www.asu.pl :: Zobacz temat - czym zdiagnozowac Pontiaca TS 3,8 ?
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

czym zdiagnozowac Pontiaca TS 3,8 ?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pon Mar 15, 2010 20:10    Temat postu: czym zdiagnozowac Pontiaca TS 3,8 ? Odpowiedz z cytatem

kłaniam Wink
od paru dni uporczywie swieci mi sie CHeck w ponczku, problem w tym ze to rok 95 wiec bez mozliwosci testu spinaczowego.
mam do was pytanie czym ta padline zdjagnozowac (zlacze standardowe OBD, 3 piny wykorzystane)? czy interfejs na jakims ELM 327 za pare zlotych pokarze co mu dolega? od razu powiem ze nie licze na jakies cuda- byle pokazal co jest nie tak:-)
PS> dodam ze auto ma nowe kable,nowe swiece i chodzilo wysmienice! potem (kilka dni temu) zaczelo sie dziac tak, ze:
-jak zimny odpalal normalnie
- jak sie zagrzal to po odpaleniu obroty przez kilka sekund wariowaly, skakaly od 1500 do 500 i ze zmniejszajaca amplituda ustalaly sie na poziomie ok.1200 (wczesniej byly rowno 750)
- czasem jak obroty zaczely falowac wyswietlil sie Chech, wtedy nie bylo falowania, ale obroty ustawialy sie na 1500 juz na stale
- od jakis 3 dni Check swieci ciagle (wczesniej po odpaleniu gasl i jak mu cos nie pasowalo to pojawial sie dopiero po chwili, teraz wogole nie gasnie)
- dzis wracajac z pracy zatrzymalem sie, obroty wskoczyly na jakies 2,2kobr , ottwarlem maske odlaczylem TPS i obroty spadly do 750, odpinajac krokowke efektow brak

osobiscie podejrzewam krokowy ale aby czy napewno? a moje jednak TPS? dodam ze przepustnica czyszona, krokowka czyszczona, MAF czyszczony, egr chwilowo zaslepiony, mocy nie brakuje, zapala idealnie..nic tylko wolne obroty ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Mar 15, 2010 22:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie podejrzewam egra ale polecam szczerze go odblokowac.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Pon Mar 15, 2010 23:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi sie ze to bedzie wina krokowki ze tak obroty faluja!
A co do checka to bedzie sie palil caly czas przez np. zaslepiony egr! U mnie walniety egr objawial sie tym ze gasl mi podczas hamowania do zera z jazdy a czasem tez podczas jazdy dostawal drgawek! Zamienilem go na egr z Omesi i na razie mam spokoj choc czasem tez potrafi sie odezwac!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Mar 16, 2010 8:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

powiem tak Smile
- EGRA zaslepilem juz po pojawieniu sie problemu, wiec na sam problem on nie wplynal! zaslepilem go tylko chwilowo celem eliminacji jego dzialania

osobiscie to stawiam na krokowke badz TPS..krokowke nowa juz mam, ale TPS narazie brak - ktos wsadzal moze TSP z jakiegos opelka? fizycznie nie pasuje do PTS3,8 ale byc moze zakres rezystancji ma podobny i mozna go zaadoptowac? pytam bo oryginal dosc drogi ;/
No i moze ktos wie co zdjagnozuje ponczka?? lub gdzie w bliskiej okolicy mi go podepna???bo tak to szuaknie w ciemno;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Wto Mar 16, 2010 8:37    Temat postu: Re: czym zdiagnozowac Pontiaca TS 3,8 ? Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:


(...)osobiscie podejrzewam (...) ale aby czy napewno? a moje jednak (...)? ;/


a moze by go jednak zeskanowac np czyms takim

http://www.autobarn.net/autxrayezsca.html

ELM 327 nie skontaktuje sie z twoim TS-em. ty masz juz OBD 1,5 czyli kody 3 cyfrowe ale kostka OBD 1.

