www.asu.pl :: Zobacz temat - Hamowanie silnikiem - mozliwe?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Hamowanie silnikiem - mozliwe?

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
d
*
*


Dołączył: Nov 19, 2009
Posty: 61

PostWysłany: Wto Kwi 06, 2010 9:59    Temat postu: Hamowanie silnikiem - mozliwe? Odpowiedz z cytatem

Czesc wszystkim,
Przegladalem posty nt. ASB i wychodzi zeby jak najmniej zmieniac przelozenie, w sensie nie przekladac na N na swietlach itp.
Tak tez przeczytalem na automat.pl - link byl w ktorym z postow.
No i fajnie, ma to sens.

A jak jest przy zjezdzaniu z duzych gorek? jedyna opcja to jest naciskanie hamulca zeby zeby zwolnic czy jednak uzycie biegu 2 mialoby sens? przyznam ze w gorach skalistych miejscami wrzucalismy 2 zeby zwolnic jak juz smrod hamulcow byc nie do wytrzymania. Sporadycznie, ale jednak.
Jak rozmawialem z lokalami na stacjach to nikt 2 ani 1 nie uzywal.
Jedynie mechanik zapytany, powiedzial ze mozna tak robic i ma to sens.
Z tego co widzialem to ludzie zjedzali z gor uzywajac jedynie hamulcow.

Oczywiscie, odjecie nogi z gazu moze ma sens, ale nie przy takich nachyleniach, odjecie nogi z gazu to chyba nie to samo co wrzucenie nizszego biegu (uzywajac terminologii ze skrzyn manualnych)

I od razu druga mysl - ostatnia zima obfitowala w poslizgowe niespodzianki - czy tutaj tez hamowanie silnikiem nie wchodzi w gre?
Dojedzanie do skrzyzowania gdzie potencjalnie mozna miec lod pod kolami, czy zakrety na trasie gdzie tez moze byc lod.

czy wogle - moze nie ma czegos takiego uzywajac ASB i do dyspozycji mamy jedynie hamulec+ABS?

Pozdrowienia dla wszystkich i przepraszam jesli ten post to straszliwy farmazon;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Kwi 06, 2010 10:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest możliwe jak włączasz na L ale tylko w przy niewielkich prędkościach ewentualnie przyhamować aby nie nastąpiło niepotrzebne rozpędzenie skrzyni bo mogło by coś wyskoczyć z niej. Laughing Wink
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
d
*
*


Dołączył: Nov 19, 2009
Posty: 61

PostWysłany: Wto Kwi 06, 2010 10:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Boje sie nawet myslec co to mogloby byc;P

A poza tym - nie mam L Wink
{ PRND21 - tak to wyglada w Mercurym }

Nie praktykowalem tez tego przy duzych predkosciach i nie zamierzam.
Chodzi bardziej o to ze jak jest zjazd Bardzo Dluga i Kreta Droga o Bardzo Duzym Nachyleniu to czy jedyna opcja kontrolowania predkosci samochodu jest hamulec (wraz z kierowca, oczywiscie)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Wto Kwi 06, 2010 10:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mnie kiedys uczono, że nalezy zjeżdżać na takim biegu na jakim byś podjeżdżał. na dwójce spokojnie mozna jechac do 60km/h. więc chyba zalecane jest przy takich zjazdach jak piszesz jechać na 2.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
d
*
*


Dołączył: Nov 19, 2009
Posty: 61

PostWysłany: Wto Kwi 06, 2010 10:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zakladam, ze uczyles sie na manualu, podobnie jak ja i zapewne wiekszosc. ale ciekawi mnie czy to sama regula dziala przy ASB.
Bo oczywiscie mozna zjezdzac trzymajac hamulec - ale czy o to chodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Wto Kwi 06, 2010 17:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

do jazdy w gorach na podjazdach i zjazdach i do jazdy z przyczepka uzywasz przycisku O/D overdrive
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Kwi 06, 2010 18:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

overdrive to przelacznik tzw. nadbiegu. uzywa sie OD naautostradach,drogach szybkiego ruchu i generalnie tam gdzie jezdzi sie pow. 90 km/h. tak jakpisze kolega: do wjezdzania i zjezdzania ze wzniesien sluza biegi 2,1,L. oczywiscie mozna jechac na D i nic sie nie stanie. obficie temat byl juz poruszany na forum. polecam uzycie funkcji szukam.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Wto Kwi 06, 2010 19:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
overdrive to przelacznik tzw. nadbiegu. uzywa sie OD naautostradach,drogach szybkiego ruchu i generalnie tam gdzie jezdzi sie pow. 90 km/h.

