www.asu.pl :: Zobacz temat - Wymiana wtryskiwaczy LPG
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wymiana wtryskiwaczy LPG

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 10:52    Temat postu: Wymiana wtryskiwaczy LPG Odpowiedz z cytatem

Przyszedł czas na wymianę wtryskiwaczy, bo auto na LPG nie che już jeździć.
Mam żółte wtryskiwacze 1 Ohm, a chcę założyć takie jak w linku na samym dole, a to dlatego, że są takie same jak moje tyle, że zielone.
Moje pytanie brzmi:
Czy wystarczy tylko je podmienić, czy jednak trzeba ustawiać ciśnienia tak jak to "gazownik" robił w czasie regeneracji tych moich, dziś już zużytych, żółtych.
Diagnozę postawił "gazownik" i wierzę, że są do wymiany, tylko jego cena za tę usługę jest powalająca, a mianowicie 800zł i stąd moje pytanie jak wyżej.
Jeśli wystarczy tylko je wymienić instalując te zielone 3 Ohm, to jestem w stanie sam je sobie wymienić, oszczędzając "kupę" kasy.

http://moto.allegro.pl/item1018117288_listwa_wtryskowa_verde_3_sekcje_3_ohm_z_dyszami.html

Proszę o podpowiedzi, jak ten problem "rozgryźć".

Pozdrawiam, Piotrek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 12:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wtryskiwacze można przecież zregenerować wymieniając tłoczki i gumki, żółte wtryskiwacze to chyba masz valteki? lepsze są czerwone,teraz jeszcze są jakieś nowsze ale nie ma co do nich zbyt dużo opinii

dobrze po założeniu nowych wtryskiwaczy było by skalibrować od nowa instalacje
zbyt drogo chce ten twój gazownik
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 12:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tam sie nie znam ,ale mysle,ze jak ma byc 1 ohm to 1. z jakiegos powodu przeciez sie roznia. widac rozne instalacje potrzebuja roznych obciazen.
a tak z innej beczki-co sie stalo z twoimi wtryskiwaczami,ze trza wymieniac? popalily sie?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 12:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W zeszłym roku były regenerowane, bo były ":zawieszone", nie pracowały znaczy się Wink
Teraz jest ten sam objaw i przez to, że się zawieszają, wypadają mi zapłony Confused i od kilku tankowań śmierdzi LPG.
Praca silnika na PB jest bez zastrzeżeń, przełączam na LPG i silnikiem zaczyna telepać.

Ale na tę chwilę nie w tym problem, problem w tym jak to zrobić taniej niż chce gazownik, bo cena jak widzicie jest zaporowa.

Na tę chwilę, nie ma dla mnie znaczenia, czy 1 Ohm czy 3 Ohm, ważne jest czy nowe wtryskiwacze są skalibrowane czy trzeba je kalibrować.
Tego niestety nie wiem Embarassed

A, no i ciekawe jest to, że podobno regenerowane wytrzymują krótsze dystanse i po jednej regeneracji należy je wymienić na nowe Confused
Ciekawe, czy nie jestem rolowany...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 12:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zapytaj luky'ego. on w tym gleboko siedzi.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 13:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sie tam nie znam ale teraz zamiast Valtekow i innych wtryskiwaczy ogolnie ludzie na sieci ( i Luky z tego co wiem tez) polecaja wtryski MagicJety (wizualnie bardzo podobne do Keihinow) moze warto takie zalozyc? Co do samej rezystancji to nie wiem jak to jest ale w instalce DT z tego co pamietam okresla sie rezystancje wtryskow programowo wiec moze miec to wplyw na prace..ale czy duza???
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 13:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja sie tam nie znam ,ale mam wtryski dt gas niebieskie(ch... znajet jak sie wabia) i ponad 40 tys chodza bez zastrzezen.

tu sa te magic jet:
http://moto.allegro.pl/item1024466345_listwa_wtryskiwaczy_magic_jet_3_cyl_slask.html

pelno tego na allegro po 30-60 za szt.

np:

http://moto.allegro.pl/item1018431838_listwa_wtryskiwacza_wtryskiwacz_valtek_3cyl.html
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 13:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja bym dał magic jety to jest najtańsza oferta choć są i przeciwnicy ich trudno powiedzieć.