A co do EGR wielu uważa że ten układ blokuje sztucznie moc silnika, a usunięcie tego “ekologicznego badziewia” da im przyrost mocy.
Jeśli razem z usunięciem EGRu przeprogramuje się ECM tak, żeby nigdy go nie włączał, wtedy taka operacja rzeczywiście ma jakiś sens i nie zalicza się do rzeźby i kiedy cruise’ujemy sobie, ECM aktywuje EGR i sprawdza czy spadł przepływ, lub czy podniosła się temperatura na zaworze. Jeśli nic takiego się nie stanie, zapisuje kod 32 i zapala “SES”.

Wyłączenie EGR bez ingerencji w komputer spowoduje efekt całkiem odwrotny. Dlaczego? Ano dlatego że ECM włączając EGR przyśpiesza także zapłon (zmniejszona temperatura - wcześniejszy zapłon), a to jak wiadomo prowadzi do stuków. Knock sensor wykrywa te stuki więc ECM spowrotem cofnie zapłon, ale bardziej niż był przed zmianami.

Na przykład kiedy przed włączeniem EGR było 30 BTDC, po włączeniu ECM przyśpiesza zapłon do 31 BTDC i wykrywa stuki, wiec cofa zapłon, ale nie spowrotem do 30 tylko do 25 BTDC. Takie mieszanie zapłonem nie przynosi raczej nic dobrego.

Stad objawy ktore opisujesz, dodatkowo jesli zalozyles nieoryginalny EGR to on moze dzialac ale nie w tym zakresie ktory jest w ECM i dlatego masz problemy.

ale zeby to potwierdzic lub wyeliminowac trzeba sie dac zeskanowac Wink


EDIT:

Marcys - TPS do ciebie kosztuje na rockauto od 40 do 70 $ co przy dzisiejszym kursie to "grosze" w porownaniu do zakupow w polskich sklepach. no i niestety nie byl zamienny z zadnym oplem Exclamation

tu masz producenta TPS - nie zdziw sie kraju pochodzenia Wink
http://cnkabang.en.made-in-china.com/product-group/YbFnzCKxXEcX/Throttle-Position-Sensor-catalog-1.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Mar 16, 2010 12:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

egra mam oryginalnego, raczej sprawny na 100%, zaslepilem go tylko chwilowo celem eliminacji (bo naczytalem sie ze w ponczku powoduje rozne wariacje wolnych obrotow itp), w kazdym razie docelowo nie mam zamiaru sie go pozbywac bo i po co?

Dzis po nagrzaniu znow wszedl w wyzsze obroty, odlaczylem mu TPS i obroty spadly do normalnego poziomu...zostawilem zdjeta wtyczke i pojezdzilem bez TPS i chodzi normalnie jak przedtem, z tym ze pozostal efekt falowania zaraz po odpaleniu no i check swiecacy...tak ze juz raczej jestem pewny ze to TPS daje w dupe...zobaczym,wymienim..a zeskanowac to nadal nawet pojecia nie mam gdzie ;/ dzieki za odpowiedzi Smile

PS.
>przy¶piesza tak¿e zap³on (zmniejszona temperatura -

przyspeiszenie zaplonu powoduje wzrost temperatury, a tym samym wzrost emisji NOx ktore to w glownej mierze ma redukowac EGR poprzez wpuszczenie CO2 i spowolnienie reakcji spalania..cos musiales pomieszac Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Wto Mar 16, 2010 15:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
..cos musiales pomieszac Smile


w ktorym miejscu?

im nizsza temperatura tym nastepuje szybszy zaplon - (w konsekwencji) - szybszy zaplon powoduje nastepnie wyzsza temperature spalania.

jakis blad myslenia?

nigdzie u was na poludniu nie ma skanera?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
krzycho1978
*
*


Dołączył: Jun 06, 2007
Posty: 875
Skąd: DODGE Durango 2006.CHEVROLET Celebrity

PostWysłany: Wto Mar 16, 2010 19:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja obstawiam czujnik temperatury silnika ale nie ten od wskazowki...mysle ze masz dwa jeden dla wskazowki drugi dla diagnozy i pracy silnika i wlasnie ten szwankuje i auto nie wie czy jest zimne czy cieple
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Mar 16, 2010 20:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

