www.asu.pl :: Zobacz temat - Nie jestem przeciwnikiem LPG ale ...
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie jestem przeciwnikiem LPG ale ...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Sob Cze 18, 2005 21:41    Temat postu: Nie jestem przeciwnikiem LPG ale ... Odpowiedz z cytatem

Nie jestem przeciwnikiem LPG ale zaczynam mieć mieszane uczucia. Pontiac to mój drugi samochód na gaz. Pierwszym był polski wynalazek z silnikiem 2,1l przez 3 lata eksploatacji 2 razy wymieniałem wypalone uszczelki pod głowicą, powodem zapewne była zbyt uboga mieszanka.
TS-a kupiłem już z instalacją, niestety to najprostsza wersja, przerobiłem już wypalone zawory http://www.asu.pl/portal/html/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=517 .
Potem był okres samych przyjemności, po regulacji gazu u p. Rybackiego w Bydgoszczy spalanie w mieście zimą ok. 17l/100km na trasie spadło raz nawet do 12.5 , Check zapalał się wyłącznie na zimnym silniku (bogata mieszanka). A teraz kolejna wpadka, w drodze na zlot Pontiac-ów samochód najpierw był słaby, potem zaczął strzelać ale jakoś tak cicho, aż w końcu dostał kopa i chciał grzać z obrotami powyżej 4tyś. Do domu przyjechałem na lawecie. Powodem tego okazało się spalenie przepustnic w TBI. Teraz większość znajomych twierdzi , ze to wina gazu. Osobiście nie mam zdania na ten temat, ponieważ do tej pory byłem zwolennikiem gazu, jednak ilość awarii jakie już miałem (większość z winy LPG) nasuwa pytanie czy faktycznie warto. Jeśli tak to może wystarczy unowocześnić instalację którą posiadam i założyć taką o której pisze Jarecek np. BRC z komputerem MAXI LAMBDA lub coś podobnego. Nie ukrywam, że myślałem też o wywaleniu instalacji.
Napiszcie co o tym myślicie, szczególnie chciałbym poznać zdanie Jarecka.
Może ktoś zna inną przyczynę wypalenia przepustnic?
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Sob Cze 18, 2005 22:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pocieszyć to cie nie pocieszę widziałem stopiony kolektor i przepustnice w BMW i jest prawda że gdy gaz zapali sie przed przepustnica a toważyszą temu takie objawy jak opisałes to doszczętnie potrafi potopić wsio na swojej drodze ale żeby tak sie stało musi byc przyczyna w niesprawności układu zapłonowego lub gazowego i pociesze cię że jesteś jedną osoba na chyba nie przesadzę 100000 uzytkowników LPG któremu się to przytrafiło więc jest to bardzo znikome prawdopodobieństwo że komus kto dba o instalacje i conajmniej raz na 3 miesiace kontroluje ustawienia itd.... Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
tomcio-td
*
*


Dołączył:
Posty: 220
Skąd: Słowackiego 9/40

PostWysłany: Nie Cze 19, 2005 2:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja mialem i juz nie mam. Tez bylem zwolennikiem LPG, wszystkie moje wczesniejsze auta wyposazalem w LPG, a w Pontiacu po 4 miesiacach podjechalem do pierwszego lepszego gazownika i kazalem mu to czortostwo sobie zabierac. Od tego czasu jakos przyjemniej mi sie jezdzi, bez stresow, bez pamietania o tym i o tamtym. Ale ja duzo nie jezdze wiec decyzja byla duzo latwiejsza niz u innych. Kazdy na swoj sposob musi to przeanalizowac i podjac wlasciwa decyzje, ja tak zrobilem i nie zaloje.
pozdrawiam wszystkich "amerykancow" tych "z" i tych "bez"
_________________
Lincoln Town Car 2003
Ford Expedition 2003 Eddie Bauer
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Nie Cze 19, 2005 10:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Myśę, że problem polega na tym, że moja istalacja to najprostsza wersja bez silnika krokowego (tzw. na śrubkę) i bez komputera i innych nowoczesnych wynalzków.
Co do przeglądów to w takim samochodzie nie sposób zapominać o przeglądach, bo i tak ciąle cos trzeba grzebać Sad . Jeśli chodzi o zapłon to ustawiony mam na 10~11stopni, i sprawzam go osobiście (jestem szczęśliwym poiadaczem lampy strobskpowej). Poza tym często odczytuję kody z kompa i naprawdę nic nie wskazwało na taką awarię przed wyjazdem. Przed awria tylko bogata mieszanka, a po awarii były 43, 44, 45, czyli bogata i uboga mieszanka i coś z knock sensorem ale tu akurat mój angielski jest bezradny, że było spalanie stukowe to słyszałem bez kompa.
Moze do przyczyn trzeba by zaliczyć wcześniejszą drobną stłuczkę(13 w poniedziałek), ale jedyny ślad to rysa na zderzaku.
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
JARECEK
*
*


Dołączył: Jan 26, 2005
Posty: 780
Skąd: Wałbrzych

PostWysłany: Pon Cze 20, 2005 7:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jedyna przyczyną takich uszkodzeń to niepoprawna mieszanka za uboga na co ma wpływ własnie taka instalacja bez sterowania sonda lambda czyli na "śrubkę" bez obrazy ale to było dobre w autach gażnikowych ale nie w nowszysch samochodach gdzie musi byc komputer i silnik krokowy albo jak ktoś woli to sekwencja.Prawdopodobnie zawiesiła ci się membrama zmieniając czułośc reduktora a przyrecona śrubka nie pozwoliła silnikowi pobrac odpowiedniej dawki gazu gdyby był silnik krokowy "poprawnie działajacy" to otwarłby sie na maks i reduktor podał by takąjak potrzeba dawke gazu. Co do zasadności montażu LPG to jedynie mnie przekonała znaczna oszczędność ale ja bardzo dużo jeżdzę i to w dodatku więcej po mieście potrafiłem wydac miesiecznie nawet 1300zł na benzynkę a teraz spadło to do 600zł więc oszczednośc jest ale i instalacja jest w komplecie jak fabryka nakazuje Pozdr.
_________________
JEEP GRAND CHEROKEE WH Smile GG.1798493 Skype. TECHTRON E-mail. Techtron@wp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
tomek
*
*


Dołączył: Nov 27, 2004
Posty: 201
Skąd: Darlowo

PostWysłany: Pon Cze 20, 2005 9:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za odpowiedzi, szczególnie dla Jarecka bo potwierdził przyczynę awarii o której myślałem. Pojeżdżę trochę na benzynie a w przypływie kasy zmodernizuję instalację, mam nadzieję, że wreszcie skończą się moje problemy z tym autkiem.
_________________
pozdrawiam
Tomasz

Pontiac Trans Sport 3.1 - '94
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu MSN Messenger
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Instalacje gazowe Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group