Z tego co sie zorientowałem to dobre były by wtryski matrix ale cena jest spora no ale za dokładność trzeba zapłacić.

http://lpg-forum.pl/viewforum.php?f=16&start=0&sid=1d5423faba1687e3cd4b3f65ec05e963

Możesz spróbować je przeczyścić płynem do wtrysków.

Jeśli chodzi 1,2 ,3 omowe
1 ma najmniejszą oporność czyli jest szybszy od reszty

kalibracja musi być na nowo zrobiona bo się dużo zmieni nawet średnica dyszy.

Jeśli chodzi o samą wymianę sam to zrobisz jedynie trzeba dopasować średnicę dyszy i muszą być założone pionowo bo pod innym kątem mogą się zawieszać ze względu na pozostałości po gazie
Poczytaj na forum lpg
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 14:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

(ch... znajet jak sie wabia) Laughing

np:

http://moto.allegro.pl/item1018431838_listwa_wtryskiwacza_wtryskiwacz_valtek_3cyl.html


Darek, powiedz czy te wtryski na listwie są liczone jako sztuka za wtrysk, czy może sztuka liczona jako listwa wtryskowa, a cena 125zł za jw. jest za listwę z trzema wtryskami /ale namotałem Wink /
Nigdy tego nie kupowałem i stąd takie dziwne Embarassed pytanie.

Marcys, o instalacjach LPG mam jako takie pojęcie, gorzej z elektroniką, elektryką, więc jeżeli w rachubę będzie wchodziła zamiana na inny rodzaj wtrysków, to mogę sobie z tematem nie poradzić Confused dlatego chcę założyć takie jakie mam tylko trochę lepsiejsze Wink

Też się zastanawiam nad tym co i Ty i Darek, mianowicie czy 3 ohm może zastąpić 1 ohm i najważniejsze, czy one będą skalibrowane, bo raczej Confused jeśli chodzi o oporność, to nie powinno mieć znaczenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 14:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sato, dopiero teraz przeczytałem Twój post.

Moje wtryski są zamontowane jn. chili, chyba nieprawidłowo..

http://yfrog.com/86obraz457j
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 14:27    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wtyski i inne tego typu sawory,silniczki krokowe lepiej montowac w pionie wylotem do dolu. tak jak pisze sato pozwoli to uniknac zabrudzania sie ich syfem z gazu. ponadtto pracujac w pionie rownomierniernie sie zuzywaja a pracujac w poziomie z jednej strony czesci o siebie tra ,a z drugiej nie(grawitacja;))
te listwy z allegro z wtryskami to cena za komplet czyli 3 wtryski +listwa. ja np. mam wtryski bez listwy zamontowane tak jak wtryski benzyny w zasadzie bezposrednio w kolektor,pionowo.
o tak: http://www.asu.pl/modules.php?name=coppermine&file=displayimage&album=204&pos=6
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 14:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niezależnie od tego czy będę to robił ja, czy jednak "gazownik" moje będą teraz z pewnością zamontowane pionowo.
Zwrócę na to szczególną uwagę.
Nie ustaję w wysiłkach, żeby zrobić to samemu z uwagi na koszt, tylko i wyłącznie.
Darek dzięki za odpowiedź i przy okazji, jak ty masz czyściutko w komorze silnika, aż strach Twoim cackiem jeździć, żeby jej nie zabrudzić Wink
Gratulacje.

No jutro jeszcze pojeżdżę i popytam, ile będą chcieć za kalibrację wtrysków, ale sądzę, że i tak będzie to duuuużo mniej niż 800zł łącznie z zakupem listwy wtryskowej.
Jak będę wiedział ile kosztuje sama kalibracja wtrysków, to dam znać o kosztach.


