www.asu.pl :: Zobacz temat - bardzo wazne-1sze przykazanie!!!
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

bardzo wazne-1sze przykazanie!!!
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 9:52    Temat postu: bardzo wazne-1sze przykazanie!!! Odpowiedz z cytatem

HarryAngel napisał:
kiedys czytalem refleksje amerykanskiego inzyniera, konstruktora, znawce budowy i dzialania skrzyn automatycznych.

po kilku latach spedzonych w europie był zaskoczony jak czesto uzytkownicy pojazdow z automatami podczas jazdy uzywaja dzwigni ASB tym samym niszczac i skracajac żywotnośc urzadzenia ktore przy prawidlowej eksploatacji jest w jego mniemaniu w zasadzie niezniszczalne Wink



to powinna byc mantra uzytkownikow automatow!!!
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 12:35    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Darek jest w tym dużo racji, ale nie przesadzajmy.
W zasadzie wszystkie kiedykolwiek skonstruowane urządzenia są niezniszczalne pod warunkiem, że się ich nie używa.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 15:15    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

...lub uzywa z glowa,zgodnie z przeznaczeniem.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 16:40    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
...lub uzywa z glowa,zgodnie z przeznaczeniem.

I właśnie tak powinno brzmieć pierwsze przykazanie użytkowników ASB:!:
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Lutek34
*
*


Dołączył: Oct 09, 2005
Posty: 2665
Skąd: Krosno-Rzeszów podkarpackie

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 9:10    Temat postu: Re: bardzo wazne-1sze przykazanie!!! Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
HarryAngel napisał:
kiedys czytalem refleksje amerykanskiego inzyniera, konstruktora, znawce budowy i dzialania skrzyn automatycznych.

po kilku latach spedzonych w europie był zaskoczony jak czesto uzytkownicy pojazdow z automatami podczas jazdy uzywaja dzwigni ASB tym samym niszczac i skracajac żywotnośc urzadzenia ktore przy prawidlowej eksploatacji jest w jego mniemaniu w zasadzie niezniszczalne Wink



to powinna byc mantra uzytkownikow automatow!!!


a ja się z tym do końca nie zgodzę bo jeśli faktycznie przełączenie z D na 3 przy prędkości 50km/h było by fatalne dla skrzyni to konstruktorzy albo by wprowadzili jakąś blokadę uniemożliwiającą takie przełączenie podczas jazdy albo przynajmniej by umieścili napis na desce lub w manualu.
Ja oczywiście nie żongluje wajchą, czasami zdarza mi się jak jeżdżę po górach to wrzucę 3 żeby skrzynia bez potrzeby nie wrzucała 4 na kilka sekund.
_________________
2008 Subaru Tribeca H6 3.6l + BRC LPG
 www.posadzkizywiczne.eu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 9:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A ja się zgadzam z Lutkiem !!
Nie wyobrażam sobie jazdy z przyczepą w górach i nie wajchowanie.

Ale.... spotkałem się z inną techniką jazdy z ASB.... Mianowicie gostek wrzucał 1 i ruszał, następnie 2, 3 i D Smile

Z kolei kumpel zakupił niedawno Mondeo I w automacie i nie wiedział do czego służy OD, bo na forum przeczytał, że jest to blokada 4 biegu, żeby w czasie jazdy w mieście ASB nie mieszała biegami Smile
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 10:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

oj lutek...przeca pisze,ze spoko jak ktos to robi z glowa i zgodnie "ze sztuka"Smile
osobiscie znam czlowieka,ktory zamordowal skrzynie wrzucajac na luz kiedy silnik nie ciagnal,wlaczajac na 1 kiedy ruszal i redukujac przy wyprzedzaniu.nazwiska nie podam ,ale jest to taksowkarz i zajechal w ten sposb audi 100. pamietam j ak kilka lat temu sprzeczal sie ze mna na jakichs urodzinach,ze biegi mozna ,a nawet powinno sie zmieniac Wink
teraz ma przeszczep-wmontowali mu trzeci pedal i manuala...ot taka zemsta rzeczy martwych Laughing ...a moze dopiero teraz sie facet cieszy Rolling Eyes
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 10:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie zgodze sie ze skrzynie padaja od wajhowania, no chyba ze ktos w czasie jazdy wrzuci "R" lub "P".
ja zmieniam w czasie jazdy z "D" na "OD" lub odwrotnie, no i w gorach tak jak napisal lutek na nizsze biegi.

