www.asu.pl :: Zobacz temat - bardzo wazne-1sze przykazanie!!!
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

bardzo wazne-1sze przykazanie!!!
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Wto Paź 05, 2010 14:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to wszytko tu pisze ,ale moge powtorzyc:
-na P zamieniamy tylko kiedy samochod jest calkowicie zatrzymany ,a najlepiej jak ma zaciagniety hamulec postojowy
-N sluzy do przepchniecia auta lub jako ustawianie w myjni ,ktora przeciaga nam auto.
-najlepiej zmieniac pozycje lewarka plynnie bez pospiechu.
-ja gasze silnik jak auto juz jest na P bo wydaje mi sie ,ze wszytkie zawory i cisnienia sa wtedy tak jak ma byc. zmiana wajchy na wylaczonym silniku spowoduje,ze bedzie ona w innym miejscu niz zapamietaly to komputer,plyta zaworowa itp.
-co do ruchu wajcha podczas jazdy-rozna sa szkoly. ja jestem wyznawca meteody-"nie po to robili automat zeby przy nim wajchowac" w przypadkach szczegolnych jak ostry podjazd czy zjazd uzywam 1 lub 2,D do ciagniecia przyczepy albo wolnej jazdy z duzym obciazeniem i OD na codzien.
-olej wymieniemy zdecydowanie!!! tak czesto jak nas tylko na to stac i jak mamy czas!!! a juz napewno nie nalezy przekraczac interwalow wymiany narzuconych przez producenta. w przypadku automatu rodzaj oleju nie jest tak dowolny jak przy silniku( przy silniku tez nie jest ,ale mozemy zmienic producenta,lepkosc w pewnym zakresie i technologie itp bez wiekszych konsekwencji) w przypadku skrzyn nalezy scisle przestrzegac zalecen producenta samochodu co do typu oleju ,a czasem nawet co do marki. zadna dowolnosc nie jest tu wskazana.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Wto Paź 05, 2010 14:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na tyle szybko i płynnie by skrzynia nie zapięła wstecznego ( po co sprzęgięłka męczyć), ustawiamy na P i gasimy...
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Sob Paź 16, 2010 21:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dzieki chlopaki za posumowanie.

Skad jednak biora sie opinie, ze oleju w skrzyni zmieniac nie nalezy.

Dzis bylem u mechanika, w innej sprawie, i gdy zapytalem o skrzynie, uslyszalem: nie zmieniac. Dodam, ze gosc ma sporo doswiadczenia, przez pare ostatnich lat servisowal moj poprzedni samochod i zlego slowa nie moge powiedziec. Dziwi mnie jednak ta rozbierznosc w opiniach. Zreszta, tu na formu tez wspominaliscie o tych
skrajnie odmienne punktach widzenia.
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sob Paź 16, 2010 21:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ludzie!Nie wiem czemu nie dociera do Was - Uzytkownikow Aut Amerykanskich - fakt, ze autorytetem w sprawie eksploatacji i napraw moze byc tylko i wylacznie Fabryczna Instrukcja Obslugi lub Fabryczna Literatura Serwisowa.A nie nawet "najbardziej doswiadczony " Pan Kazio! Prosze pamietac ze Dobry Mechanik to tylko taki mechanik co serwisuje auto zgodnie z zaleceniami fabryki.Takim Mechanikiem moze byc tylko osoba Uczciwa pozbawiona Dumy,Zarozumialosci i Pychy.I dlatego w Polsce ciezko o dobrych mechanikow.>><< Nastepnym razem jak uslyszysz stwierdzenie ze cos nalezy tak a tak robic - to zadaj tylko jedno pytanie : Dlaczego? A dla swietego spokoju sprawdz dokladnie w swojej instrukcji obslugi dla uzytkowania w warunkach ciezkich - Schedule B.Wiem,ze w rocznikach od 2008 zmienia sie rzadko - ale co ile to nie pamietam.>>><<< Pomyslalem sobie,ze skoro pytales " Pana Stasia" co ile zmienia sie ATF,to znaczy ze nie masz swojej instrukcji.Dlatego ide Tobie z pomoca i dostajesz ZA DARMO kompletna instrukcje - jest do pobrania w PDF na tej stronie : http://www.aboutautomobile.com/OwnerManual/2008/Chrysler/Town+and+Country Na stronie 494 jest wyraznie napisane ze : " wymienic ATF i Filter po 120,000 mil albo po 10 latach " -jest to dla normalnych ,amerykanskich warunkow jazdy.Ale gdy warunki jazdy sa takie jak w Polsce to raczej obowiazuje pierwszy zapis od gory ,ktory mowi ze: "wymienic ATF i filter co 60,000 mil albo co 5 lat". Wydrukuj i zanies Swojemu Mechanikowi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Paź 17, 2010 2:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