Ostatnio zmieniony przez On dnia Czw Maj 06, 2010 14:59, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 14:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to jest stare zdjecie-teraz po zimie..... Embarassed
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 15:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
to jest stare zdjecie-teraz po zimie..... Embarassed


Laughing Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 19:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie doczytalem wszystkiego ale:

mozesz zamiec zolte na czerwone bez kalibracji, ale musza byc zalozone dysze od tych zoltych ktore gazownik rozwiercil.

mozesz zalozyc magic jet, ale do tego musisz spasowac dysze i przeprowadzic kalibracje. magic jet sa lepsze od zoltych czerwonych valtecow, sa tez trwalsze, no ale tez potrafia sie zabrudzic.
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Czw Maj 06, 2010 23:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On napisał:
Sato, dopiero teraz przeczytałem Twój post.

Moje wtryski są zamontowane jn. chili, chyba nieprawidłowo..

http://yfrog.com/86obraz457j


Co za penis ci to założył Shocked


_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Maj 07, 2010 11:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Te wtryski założono jeszcze poprzedniemu właścicielowi, a ja do dziś tak z nimi jeżdżę, przez swoją niewiedzę Confused
Proszę podpowiedzcie mi jeszcze kilka spraw.

Dziś byłem pytać o kalibrację i dwóch innych gazowników mówi, że nie mogę w miejsce 1 Ohm założyć 3 Ohm, bo po włączeniu LPG od razu wywali mi bezpieczniki, to w dobrym wariancie lub cały komp, w gorszym wariancie Confused

Poza tym, mówili, że po kalibracji wtrysków trzeba ponownie zgrać je z komputerem, podejrzewam, że mieli na myśli "wyrysowanie" nowej mapy wtrysków Confused

Teraz, osobiście uważam, że zregenerowanie /jak pisał, waldek44/, czyli kupienie samych części do wtrysków powinno wystarczyć... pozostałaby tylko sama kalibracja.

A może ja tu coś mieszam Embarassed , może wyjaśnię:

Arrow Co mam na myśli pisząc "kalibracja" ? Arrow

Rozebranie wtrysków, wymiana zużytych części, miedzy innymi uszczelek i ustawienie ciśnień na "specjalnym" przyrządzie.

Po wykonaniu tej czynności wystarczy zamontować listwy wtryskowe, podłączyć węże z LPG do stanu sprzed ich demontażu i powinno być ok Confused

Czy może się mylę ?

Jeśli nie, to na tę chwilę i stan mojej wiedzy ,też na tę chwilę myślę, że chcą mnie "uwalić" na kasę.

Proszę wyprostujcie moje myślenie, bo może niesłusznie podejrzewam chłopów o próbę oskubania mnie z kasy.

I jeszcze jedno.

Jak należy przeprowadzić regenerację ?
Czy wystarczy tylko wymienić zużyte części na nowe, czy trzeba jeszcze coś dodatkowo np. szlifować, umyć, a jeśli tak to jakim płynem ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią Maj 07, 2010 17:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie chce się się wymądrzać bo są tu o dużo lepsi odemnie w sprawach lpg,
ale kiedyś za radą jednego kolegi ale z innego forum postanowiłem wyczyścić sobie wtryskiwacze, z rozebraniem nie było żadnego problemu sprawdziłem w jakim stanie są gumki na tłoczkach, sprężynki, każdy wtryskiwacz osobno sprawdzałem przemywałem preparatem do mycia gaźników i składałem a następnie brałem się za czyszczenie następnego

po takim zabiegu autko już nie paliło na lpg do momentu aż pojechałem do gazownika na kalibracje wtryskiwaczy , Laughing koszt jak dobrze pamiętam 20-40 zł
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pią Maj 07, 2010 19:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Waldi, jestem daleki od posądzania kogokolwiek o wymądrzanie się.
Wszyscy staramy się tu coś podpowiedzieć i jak coś wiem na pewno, to piszę bez żadnych wątpliwości, a jak czegoś nie wiem, to piszę, że być może tak lub inaczej należy coś naprawić.

Ale ad rem.

