www.asu.pl :: Zobacz temat - windstar gaśnie i ciężko odpala
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

windstar gaśnie i ciężko odpala

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
windstar98
*
*


Dołączył: Mar 21, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Nie Mar 21, 2010 9:13    Temat postu: windstar gaśnie i ciężko odpala Odpowiedz z cytatem

gaśnie w czasie jazdy i ma problemy z ponownym rozruchem...ale też zdażyło się tak samo przy zimnym silniku...kręci..kręci i NIC...a potem poprostu zapalił !!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Mar 21, 2010 14:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Aby dobrze naprawic amerykanski samochod,potrzebna jest wiedza,doswiadczenie ,no i dokladnosc i cierpliwosc. Powiedzmy ze wiedza i doswiadczeniem podziela sie z Toba uzytkownicy tego forum,ale jak maja to dobrze zrobic? Skoro jestes niedokladny.Trzeba dostarczyc podstawowych informacji ,jak Model,Typ,Rocznik ,Przebieg, Silnik,Wersja auta.Sa to wazne szczegoly,ktore pozwalaja na bardziej prawidlowe rozpoznanie usterki.Nie mowiac juz o dokladnym jej opisie - chociazby na jakim paliwie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
windstar98
*
*


Dołączył: Mar 21, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Pon Mar 22, 2010 0:11    Temat postu: windstar98 Odpowiedz z cytatem

ford windstar 98r 3.8 silnik benzynka 290 tyś przebiegu....objawy takie występują żadko...ale występują!!
rozrusznik kręci ale nie zapala....dzieje się to przy zimnym silniku jak i gorącym.Ostatnio w czasie jazdy mi zgasł silnik .Zatrzymałem..rozrusznik kręcił i...cisza...po 10 min kręcenia z przerwami żeby nie wyładować akumulatora..poprostu ładnie odpalił.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
artystakowal
*
*


Dołączył: Oct 25, 2007
Posty: 114
Skąd: Niedaleko Zgorzelca

PostWysłany: Pon Mar 22, 2010 7:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam
Sprawdziłbym i wyczyścił silnik krokowy - gaśnięcie
Jak nie chce odpalić poruszaj wajchą od biegów i sprawdz połączenie kabli pozycjonera
Zapala się check ?
_________________

FORD WINDSTAR 95 3,8l-Poszedł w dobre ręce
FORD EXPLORER 94 4.0
FORD PROBE 92 2.2GT
http://www.youtube.com/watch?v=7_tnFLcpJ0U
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
windstar98
*
*


Dołączył: Mar 21, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Pon Mar 22, 2010 7:52    Temat postu: windstar gaśnie i ciężko odpala Odpowiedz z cytatem

lampka check....bardzo żadko się pali..ale odrazu gaśnie...sprawdze to wszystko...ktoś mi powiedział że takie efekty może dawać padający moduł..dzisiaj dam go do elektryka pod kompa...o wynikach napisze..a za rady wielkie dzięki
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
kret
*
*


Dołączył: May 20, 2009
Posty: 54
Skąd: Gorzów WLKp

PostWysłany: Pon Mar 22, 2010 21:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ja bym zwrócił uwagę na imobilajzer jak go masz bo szwagier miał kiedyś tak samo i padał mu własnie imobilajzer aż w końcu zdechło auto mu na krzyżówce i pozostało holowanie do elektryka a on po prostu wywalił to ustrojstwo i spokój już miał Laughing
A gaśnie na wolnych obrotach czy wysokich Question bo jak na wolnych to jeszcze krokówka jak artystakowal mówił.
_________________
Kret w Fordziku Windstarku  3.0 96r http://windstarmania.pl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
windstar98
*
*


Dołączył: Mar 21, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Wto Mar 23, 2010 0:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

badanie komputerowe nic nie dało...jedynie to pokazał ubogą mieszankę czyli coś z sondą lambdą....teraz chodzi bez problemu...miałem 3 przypadki nie uruchomnienia...
1...rano kręcił i nic
2..zgasł mi na światłach...ale udało się odrazu uruchomi
3..w czasie jazdy zgasł silnik....na szczęście dojechałem bez śilnika w ustronne miejsce..i tam było tylko kręcenie...Sad już miałem auto zostawić
a tu w może w 9 kręceniu odpalił i dijechałem....następnego dnia jeździłem po mieście od rana do wieczora i NIC...wszystko grało jak w dobrej kapeli....boję się bo wakacje tuż tuż Sad(
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Mar 23, 2010 5:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podobne objawy sa tez przy "konczacej" sie pompie paliwa.Moze podawac slabe cisnienie.Czasami wogole sie zacinac,az w koncu calkiem padnie.Dokonaj pomiaru cisnienia paliwa.Moze byc przypchany tez filtr paliwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lincoln
*
*