i sie mark wqr......l. Laughing
no nie dziwie sie-zenek,stasiek i stefan to glowni autorzy opinii:"automaty sa strasznie awaryjne". sa...jak sie nie dba Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Nie Paź 17, 2010 8:17    Temat postu: hanio zenio itp Odpowiedz z cytatem

Prawda jest taka że możesz nie zmieniać nakręcisz 150-200 może 250tkm zależnie od skrzyni i techniki jazdy i masz skrzynię do remontu i pan Henio stwierdzi normalne że się posypała bo w manualu sprzegło też ok 200tkm daje rade, jak pierwszy raz zmienisz olej po 150tkm to Ci skrzynia zacznie ciec i pan Henio stwierdzi mówiłem nie zmieniać! ale możesz zmieniać co 60tkm tak jak należy i nakręcić 500tkm bez remontu i mieć świadomość że prawie najważniejszy podzespół twojego auta jest w dobrym stanie-serwisie i niestanie na trasie za granicą doprowadzając do ruiny.....
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Nie Paź 17, 2010 8:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

>jak pierwszy raz zmienisz olej po 150tkm to Ci skrzynia zacznie ciec

a niby dlaczego ma zaczac ciec?
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Nie Paź 17, 2010 10:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

marcys napisał:
>jak pierwszy raz zmienisz olej po 150tkm to Ci skrzynia zacznie ciec

a niby dlaczego ma zaczac ciec?

...bo pan Kazio pewnie założy starą sfatygowaną uszczelkę pod pokrywę przy wymianie filtra - stwierdzając, że jeszcze może być ... Wink
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Paź 17, 2010 10:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zacznijmy od tego, ze pan kazio nie wymieni filtra bo nie bedzie o nim wiedzial lub-tak jak to mialo miejsce w aucie kolegi- nie wymieni bo nie bedzie potrafil,mimo,ze kolega dal plyn,uszczelki i filtr... Confused
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Nie Paź 17, 2010 11:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie jest to regułą ale wymiana oleju po 150 tkm w skrzyni to tak jak przejście z mineralnego na syntetyk w silniku, poza tym znacznie wzrasta ciśnienie po wymianie filtra, simeringi pracujące na gęstym przepracowanym oleju dostają rzadszy świeży olej pod wyższym ciśnieniem......
Wiec albo nie zmieniamy i zarzynamy, albo utrzymujemy stabilne warunki pracy.
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ&#65533;

PostWysłany: Nie Paź 17, 2010 11:29    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przykładem może być skrzynia w reno espace 3.0

Serwisowka do espace 3 mowila o tym ze automaty to bezobsugowe skrzynie i one lecialy po 200 tysiach - to byl max

lecz ludzi ktorzy wiedzieli ze olej i filtr sie zmienia regularnie dochodzili na tych skrzyniach do 400-500 tysi

dopiero kiedy wprowadzono espace 4 reno przyznalo sie ze olej + filtr trzeba wymieniac w automatach tez

zato teraz ludzi kiedy troche poczytali to w kazdym ogloszeniu w aucie z automatem jest napisane : wymienione w ostatnim czasie olej+filtr skrzyni biegow