nie wyobrazam sobie sytuajcji ze jadac pod gorke ,musialbym sie zatrzymac zeby wrzucic nizszy bieg, tir jadacy zamna chyba by mi jaja wyrwal jakby mnie dopadl, przy sliskiej nawierzchni nie wiadomo czy bym juz ruszyl, a ten tir to napeno juz nie.

najczestrza przyczyna awarii skrzyni jest jej przegrzanie
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 10:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

luky napisał:
nie zgodze sie ze skrzynie padaja od wajhowania, no chyba ze ktos w czasie jazdy wrzuci "R" lub "P".
ja zmieniam w czasie jazdy z "D" na "OD" lub odwrotnie, no i w gorach tak jak napisal lutek na nizsze biegi.

nie wyobrazam sobie sytuajcji ze jadac pod gorke ,musialbym sie zatrzymac zeby wrzucic nizszy bieg, tir jadacy zamna chyba by mi jaja wyrwal jakby mnie dopadl, przy sliskiej nawierzchni nie wiadomo czy bym juz ruszyl, a ten tir to napeno juz nie.

najczestrza przyczyna awarii skrzyni jest jej przegrzanie


I taki przypadek, przypadek przegrzania ASB opisałem w temacie " Problemy z 4-biegowym automatycznym skrzyniami Chryslera" w jednym z ostatnich postów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 11:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

chyba wszyscy podeszli do tematu typowo po polsku.

ja napisalem o przemysleniach faceta ze stanow ktory przygladal sie europejczykom ktorzy:

- jadac z gorki wrzucali na "N"
- stojac na swiatlach - wrzucali na "N"
- ruszajac ze swiatel uzywali "L" lub "2" bo mieli lepszy start Wink

nie mowimy tu o prawidlowym uzywaniu dzwigniu czyli "D", "OD" albo blokowanie skrzyni przy jezdzie z gorki/pod gore czy podczas manewrowaniu na zatloczonym parkingu.

nie odkrywajmy ameryki po raz drugi bo swiadomy uzytkownik wie jak sie tym dobrodziejstwem w postaci ASB poslugiwac Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 11:48    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

harry mnie chyba klawiatura nie dziala bo probuje napisac to co ty ale chyba tego nie widac Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 11:51    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No to wszystko jasne Smile
Jesteśmy pogodzeni Wink
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 12:04    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

no to na koniec moze jeszcze wytlumacze bo widze,ze sa problemy:P
moim zdaniem,z ktorym nikt nie musi sie zgadzac ,nie nalezy bezsensownie ,bezzasadnie uzywac wajchy w asb .nie po to zostala ona zrobiona(jak i sama skrzynia!). wyjatek stanowi wyjezdzanie ze sniegu/blota,jazda z ostrego wzniesienia lub pod, holowanie przyczepy. wybieramy wtedy odpowiedni tryb juz przy starcie lub przelaczamy przy odowiedniej predkosci. przez prawie 20 lat jezdzenia automatami tym sie kieruje...i caly czas sie ucze! kilka lat temu dopiero,kiedy trafilem na to forum dowiedzielem sie,ze na swiatlach nie ma potrzeby wlaczania "N", co do tego czasu robilem...wiec nawet ja ze swoimi radykalnymi(jak niektorzy uwazaja)pogladami na uzycie wajchy uzywalem jej za czesto-typowy ,nerwowy europejczyk:). z tego tez powodu staram sie propagowac na tym forum nie ruszanie w/w wajchy aby ludzie ,ktorzy pierwszy raz stykaja sie z automatami i do nas trafiaja nie niszczyli swoich skrzyn,piszac potem glupoty,ze automaty sie psuja. bo przeciez nie powiecie mi,ze nie da sie przejechac calej polski nie ruszajac wajchy? dopiero doswiadczony i swiadomy uzytkownik moze bezpiecznie i w uzasadnionych sytuacjach pozwolic sobie na powajchowanie Wink
takie jest moje stanowisko-howgh Very Happy
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 692
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 13:45    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytując klasyka:

- amen. Cool
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 14:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Benek napisał:
Cytując klasyka:

- amen. Cool


czyli ze co?? ze juz na ASU kulturalnie pokonwersować nie mozna?? ehh co za czasy ;/ Laughing
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
Benek
*
*


Dołączył: Jun 22, 2006
Posty: 692
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 16:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jak każe tradycja, za chwil kilka pojawią się tematy poboczne Laughing
_________________
Chevrolet Trans Sport 3,4L V6 '01r,
Oldsmobil Silhouette 3.4L V6 '00r, Gazowany u Luky'ego
[IMG]http://images62.fotosik.pl/809/1b6d041f3d165805m.jpg[/IMG]
www.youtube.com/watch?v
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 19:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

esdarek napisał:
[...]nie należy bezsensownie ,bezzasadnie używać wajchy w asb[...] .

Generalnie bezsensownie, bezzasadnie nie należy nic używać w życiu. Kłopot w tym że nie dla każdego zasadność używania przeróżnych rzeczy jest ta sama. Dla niektórych np zasadne jest używanie swych płuc do wdychania tytoniowego dymu dla innych jest to niecelowe i bezsensowne a wręcz szkodliwe. Namawiam wszystkich palaczy do rozstania z nałogiem, fajna sensowna wg mnie rzecz.
To tak dla podtrzymania przez Benka wspomnianych tradycji tematów pobocznych Twisted Evil
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 19:21    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jacekz napisał:
Dla niektórych np zasadne jest używanie swych płuc do wdychania tytoniowego dymu dla innych jest to niecelowe i bezsensowne a wręcz szkodliwe. Namawiam wszystkich palaczy do rozstania z nałogiem, fajna sensowna wg mnie rzecz.
To tak dla podtrzymania przez Benka wspomnianych tradycji tematów pobocznych Twisted Evil

trafiles w sedno: dla niektorych wdychanie dymu jest zasadne. owszem,ale powszchnie przeciez wiadomo,ze jest bezsensowne i szkodliwe Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 19:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok, widzę żeś błyskotliwym łapaczem słów jest. To miał być przykład. Może być np niejedzenie mięsa, powszechnie nazywane wegetarianizmem. Tu zdania przyznasz są podzielone, brak jest jednoznacznej naukowo udowodnionej opinii, a zarówno zwolennicy jak i przeciwnicy dają się pokroić za swoje racje Twisted Evil
Co do palenia są i dowody na pozytywne działanie, np znacznie mniejsza zachorowalność na Parkinsona.... niedowiarkowie twierdzą jednak, że tylko ze względu na wcześniejszego zabójce - raka.....
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 20:24    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ale nie poto ludziom wyrosły kły i siekacze, żeby mięsa nie jadali Wink

A co do parkinsona..... to lepiej mieć Parkinsona i połowę wylać, niż Alzheimera i zapomnieć wypić !! I tu jest pytanie.... Lepiej wypalić, czy się napić ? Wink
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 20:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

podsumujmy wiec ta tworcza dyskusje:
-nie wajchujemy zeby zajac czyms rece
-nie palimy bo to glupie i niezdrowe
-spozywamy mieso ,ale nie zapominamy o warzywach i odwrotnie
-pijemy ,ale nigdy nie za kolkiem! wielbladami przeciez nie jestesmy Wink
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 20:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Respect maaannnn Laughing
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 20:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Smile
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
dawidek
*
*


Dołączył: Feb 15, 2009
Posty: 43

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 21:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

bo jeśli ktoś komuś coś a ktoś komuś nic,to właściwie po co
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
marcys
*
*


Dołączył: May 15, 2007
Posty: 2624
Skąd: jaworzno / mysłowice

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 22:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dawidek napisał:
bo jeśli ktoś komuś coś a ktoś komuś nic,to właściwie po co



o i to zdanie mi w koncowym rozwiazaniu tego watku pasuje jak najbardziej! a nie jakies tam Amen! koncowka jest jak esencja, ma byc krotka, zwiezla i dla kazdego zrozumiala...a ten text pasuje jak ulal Smile
_________________
T&C 3.3 2001`
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Numer Gadu-Gadu
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Lut 28, 2010 11:33    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gucio napisał:
No ale nie poto ludziom wyrosły kły i siekacze, żeby mięsa nie jadali Wink