Co ty opowiadasz???? Tzn że na autostradzie mam użyć przycisku OD? Tzn że zamiast jechać na 4 biegu mam jechać na 3 ponad 90km/h?
Oczywiście wiem, że to Twoje przesłowienie, że OD- over drive - nadbieg czyli 4, ostatni bieg dla np skrzyni windstara, należy się by był załączony pow 90km/h. Pamiętam, że lubisz ludziom zwracać uwagę gdy piszą niegramatycznie lub nieprawdę... Twisted Evil
Wracając do tematu włączenie przycisku OD to zblokowanie skrzyni na 3 biegu, jak najbardziej służy dla np. utrzymania stałej prędkości, przy pokonywaniu długich nie zbyt pochyłych odcinków....
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Kwi 06, 2010 20:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie domyslam sie skad w tobie tyle jadu?. pisze ze OD nadaje sie do jazdy szybkiej ,a ty piszesz mi,ze OD nadaje sie do jazdy szybkiej. ja jednak bede sie upieral,ze OD nadaje sie do jazdy szybkiej Laughing

nie lubie nikomu zwraca uwagi ale taka moja rola na tym forum. przyznam,ze i tak nie bardzo sie w to angazuje Rolling Eyes

moze w twoim aucie od sluzy do utrzymywania stalej szybkosci. u mnie wlaczenie OD odblokowuje 4 biegu, co z kolei powoduje spadek obrotow i ekonomiczniejsza jazde Confused

w znanych mi autach do utrzymywania stalej predkosci sluzy tempomat. niemniej moge sie mylic Cool

p.s. rozumiem,ze zapalenie sie lampki OD na drazku biegow w twoim aucie oznacza WYLACZENIE overdrivu. nie dziekuj. nie wszyscy czytaja instrukcje obslugi Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Wto Kwi 06, 2010 20:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale jaja... Nie ma żadnego jadu, wszak nie pisze dużymi literami....
Posłuchaj, a w zasadzie przeczytaj, zanim wybrechtasz kolejną osobę io oskarżysz o bycie debilem.
Używam włącznika OD samochodzie Ford Windstar(piszę o marce bo nie wiem jaką funkcję spełnia ów przycisk w innych samochodach)- czyli blokuję 3 bieg w moim aucie często gdyż zamieszkuję teren górzysty a w dodatku taki w którym płaci się bardzo bardzo wysokie kary za przekraczanie prędkości. Jadąc do pracy mam odcinek ok 3 km po górę i tyleż samo w dół. Jazda na D nie pozwoli na utrzymanie stałej dozwolonej prędkości ani tym bardziej tempomat który jak wiadomo może tylko otwierać przepustnicę lub ją domykać, nic więcej.. Dlatego też by nie jechać z wciśniętym pedałem hamulca przez 3 km zanim skrzynia przełączy na 4 bieg przy końcu pokonywania wzniesienia wciskam OD. W ten sposób udaje mi się nie przekroczyć sypiąc z górki 80 km/h. Jeżeli nadal uważasz że to co robię to tylko skutek niedoczytania instrukcji obsługi to.......
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink


Ostatnio zmieniony przez jacekz dnia Wto Kwi 06, 2010 20:39, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Wto Kwi 06, 2010 20:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wychodzi na to że trzeba czytać instrukcję obsługo do każdego auta z osobna. Nie ma uniwersalnej, a szkoda Crying or Very sad
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Kwi 06, 2010 20:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

masz racje diku, w niektorych autach wzkazania sa nieco mylace a ustawienia domyslne niekonicznie takie same jak w innych.kolega jacekz WYLACZA OD jezdzac w gorach co jest logiczne. jesli tam sa takie wzniesienia to moze nawet na 2 by trza wrzucic. niestety wydaje mu sie ,ze WLACZA OD bo zapala sie wtedy lampka.taki przekaz moze wprowadzic innych forumowiczow w blad. mam nadzieje.ze teraz jest wszystko jasne ,a kolega jacekz nastepnym razem sie zastanowi nim wysmieje czyjas wypowiedz. lub nie Confused
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 0:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jacekz ten przycisk ma oznaczenie O/D OFF czyli wyłączasz OD, to tak dla ścisłości bo cały czas piszesz że włączasz OD i przez to całe zamieszanie.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 7:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek, Lutek, czytacie bez zrozumienia lub wcale nie czytacie tego co pieszę. Z góry zakładacie że macie do czynienia z imbecylem. Spodziewałem się Waszej interpretacji moich wpisów dlatego wyraźnie uzywałem określeń:
- mam użyć przycisku OD,
- używam przycisku OD,
- wciskam OD,
- Używam włącznika OD

Nigdzie jak widzisz nie napisałem że włączam OD tylko używam dla zablokowania 3 biegu przycisku z napisem OD Smile... Jak by się tak dobrze wpatrzyć w sam przycisk to jest to OD przekreślone... to tak dla precyzji.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink


Ostatnio zmieniony przez jacekz dnia Sro Kwi 07, 2010 7:52, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 7:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
niestety wydaje mu sie ,ze WLACZA OD bo zapala sie wtedy lampka.taki przekaz moze wprowadzic innych forumowiczow w blad.