Na czym polega ta kalibracja i czy w czasie kalibracji "integrował" wtryski z kompem.
Bo jeśli dobrze pamiętam poprzednią regenerację wykonywaną przez "gazownika", to ustawiał tylko ciśnienia wtrysków na "takiej specjalnej maszynie, przyrządzie" i to wszystko, ale nie jestem pewny swej pamięci.
Co do demontażu i ponownego montaże wtrysków, to spokojnie sobie poradzę.

Zaczynam mieć też wątpliwości, co do mojego pojęcia "kalibracja" Embarassed

Cena która podałeś jest za komplet wtrysków, czy za jeden wtrysk, a mamy ich sześć ?
Pytam tylko dla rozeznania cenowego, bo może ta moja naprawa zakończy się na kilkudziesięciu złotych, a nie na ośmiu stówach... licząc też kalibrację u gazownika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Maj 07, 2010 19:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja ta tak calkiem off topic...
800zl za wymiane wtryskow w czasie kiedy na allegro mozna kupic kpl nowa instalke do 6cylindrowca za ok.1000zl ;/ hmmm....
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pią Maj 07, 2010 21:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic677983.html

http://www.drypa.pl/index.php?p=productsMore&iProduct=1134

http://www.autocentrum.pl/lpg/stanowisko-do-kontroli-i-kalibracji-wtryskiwaczy-gazowych-generatex/

http://www.rybacki.pl/galeria.php?strWer=pl&akt_sesja=b2d45116b534d704d671e67e058a0785&pokaz=galeria

Jeśli założysz np.zregenerowane wtryski to trzeba zrobić kalibrację w programie gazowym i jeśli wyjdą ci dokładne mapy to zapisujesz je do centralki gazowej.

Na innych wtryskach robisz to samo ale tam trzeba dobrać odpowiednią średnicę dysz.

Nie jest to łatwe bo trzeba trochę poczytać i pobawić się .
Bardzo trudno jest wykonać dobrą mapę gazową bo to jest podstawa prawidłowej pracy silnika i optymalnego spalania.

Na elektrodzie jest sporo wątków na temat ustawiania map i dysz we wtryskach.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob Maj 08, 2010 5:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

On
o wymądrzaniu się to napisałem w tym kontekście że ja wcale nie jestem super hiper znawca z dziedziny lpg,a bron boże nie chciałem nikogo tu obrażać

gazownik zdemontował mi cała listwę z 4 wtryskiwaczami (bo kiedyś miałem auto 4 cylindrowe )i zabrał na warsztat na jakiś przyrząd w celu kalibracji , po 15 minutach przyszedł zamontował listwę z powrotem,podłączył laptopa do instalacji lpg, posprawdzał i poustawiał i było dobrze

ja jak już pisałem zmieniłbym gazownika, podjedź do innego i zobaczysz co on tobie powie ,czy wymieniać czy regenerować jaki byłby koszt itp
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Maj 09, 2010 11:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziś podjąłem decyzję.
Jutro zmawiam stąd:

http://www.drypa.pl/index.php?p=productsMore&iProduct=1134

Listwy Valtek 3 Ohm i tester listwy wtryskowej i sam je sobie wysteruję.Jeśli będzie potrzeba, to znajdę gazownika, chociażby nawet w 3mieście, który zrobi mi kalibrację z kompem za przyzwoitą cenę.
Najpierw spytam "mojego" gazownika, za ile zrobi mi tę kalibrację, jeśli będzie oczywiście taka potrzeba.
Jeśli cena będzie przyziemna, to oczywiście dostanie tę robotę, jeśli cena będzie z kosmosu, będę jeździł do Redy, tam podobno jest dobry zakład LPG.
Opinia o nim była już gdzieś na naszym forum, ale nie chce mi się tego teraz szukać.

Jak dokonam wymiany wtrysków, to podrzucę info o efektach mojej pracy.

Jeśli uda mi się "coś" dobrego z tym zrobić, to chętnie pomogę i użyczę testera innym miłośnikom amerykańskiej motoryzacji w naszym regionie.
Kontakt przez nasze forum.

