www.asu.pl :: Zobacz temat - KOMPRESOR pontiac trans sport 3.8
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

KOMPRESOR pontiac trans sport 3.8

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
topa41
*
*


Dołączył: Oct 23, 2009
Posty: 27

PostWysłany: Nie Mar 07, 2010 12:13    Temat postu: KOMPRESOR pontiac trans sport 3.8 Odpowiedz z cytatem

Witam. Posiadam Pontiac Trans Sport 3.8 rocznik 91. Nie wiem jak sprawdzić czy mam sprawny kompresor. Przełączyłam przycisk który jest na nim i nic. Czy do poprawnego działania jest potrzebny wężyk do pompowania który się wpina w panelu czołowym kompresora? Czy niesprawność kompresora ma wpływ na zawieszenie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Mar 07, 2010 15:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jesli nie dziala kompresor to najprawdopodobniej masz wyjety bezpiecznik(wydaje mi sie ze to drugi lub trzeci od gory w pierwszym rzedzie) ten bezpiecznik jest rowniez od podswietlania komory silnika. musisz sprawdzic czy masz pompowane tylne amory. pompowane sa grubsze od zwyklych i wystaja z nich wezyki w gornej czesci. zakladajac,ze komprsor nie dziala to amortyzatory juz szlag trafil. druga opcja jest taka,ze ktos wczesniej juz zalozyl zwykle maory i odlaczyl kompresor. warto wtedy zdemontowac czujnik z tylnej osi zwierajac jego styki w takiej pozycji,ze niby jest odpowiedni poziom,a komperor sie przyda np. do pompowania kol,rowerow czy zabawek. komprsory te,nie uzywane czesto ulegaja uszkodzeniom. tanim kosztem da sie go jednak zregenerowac. niestety uklady pneumatyki w wiekowych autach czesto trapia rozne nieszczelnosci. ja np. zregenerowalem kompresor,kupilem nowe pompowane amory....i nie sprawdzilem szczelnosci. po niedlugim czasie amortyzatory poszly sie kochac i teraz jezdze na zwyklych:)
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
topa41
*
*


Dołączył: Oct 23, 2009
Posty: 27

PostWysłany: Nie Mar 07, 2010 15:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Muszę to sprawdzić ponieważ jak otwieram klapę silnika to lampa jest sprawna i świeci. Ma ona chyba czujnik przechyłowy. Ciężki jest demontaż kompresora żeby go sprawdzić? Jakie najczęstsze uszkodzenia mogą wystąpić w kompresorze? Jaka jest cena amortyzatorów? Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Mar 07, 2010 15:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tak,lampa ma taki wlasnie wylacznik. komprsor nie jest trudny do wymontowania. najczesciej w nim dochodzi do korosji wewnetrznych czesci(zawory,filtry)korpusu wykonanego chyba ze stopu magnezu. w srodku wszystko robi sie pokryte bialymi proszkowymi wykwitami. z tego powodu sprezarka sie strasznie meczy,przegrzewa sie uzwojenie i dochodzi do zaracia,spalenia silniczka. musisz to wymontowac,rozebrac ,wyczyscic pomal;owac,nasmarowac,zakonserwowac i jesli nie jest spalone uzwojenie to bedzie na lata.
amortyzatory pompowane w polsce kosztuja od 700 do 1000 zl za komplet,sprowadzone w usa nie wiecej niz 400 zl.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Mar 07, 2010 20:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a to ja sie podepne pod watek Smile
zalozmy taka sytuacje - pakuje do auta na maxa, kompresorek mnie sie zalancza i podnosi dupeczke...wypakowuje i powinien upuscic(czyli jakis zaworek powinien sie otworzyc i powinno byc "syk") i auto znow w odpowiednim poziomie...dobrze mysle??