szkoda ze zazwyczaj zalewaja ja zlym olejem i rozwalaja po kilku tysiacach, bo pan kazio powiedzial ze mobil to najlepszy olej a petro canada czy cos takiego to on pierwszy raz slyszy ze cos takiego jest
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Paź 17, 2010 11:39    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pierwsze założenia producentów były takie,że skrzynie ASB są bezobsługowe i nie trzeba zmieniać oleju dlatego w starszych modelach w ogóle nie było korków spustowych.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Paź 17, 2010 16:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Chrysler tez w latach okolo 2001-2005 (dokladnie nie pamietam) napisal w instrukcji T&C ze oleju zmieniac nie trzeba w warunkach "normalnego" uzytkowania.Ale dla zabezpieczenia sie napisali obok ,ze w wypadku SevereUsage trzeba zmienic co 60kmil,ze trzeba zmieniac jak sie nie uzywalo oleju " serwisowego " tylko inny.A wiadomo ze idealnie Normalnych warunkow nigdy prawie nie ma.Obok tez jest napisane ze wystarczy ze: wystapi tylko 1 (jeden) warunek z wypisanych ponizej ,a juz nie sa to warunki Normalne.Np jazda na odcinku krotszym niz 10 mil. I zawsze sa wygrani,bo nikt nie udowodni ze nigdy nie jechal tak krotkiego odcinka.A w Usa wystarczy podjechac do sklepu.Byly z tego powodu jakies reklamacje,oparlo sie o proces sadowy i Chrysler pozniej wycofal sie z tego zapisu i juz w 2008 roku napisali ze co 120kmil i co 60kmil.>><< Prosze pamietac,ze wymiana co 60kmil dotyczy tylko tych nowszych T&C ,po 2000 roku.Wczesniejsze Vojki wymagaja czestszej wymiany i jest odpowiedni zapis w instrukcjach.A dla zaniedbanych skrzyn wymyslono oleje typu HighMileage aby zregenerowac uszczelniacze i zredukowac ewentualne wycieki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Nie Paź 17, 2010 18:47    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A oleje typu HighMileage co to jest dokładnie za typ oleju jak to rozumieć na nasz język.
1 syntetyk o specjalnych właściwościach
2 półsyntetyk -------
3 mineralny -------
lub domieszka jednego z drugim.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Paź 17, 2010 20:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Oleje HighMileage sa specjalnie sformulowane dla poprawy pracy bardziej zuzytych (przez zaniedbanie badz przez dlugi przebieg) skrzyn.Mowiac po chlopsku zawieraja specjalne ,inne dodatki - takie ktore poprawiaja tarcie,zmiekczaja stwardniale gumy uszczelek,poprawiaja prace zuzytych tarczek itp.Sklad tych dodatkow jest nieco inny niz w olejach zwyklych- kazda firma ma swoje patenty.Zostalo to opracowane na podstawie wielu badan i testow. I nie wazne jest na jakiej bazie jest ten olej - mineralnej,zblendowanej czy syntetycznej.To zalezy od patentow firmy.Po prostu jest to olej o nieco innym dzialaniu.Najnowsze oleje HM robi sie przewaznie na bazie syntetycznej (albo synth.blend) ,z tego wzgledu ze panuje tendencja przechodzenia na oleje " rzadsze" w minusowym klimacie.Oleju typu HM nie powinno sie uzywac wczesniej niz po 75,000 mil ,chyba ze skrzynia juz jest rozklekotana i ma wycieki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Paź 18, 2010 16:19    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Rozumiem.
A nazwa HighMileage to nazwa ogólnego stosowania czy zastrzeżona przez koncern,producenta i tym podobne.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ&#65533;

PostWysłany: Pon Paź 18, 2010 19:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wybacz ale w winim tez nie ma korku spyowego, trzeba cala miche odkrecic Sad
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Paź 18, 2010 19:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

99% asb nie posiada korka.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Wto Paź 19, 2010 0:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Powiem wam jak u siebie wymieniałem olej i robiłem pełną wymianę to po odkręceniu miski najgorsze było ,że miskę trzeba było delikatnie ściągnąć co było o tyle trudne bo silikon mocno trzymał nawet po podcięciu a trochę się miską ruszyło to olej wylatywał do kanału.

