pewnością zasłania ten komputer.

Sato, potwierdź moje spostrzeżenia, obawy, a przy okazji dzięki za tę "mapę" Wink


Ostatnio zmieniony przez On dnia Sob Lis 19, 2011 20:37, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 21:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie musisz wyjmować komputera. Wystarczy że go odkręcisz i odsuniesz.
Tutaj masz fotki jak to rozbierałem, nie są zbyt dokładne bo z komórki ale może się przydadzą. Pedał hamulca trzymają 3 torxy.
http://www.bastylia.com/voyager/hamulec/
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 23:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aby odkręcić wiązki musisz wykręcać śrubę M6 do momentu w którym nie będzie oporu a masz 4 śruby.
Przy wyciąganiu kostek i tak będzie opór ale tego się nie bój.

Wyjmujesz kostki przednie a póżniej dolne są na zatrzaskach.

Weź sobie latarkę i w tej czarnej obudowie tj.junction block są tam po bokach takie małe grzybki one także trzymają tę obudowę.

Ale uważaj bo junction block jest ze starości kruchy i może się zdarzyć ,że coś ci uleci.

Wymontowałem nawet ten wspornik przedni a komputer wolałem wyciągnąć bo i tak jest tam mało miejsca a w dodatku jest bardzo dobry dostęp do śrub M6 3 szt.

Jak będziesz zakręcał te kostki przednie to z wielkim wyczuciem bo mogą ci te śruby wylecieć.tj.wyrwać u mnie tak było i musiałem zmienić na inny block.

Jeszcze jedno.Zanim wyjmiesz z zaczepu linkę musisz zabezpieczyć dobrze mechanizm na hamulcu jak podałem na zdjęciach bo jak ci się rozwinie to kaplica.
Ja trzy godziny kombinowałem zasadę działania zanim go dokładnie ustawiłem.A powiem ,że sprężyny są mocne.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Maj 07, 2010 11:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Spróbuję zdemontować mechanizm bez wyjmowania kompa, ale jak się nie uda, albo będę miał długo się męczyć, to zdejmę komp i dalej mechanizm hamulca.
Patrząc na fotki i wcześniej "macając" widoczną u mnie sprężynę, to wiem, że walka będzie mozolna, ale chwycę tego byka za rogi Wink
Robotę z ręcznym przekładam na przyszły tydzień, a "na teraz" muszę wymienić amortyzatory i łączniki stabilizatora.
Trochę na przestrzeni dwóch miesięcy posypało mi się w tym moim autku.
W tym czasie włożyłem już w niego 1,5 tys.zł, a teraz jeszcze przede mną, to co wyżej + wtryski LPG /regeneracja lub wymiana/ i mam nadzieję, że to już koniec.
Ale i tak kocham moje autko, a przez te ostatnie awarie bardzo się do siebie zbliżyliśmy, znaczy, poznaliśmy się bliżej Wink
Przez 2,5 roku i ~70tys. km bez awarii, coś o nim mówi, jeszcze zostanie mi uszczelnienie pokrywy zaworów... tylnej głowicy, ale tam już tylko robocizna i trochę silikonu w miejsce uszczelki.
Tym sposobem w zeszłym roku uszczelniłem pokrywę przedniej głowicy i do dziś jest ok.

Tomaj, fotki są super wyraźne.


Ostatnio zmieniony przez On dnia Pią Maj 07, 2010 12:22, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Tomaj
*
*


Dołączył: Apr 16, 2007
Posty: 1387
Skąd: Prawie Poznan

PostWysłany: Pią Maj 07, 2010 11:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zbaczając z tematu w moim voyku przednia pokrywa regularnie się odkręcała, wystarczyło dokręcić co jakiś czas i nie wyciekał olej. Do tylnej głowicy nigdy się nie dopchałem i też z niej kapało. Jak zostawiłem auto na remont skrzyni mechanik dokręcił tylną i przestało kapać. Warto więc sprawdzać śruby co jakiś czas.
_________________
VelSatis 3.5V6 LPG; ex Chrysler Voyager LE 3,8 AWD '98
gg3779721 ukryty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Maj 07, 2010 12:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Faktycznie, może dokręcenie tylnej pokrywy zaworów wystarczy, ale dojście do niej takie, że "głowa boli" Wink
Dlatego tylną podkleję tak jak przednią, ale szkoda, że nie spróbowałem tak zrobić z przednią...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group