Czy nie wyjaśnia mój wpis tego jasno?:

Posted: Wed Apr 07, 2010 5:29 am

"(...)Używam włącznika OD samochodzie Ford Windstar(piszę o marce bo nie wiem jaką funkcję spełnia ów przycisk w innych samochodach)- czyli blokujê 3 bieg w moim aucie czêsto(...)"

lub:
Posted: Wed Apr 07, 2010 4:33 am

"OD- over drive - nadbieg czyli 4, ostatni bieg dla np skrzyni windstara"

...Coraz częściej się przekonuję, że nie warto wpisywać ani treściwie ani gramatycznie na tym forum, i tak objadą cię moderatorzy.... cóż, samo życie...
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 7:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
overdrive to przelacznik tzw. nadbiegu. uzywa sie OD naautostradach,drogach szybkiego ruchu i generalnie tam gdzie jezdzi sie pow. 90 km/h.


nadal uważasz, że ten wpis merytorycznie mam sens w odniesieniu do skrzyń Forda?
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 9:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak,ten wpis odnosi sie do wszytkich skrzyn:) ja juz ci napisal lutek(tez) ty wylaczasz OD i lampa pokazuje wlasnie taki stan. piszac nieprecyzyjnie wprowadzasz innych w blad-beda mysleli ze w gorach wlacza sie OD. to co dla ciebie jest oczywiste dla innych takie byc nie musi.

co do twoich tekstow dot. moderacji nie bede sie wypowiadal jakos wylewnie... najwidoczniej nie bywasz na innych forach i nie masz pojecia jakimi pinochetami bywaja moderatorzy. w kazdym panstwie jest rzad ,policja i prawo. u nas na forum jest prawie anarchia, ale widze,ze niektorym i tak za ciezko. z kraju w ktorym sie jest uciskanym mozna wyemigrowac lub zalozyc jakas organizacje opozycyjna i dokonac przewrotu.

pozdrawiam

p.s. przejechalem ci kota, ze sie tak mnie czepiasz?
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 9:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok, respect man Wink
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 9:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kolego w nomenklaturze technicznej niema czegos takiego jak WŁĄCZNIK,istnieja tylko WYŁĄCZNIKI,wiec przypuszczam z tego wzielo sie niezrozumienie tematu.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 12:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jedi w nomenklaturze sa wylaczniki i odlaczniki, a w potocznym jezyku uzywa sie okreslen wlacznik(normalnie styk rozwarty) i wylacznik (normalnie styk zamkniety)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 12:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jestem energetykiem wiec nie musisz ojca uczyc dzieci robic. Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 12:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bardzo ciekawa dyskuja sie rozwinela:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 13:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>bardzo ciekawa dyskuja sie rozwinela:)

jak zwykle zreszta Smile ! do tego ten caly JAD do moderatorow Razz
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 13:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no,JAD jest cool Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 13:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co wiem to JAD to wymienniki ciepla stosowane kiedys tam Laughing
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 13:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jad (hebr. יד ręka) – przyrząd liturgiczny w judaizmie, będący wskaźnikiem ułatwiającym wskazywanie i czytanie fragmentów Tory.

Shocked
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 16:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Czyli temat wszedł na zupełnie inne Tory
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 19:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Czyli temat wszed³ na zupe³nie inne Tory

czyli standardowo ! na tym forum panuje anarchia, wspierana po cichu przez samych moderatorow i masonerie!
Laughing
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 20:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzięki nowym torom masoneria poszerza horyzonta... Twisted Evil
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 21:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

o kurwww...a ale namieszałem




mysle ze to tylko dlatego ze kto użył określenia szybkiej jazdy zamiast agresywnej......a kto to???? sami znajdziecie....
szybka powyżej np 160km/h
agresywna obroty kręcą sie do 6500 i dopiero zmiana biegów
...niech ten ktoś "od szybkiej jazdy" spróbuje pojechać na włączonym (załaczonym,wcisniętym itp. O?D ) z prędkością 160km/h daję głowę ze silnik wskaże jakieś 7500obr....prze 20sekund zanim się nie rozleci
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 21:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przeca wszyscy pisza(prawie),ze OD wlaczamy do szybkiej jazdy ,a wylaczamy przy zjazdach i podjazdach. mysle,ze to juz jest jasne i mozna przejsc do nastepnego punktu programu Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 21:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie do szybkiej !!!!!!!!!!!!!!