no bo u mnie tylko pompuje ale nie slychac upuszczania...
PS.no i nie wiem czy to jakas nieszczelnosc czy poprostu ten typ tak ma ale co jakis czas kompresorek zalancza sie sam na chwile i podpompowuje (nie jest to czeste - raz na 1-2h na pare sekund)
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Mar 08, 2010 0:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Topa ostudze twoje zapedy.Byc moze kompresorek sie zatarl i palil bezpiecznik,wiec poprzedni wlasciciel go poprostu wylaczyl na wtyczkach,sprawdz czy masz zasilanie w gniazdku zapalniczek przy wlaczniku kompresorka.
Rozbierajac go miedzy czescia elektryczna a pneumatyczna jest aluminiowa podkladka z odpowiednio rozmieszczonymi otworami i zaworkami odpowiedzialna za rozdzial powietrza(pompowanie-upuszczanie),bedziesz mial ogromne szczescie jesli bedzie cala,bez niej kompresor nie dziala,tzn.kreci ale juz nie daje cisnienia.Znalezienie uzywki w dobrym stanie graniczy z cudem,gdyz te auta przestali produkowac 1996 roku,a kazdy kolejny wlasciciel znajac zycie staral sie to ustrojstwo wylaczyc,a wiadomo,ze zecz nie uzywana ulega awarii Laughing .Aby calosc doprowadzic do stanu uzywalnosci czeka cie duza inwestycja nie warta swieczki gdyz:
1.zakup nowych amorkow pompowanych-min.500zl
2.raczej na bank wymiana calego okablowania pneumatycznego
3.remont kompresorka,wiec znow kilka stowek,zakladajac,ze uzywka bedzie dobrym dawca czesci.
Robi ci sie juz kwota min.1000zl.
Za ok.300 masz zwykle amorki bez pompowania,sprawdzaja sie wysmienicie czego przykladem jestesmy np.esdarek i ja.
Jesli bedziesz sie upieral aby twoj tyl pontona byl bardziej ladowny,mozesz zamowic z www.rockauto.com zwykle amorki monroe'a z dodatkowymi sprezynami.
A jesli jeszcze zalezy ci na kompresorku to za pare groszy kupisz jakis chinski maly,ktory znakomicie sprawdzi sie w pompowaniu rowera,materacu czy pilek.
Pozdrawiam,przemysl to jeszcze raz Smile
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
marekzaba31
*
*


Dołączył: Feb 11, 2009
Posty: 73
Skąd: POZNAN

PostWysłany: Pon Mar 08, 2010 21:05    Temat postu: re Odpowiedz z cytatem

witam, co do kopresora i jego zakonczenia produkcji nie masz racji w moim modelu tez wystepuja 2 rodzaje aut z kompresorem i bez a auto mam z 2002 roku
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Mar 08, 2010 23:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Potrafisz czytac ze zrozumieniem,napisalem ze te auta,te konkretne modele zakonczono produkowac w 1996,przypuszczasz,ze Twoj kompresor bedzie pasowac do naszych starych pontonow?watpie.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
topa41
*
*


Dołączył: Oct 23, 2009
Posty: 27

PostWysłany: Sro Mar 10, 2010 10:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak mi się wydaję że muszę podejść do sprawy na spokojnie - zobaczę co w trawie piszczy jak będzie za bardzo skomplikowane dam sobie spokój.
Nasze autka może są stare ale jak się rzucają w oczy. W Krakowie kiedyś mi przejechał biały pontiaczek od razu zwróciłam na niego uwagę. Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Sro Mar 10, 2010 10:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dokladnie,przekalkuluj,choc dla mnie gra nie warta swieczki,gdyz ten uklad ma duzo minusow nawet jak jest sprawny,wystrczy jednym kolem wjechac na kraweznik,wyjsc np. na zakupy a po powrocie stwierdzic,ze aku padl.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Sro Mar 10, 2010 21:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

topa, gdyby to byl ten pontiac trans sport



to moglbym cie zrozumiec, ale w twoim przypadku to troche zaczynasz wymyslac. przyznaj sie? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sro Mar 10, 2010 21:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Trochę inwencji, maty szklanej i polimalu i takie coś może jeździć w PL Smile
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Mar 10, 2010 21:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

niemniej porownujac pontona do rownorocznego voyka mozna odniesc wrazenie,ze ponton pochodzi z kosmosu ,a voyek z rumunii Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sro Mar 10, 2010 22:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
niemniej porownujac pontona do rownorocznego voyka mozna odniesc wrazenie,ze ponton pochodzi z kosmosu ,a voyek z rumunii Wink


no ale najlepiej było by porównać ten prototyp Pontiaca z prototypem Voyka a nie z tym co było produkowane seryjnie. Pontiac też tego nie produkował seryjnie Wink
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon Kwi 05, 2010 13:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zanim wymienię tylne amorki pompowane, postanowiłem zobaczyć co się dzieje ze sprężarką bo od dłuższego czasu nie słyszałem jej.
Tak więc pewnego dnia wlazłem do kanału i wyjąłem ją:
,
Tak wygląda po demontażu sanek :

Skrzynka korbowa czyściutka i suchutka, bi ta sprężarka pracuje na sucho.