Po odkręceniu miski i czyszczeniu krawędzi skrzyni i zakładaniu filtra olej kapał mi na głowę.

Gdyby był korek to odczekał bym 10 minut i spokojnie bym spuścił olej bez babrania się i robota była by czysta.
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Gural
*
*


Dołączył: Sep 07, 2007
Posty: 1266
Skąd: UÄ&#65533;

PostWysłany: Wto Paź 19, 2010 7:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dlatego ja robię inaczej

posiadam takie wielkie plastikowa kuwetę po klatce od królika
umieszczam ja centralnie pod deklem na 2 deskach aby była blisko miski i nie chlapało jak cieknie olej, odkręcam śruby (oczywiście już zaczyna lecieć do kuwety) wylewam wszystko z miski (robię zawsze tak, ze przedmuchuje od góry tym kanalikiem do wlewania oleju całość powietrzem) i po piwku + szamanko dopiero powracam do roboty wtedy mi nic nie kapie na głowę i mam spokój

potem spokojnie zlewam z kuwety olej do jakiegoś pojemnika i już

kuweta to koszt rzędu 20 pln czy jakoś tak, a spokój podczas każdej wymiany, czy skrzyni czy silnika
_________________
jest:
dodge grand caravan 3.8 LPG 2005
seat Leon 1.6 2010

było
tyle, że nie spamiętam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Wto Paź 19, 2010 19:22    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pcbird napisał:
nie jest to regułą ale wymiana oleju po 150 tkm w skrzyni to tak jak przejście z mineralnego na syntetyk w silniku, poza tym znacznie wzrasta ciśnienie po wymianie filtra, simeringi pracujące na gęstym przepracowanym oleju dostają rzadszy świeży olej pod wyższym ciśnieniem.......


abstrachujac od tego czy olej w miare zuzycia gestnieje czy robi sie zadszy (a robi sie zadszy Smile bo scianane sa "mechanicznie" jego wiazania) wskaz choc jedno miejsce w skrzyni w ktorym bezposrednio na jakis uszczelniacz dziala cisnienie? bo jesli masz na mysli simeringi to tam wrecz wskazany jest docisk bo wtedy lepiej uszczelniaja - wiec jesli nie simeringi to ktore??
PS. no chyba ze chodzi o wyplukanie nagaru bo niektorzy tez tak to tlumacza - tylko skad w skrzyni nagar skoro nie wystepuje tam proces spalania??
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Sro Paź 20, 2010 2:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Niestety,ale ATF w miare godzin pracy zwieksza swoja lepkosc i gestosc.Tak zwany " viscosity loss" - gubienie wlasciwej lepkosci, albo "viscosity increase" . Dobry ATF (np.Amsoil ) nie zwieksza lepkosci nawet do 1000 godzin pracy.Mopar ATF+4 spokojnie wytrzymuje test 500 godzinny.Tansze ATF-y innych firm nie zwiekszaja lepkosci juz po ok.300-400 godz. Natomiast produkty mniejszych,malo znanych firm moga zachowac jednakowa lepkosc ledwo przez 200 godzin.Dlatego bardzo wazne jest aby kupowac ATF-y drozsze,dobrej firmy,a nie tansze uniwersalne mniej znanej firmy. Skrzynia niestety jest bardziej wrazliwa na jakosc oleju niz silnik.Najbardziej wrazliwe na zmiane lepkosci oleju sa 4 biegowe skrzynie Chryslera,szczegolnie te po 2000 roku.Najmniej wrazliwe sa starsze skrzynie GM.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Sob Paź 23, 2010 12:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Ludzie!Nie wiem czemu nie dociera do Was - Uzytkownikow Aut Amerykanskich - fakt, ze autorytetem w sprawie eksploatacji i napraw moze byc tylko i wylacznie Fabryczna Instrukcja Obslugi lub Fabryczna Literatura Serwisowa.A nie nawet "najbardziej doswiadczony " Pan Kazio! Prosze pamietac ze Dobry Mechanik to tylko taki mechanik co serwisuje auto zgodnie z zaleceniami fabryki.Takim Mechanikiem moze byc tylko osoba Uczciwa pozbawiona Dumy,Zarozumialosci i Pychy.I dlatego w Polsce ciezko o dobrych mechanikow.>><< Nastepnym razem jak uslyszysz stwierdzenie ze cos nalezy tak a tak robic - to zadaj tylko jedno pytanie : Dlaczego? A dla swietego spokoju sprawdz dokladnie w swojej instrukcji obslugi dla uzytkowania w warunkach ciezkich - Schedule B.Wiem,ze w rocznikach od 2008 zmienia sie rzadko - ale co ile to nie pamietam.>>><<< Pomyslalem sobie,ze skoro pytales " Pana Stasia" co ile zmienia sie ATF,to znaczy ze nie masz swojej instrukcji.Dlatego ide Tobie z pomoca i dostajesz ZA DARMO kompletna instrukcje - jest do pobrania w PDF na tej stronie : http://www.aboutautomobile.com/OwnerManual/2008/Chrysler/Town+and+Country Na stronie 494 jest wyraznie napisane ze : " wymienic ATF i Filter po 120,000 mil albo po 10 latach " -jest to dla normalnych ,amerykanskich warunkow jazdy.Ale gdy warunki jazdy sa takie jak w Polsce to raczej obowiazuje pierwszy zapis od gory ,ktory mowi ze: "wymienic ATF i filter co 60,000 mil albo co 5 lat". Wydrukuj i zanies Swojemu Mechanikowi.


