www.asu.pl :: Zobacz temat - wibracje w PTS '96 3400 !!!
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

wibracje w PTS '96 3400 !!!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Pon Kwi 19, 2010 9:41    Temat postu: wibracje w PTS '96 3400 !!! Odpowiedz z cytatem

czesc!

temat podobny jak w voyku ale:

-wibracje zaczynaja sie nasilac od 110 km/h, przy 120 km/h sa mocne-
-kierownica, przod...
Nie ma zwiazku z przyspieszaniem, jedynie po osiagnieciu pewnej predkosci.

Czy zuzyta piasta moze dawac takie objawy??


pozdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Kwi 19, 2010 14:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

moze - ale musialaby byc naprawde mocno zuzyta a to bys poczul tez jadac wolniej Smile
najczesciej takie objawy to zle wywazenie kol (zamien kola tyl/przod i sprawdz), lub opony (jakies bable itp), zuzyte przeguby ...lub dolne sworznie - ale te bys czul szczegolnie przy jezdzie w luku
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Pon Kwi 19, 2010 15:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki.

kola-raczej wykluczone -wymienialem i wywazalem wszystkie 1 tydz. temu,
sa OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Kwi 19, 2010 16:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

aha jest jeszcze cos..czasem na poloskach zamontowane sa przeciwwagi (takie skrecane z 2 kawalkow stali krazki) - moze sie popuscily i poprzesuwaly?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
maverick
*
*


Dołączył: Sep 04, 2007
Posty: 147
Skąd: dolnoslaskie

PostWysłany: Wto Kwi 20, 2010 7:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

- zamień opony z przodu
( no chyba że po okresie zimowym załozyłeś losowo stare opony letnie )

takie wibracje powodują same opony które nie sa przekładane co pewnien czas miejscami. Wibracje może też powodować urwana jedna szpilka bez nakrętki
_________________
Pontiac TS 3800 oraz Chrysler 300M + coś z Francji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Wto Kwi 20, 2010 8:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

opony i alufelgi sa nowe-caly nowy komplet, wywazony od nowa
ale te odwazniki na polosi to jest pomysl!

marcys napisał:
aha jest jeszcze cos..czasem na poloskach zamontowane sa przeciwwagi (takie skrecane z 2 kawalkow stali krazki) - moze sie popuscily i poprzesuwaly?


Cos mi rytmicznie popiskuje z przodu (najlepiej slychac jak wolno jade) i
tylko nie wiem czy to tarcze (łatwo je zwichrowac-np.na myjni jak rozgrzane)
czy piasta...

pozdr
zz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Kwi 20, 2010 14:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czesto piszcza tez klocki...jesli przy normalnym hamowaniu ci piszca hamulce to i przy swobodnym toczeniu moga popiskiwac
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Wto Kwi 20, 2010 18:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zyzo napisał:
Cos mi rytmicznie popiskuje z przodu (najlepiej slychac jak wolno jade) i
tylko nie wiem czy to tarcze (łatwo je zwichrowac-np.na myjni jak rozgrzane)
czy piasta...

I tu raczej trafiłeś w dziesiątkę. Jeżeli jeszcze przy prędkościach o których piszesz podczas hamowania wibracje się nasilają i odczuwasz pulsowanie pedału hamulca to masz 100% odpowiedź.
Jeżeli tarcze po za lekkim zwichrowaniem są w porządku to możesz spróbować doważenia kół na aucie specjalną "maszynką".
Musisz tylko pamiętać, że jeżeli tarcze są gorszego gatunku i doszło do skrzywienia to podczas dalszego używania zwichrowanie może się jeszcze pogłębić, co wyeliminuje taką tarcze z użytku całkowicie.

Problem niedoważenia samych kół to zazwyczaj prędkości ok 90km/h - choć to nie zawsze jest twarda reguła, bo zależy głównie od jakości opon i ich podatności na odśrodkowe odkształcanie.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nomore4
*
*


Dołączył: Mar 03, 2005
Posty: 88
Skąd: Plewiska

PostWysłany: Wto Kwi 27, 2010 21:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przyłączę się do tematu bo mam ten sam problem - identyczny. Przy tej samej prędkości od ok. 110km/h silne wibracje co widać i czuć na kierownicy, i powyżej tej prędkości przy hamowaniu wibracje się nasilają. Już dwa razy byłem sprawdzać felgi i opony w różnych warsztatach wulkanizacyjnych, wymieniłem pierścienie centrujące między felgą a piastą i efekt ten sam. Do 110km/h sama jazda i hamowanie bez problemu i wibracji a po przekroczeniu magicznej prędkości 110km/h wibracje.
(Dodge Stratus Coupe 2.4 16V - 2001r)

nomore4
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Sro Kwi 28, 2010 13:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nomore4 napisał:
Przyłączę się do tematu bo mam ten sam problem - identyczny. Przy tej samej prędkości od ok. 110km/h silne wibracje co widać i czuć na kierownicy, i powyżej tej prędkości przy hamowaniu wibracje się nasilają. Już dwa razy byłem sprawdzać felgi i opony w różnych warsztatach wulkanizacyjnych, wymieniłem pierścienie centrujące między felgą a piastą i efekt ten sam. Do 110km/h sama jazda i hamowanie bez problemu i wibracji a po przekroczeniu magicznej prędkości 110km/h wibracje.
(Dodge Stratus Coupe 2.4 16V - 2001r)

nomore4


...u mnie ma to zwiazek najwyrazniej z predkoscia obrotu koła, moge obstawic jeszcze wyrobione przeguby..
(tarcze bija przy hamowaniu ale to inny, znany problem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
nomore4
*
*