Przy demontażu głowiczki z zaworami i mimo wielkiej ostrożności stało się to czego się obawiałem. Wszystkie gwinty śrubek mają ślady preparatu przeciw luzowaniu się śrub. Bo to wszystko przecież drży.
,
Sanki i inne blachy po demontażu, mocno skorodowane

To jest zbiorniczek powietrza z zaworem jednokierunkowym :

Blachy były wypiaskowane - 10 zł, ocynkowane elektrolitycznie - 10zł,

a potem polakierowane i całość po montażu wygląda tak :

Wszystkie śruby wymienione na ocynkowane. Problem był z urwanymi śrubami, bo w międzyczasie urwało mi się wiertło, którym nawiercałem urwaną śrubę. Ale jakoś dałem radę z tym, że jedną ze śrub musiałem przerobić z M5 na M6 (było w czym).
Po złożeniu i podłączeniu na krótko sprężarka pracuje cicho i dobrze pompuje. Niebawem zamontuję i cdn.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Kwi 05, 2010 14:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tez robilem taki remont tylko w mniejszym zakresie. smarowanie,czyszczenie,malowanie ,uszczelnianie .ten,zbiorniczek na powietrze to osuszacz wypelniony granulatem wiazacym wilgoc.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pon Kwi 05, 2010 16:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ten zbiorniczek w takim razie jest wymienialny, bo przecież nie będzie działał w nieskończoność, no i niestety jest nierozbieralny.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Pon Kwi 05, 2010 16:17    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jest na 100% rozbieralny,poprostu sie go rozkreca,przerabialem to.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto Kwi 06, 2010 9:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rzeczywiście jest rozbieralny.
Wcześniej nie poświęciłem mu zbyt wiele uwagi. W środku jest grysik silikonowy jak dla kotów tylko drobniejszy.
Po wysypaniu go okazało się, że tylko ok. 2% żwirku jest zużyta, a reszta jest krystaliczna więc jaszcze popracuje. Tym bardziej, że powietrze zasysane jest z takiego miejsca gdzie nie dostaje się woda z opadów atmosferycznych nawet podczas jazdy po kałużach.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Kwi 06, 2010 21:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

benku ale nie chodzi o wode a o wilgoc (a ta jest w powietrzu), jesli masz mozliwosc to skombinuj skads Silicat GEL (to to samo co chinczyki wsadzaja np. do butow ) i juz masz nowy odwadniacz Smile
Mozna tez stary silicat polozyc na kilka dni na goracy kaloryfer celem odparowania, ale zanieczyszczen sie nie pozbedziesz ;/
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 9:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na allegro te kuleczki mozna kupic za grosze w puszkach osuszaczy wojskowych.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sro Kwi 07, 2010 9:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
benku ale nie chodzi o wode a o wilgoc (a ta jest w powietrzu),


A ja "gupi" całe życie myślałem, że wilgoć w powietrzu bierze się z wody.
Człowiek całe życie się uczy i "gupi" umiera. Embarassed Laughing Laughing Laughing Laughing
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw Kwi 08, 2010 14:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Sprężarkę zamontowałem i niestety dupcia. Nie działa.
Wszystkie styki elektryczne suche i czyste. Dobrałem się więc do "czujnika",pod samochodem, który steruje sprężarką w zależności od wychylenia, i oto co zobaczyłem po rozebraniu:


no i niestety łapek swoich w to nie wsadzę. Posprawdzałem też wszystkie bezpieczniki i też bez rezultatu.
Nie dzieła też sprężarka przy wciskaniu włącznika wewnątrz samochody przy włączonym jak i przy wyłączonym silniku.
Póki co czekam na Servis manual na CD, który niebawem przyleci.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
JEDI_V
Admin
Admin


Dołączył: Dec 05, 2004
Posty: 4325

PostWysłany: Czw Kwi 08, 2010 21:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widze,ze GM przekombinowalo z calym systemem,najpierw w modelach 90-96 a potem w pozniejszych,to sie moze sprawdza na amerykanskich hiwayach.
_________________
DODGE DURANGO 1998 5.9 V8 4X4 LPG
CHRYSLER 300M 1999 3.5 V6 LPG BY LUKY
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 693
Skąd: Lublin

PostWysłany: Wto Cze 15, 2010 16:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak już pisałem w innym poście, znalazłem przepalony bezpiecznik.
Po wymianie wszystko działa jak należy.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jackone
*
*


Dołączył: Jul 09, 2007
Posty: 61
Skąd: Opole

PostWysłany: Pią Mar 30, 2012 20:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cześć wszystkim...
trochę odkopuję temat ale mam pytanie co do kompresora,
szukam łożyska ślizgowego do silnika (baryłkowe, 9,6mm x 14,5 x ??)
Czy może ktoś zdołał je zakupić Question czy tylko pozostaje dorobienie u tokarza.
W moim wytarło się do średnicy 10,1 mm:!: i wirnik zaczął ocierać o magnesy.
_________________
Wszystko płynie a ja już nie tylko na benzynie...
Pontiac Trans Sport 2,3L 16V ASDF (MFI) '93 - (Multi Fuel Injection by luky)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group