Dołączył: Mar 22, 2010
Posty: 22
Skąd: Poznan £azarz

PostWysłany: Wto Mar 23, 2010 10:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobrze by było zlokalizować ,czy jezeli kreci a nie odpala to ,czy podawane jest paliwo i czy jest iskra, Crown V . i Lincolnie z tych roczników immobilizer nie odcinał zapłonu ,ale pompe paliwa .....osobiście stawiam na uszkodzenie typowo elektryczne , powiazane albo z centralnym modułem albo np. czujnik obrótów wału lub wałka ,lub wychylenia przepustnicy.....ale wina moze lezeć po stronie ,któregoś ze konektorów lub złączek.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
windstar98
*
*


Dołączył: Mar 21, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Sro Mar 24, 2010 5:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oki...zaczne od sprawdzenia alarmu ..zmieniałem światła na nowe i znowu nie chciał odpalić i kolega który obserwował silnik sprawdzał iskre..i jej nie było
Po 5 min usłyszał jakieś pyknięcie i silnik zadziałał.
Niestety kolega jak odkręcił korek silnika gdzie się olej wlewa zauważył zawiesine "kawa z mlekiem-takie kapucino".Spróbuje zmienić olej z półsyntetyku na mineralke i wlać jakieś uszczelniacze-jak to nie pomoże to muszę zmienić uszczelki pod 2 głowicami.
Zapomniałem dodać że trochę mi płynu chłodniczego gdzieś ucieka-teraz wiem gdzie Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Sro Mar 24, 2010 11:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ani plyn ani olej nie maja nic wspolnego z tym gasnieciem, skoro tracisz iskre to bedzie to elektryka, zadna pompa paliwa czy tez silniczek krokowy. sprawdz czy nie bylo tam jakiegos alarmu, sprawdz tez kostke stacyjki, posprawdzaj masy na silniku i karoserii
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Sro Mar 24, 2010 11:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a z tymi glowicami to bym sie wstrzymal ta kawa z mlekiem to poprostu odma i to jest zjawisko jak najbardziej normale, zwlaszcza jesli robisz krotkie odcinki
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Mar 24, 2010 15:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja zacząłbym tylko i wyłącznie od sprawdzenia, a właściwie od wymiany tzw. "kostki" przy stacyjce.Jest to część nienaprawialna.
Kostka przetestowana na trzech autach, kadecie, Polonezie, Passacie B5.
W każdym z nich miałem to nieszczęście i dlatego piszę to jako pewnik.
Nie wiem czy "takie coś " w Twoim aucie występuje, ale zakładam, ze tak.
Podjedź do pierwszego lepszego elektryka i będziesz miał po kłopocie, przynajmniej jeśli chodzi o diagnozę tej kostki.
Przy padniętej kostce przy stacyjce, świecą się wszystkie kontrolki, rozrusznik kręci bez żadnego problemu, a auto prawie nigdy, a częściej nigdy nie odpali.
A jeśli samochód gaśnie na wolnych obrotach to musisz tak jak już koledzy podpowiadali, zdemontować i wyczyścić silniczek krokowy.
To on jest odpowiedzialny za pracę na wolnych obrotach.
Kiedy silniczek jest zabrudzony to wolne obroty raz są, a raz ich nie ma.
Nie wiem ile będzie kosztować taka kostka, a silniczek to tylko i wyłącznie Twoja praca.
Gdzie szukać i jak zdemontować silniczek krokowy poszukaj na forum.
Temat wałkowany niemalże bez końca.
powodzenia.