Dzieki MSeven, DOTARLO Smile
...widze ze temat zmainy oleju w skrzyni jest i bedzie wiecznie "zywy"
Mam przejechane 45tys mil wiec jeszcze zmeniac nie musze ale porozgladam sie juz co nie co za odpowiednim wasztatem.

Pamietam, ze ktos mi kiedys wspominal o patencie typu magnes w skrzyni ktory wylapywal zabrudzenia. Prawda to czy falsz??
pozdrav
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 692
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob Paź 23, 2010 12:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Prawda.
Ale, ten filtr magnetyczny montowało się po remoncie skrzyni, aby wyłapał to co powstaje w pierwszym etapie docierania się skrzyni.
Po pewnym czasie filtr ten się demontowało.
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Bartek_TC
*
*


Dołączył: Feb 11, 2008
Posty: 93

PostWysłany: Sob Paź 23, 2010 12:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wczoraj dokonałem dynamicznej wymiany zużyłem około 13ltr Moparu ATF+4, żadnego problemu ze spuszczeniem oleju. Jedynie jak zakładacie silikon to w dolnej części skrzyni olej powoli się sączy. Ja włożyłem rurkę i wpuściłem powietrze przez sprężarkę, przez co miałem około 20 sekund spokoju aby oczyścić i przyłożyć miskę i załapać.

Jako że do wczoraj byłem żółtodziób i nie wiedziałem za bardzo co i jak. To mogę podpowiedzieć dla innych żółtodziobów,że chłodnica skrzyni znajduje się pomiędzy chłodnicami normalnymi z przodu i dojście najlepsze jest po zdjęciu przedniego zderzaka. Przy okazji okazało się że moja chłodnica ASB latała sobie swobodnie jako iż wszystkie nity (6 szt) puściły.

Olej był przepracowany, sądząc po silikonie to była pierwsza wymiana od 147 tysięcy mil. W misce na magnesie sporo drobnych opiłków. W misce też kilka pływało można rzec 8-10 szt wielkości 1mm2. To chyba nie jest jeszcze źle.