Dołączył: Mar 03, 2005
Posty: 88
Skąd: Plewiska

PostWysłany: Sro Kwi 28, 2010 15:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ja myślę że po sprawdzeniu felg i opon, kolejnym etapem bedzie zamian kół tył-przód, później sprawdzenie luzów w zawieszeniu a na końcu tarcze hamulcowe. Jedyne co dziś zauważyłem to to że przy prędkości do 110km/h gdy nie ma wibracji hamuje się gładko a powyżej tej prędkości podczas wibracji hamuje się jakby krótkimi skokami, jakby nie było równego nacisku klocka na tarczę hamulcową ( czyżby krzywa tarcza ? ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sro Kwi 28, 2010 19:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Nie będę się powtarzał w sprawie tych wibracji i dodam tylko tyle, ze tarcze w waszych autach nie mają tylko po 20 cm średnicy a do tego są jeszcze wentylowane więc masa bezwładności takiej krzywej tarczy jest już poważna i całkowicie wystarczy żeby doprowadzić do poważnych wibracji.

nomore jeżeli masz poważne szarpanie podczas hamowania to zacznij właśnie od tarcz i piast a zawieszenie sprawdź przy okazji.
Temat już przerabiałem niejednokrotnie i to organoleptycznie Wink
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Sro Kwi 28, 2010 21:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Piasty nie dadza takich wibracji no chyba ze lozysko jest tak rozwalone ze rusza sie w kazda mozliwa strone!
U mnie tarcze byly nowki ale poprzedni wlasciciel oczywiscie je zalatwil Evil or Very Mad Juz je toczylem ale jedna gdzies zle mi zrobil i dalej ma bicie!
Na dniach jak auto wroci to tarcze ida ponownie do toczenia!
Te bicia masz na 99% od tarcz i od tego zacznij!
Niestety o nie trzeba dbac i to bardzo!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Czw Kwi 29, 2010 8:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

brewka83 napisał:
(...)
Niestety o nie trzeba dbac i to bardzo!


Hehehe. To co, mam 'mniej' hamowac...??
czy ładniej ?
Tarcze maja jakies 2K km...,prawie nowe
dam do przetoczenia i 'sie zobaczy'
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Czw Kwi 29, 2010 17:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak dbać ?
Sam już sobie po części odpowiedziałeś :
Zyzo napisał:
czy to tarcze (łatwo je zwichrowac-np.na myjni jak rozgrzane)

A poza tym tu masz temat o tarczach i to z rozwiązanym problemem - wystarczy trochę poszukać:
http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8713
W twoim przypadku mały przebieg nie świadczy o jakości tarcz.
Widziałem już totalnie zajechane tarcze po takim przebiegu, więc nie jesteś odosobnionym przypadkiem Wink
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nomore4
*
*


Dołączył: Mar 03, 2005
Posty: 88
Skąd: Plewiska

PostWysłany: Wto Maj 04, 2010 17:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Co do tarcz może ma ktoś jakiś pewny zestaw, wypróbowany ? Bo szczerze trochę poczytałem i mam dylemat jakie tarcze zakupić. Jednymi z pewniaków które mi polecono to ATE i EBC - ale tu ceny akurat do mojego auta (DODGE STRATUS COUPE) zaczynają się od 270zł i 320zł sztuka. W sklepie jaki i u mechanika odradzono mi zakup ZIMMERMANN, BREMBO - podobno ostatnio mają dużo reklamacji głównie odkształcanie się materiału pod wpływem temperatury. Mam jeszcze opcje ale mało się o nich pisze SPEEDMAX (nacinane) i MIKODA GT (przewiercane i nacinane). Może ktoś coś doradzi ???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Maj 04, 2010 19:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja tam nie mam zdania do do konkretnych tarcz bo jakos kilka kompletow juz wymienilem ale wszystkie ze wzgledu na zuzycie a nie na drgania. w szpachelwagenie mialem Mikody ale zwykle i te po jakis 50kkm zaczely wibrowac(ale nie jakos drgac zeby bylo to mocno wyczuwalne!) ale pewnosci nie mam czy byla to sprawa tarcz czy ogolnie wytluczonego ukladu hamulcowego(zaciski gonily juz w zwrotnicach- przebieg cos kolo 700kkm) no i tarcza kosztowala mnie nowa 27zl:-)
Po wakacjach wymienilem tarcze w Visionie na najtansze z dostepnych(chyba 105zl/szt), na razie zrobione jakies 12-15kkm, NIE DBAM o nie wogole (bo i niby jak?) i hamuje jak na starych, nie pokrzywily sie, nie widac tez jakiegos nadmiernego zuzycia.
PS.wymiana tarcz to raptem 20min roboty wiec mozna troche poeksperymentowac
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Zyzo
*
*


Dołączył: Feb 01, 2005
Posty: 137
Skąd: Stolyca

PostWysłany: Pon Maj 31, 2010 13:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wywazenie z dokladnoscia do 2g rozwiazalo problem.
Niniejszym mozna uwazac temat za zamkniety.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
nomore4
*
*


Dołączył: Mar 03, 2005
Posty: 88
Skąd: Plewiska

PostWysłany: Pon Maj 31, 2010 19:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam ponownie (Dodge Stratus Coupe) Problem rozwiązany. Zainwestowałem w zestaw hamulcowy: tarcze EBC TURBO GROOVE + klocki EBC GREEN STUFF. Wibracje ustały a do tego zwiększyła się efektywność hamulców. Wibracje były spowodowane sfatygowaniem tarcz a do tego duża ilość rdzy i soli z transportu USA. Dla pewności sprawdzone luzy w zawieszeniu - BRAK, Sprawdzone piasty - są OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group