Ostatnio zmieniony przez On dnia Sro Mar 24, 2010 15:48, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sro Mar 24, 2010 15:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

luky napisał:
a z tymi glowicami to bym sie wstrzymal ta kawa z mlekiem to poprostu odma i to jest zjawisko jak najbardziej normale, zwlaszcza jesli robisz krotkie odcinki


Potwierdzam w 100%.
Kiedyś, kiedy miałem kadeta to miałem to samo co Ty.
Raz na jakiś czas, a dokładniej, tylko zimą ściągałem wąż od odmy, czyściłem go prymitywnym narzędziem, czyli uderzałem wężem o bruk, masełko wypadało i dalej jeźdiłem bez problemu, aż do czasu wystąpienia Wink następnego masełka i... tak w kółko, aż do wiosny...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
windstar98
*
*


Dołączył: Mar 21, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Sro Mar 24, 2010 16:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dzięki za extra porady-oczywiście wszystkie zaraz posprawdzam.Już zaczynam wierzyć w swoje leciwe autko że jeszcze trochę pociągnie.
Bardzo go lubie bo i wygodny i co najważniejsze PRAKTYCZNY-a spalanie jak się nie szarżuje to jest jak na wan całkiem znośne-13/9.
Najgorzej wściekły jestem na serwisy samochodów amerykańskich które od razu proponują wymiane milion częsci z silnikiem włącznie-od razu od nich uciekłem:)
O wynikach oczywiście będe pisał na bierząco.pzdr Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Mar 24, 2010 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

luky napisał:
a z tymi glowicami to bym sie wstrzymal ta kawa z mlekiem to poprostu odma i to jest zjawisko jak najbardziej normale i
Chyba tylko w Polsce!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
windstar98
*
*


Dołączył: Mar 21, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Czw Mar 25, 2010 7:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Taka kostka przy stacyjce oczywiście istnieje w moim aucie-nawet sobie już zamówiłem.Najgorsze jest to że dzwoniłem do elektryków samochodowych i byli wielce zdziwieni jak mówiłem o kostce-NIE WIEDZĄ JAK SIĘ JE TESTUJE CZY SĄ DOBRE CZY ZŁE !!!!
Na początek wymienie kostke i odłącze alarm który mi odcina zapłon i oczywiście wyczyszcze silnik krokowy-do wakacji mam jeszcze trochę czasy na przetestowanie auta
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Czw Mar 25, 2010 16:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co wiem, to kostki nie da się zdiagnozować, ale tu pewności nie mam.
Zacznij od zmiany kostki, jeśli już masz zamówioną, przeczyść silniczek krokowy, a później możesz robić resztę napraw.
Z odcięciem zapłonu, wstrzymałbym się do czasu wymiany kostki.
Kostkę w Polonezie i Opelku wymieniłem demontując tylko plastikową obudowę kierownicy, a w Passacie trzeba było demontować kierownicę.
Nie mam żadnego pojęcia jak taką wymianę robi się u Ciebie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
lincoln
*
*


Dołączył: Mar 22, 2010
Posty: 22
Skąd: Poznan £azarz

PostWysłany: Czw Mar 25, 2010 16:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pytanie z innej beczki, masz moze tą wersje z otwieraniem z klawiatury na drzwiach i pilotem?
Czasami przy uszkodzonych lub skorodowanych stykach lub switch-ach drzwi ,klapy,stacyjki ,alarm odcina zapłon
_________________
eks posiadacz- Lincoln Town car 97' Chevy Cavalier 97; Ford Aerostar 89'


Ostatnio zmieniony przez lincoln dnia Pią Mar 26, 2010 6:48, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
windstar98
*
*


Dołączył: Mar 21, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Czw Mar 25, 2010 21:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jest to windstar limited- ale tego co mówisz to chyba nie mam-zresztą nie ważne co mam-ważne żeby odpalał za każdym razem :)oki wymienie kostkę i wyczyszcze silnik krokowy i zobaczymy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Sob Mar 27, 2010 15:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Przeczytałem cały wątek i nasuwa się jeszcze jedna usterka a mianowicie kostka może tak, krokówka do czyszczenia na pewno i napewno do czyszczenia przepływomierz. Kiedyś miałem podobne problemy i dopiero po bardzo dokłanym czyszczeniu przepływomierza, (pamiętając żeby go nie uszkodzić bo to bardzo delikatne urządzonko) samochód normalnie pracuje nie gaśnie podczas jazdy ani na skrzyżowaniach. Powodzenia.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Nie Mar 28, 2010 13:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
luky napisał:
a z tymi glowicami to bym sie wstrzymal ta kawa z mlekiem to poprostu odma i to jest zjawisko jak najbardziej normale i
Chyba tylko w Polsce!

