www.asu.pl :: Zobacz temat - Mercury Villager - problemy
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mercury Villager - problemy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
warszawa_24
*
*


Dołączył: Apr 01, 2010
Posty: 6
Skąd: Słubice

PostWysłany: Czw Kwi 01, 2010 22:24    Temat postu: Mercury Villager - problemy Odpowiedz z cytatem

Witam.
Posiadam Mercurego Villagera GS 1993 Benzyna.
Mam z nim kilka problemów:

1. Musiałem zrobić wyłącznik prądu, auto pożera prąd nawet jak stoi kilka tygodni. Wymieniłem akumulator, to samo.
Denerwuje mnie programowanie radia co kilka dni.
Bezpieczniki ok, zgodne z domyślnymi wartościami.

2. Mam problem z opuszczaniem szyby pasażera.
Z przycisku od strony kierowcy jest ok, od pasażera nie. Da radę opuścić, ale to nie zawsze a podnieść nie da. Wtyczka dobrze wpięta.

3. Podświetlenie trybów nawiewu fiksuje.
Po kilku miesiącach postoju, za 1 odpaleniem nie świeciło. Dziś zaświeciło. Za drugim odpaleniem nie. Kable też dobrze wpięte.

4. Bzikuje prędkościomierz:
Zawyża prędkość, ruszą się wskazówka w lewo i prawo przy jeździe ze stałą prędością. Nie jest linkowy.

5. Alarm nie działa.
Nie reagował na pilot, sam się włączał. Została wyłączona od prądu centralka. Nie mam już pilotów to było lata temu.
Wkurza mnie zamykanie na przycisk na drzwiach i dopiero zamknięcie drzwi. Da się coś zrobić? Nie ma tego, że po przekręniu kluczy same się zamki otwierają/zamykają.

6. Drzwi pasażera nie zawsze da się zakmnąć - w sensie na klucz.
Czasem nie idzie ich owtorzyć mimo, że nie były zamykane. Trzeba otwierać i zamykać centralnie zamki i ruszać klamką to zaskoczy.

7. Skrzynia:
Były wymieniane tarcze na niej, remont itp.
Zimny jako tako chodzi, jak się nagzreje to jest tragedia.
Nie reaguje na gaz, nie chce zmienić obrotów, po 15-czasem 30 sek dopiero zaskoczy gaz. Przy zmianie nagrzany szarpie a i biegi zmienia już na czerwonym polu.

Power E-At oraz Over Drive off - nie wiem po co są, jak to włączę nic się nie dzieje. Zachowuje się tak samo.


8. Nie działa tempomat.

Ratujcie, proszę Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
imjacek
*
*


Dołączył: Jan 20, 2009
Posty: 64
Skąd: Podkarpackie

PostWysłany: Pią Kwi 02, 2010 8:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Po mojemu wygląda to na wilgoć w autku, zaśniedziałe styki, wtyczki itp. Np sterowanie szybą pasażera: wyciągnij z tapicerki drzwi cały przełącznik i ostrożnie rozbierz. Często wewnątrz widać zaśniedziałe styczniki (coś jak w pilocie TV albo np pod klawiaturą telefonu komórkowego). Wyczyścić, poskładać i ma działać Smile
Podobnie reszta problemów. Zrobiłbym gruntowny przegląd i konserwację elektryki. Albo inaczej - zacząłbym od tego.
_________________
pozdrawiam
Jacek

'04 Ford Freestar SE 3.9
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pią Kwi 02, 2010 12:34    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaczalbym od solidnej konserwacji instalacji elektrycznej,przeczyszczenie wszystkich mas,rozpiecie kostek i spryskanie odpowiednimi preparatami.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Kwi 02, 2010 16:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a ja do tego co napisal Jedi dodalbym ze szyby najczesniej nie dzialaja bo wiazka idaca do dzwi w okolicy zawiasow (tam pracuje) jest uszkodzona.