Przy okazji polecam się z pomocą co do wymiany, zostało mi też sporo oryginalnego silikonu Mopar także na jakieś 15 wymian starczy Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Paź 23, 2010 14:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Bartek myślę że fabrycznie miska skrzyni jest montowana na uszczelce tak więc już chyba ktoś w międzyczasie wymieniał olej w twojej ASB. Dla mnie lepiej się składa miskę na uszczelce niż się bawić w silikony, kupując filtr dokładasz 20PLN i masz uszczelkę w komplecie.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Paź 23, 2010 15:01    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

popieram-uszczelka to najlepszy sposob. nie wiem jak w chryslerach ,ale w fordzie, daihatsu,oplu nissanie i pontiacu na magnesie mialem pyl i troche szlamu na misce. zadnych opilkow czy innych takich.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Nie Lis 14, 2010 12:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panowie,zaslyszalem ostatnio na forum uzytkownikow jeep od czlowieka "wszechwiedzacego" uchodzacego tam za autorytet,ze nie powinno sie na zapalonym silniku zostawiac skrzyni w pozycji P na dluzej niz 5-10min,bo niby ma to duzy wplyw na jej zuzycie??? co o tym sadzicie,bo jednak jakos sceptycznie to przyjalem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lis 14, 2010 13:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ja bym w to wierzyl. jak dasz na P i stoisz na jakims zjezdzie/podjezdzie to u mnie wydobywa sie ze skrzyni szum. mysle ze jesli auto musi stac a silnik chodzic to lepiej N i hamulec.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Nie Lis 14, 2010 13:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale z lektury tego forum wynika,ze N tez szkodzi.Pytanie teraz co szkodzi bardziej N czy P?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Nie Lis 14, 2010 13:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:
Bartek myślę że fabrycznie miska skrzyni jest montowana na uszczelce tak więc już chyba ktoś w międzyczasie wymieniał olej w twojej ASB. Dla mnie lepiej się składa miskę na uszczelce niż się bawić w silikony, kupując filtr dokładasz 20PLN i masz uszczelkę w komplecie.

w chryslerach i jeepach fabrycznie jest na klej(choc nie jestem pewny czy we wszystkich chryslerach)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lis 14, 2010 13:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no z tym N to mnie zaskakujesz. poczekamy az sie wypowie markseven-dla mnie autorytet na tym forum.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Nie Lis 14, 2010 13:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

mowiac tego forum mialem na mysli tamtego dotyczacego jeep(sorry,zle sie wyrazilem).w pozycji N skrzynia podobno nie jest tak dobrze smarowana jak w pozostalych pozycjach.jednak nie wiem czy nie dotyczy to tylko samochodow z reduktorem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lis 14, 2010 13:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobrze cie zrozumialem Smile ja po prostu czekam na opinie czlowieka ,ktory na tym forum niejednokrotnie pokazal,ze wie co pisze i ktoremu wierze. co do tematu-moze chodzi o skrzynie chryslerowskie? one sa...hm specyficzne Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Nie Lis 14, 2010 17:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

na p jest zapięty tłok underdrive. czyli chodzi elektrozawór od tego tłoka i sam tłok.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
nivek
*
*


Dołączył: Nov 06, 2010
Posty: 114
Skąd: Łomża, '07 Chrysler 300C SRT-8 -był '98 Mercedes-Benz E55 AMG

PostWysłany: Nie Lis 14, 2010 17:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wybacz,ale nie znam na tyle budowy ASB i nic mi to nie mowi Very Happy czyli P ma zly wplyw???
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Nie Lis 14, 2010 20:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

piszę tylko że na P olej musi przejść przez elektrozawór i ścisnąć tarczki. więc te elementy pracują. natomiast czy to wpływa na przyspieszone zużycie skrzyni to nie wiem.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
karlone
*
*