A co do parkinsona..... to lepiej mieć Parkinsona i połowę wylać, niż Alzheimera i zapomnieć wypić !! I tu jest pytanie.... Lepiej wypalić, czy się napić ? Wink


Im więcej piję, tym mniej piję, bo dużo rozlewam Twisted Evil Wink
to tak nawiązując do tematów pobocznych Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Nie Lut 28, 2010 14:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Wszystko fajnie pieknie co tu jest napisane i zgadam sie z tym ale mam jedno pytanie odnosnie wrzucania "N" na swiatlach badz tez w korku!
Wytlumaczcie mi jak moze byc zdrowsze dla skrzyni pozostawienie jej na biegu kiedy stoimy niz wlaczenie jej w tryb neutralny kiedy bieg nie ciagnie auta do przodu?!
Czy przykladowo jest Ci milo trzymac sprzeglo (pisze tu teraz o manualu) w korku przez 2 minuty czy wylaczasz bieg i zostawiasz autko na luzie?! Chyba logiczne jest ze jesli przez ok. pol godziny stania w korku i trzymania caly czas nogi na sprzegle mialbys tego dosc wiec odruchowo wrzucasz luz! Wiec jak moze tez byc zdrowe dla automatu pozostawienie go na biegu przez pol godz. stania w korku?! Ja zawsze staram sie wrzucac N na skrzyzowniu jesli oczywiscie wiem ze bede dluzej stal! Nie jestem fachowcem od skrzyn ale staram sie uzywac skrzyni tak coby sluzyla mi jak najdluzej opierajac sie na wlasnych doswiadczeniach i widzy nabytej od ludzi ktorzy moga wiedza wiecej niz ja Smile
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Nie Lut 28, 2010 16:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Jasne ze jak sie zapowiada dluzsze stanie bo np wypadek, rogatki i masz pelna kontrole tego co sie dzieje z przodu, jestes w stanie wlaczyc bieg tak by nie zrobic tego z szarpnieciem w ostatniej chwili to lepiej dac N. Zwlaszcza latem gdzie chodzi klima istnieje mozliwosc przegrzania. Przy klasycznej aut skrzyni stanie z wlaczonym D to tez rozgrzewanie oleju.
Na swiatlach zazwyczaj nie ma takiej potrzeby, nie wyobrazam sobie miasta tak zatloczonego by stac pol godziny w korku bez ruchu, gwaltownym zalaczeniem mozesz wyrzadzic wiecek krzywdy.
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Nie Lut 28, 2010 20:23    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

czyli znowu jestesmy w punkcie wyjscia - wajhujemy w automacie Laughing

dlaczego nikt nie chce uwierzyc ze bardziej szkodliwe jest wajhowanie niz stanie z hamulcem do czego ta skrzynia jest przeznaczona a "N" jest do wtaczania wozu na lawete Smile

w stanach nikt nie przelacza na "N" nawet kiedy stoi w korku a skrzynie sie nie gotuja i mniej zuzywaja. ONE SA DO TEGO PRZYSTOSOWANE. na dluzszych postojach wylacza sie silnik.

wrzucanie na "N" nic nie daje - kazdy kto choc troche ma pojecie o budowie skrzyni ASB wie ze ona pracuje caly czas od momentu odpalenia silnika do jego wylacznia i "N" nic jej nie pomaga a kazde przezucanie zuzywa tarcze. sprzezony dany bieg pozostaje zapiety i o ile nie bedziemy stali 2 dni na hamulcu to sie nie zuzyje pod warunkiem ze nie bedziemy jednoczesnie dodawac gazu.

przegrzewa sie skrzynie jadac ze zbyt wysoka predkoscia niedostosowana do danej skrzyni lub wrzucajac "L" lub "1" i pedal w podloge i tak przez 50 km Wink

trzymanie na sprzegle w manulau na swiatlach powoduje zuzywanie sie sprzegla, zrzucanie na "N" w ASB na swiatlach powoduje zuzywanie sie tarcz i konwertera. moze tak to wytlumacze.