Dzięki fszyskim Wink za okazaną pomoc.
Piotrek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Nie Maj 09, 2010 18:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gaz mam w dwoch grandach. w pierwszym byly załozone valteki 3 ohmowe i niby wszystko ok ale ni stad ni zowąd co kilka kilometrow bylo jednorazowe szarpniecie. wymienilem na magic jet i jak ręka odjął, ale już dwa razy je mylem w benzynie ekstrakcyjnej. szrpał i błedy wykazywały wypadanie zapłonu. przejechane około 30tyś km

W drugim od razu załozone valtek 34 http://www.allegro.pl/item1020906088_listwa_wtryskiwaczy_valtek_34_matrix_3_cyl_slask.html5
takie i przejechane 25kkm i jak na razie nic.
myślę ze akurat na wtryskach nie ma co oszczędzać, ale oczywiście nie jeździlem jeszcze na matrixach i keihinach, więc nie mogę się w pelni obiektywnie wypowiadać.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Nie Maj 09, 2010 20:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

poprawiłem link kolegi z postu wyżej http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1020906088
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Maj 10, 2010 7:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zastanawia mnie czy valtek 34 może dorównać matrixom bo porównując cenowo to różnica niewielka.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
waldek44
*
*


Dołączył: Oct 30, 2008
Posty: 808
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon Maj 10, 2010 8:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

te valteki to nowość i jeszcze nie ma zbyt dużo opinii, trzeba przejechać na nich około 100 tys.km żeby coś można było powiedzieć (o ile wytrzymają )
_________________
Chrysler  Voyager 3,3 z 2000r
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Maj 10, 2010 9:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do sato>priv mi nie dziala,nie moge wysylac:) te wtryski mam od nowosci, wszystko dziala idealnie,wymianeim tylko filterki ,auto pali 14lpg miasto/10 lpg trasa
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Maj 10, 2010 10:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Daro.Dostałem twoje wiadomości.

U mnie się nie sprawdziły bo padły po kilku set kilometrach.

Ale te blue tech chyba mają dobra wydajność bo to także jest podstawą poprawnej pracy i małego spalania.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Pon Maj 17, 2010 12:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprawa wtrysków zakończona.

Ostatecznie zamówiłem zestaw naprawczy do moich wtrysków i tester listwy wtryskowej stąd:

http://www.drypa.pl/index.php?p=productsMore&iProduct=1134

Tester kosztował 70 złotych brutto.

Zestaw naprawczy kosztował 10 złotych netto za jeden komplet , niestety drogo.

Przed wymyciem, a po demontażu wtrysków LPG sprawdziłem skok tłoczków.
Na jednej listwie w ogóle nie pracowały Embarassed
a na drugiej skok tłoczków wynosił;

1. 0,20
2. 0,20
3. 1,20... tak, tak, to nie pomyłka...

Po umyciu wtrysków w benzynce ekstrakcyjnej, skok tłoczków ustawiłem na 0,45mmm.

Teraz silnik pracuje jak nowo narodzony.

Po poprzedniej regeneracji jeszcze u gazownika, po jego montażu, kiedy puściłem hamulec, to samochód szarpał nim ruszył i podobno nic z tym nie dało się zrobić.
Gazownik ustawiał coś kompem i uznał, że te wtryski należy wymienić Evil or Very Mad i problem szarpania się skończy.

Po około roku czasu, przejechaniu około 30 tys km i samodzielnej regeneracji wtrysków okazało się, że wtryski są dobre, a samochód nie szarpie kiedy puszczam hamulec.
Nadmienię też, że to szarpanie występowało tylko i wyłącznie na LPG, na PB było ok.

Dzięki waszym sugestiom, moje listwy wtrysków LPG ustawiłem w pionie i od tego momentu zaczęły też duuużo ciszej pracować.