Dołączył: Aug 18, 2010
Posty: 50
Skąd: Górny Śląsk

PostWysłany: Nie Lis 14, 2010 23:00    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W instrukcji do mojego Forda jest napisane, że na postoju np na światłach w ogóle nie należy włączać N ani P, cały czas ma być D. Podczas jazdy i stania w korku takie zachowanie jest najmniej szkodliwe dla skrzynki - to tekst mojego manuala. Rozumiem, że to najmniej szkodliwe zachowanie, co nie zmienia faktu, że pracująca skrzynka najzwyczajniej w świecie ulega zużyciu. Stosuję tę zasadę i na razie nie czuję żeby było coś nie tak, mimo, że skrzynka przejechała już ok 260 tys mil.
_________________
98 Crown Vic P71
91 Trans Sport 3.1
05 Town & Country 3.3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Lis 15, 2010 2:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

karlone napisał:
W instrukcji do mojego Forda jest napisane, że na postoju np na światłach w ogóle nie należy włączać N ani P, cały czas ma być D. Podczas jazdy i stania w korku takie zachowanie jest najmniej szkodliwe dla skrzynki - to tekst mojego manuala. Rozumiem, że to najmniej szkodliwe zachowanie, co nie zmienia faktu, że pracująca skrzynka najzwyczajniej w świecie ulega zużyciu. Stosuję tę zasadę i na razie nie czuję żeby było coś nie tak, mimo, że skrzynka przejechała już ok 260 tys mil.
Dokladnie tak! Jest to wlasciwa odpowiedz na nurtujace hobbystow pytanie.Czyli mowiac w skrocie - Jezdzic Normalnie bez zbednego wajchowania..Kazda skrzynia jest przygotowana na eksploatacje przez roznych uzytkownikow i w roznych warunkach.Nie ma sie co martwic ,tylko uzywac tych funkcji ktore akurat w danej sytuacji sa niezbedne.Jak stoimy na parkingu i chcemy miec klime albo sluchac muzyki - dajemy P.W warsztacie przy probach P albo N.Na szosie i w miescie na codzien -D lub OD.Czasami w gorach jak trzeba ,to 2.Jak zakopiemy sie w sniegu - to 1.To wszystko jest male piwo w stosunku do tego ,jak sie skrzynia zuzywa przez jazde paru tysiecy km na brudnym oleju.Taki szlam mikroopilek metalu co widzicie na magnesie ,jest wlasnie w dlugo nie wymienianym oleju - przestaje dobrze dzialac filter,magnes tez wszystkiego nie wychwyci.Dlatego kolor oleju sie zmienia - z czerwonego klarownego na metny brunatny.I to wlasnie drastycznie przyspiesza zuzycie!>><< Jako dowod macie opinie kolegi karlone - dotyczy ona Forda P71.To znaczy ze jest to auto Policyjne!A wiec polowa przebiegu to jazda,a druga polowa to ciagle postoje na akcjach z wlaczonym silnikiem dla zasilania klimy,komputerow,swiatel itd.I skrzynia ma sie niezle.Tylko dlatego ,ze byla bardzo czesto prawidlowo serwisowana.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lis 15, 2010 8:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to dobrze eksploatuje swoja skrzynie. mysle jednak,ze w pytaniu nie chodzilo o to czy przelaczac na P lub N na swiatlach lub w korku bo to chyba oczywiste,ze nie ale raczej jak zostawic auto kiedy z jakiegos powodu ma dluzej stac a silnik musi pracowac. jeszcze raz powiem ,ze u mnie kiedy zapne P na wzniesieniu i nie zaciagne hamulca slychac szum ze skrzyni. moze jestem przewrazliwiony ale w takich przypadkach pierw zaciagam hamulec a potem daje P i problemu nie mam.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
karlone
*
*


Dołączył: Aug 18, 2010
Posty: 50
Skąd: Górny Śląsk

PostWysłany: Pon Lis 15, 2010 16:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

u mnie na wzniesieniu nic nie szumi. A jaki masz przebieg w skrzynki? Kolega RadAg! ma Crown Victorię i też miał coś szumieniem skrzynki ale szczerze mówiąc, nie pamiętam jak ta historia się zakończyła. Z tego co wiem dalej śmiga.
_________________
98 Crown Vic P71
91 Trans Sport 3.1
05 Town & Country 3.3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lis 15, 2010 16:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