poza tym skoro mozna stac na "N" to dlaczego na "N" nie mozna holowac?
stoimy tylko na "P". zreszta dajmy juz spokoj. kazdy jezdzi jak chce Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Nie Lut 28, 2010 20:32    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

harry moze i masz racje-mechanicy tez musza z czegos zyc,a jak sie rozejdzie po kraju,ze automaty sie nie psuja tylko sa psute przez wajcharzy to nasze potencjalne,przyszle auta podrozeja bo juz polacy nie beda podchodzic do nich jak pies do jeza Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Nie Lut 28, 2010 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

eee tam, przesadzacie z tym psuciem ale niech będzie, oficjalnie składam broń Wink
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Nie Lut 28, 2010 21:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

brewka83 napisał:
Nie jestem fachowcem od skrzyn ale staram sie uzywac skrzyni tak coby sluzyla mi jak najdluzej opierajac sie na wlasnych doswiadczeniach i widzy nabytej od ludzi ktorzy moga wiedza wiecej niz ja Smile
Widze,ze niektore dobre porady na forum to nie jest to,co chcialbys uslyszec.I dlatego Ci nie pasuja i wydaja sie dziwne i niezrozumiale. No wlasnie!Skoro nie jestes fachowcem, i rzeczywiscie chcialbys,aby skrzynia Ci bezawaryjnie chodzila to nie sluchaj przypadkowych ludzi (niefachowcow) tylko zapoznaj sie z wiedza prawdziwych fachowcow - jest ona zawarta w Instrukcji Obslugi Pojazdu oraz w tym linku: http://olczak.home.pl/articles.php?cat_id=1 ktory po raz kolejny juz byl tu przytaczany. http://olczak.home.pl/readarticle.php?article_id=5 Cytat koncowki:"""""""""""
Nie należy w czasie ciągłej jazdy włączać pozycji N. Układ ciśnieniowy skrzyni sterowany jest wykładnią wielu funkcji pomocniczych. Prędkość jazdy, kąt otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędkość obrotowa silnika, bieg na którym w danym momencie jedzie samochód mają decydujący wpływ na wartości ciśnień występujących w układzie. Zakłócenie jednej z funkcji sterujących wartością ciśnienia w układzie powoduje gwałtowną zmianę programu pracy w wyniku bezwładności zadziałania układu sterującego w funkcji czasu i wpływa bardzo niekorzystnie na elementy wykonawcze skrzyni."""""""""
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
gucio
*
*


Dołączył: Aug 13, 2007
Posty: 415
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Nie Lut 28, 2010 21:50    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Prawda jest taka, że dużo ludzi/warsztatów uważa się za znawców i fachowców, a ileż to ASO twierdzi, że w ASB nie wymienia się oleju ?

Żeby nie było..... Sam nie wajchuję jak nie potrzebuję, ale często ciągnę za sobą ogon i wtedy jest taka potrzeba. Jeżeli jadę solo i nie ma większych górek, to od ruszenia do zatrzymania na końcu podróży nie dotykam wajchy, ale.... są czasem różne ale i w tym miejscu uważam, za większą szkodę dla ASB jest nie wajchowanie, niż w razie potrzeby zblokować 2. Na światłach i w korkach też nie używam N.
_________________
http://www.klub-caravaningowy-kompas.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer Gadu-Gadu
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Nie Lut 28, 2010 22:06    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Mark zgodze sie z tym co jest napisane w tej instrukcji! Mi tylko chodzilo o przelaczanie skrzyni na N kiedy stoimy np. w korku badz czasem na swiatlach! Wiadomo ze podczas jazdy nie wolno przelaczac biegu na N i R choc znam przypadek kiedy podczas jazdy ktos wlaczyl R i skrzynie zblokowalo(glupota mlodego kierowcy!) Jestem mechanikiem choc na aftomatach nie znam sie najlepiej i dlatego staram sie dowiedziec o nich jak najwiecej z roznych zrodel!
Jak na razie mialem Opla na aftomacie a teraz mam PTS-A i poki co oba smigaja bez wiekszych problemow! Staram sie miec lekka noge do aut (choc nie zawsze mi sie to udaje) bo wiem ze aftomaty tym bardziej Nasze wiekowe nie lubia ostrej jazdy!
Wiadomo ze kazdy ma Swoja technike jazdy dlatego tez i ja chcialem sie podzielic Swoja Wink
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Pon Mar 01, 2010 0:55    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ok.Wszystko jest w porzadku,tylko naprawde nie przelaczaj za czesto na N jak sa korki ,szczegolnie jak stoisz nie wiecej jak 5 minut.Chyba ze jak zanosi sie na dlugi postoj np.przejazd kolejowy - to dla bezpieczenstwa mozna,aby noga nie zdretwiala.Uwierz ze naprawde to nic skrzyni nie pomoze,a raczej zakloca jej plynna prace. Po to wlasnie wymyslono automat,aby m.inn. jazda w korkach byla bezobslugowa. Tak samo gaszenie i zapalanie silnika niszczy osprzet i sam silnik.Jeden rozruch goracego silnika to zuzycie jakby zrobil 10 km.A rozruch zimnego - to zuzycie co najmniej jak 50 km!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pon Mar 01, 2010 8:28    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
... gaszenie i zapalanie silnika niszczy osprzet i sam silnik.Jeden rozruch goracego silnika to zuzycie jakby zrobil 10 km.A rozruch zimnego - to zuzycie co najmniej jak 50 km!