no nie tylko,
w niemczech, czechach i slowacji tez tez sie z tym spotkalem:)

moze tam gdzie mieszkasz nie ma tak niskich temperatur jak w polsce.
na codzien spotykam sie z dziesiatkami w ktorych taka odma sie wytwarza
, rowniez w nowych autach, wynika to z tego ze auto robi krotkie odcinki i nie zdazy sie olej rozgrzac dobrze i powstaje taka wlasnie odma, mialem tez przypadki ze odma pozapychala podcisnienia w nowym aucie.

na pewno nie jest to oznaka padnietej glowicy
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Mar 29, 2010 5:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Celowo troche ironicznie napisalem,bo wiem ze ten problem prawie nie istnieje w wiekszosci amerykanskich aut przy prawidlowej eksploatacji nawet na Alasce. Najwazniejsze to czesto wymieniac zaworek PCV .Stosowac oleje o wlasciwych lepkosciach ,dobre filtry , i czesto je wymieniac.No i stosowac tylko zalecane paliwo.A z tym wszystkim nie jest w Polsce zawsze najlepiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
windstar98
*
*


Dołączył: Mar 21, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Pon Mar 29, 2010 7:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

myślę że jak silnik krokowy byłby zaśmiecony i przepływomierz etc...to moje auto ciągle miałoby problemy z pracą silnika ....a tu robi się bardzo żadko....a tak silnik i zapalanie jest ok....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
windstar98
*
*


Dołączył: Mar 21, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Pon Mar 29, 2010 17:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jeszcze jedno zapomnialem wspomnieć...2 razy nieodpalił kiedy wcześniej
robiłem coś z kablami i musiałem rozłączyć klemy...takie rozłączanie bylo za każdym razem kilkakrotne i za każdym razem poszedł mi bezpiecznik od świateł pozycyjnych...
Za pierwszym razem był silnik zimny a za drugim razem ciepły.
kręcił kręcił i mniej więcej w podomnym czasie w końcu zaskoczył
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
diku
*
*


Dołączył: Aug 05, 2007
Posty: 606
Skąd: Stary Giera³tów

PostWysłany: Pon Mar 29, 2010 17:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Objawy pasują na krokówkę, na przepływomierz-zanieczyszczone, możliwe że ucieka ciśnienie z układu paliwowego. Nasze autka są dość czułe na kurze. Trzeba by było sprawdzić ciśnienie paliwa, i wiele innych rzeczy. Może wyjdzie jakiś błąd na kompie, nie musi świecić check, może warto podłączyć pod kompa w trakcie zwykłej pracy silnika, możliwe że wyjdą jakieś parametry pracy silnika w odchyłce.
_________________
Windstar 3.8 LX 95r pb+LPG
Explorer 4.0 96 pb+LPG
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
windstar98
*
*


Dołączył: Mar 21, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Wto Mar 30, 2010 10:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

witam ponownie

zrobiłem mały experyment...za każdym razem kiedy odłączam akumulator...kręci bez zapalania silnika.....i ma przy tym wysokie obroty..bo jak kręci i odrazu zapali silnik- to kręcenie jest wolniejsze....a jak ma nie zapalić to jakby był odciążony i lata jak wariat....właśnie czyszczę silnik krokowy....strasznie zasmolony...oczywiście czyszczę denaturatem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
windstar98
*
*


Dołączył: Mar 21, 2010
Posty: 17

PostWysłany: Wto Mar 30, 2010 15:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

WITAM WSZYSTKICH SERDECZNIE !!!!!!!!

KONIEC PROBLEMÓW---DZIĘKI WAM OCZYWIŚCIE
NIE WIEM CO DOKŁADNIE SZKODZIŁO-ALE NIE PONOSZĄC ŻADNYCH KOSZTÓW ZROBIŁEM NOWE UZIEMIENIE....WYCZYŚCIŁEM NA GLANS
SILNIK KROKOWY...PRZETARŁEM KLEMY.....I........DZIAŁA WSZYSTKO JAK BURZA Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing
JESZCZE RAZ ZA WSZYSTKIE PODPOWIEDZI WIELKIE DZIĘKS


PZDR Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

JEDYNIE ZA ROK CZEKA MNIE WYMIANA PROGU---JUŻ SIĘ SYPIE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elektryka i elektronika Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group