150 tys km. serwisowana poprawnie od zawsze. dziala ok,zero opilkow,olej ok.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Pon Lis 15, 2010 16:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Malo u mnie doswiadczenia z automatem ale chyba przy pozycji P nalezy zawsze (najlepiej jeszcze przed przelozeniem wajchy) zaciagnac hamulec
_________________
pozdrav
T&C 3.8 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lis 15, 2010 16:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no fakt,nalezy Embarassed
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
karlone
*
*


Dołączył: Aug 18, 2010
Posty: 50
Skąd: Górny Śląsk

PostWysłany: Pon Lis 15, 2010 20:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wybacz, że zwracam na oczywistą sprawę uwagę, ale może stojąc pod górkę, obniża się właściwy poziom oleju, znaczy się w ogóle jest go za mało. W moim PTS przebieg podobny.
_________________
98 Crown Vic P71
91 Trans Sport 3.1
05 Town & Country 3.3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Lis 15, 2010 21:05    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie ,to ewidentnie jest szum tylko wtedy,kiedy ayto opiera sie na blokadzie skrzyni na P. jesli wczesniej zaciagne hamulec to szum nie wysterpuje.dodam,ze slucham pontona jak dobrych skrzypiec. mysle,ze osoba niewtajemniczona by nie uslyszala.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
karlone
*
*


Dołączył: Aug 18, 2010
Posty: 50
Skąd: Górny Śląsk

PostWysłany: Pon Lis 15, 2010 22:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

eee, to raczej nie ma się czym przejmować Smile jeszcze trochę pojeździ
_________________
98 Crown Vic P71
91 Trans Sport 3.1
05 Town & Country 3.3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zwierzak
*
*


Dołączył: Jun 24, 2008
Posty: 1289
Skąd: Wroclaw

PostWysłany: Sob Maj 14, 2011 10:18    Temat postu: Re: bardzo wazne-1sze przykazanie!!! Odpowiedz z cytatem

Lutek34 napisał:
esdarek napisał:
HarryAngel napisał:
kiedys czytalem refleksje amerykanskiego inzyniera, konstruktora, znawce budowy i dzialania skrzyn automatycznych.

po kilku latach spedzonych w europie był zaskoczony jak czesto uzytkownicy pojazdow z automatami podczas jazdy uzywaja dzwigni ASB tym samym niszczac i skracajac żywotnośc urzadzenia ktore przy prawidlowej eksploatacji jest w jego mniemaniu w zasadzie niezniszczalne Wink



to powinna byc mantra uzytkownikow automatow!!!


a ja się z tym do końca nie zgodzę bo jeśli faktycznie przełączenie z D na 3 przy prędkości 50km/h było by fatalne dla skrzyni to konstruktorzy albo by wprowadzili jakąś blokadę uniemożliwiającą takie przełączenie podczas jazdy albo przynajmniej by umieścili napis na desce lub w manualu.
Ja oczywiście nie żongluje wajchą, czasami zdarza mi się jak jeżdżę po górach to wrzucę 3 żeby skrzynia bez potrzeby nie wrzucała 4 na kilka sekund.



Lutek ale nie w z każdej prędkości zredukujesz bieg niżej. Mimo przerzucenia shifterem w dół skrzynia zredukuje dopiero kiedy prędkość spadnie do min max dla danego biegu w dół czyli jadąc 90 km/h nie zredukujesz z OD czy D na 2.
_________________

Pontiac Trans Sport 93' 3.1
Pontiac Trans Sport 92' 3.1 Black Edition
Chłopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
kobys
*
*


Dołączył: Jun 19, 2011
Posty: 309
Skąd: Mszczonów

PostWysłany: Sro Lip 13, 2011 14:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

to dlaczego, w serwisowce jest napisane, ze gdy temeratura plynu wzrosnie to nalezy wrzucic N i wtedy spada? bo skrzynia sie tak nie grzeje, czyli jest mniejsze tarcie elementow a zatem ich mniejsze zurzycie. logiczne Smile
_________________
chrysler town&country 1997r 3.8, jasna skórka i fajnie się śmiga z rodzinką, jeep ...się utopił, ford sprzedany ale jest primera na wypasie plus szukam znowu JEEPA szerokiego SmileSmile do zabawy... 
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group