ciekawe co na to konstruktorzy i pomyslodawcy rozwiazania ekologicznych aut gaszacych sie i wlaczajacych automatycznie hybryd i temu podobnych wynalazkow...?
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
sato
*
*


Dołączył: Sep 13, 2007
Posty: 1350
Skąd: Wodzisław Śląski

PostWysłany: Pon Mar 01, 2010 8:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Podobno temu zjawisku mają zapobiegać oleje z molekułami magnetycznymi itd.Castrol Magnatec Laughing
_________________


Chrysler Grand Voyager 3,3 2000r. LPG Stag 300
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Mar 01, 2010 10:16    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jacekz napisał:
MarkSeven napisał:
... gaszenie i zapalanie silnika niszczy osprzet i sam silnik.Jeden rozruch goracego silnika to zuzycie jakby zrobil 10 km.A rozruch zimnego - to zuzycie co najmniej jak 50 km!


ciekawe co na to konstruktorzy i pomyslodawcy rozwiazania ekologicznych aut gaszacych sie i wlaczajacych automatycznie hybryd i temu podobnych wynalazkow...?


a jaki maja niby miec interes w tym,zeby takie auta byly trwale? widzicie jak koncza koncerny robiace trwale auta. te ktore robily trwala albo przepadly albo sie z tego wycofaly.

dziwie sie "ekologom" (znaczy sie nie dziwie bo sa swietnie oplacani) ze lobbuja za zakupem nowych aut. przeciez gdyby kazdy jezdzil autem do jego naturalnej swmierci i nie wymienial jak mu sie przestaje podbac to srodowisko by bylo o niebo czystsze-skutki wyprodukowania nowego auta i utylizcji starego.
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
jacekz
*
*


Dołączył: Dec 15, 2007
Posty: 326

PostWysłany: Pon Mar 01, 2010 15:14    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sato napisał:
Podobno temu zjawisku mają zapobiegać oleje z molekułami magnetycznymi itd.Castrol Magnatec Laughing

tak, tak i molekuły zawarte w ceramizerach Laughing
_________________
Windstar 3.0 '97 - ręka noga mózg na ścianie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
HarryAngel
*
*


Dołączył: Jan 23, 2010
Posty: 787

PostWysłany: Pon Mar 01, 2010 19:42    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

jacekz napisał:


ciekawe co na to konstruktorzy i pomyslodawcy rozwiazania ekologicznych aut gaszacych sie i wlaczajacych automatycznie hybryd i temu podobnych wynalazkow...?


system stop&go nie wylaczy silnika w nastepujacych przypadkach:

- kiedy jest wlaczona klimatayzacja (teraz w zasadzie jezdzi sie w ekonoboxach ze stale wlaczona klimatyzacja - moje spostrzezenia wsrod klientow i znajomych)

- kiedy mamy uruchomina tylna szybe ogrzewana

- kiedy mamy wlaczone jednoczesnie lampy do jazdy drogowej, kierunkowskaz i wycieraczki lub swiatla do jazdy dziennej i kierunkowskaz