Niżej załączę fotki z mojej pracy i zwróćcie szczególną uwagę na to, że wspornik listwy LPG jest wykonany tymczasowo, prowizorycznie /była sobota po południu kiedy to robiłem/ ale biorąc pod uwagę to, że prowizorki są najtrwalsze, to... Wink Laughing

Drugim ważnym punktem na który należy zwrócić uwagę jest "profesjonalny" klucz do wykręcenia wtrysku z listwy.
Jest to oryginalny klucz z zestawu od... "Wigry 3"... Wink Laughing
... ale odkręciłem... Wink

A teraz jeszcze jedna uwaga i to już zupełnie poważnie, to to, że należy też liczyć się z uszkodzeniem "Oringów" na "trzpieniu do regulacji" skoku tłoczka.
Kiedy rozbierałem wtryskiwacz, to na dwóch z nich oringi najnormalniej w świecie się rozsypały.
Najpierw spanikowałem, bo gdzie ja teraz przy sobocie takie oringi kupię, ale kiedy doszedłem do siebie, to pojechałem do "Makrohurtu"w Słupsku na ul.Orzeszkowej i kupiłem oringi na wszystkie 6 wtrysków, bez żadnego problemu.

Nie są oryginalne i myślę, że jeden z nich, mianowicie ten większy, powinien mieć chyba troszkę mniejsza średnicę, ale ten większy Confused też pasuje.


Wymiary oringów które kupiłem, to:

1. fi 6 x 1,0

2. fi 6 x 1,5 ale oryginalnie powinien być chyba 6 x 1,3...

Łączny koszt za wszystkie 12 sztuk, to 3,40 zł.

Warto wspomnieć, że te oringi z "trzpienia regulacyjnego" nie są załączane w zestawach naprawczych.

Jak widzicie dzięki wam Very Happy zaoszczędziłem 600 złotych, a silnik pracuje lepiej niż po ustawianiu u gazownika.
Doda-m też, że nie jechałem na komputer, bo silnik pracuje jak ta lala Wink po regeneracji wtrysków.

Jeżeli ktoś z okolicy będzie potrzebował porad, czy też pomocy przy regeneracji wtrysków, to zapraszam na priv i nawiążemy kontakt celem pomocy.

Jeszcze raz wielkie dzięki za okazaną pomoc.

A oto zdemontowany i rozłożony na czynniki pierwsze wtryskiwacz LPG/ Valtek.Zaraz po prawej stronie, przy kluczu imbusowym widać "trzpień regulacyjny" bez oringów.Widoczne są dwa gniazda na oringi.

http://yfrog.com/3robraz506j

Tu może będzie lepiej widoczny, a tłoczek ze sprężynką powinien być odwrotnie położony, sprężynką do środka "gniazda".

http://yfrog.com/7hobraz507j

A tak są teraz zamontowane moje listwy wtryskowe, tymczasowo Wink

http://yfrog.com/12obraz508ej

Jak znajdę jeszcze trochę czasu, to te dwie listwy połączę jednym stałym łączem, tak aby wyeliminować te zbędne wężyki.

Niestety, do fotek załączam tylko linki, bo z tego adresu http://imageshack.us/ nie kopiuje mi-sie adres tak, żeby zdjątko od razu było widoczne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Maj 18, 2010 8:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten wspornik do szyn wtryskowych załóż od strony kolektora a pionowe wsporniki przykręć do kolektora do śrub fi 8mm.

Mam tak na zdjęciu powyżej.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Wto Maj 18, 2010 12:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak też zrobię, tylko muszę wygospodarować trochę czasu.Przyglądałem się twojemu sposobowi montażu i właśnie skubnę Wink Twój pomysł...
Dzieki.

A tak na marginesie, to do usunięcia zostało mi jeszcze...

1.Naprawić hamulec postojowy
2.Uszczelnić pokrywę zaworów, tylną.
3.Wymienić świece i przewody WN
4.Wymienić tuleje resora.
5. " " stabilizatora
6.Łożyska McPersona
7.Opuszczanie szyby, silniczek nie działa, szczotki już zakupione.
8.... czekam na kolejną awarię...

Najgorszy jest brak czasu....

Nie będę wymieniał co robiłem od 2 miesięcy, bo czasu na pisanie i czytanie szkoda Twisted Evil

2,5 roku i około 60-70 tys km bezawaryjnej jazdy teraz się odgrywa...
ale i tak kocham to moje wozidełko, ale gdyby to był człowiek to bym mu w....ł i może przestałby się mścić Wink nie wiadomo za co.
A ja tak koło niego chodzę... Twisted Evil Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group