tylko AGRESYWNEJ !!!!!!!!!



to jest zdecydowana różnica !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 21:46    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przykro mi krzycho ale sie mylisz. OD do jazdy szybkiej i spokojnej. D do jazdy agresywnej.
nie trza tez podnosic glosu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Overdrive_(mechanics)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 21:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tlumaczenie przy uzyciu google gdyby ktos mial watpliwosci:

Ogólnie rzecz biorąc, Overdrive (OD) jest najwyższym biegu w przekazie. Overdrive umożliwia pracę silnika przy niższych obr / min prędkość drodze wypowiedzenia. Pozwala to osiągnąć lepszą pojazdu zużycia paliwa, a często cichą pracę na szosie. Gdy jest włączony, automatyczna skrzynia biegów może zmieniać w trybie overdrive po osiągnięciu określonej prędkości (zwykle 70 + km / h [43 + mph ] w zależności od obciążenia). Gdy jest wyłączona, automatyczna skrzynia biegów przeniesienie ogranicza się do niższych biegów. Dla automatycznej skrzyni biegów, to jest prawie zawsze najlepiej wybrać overdrive i umożliwiają transmisję do kontroli zaangażowanie overdrive. (Może być konieczne, aby je wyłączyć, jeśli pojazd jest eksploatowany w górzystym terenie lub podczas holowania przyczepy.) Z przekładnią ręczną, overdrive zazwyczaj powinny być wybrane przy średniej prędkości powyżej 70 kilometrów na godzinę (ok. 43 mph).
Automatyczna skrzynia biegów automatycznie przenosi do OD z napędem bezpośrednim, gdy obecna jest więcej ładunku. Gdy obciążenie ma mniej, to zmiany z powrotem do OD. Pod pewnymi warunkami, na przykład jazdy pod górę, lub holowania przyczepy, przekazanie może "polowanie" pomiędzy OD a bieg trzeci, przesuwanie w przód iw tył. W tym przypadku wyłączenie może pomóc przekazywania do "podjęcia decyzji". Może to również być korzystne wyłączyć, jeśli hamowanie silnikiem jest to pożądane, na przykład podczas jazdy w dół. Pojazdu, instrukcja obsługi często zawierają informacje i odpowiednie procedury dotyczące takich sytuacji, dla każdego danego pojazdu.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 21:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli wlaczasz OD w gorach ,a na autostradzie jezdzisz na D i takich jak ty jest wiecej(tu juz 2szt) to nie dziwi mnie opinia o awaryjnosci ASB Wink

reasumujac i odpowiadajac na pierwszego posta: chcesz hamowac silnikiem wylacz OD,chcesz hamowac bardziej wlacz 2,1 lub L. chcesz zobaczyc auto na lawecie uzywaj OD w gorach ,a D w trasie.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Czw Kwi 08, 2010 7:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jade na D po autostradzie
gdy jade z przyczepa albo w gorach wciskam przycisk OD i nie wiem czy to jest zalaczenie czy wyłączenie wiem ze w tym momencie nie mam "nadbiegu" a auto ma wieksza moc bo wchodzi na wyższe obroty
i tyle
problem tutaj widze tkwi w nazwie funkcji przycisku (zalacza czy rozłacza)


na co dzien normalnie D
a w warunkach ciezkich z OD


awaryjność skrzyń???a co to ???ja nie mam problemów????
odpukać... Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Czw Kwi 08, 2010 8:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

krzycho, rola moderatora polega m.i. na tym,zeby zapobiegac sianiu herezji i rozpowszechnianiu nieprawdziwiych wiadomosci. w naszym przypadku moga one kosztowac kogos remont skrzyni. polega tez na pilnowaniu aby forum,nie stalo sie miejscem gdzie odsyla sie znajomych zeby sie posmiali z laickich wypowiedzi.

nie znasz swojego auta,nie czytales instrukcji,nie wiesz co to OD -nie wypowiadaj sie!!!

uswiadamiam cie,ze nie wiedzac o tym na trasie jezdzisz na OD bo ci sie lampka nie swieci ,a w gorach na D bo ci sie swieci lampka OD off.

koncze tym samym ta niepotrzebna dyskusje ktora wprowadza w blad tych odwaznych uzytkownikw,ktorzy nie wstydza sie przyznac do swojej niewiedzy .
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group