- kiedy system uzyska informacje o spadku napiecia w akumulatorze do poziomu 75% pojemnosci

wyciagnijcie wnioski sami. mialem do czynienia niedawno z kia ceed z tym systemem i tej zimy nie udalo mi sie doprowadzic do wygaszenia silnika na swiatlach skrzyzowania Wink czy uratowalem srodowisko?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
esdarek
Moderator
Moderator


Dołączył:
Posty: 7980
Skąd: Piekary Śląskie

PostWysłany: Pon Mar 01, 2010 20:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

dobre Laughing
_________________
flota:
PONTIAC TRANS SPORT 3.8 LPG by Luky
PONTIAC GRAND AM 3.1 LPG by Luky
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
janior
*
*


Dołączył: Jun 08, 2010
Posty: 1

PostWysłany: Wto Cze 08, 2010 15:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

MarkSeven napisał:
Ok.Wszystko jest w porzadku,tylko naprawde nie przelaczaj za czesto na N jak sa korki ,szczegolnie jak stoisz nie wiecej jak 5 minut.Chyba ze jak zanosi sie na dlugi postoj np.przejazd kolejowy - to dla bezpieczenstwa mozna,aby noga nie zdretwiala.Uwierz ze naprawde to nic skrzyni nie pomoze,a raczej zakloca jej plynna prace. Po to wlasnie wymyslono automat,aby m.inn. jazda w korkach byla bezobslugowa. Tak samo gaszenie i zapalanie silnika niszczy osprzet i sam silnik.Jeden rozruch goracego silnika to zuzycie jakby zrobil 10 km.A rozruch zimnego - to zuzycie co najmniej jak 50 km!


To mój 1 post więc witam wszystkich Smile
Tak sobie czytam i choć nie posiadam obecnie auta z automatem to przez kilka lat jeździłem Voyagerem 3.0 i przyznam szczerze, że nigdy mi do głowy nie wpadła myśl, żeby podczas postoju na światłach czy w korku wrzucać N, jeśli już naprawdę widziałem, że może taki postój potrwać więcej niż te kilka minut to tylko P wydawało mi się odpowiednie do takiej opcji, czy myliłem się czy też robiłem poprawnie ? Po kilku latach rozbratu z "amerykanami" zamierzam przeprosić poczciwego Voyagera i odpowiedź na tą kwestię na pewno poprawi mi humor Wink
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MarkSeven
*
*


Dołączył: Aug 23, 2009
Posty: 1419
Skąd: USA FL. '99 Grand Marquis, '02 TownCarCartier GoldEdition , '97 DeVille

PostWysłany: Wto Cze 08, 2010 17:02    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Robiles jak najbardziej poprawnie.Obie pozycje N i P odlaczaja naped i sluza do pracy silnika na postoju.P jest pozycja najbezpieczniejsza,jest blokada dzwigni ,blokuje kola i zawsze mozesz wylaczyc silnik i wyjac kluczyki.Sluzy glownie do parkowania.Natomiast N tylko rozlacza naped,czesto nie mozna w tej pozycji wyjac kluczykow, nie ma tez blokady takze np dziecko niechcacy moze splatac figla. No i wymaga uzycia dodatkowo hamulca pomocniczego ("recznego") dla bezpieczenstwa. Osobiscie z N korzystam tylko gdy podjezdzam pod Bankomat dla kierowcow gdzie nikogo przede mna nie ma,zaciagam noga hamulec pomocniczy,a gdy potem wlaczam D to pedal hamulca sam sie zwalnia.W tym przypadku robie to po prostu z wygody bo mam mniejszy ruch wajchy. Pozycja N jest najlepsza....w warsztacie podczas napraw.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
luky
*
*


Dołączył: Oct 07, 2005
Posty: 885
Skąd: masłońskie/częstochowa

PostWysłany: Sro Cze 09, 2010 11:53    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

gucio napisał:
Prawda jest taka, że dużo ludzi/warsztatów uważa się za znawców i fachowców, a ileż to ASO twierdzi, że w ASB nie wymienia się oleju ?