>Musia³em zrobiæ wy³±cznik pr±du, auto po¿era pr±d nawet jak stoi >kilka tygodni. Wymieni³em akumulator, to samo

podlacz amperomierz i sprawdzi ile ci pradu idzie "na wylaczonym"..przy zazbrojonym alarmie i pamieci radia powinno to byc max 100-120mA..jesli masz wiecej to faktycznie cos ci zre i jedyna rada to odpinanie po kolei celem eliminacji..najczesciej zlodziejem pradu jest radio(zle podpiete), alarm(zle podpiete przekazniki), gaz(zle podpiete przekazniki itp), jakies uszkodzone wylaczniki klap (i np. w bagazniku ci caly czas swieci)

>Bzikuje prêdko¶ciomierz:
>Zawy¿a prêdko¶æ,

sprawdz mase do licznika, dla pewnosci podciag druga!

>5. Alarm nie dzia³a.
>Nie reagowa³ na pilot, sam siê w³±cza³.

sprawdz wylaczniki dzwiowe(jesli takie masz- lub same zamki bo tam beda one schowane)! alarmy maja blokade i przy otwartych dzwiach nie zazbroisz alarmu, a jesli beda zasniedziale wylaczniki to alarm tez sam sie bedzie zalanczal...

>Wkurza mnie zamykanie na przycisk na drzwiach i dopiero zamkniêcie >drzwi. Da siê co¶ zrobiæ?

pewnie ze sie da..

>Trzeba otwieraæ i zamykaæ centralnie zamki i ruszaæ klamk± to >zaskoczy.

sprawdz wylaczniki dzwiowe/zamki - pewnie masz tam styki zasyfione i stad wszytskie twoje problemy ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
warszawa_24
*
*


Dołączył: Apr 01, 2010
Posty: 6
Skąd: Słubice

PostWysłany: Pią Kwi 02, 2010 18:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za pomoc.

Co do szyby:
Jak bardzo mocno nacisnę to przełącznik działa. Dzrwi rozebrane, kable ok.
Ale niechcący wciągnąłem gałązkę, teraz szyba nie chce się opuszczać/zamykać.

Prędkościomierz:
Dokąd idzie ta masa?

Alarm:
Gdzie jest w Villagerze centralka alarmu?
Jak napisałem, nie mam alrmu, chciałbym by znów był.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Kwi 02, 2010 19:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>Jak bardzo mocno nacisnê to prze³±cznik dzia³a.

czyli problem lezy gdzies w samym wylaczniku

>Prêdko¶ciomierz:
>Dok±d idzie ta masa?

ehm..modul predkosciomierza(czyli wskazowka+elektornika) ma 3 przewody : +,-, sygnal impulsow z impulsatora(najczesciej ze znakiem + ale nie jest to regula!). samo zasilanie sprawdzisz bez przeszkod i zawsze + i - zasilania mozesz podciagnac na krotko z innego miejsca(najczesniej zly styk jest na masie), jesli to nie pomoze to pozostaje impulsator ale tego bez oscyloskopu nie sprawdzisz

>Alarm:
>Gdzie jest w Villagerze centralka alarmu?

nie mam pojecia gdzie...jesli kiedys miales centralny spzezony z alarmem to najprosciej isc po kablach od zamka- predzej czy pozniej zlokalizujesz centralke, a wtedy kupisz na allegro jakas uniwersalna za pare dych i juz masz alarm +centralny Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
d
*
*


Dołączył: Nov 19, 2009
Posty: 61

PostWysłany: Wto Kwi 06, 2010 11:31    Temat postu: Re: Mercury Villager - problemy Odpowiedz z cytatem

warszawa_24 napisał:

Power E-At oraz Over Drive off - nie wiem po co są, jak to włączę nic się nie dzieje. Zachowuje się tak samo.