HarryAngel napisał:
marcys napisał:
..cos musiales pomieszac Smile

jakis blad myslenia?
nigdzie u was na poludniu nie ma skanera?


sie nie dogadalismy Smile

co do skanera to nie wiem - ale podejrzewam ze u nas tylko golfa 4 umiom podlaczyc i ew.jakas fabie czy opla..ale z ciekawosci podjade jutro lub pojutrze i poszukam gdzies na miescie wpinki Smile

dzis zalozylem nowa krokowke (stara sie chyba zatarla bo trzpieniem nie idzie ruszyc, pozatym wykrecony i podlaczony silniczek pracowal w zakresie jakies 0,5mm - ledwo drgal..nowy chodzi plynnie i w calym zakresie:-) w kazdym razie po montazu krokowki i skasowaniu ECU obroty ustalily sie na magiczne 750, az do momentu nagrzania- potem znow zaczelo sie falowanie(z tym ze w mniejszym stopniu niz wczesniej) i kilka razy zgaslo mu sie..ehh..a myslalem ze na wymianie samej krokowki sie skonczy ;/ no nic cza jechac szukac skanera Smile dziekowac wszystkim Smile dziekowac Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Wto Mar 16, 2010 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

takie objawy falowania moze wykazywac uszkodzony jak pisze krzycho czujnik temp silnika i/lub uszkodzona uszczelka pod dolotem. przyczyn moze byc kilka

jednakze bez skanera niczego sie nie dowiesz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Pią Mar 19, 2010 9:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wyglada na to ze sytuacja sie zaczyna powoli klarowac Wink
wczoraj jadac do garazu samochod zaczal ledwo jechac i zostawial za soba kleby bialego dymu - bylem przekonany ze doszczetnie padla uszczelka przepustnicy i woda leci do silnika...ale nie! okazalo sie ze bialy dym to niespalone paliwo!! z wydechu az sie lalo, ale autem dalo sie jechac jako tako..wstepnie sie okazalo ze w dupe daje instalacja gazowa - a konkretnie przetarly sie przewody sterujace od wtrsykiwaczy Pb, stykajac ladnie do masy mimo pracy na gazie PB od czasu do czasu tez wtryskiwalo...no akulminacja przyszla wczoraj kiedy zaczelo "lac" bez opamietania;/ chyba pobilem rekord spalania w pontim3,8 - na jakies 3km poszla 1/4 baku ;/
w kazdym razie narazie z grubsza poizolowalem przewody i chodzi, poruszalem tez wtyczkami na wtryskach i przestal chodzic Wink tu kolejna buła wyszla! cala sekwencja zalozona "na skretke"!!! zero lutu, zero cyny! no poprostu noz sie w kieszeni otwiera! 5 lat temu ta instalka kosztowala ponad 7tys a monter odpierdolil taka maniane ze brak mi slow! ehh...przez weeken cza poprawiac cala wiazke LPG ;/
PS. po ingerencji w tylko jedna wtyczke wtryskiwacza PB problem falujacych obrotow praktycznie znikl - choc jeszcze czu drobne niedomagania, za to Check juz nie swieci Smile ciekawe tylko co na takie spalanie na mokro z przelewem przez wydech powiedziala Lambda ;/ ale chyba zyje skoro Check nie swieci Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Wto Maj 10, 2011 20:09    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
powiem tak Smile
- EGRA zaslepilem juz po pojawieniu sie problemu, wiec na sam problem on nie wplynal! zaslepilem go tylko chwilowo celem eliminacji jego dzialania

osobiscie to stawiam na krokowke badz TPS..krokowke nowa juz mam, ale TPS narazie brak - ktos wsadzal moze TSP z jakiegos opelka? fizycznie nie pasuje do PTS3,8 ale byc moze zakres rezystancji ma podobny i mozna go zaadoptowac? pytam bo oryginal dosc drogi ;/
No i moze ktos wie co zdjagnozuje ponczka?? lub gdzie w bliskiej okolicy mi go podepna???bo tak to szuaknie w ciemno;/



w trans amie z 91 TPI miałem identyczny problem co sie okazało że tps podawał złe parametry dla ECMa
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Elementy i akcesoria Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group