.


miedzy innymi ja do nich naleze:)
nie we wszysytkich sie wymienia. ja akurat wymieniam co 30 tkm. ale w niektorych nowszych autach olej po 200 000 spelnia wszystkie swoje funkcje i nie traci wlasciwosci. czesc aut juz nie ma bagnetow do sprawdzania oleju.

osobiscie znam przypadki ze po wymianie oleju skrzynia przestawala dzialac. np land rover nalezy do tych "udanych" modeli
_________________
lumina 95 3,8 ,grand prix gxp 5,3 2007, dakota 5,2 1999, luka_f@o2.pl tel. 0691388944 www.luky-garaz.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Czw Cze 10, 2010 14:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem do niedawna Audi A8 i tu również z wymianą oleju w ASB był problem.
Wszystkie serwisy audi na dolnym śląsku i jeszcze dwa za naszą zachodnią granicą twierdziły, że w tej skrzyni oleju się nie wymienia.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
blazer
*
*


Dołączył: May 02, 2010
Posty: 48

PostWysłany: Czw Cze 10, 2010 19:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

w audi miales tiptronic,czy multi tronic? te skrzyni i silnik 2.5 v6 tdi to tragedia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
benchi
*
*


Dołączył: Jan 17, 2008
Posty: 575
Skąd: Janików

PostWysłany: Pon Cze 14, 2010 8:43    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Miałem tiptronica i 4.2 V8 300KM.
_________________
36 Plaskaczy - Dawno, dawno temu
Ford Windstar - Trochę później
Ford Explorer - Jeszcze później
Chevrolet Blazer - Całkiem niedawno
Ford Explorer - Dopiero co sprzedany
Co następne? Kto wie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
pcbird
*
*


Dołączył: Sep 27, 2007
Posty: 196

PostWysłany: Pon Sie 23, 2010 18:21    Temat postu: to ja też coś wtrące... Odpowiedz z cytatem

prawda jest taka że np w gm-ach jest czujnik hamulca, który moim zdaniem powoduje gdy hamulec jest wciśnięty obniżenie ciśnienia w konwerterze i rozpięcie lock'up jeśli jest zapięty, jak miałem żle wyregulowany ten czujnik to skrzynia była gumowa tzn konwerter szedł z dużym poślizgiem i lock'up się nie zapinał , czyli jest to częściowe wysprzęglenie by na światłach opory konwertera były mniejsze, a na N wrzucamy jak stoimy w lesie z panną i silnik grzać trzeba bo zimno!
_________________
dodge intrepid 96 coupe 3,5l, mustang II 76 5.0, buick riviera 95 3.8sc, buick century estate 90 3,3, taurus 96 wagon, buick regal coupe 3,1 1990, Packard Clipper 1952, oldsmobile alero 2001, buick regal 2003 3,8, Pts 1993 3,8
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
V8USA
*
*


Dołączył: Sep 08, 2010
Posty: 101

PostWysłany: Pon Wrz 20, 2010 13:59    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To ja mam stracha wachlować.

Zawsze na asfalt mam "D" czy światła czy korek zawsze "D".

W błocie jak wjechałem.To "stop" i redukcja do 1 i powoli do przodu.Aż wyjchałem z bagien. Stop i "D".

Czasami mósiałem coś w korku zrobić z dzieciakiem poprawić itp to "P" wrzucam a nie 'N". Zasadniczo nigdy 'N" nie wrzucam.

Odpukać rok już mija i jest wszystko ok ze skrzynią.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
funkykoval
*
*


Dołączył: Aug 22, 2010
Posty: 111

PostWysłany: Wto Paź 05, 2010 13:58    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

pojechalem wczoraj na myjnie i juz wiem po co jest "N" w ustawieniach skrzyni biegow.. Smile
dodam, ze na co dzien, podczas przemieszczania sie uzywam tylko D

jako nowicjusz w temacie skrzyni automatycznej mam kilka pytan dla lepszego jej uzytkowania:

czy przemieszczajac wajche, np. z pozycji P do D nalezy to robic szbko i plynnie czy moze nalezy ja przytrzymac na pozycjach posrednich (R i N).

parkujac samochod ustawiamy na pozycje P i dopiero potem gasimy silnik czy nie ma to znaczenia.

zmieniamy olej (i jak czesto?), czy nie zmieniamy.

dopisze - bo nie wiem czy wyswietli sie podpis, ze posiadam:
3.8 T§C 2008
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Skrzynia Wszystkie czasy w strefie
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group