OD - przycisk w drazku zmiany biegow. Domyslnie w pozycji wlaczonej daje lepsze parametry jazdy (obroty, zmiana biegow, zuzycie paliwa) - bardziej optymalne/ekonomicznie.
jak sie to wcisnie na kontrolkach zapala sie lampka O/D OFF
czyli masz tryb overdrive wylaczony co jest przydatne przy podjezdzaniu albo holowaniu kiedy potrzeba wiecej mocy - mozesz to prosto sprawdzic podjezdzajac gdzies pod gorke i wcisnac OD w trakcie podjezdania, od razu zobaczysz jak obroty ci sie zwiekszaja +500;)

oto wyciag z manuala:
Overdrive may not be appropriate
for certain terrains. If the transaxle
shifts back and forth between third
and fourth gears while you are
driving hilly roads or if your vehicle
requires additional power for climbing hills, press the O/D OFF switch

oraz

Operating in D
(O/D OFF) provides more engine braking than Overdrive for descending
hills or city driving

Migajacy O/D OFF po przekreceniu kluczyka moze oznaczac nieprawidlowe dzialanie skrzyni.


E-AT to przycisk ktory dziala podobnie jak OD - z tego co wiem ma on sens kiedy jest tereny mocno pagorkowaty - gora dol gora dol.
Albo inaczej - podkreca troche skrzynie;)
I znow cytat, tym razem z forum Villagera:

The E-AT switch changes the shift characteristiscs of your transmission to
make it a little "peppier". Really good to do rabbit start.
Downside is that you'll use more fuel as well.



warszawa_24 napisał:

8. Nie działa tempomat.

O ile chodzi ci o Cruise Control? Jedyne o czym wiem - a nie zglebialem tematu - a zarazem najprostsze to zajrzec pod maske i zobaczyc czy przewod od tego jest wlasciwie naciagniety. Przewod od cruise'a idzie rownolegle to przewodu od pedalu gazu i oba sa mocowane do przepustnicy. Sa na nich sruby - zobaczy czy mozesz naciagnac ten przewod, moze to byc pwodoem ze jest za luzny.
Oczywiscie mozne to byc zupelnie co innego, podaje to co wiem.

Przy okazji - jak chcesz mam w PDFie manual do villagera oraz ksiazke dla mechanikow. moge udostepnic. Haynes jest tez do kupienia, moze sie przydac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Arkadi
*
*


Dołączył: Apr 10, 2010
Posty: 45
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pon Kwi 12, 2010 14:08    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Polecam tą strone: http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwww.loudoun-net.com%2Fhaines%2Fvillagerquest.htm&anno=2
_________________
Dodge Ram     CC 1100
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
warszawa_24
*
*


Dołączył: Apr 01, 2010
Posty: 6
Skąd: Słubice

PostWysłany: Sro Kwi 28, 2010 18:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki wielkie.

Mam też pytanko. Jak ściągnąć deskę rodzielczą? Wszystko wykręcone, da się podnieść do połowy, jak jest wklęsłe to już tam nie chce iść.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Kwi 29, 2010 8:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Odnosnie pozerania pradu.
Podlacz miedzy kleme [+] a jej przewod amperomierz i sprawdz ile pobiera pradu na wylaczonym silniku,oczywiscie zaplon rowniez wylaczony,nastepnie zacznij po kolei wyciagac bezpieczniki do momentu az duzy pobor zniknie,wtedy bedziesz mial mniej wiecej sprecyzowany obwod,ktory ci pozera prad.
Jesli wyciagniecie wszystkich bezpiecznikow nic nie da to w aucie sa tylko 2 rzeczy niezabezpieczone bezpiecznikiem-alternator i rozrusznik.
Wlasnie to przerabialem w fordzie,zzeralo prad,zaczely sie drobne awarie elektryki typu,niedzialajace migacze(awaryjne dzialaly).Pobor pradu mialem na poziomie 3A,po odlaczeniu alternatora spadl do 0.02A.Okazalo sie,ze altek ma zwarcie i walniety mostek,a najlepsze bylo to,ze dalej ladowal ok.14V.Po wymianie mostka i przewinieciu uzwojenia auto odzylo,wszystko dziala bez przeszkod,a wtedy nawet silnik dusilo.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Inne Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group