www.asu.pl :: Zobacz temat - Windstar 95 -woda w cylindrze
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Windstar 95 -woda w cylindrze

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Pią Kwi 16, 2010 11:58    Temat postu: Windstar 95 -woda w cylindrze Odpowiedz z cytatem

Witam!
A więc po kolei
Po kilkudniowym postoju próbowałem odpalić auto a tu STOP silnik zablokowany???? w ogóle nie obrócił. Ki diabeł pomyślałem przecież akumulator ok. jeszcze jedna próba i nic.
Otworzyłem maske ciągnę za pasek a wał ani drgnie.
Więc próba do tyłu - ruszyło. Przekręciłem może 1/2 obrotu i znów próbuję do przodu wrócił o te 1/2 obrotu i koniec. Gdzieś sie coś opiera.
odkręciłem przednie świece , wszystko ok
Więc kręce ręczne wałem do znudzenia w przeciwnym kierunku. zrobiłem tak kilka pełnych cukli. Nioc się nie blokuje.
Teraz zacząłem kręcić do przodu znów kilka pełnych cykli,. Wał się kręci nic nie blokuje.
A więc próba odpalenia. Silnik startnął ale pracuje nie równo.
Pochodzil tak ok 5 min wszystko ok poza niezbyt równą pracą.
Zgasiłem i pozostawiłem do dnia następnego.
I znów przed odpaleniem próba kręzenia wałem. Kręci. wiec odpaliłem, chodzi ale nie równo. zrobiłem kółko wokól domu 2-2,5 lm
Po tej przejażdzcze w oleju zrobiło się masło. A więc woda wsilniku.
Autko zacholowałem do znajomego do garazu.
Trochę pracy i dobrałem się do tylnej głowicy.
Wykęciłem świece i środkowa mokra zardzewiała
Kompresja na skrajnych cylindrach po 11 atm a w środkowej jedynie 7
Zrzuciłem głowice i od tej chwili jestem ogłupiały.
> głowica sprawdzona ciśnieniowo SZCZELNA
> uszcelka pod głowicą cała żadnych śladów przecieku. Na głowicy i na bloky odciśnięta na całej powierzchni bez plam wrzerów itp.
WIĘC Z KĄD WODA w cylindrze????
Zrzuciłem mise olejową wszysko umyłem wytarłem z dołu i góry do sucha.
Uszczelniłem kanały wodne w bloku i zalałem układ wodą.
To było w ubiegłą sobote. Do dzisiaj zadnego śladu wycieku na gładzi cylindra.
Wydaje się ze blok cały
WIEĆ Z KĄD Q..WA WODA W cylindrze ?!?!?!?!

I co teraz mam robić ?!?!?!? kupić nowe uszczelki i złożyć
Za 2 miesiące chciałem na urlop jechać, 3500 km do nawiniecia na kola
POMOCY bo nie wiem co robić i chyba sobie z łuku w torbe strzele.
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pią Kwi 16, 2010 16:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czy oby na pewno szczelna głowica? Jak dostanie temp. czy też szczelna? W jaki sposób badałeś szczelność, bo jeżeli tylko przez nalanie wody to Ci nic nie wyjdzie, w układzie po rozgrzaniu silnika jest ciśnienie(widać to gdy odkręcasz korek chłodnicy na gorącym silniku, nie zalecam tego robić!!!)
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
imjacek
*
*


Dołączył: Jan 20, 2009
Posty: 64
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Pią Kwi 16, 2010 17:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niejaki "Wiswind", amerykański guru w temacie Windstar, pisze o "lower intake manifold gasket", że to częsta przypadłość. Objawy by się zgadzały. Roboty sporo, koszt materiałów nie taki straszny. http://www.rockauto.com/catalog/raframecatalog.php?carcode=1354856&parttype=5424&a=FRc1354856k1829584 To do rocznika '99, tak poglądowo tylko.
_________________
pozdrawiam
Jacek

'04 Ford Freestar SE 3.9
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Pią Kwi 16, 2010 22:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak bylem w USA to kazdy Wini jaki przychodzil do naprawy to wlasnie z walnieta uszczelka pod kolektorem ssacym! Niestety jest to dosc czesta przypadlosc Winich i najlepiej jest ja wymienic bo predzej czy pozniej padnie i wtedy woda idzie w olej! Na zewnatrz nic nie bedzie widac bo woda idzie pod kolektorem!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sob Kwi 17, 2010 7:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z ciekawości zapytam, czyli do tej naprawy w 3.8 nie potrzeba ściągać głowic a woda dostaje się poprzez trefną uszczelkę kolektora ssącego zaworem ssącym do cylindra czy do oleju - spływa do bloku silnika?
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
wk
*
*


Dołączył: Oct 11, 2004
Posty: 844
Skąd: Tarnowskie Góry - Śląskie

PostWysłany: Sob Kwi 17, 2010 11:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Teszt szczelności głowicy oczywiście był ciśnieniowy.
Woda zbierała się TYLKO w środkowym culindrze tylnej głowicy.
Jak pisałem uszcz. pod głowica na 99,9 % była dobra.
Gdyby woda zebrała sie na krańcowych cylindrach to podejżewał bym uszcz. kol. ssącego. z racji bliskości kan wodnych.
No ale Środkowa??
Dla tego ostateczne podejżewałem dziurkę w bloku. Ale przez gładż cylindra nic nie wyciekło. Fakt. zalałem wodą i stoi bez ciśnienia. Ale powinna na gładzi choć rdzawa kropka po tygodniu powstać.
Jedyne wyjście to zainwestować 1000 zł w uszcelke oleje płyn i ......... może będzie dobrze
_________________
Wojtek
Ford WINDSTAR 3,8 LX /95 zagazowany
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
imjacek
*
*


Dołączył: Jan 20, 2009
Posty: 64
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Sob Kwi 17, 2010 12:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Znalazłem cuda na "hamerykańskich" stronach. Specjaliści testują uszczelkę kolektora dolotowego psykając gazem (propan/butan) lub preparatem do czyszczenia gażników (aerozol) w miejsca, gdzie kolektor łączy się z głowicą, "celując" niejako w poszczególne cylindry, przy pracującym silniku Shocked
Jest nawet filmik na youtube. W momencie trafienia w nieszczelność zmieniają się wyraźnie obroty silnika, na chwilę tylko, ale zauważalnie. Motorek zasysa gaz i dostaje kopa na moment. Trochę to szalone, ale twierdzą, że tak testują od lat i to bezbłędnie Shocked No chyba że u Ciebie cieknie jakoś tak tylko do środka, to taki test nic nie da. Ale może spróbuj, bo skoro głowica OK, cylinder też, to skąd płyn cieknie?
_________________
pozdrawiam
Jacek

'04 Ford Freestar SE 3.9
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sob Kwi 17, 2010 22:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z ciekawo¶ci zapytam, czyli do tej naprawy w 3.8 nie potrzeba ¶ci±gaæ g³owic a woda dostaje siê poprzez trefn± uszczelkê kolektora ss±cego zaworem ss±cym do cylindra czy do oleju - sp³ywa do bloku silnika?
dla JackaZ
Jeżeli jest padnięta uszczelka na kolektorze ssącym (na łączniku głowic) to wtedy płyn chłodzący spływa bezpośrednio do bloku silnika i ląduje w misce olejowej.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Nie Kwi 18, 2010 6:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki Smile
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group