www.asu.pl :: Zobacz temat - sciąga w prawo GV '99
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   GrupyGrupy   ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

sciąga w prawo GV '99

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie
Poprzedni temat :: Następny temat  
Autor Wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Nie Lut 21, 2010 19:07    Temat postu: sciąga w prawo GV '99 Odpowiedz z cytatem

Witam.
ściaga w lewo. zdjąlem obydwa wachacze i na ilę moge stwierdzić są jednakowe. zacząlem mierzyć połozenie wachaczy wzgledem otworów na ramie w tylnej części i wyszło, że prawy jest cofnięty o około 5 mm wgledem lewego.

przyjrzałem sie sankom i po poluzowaniu śrub łaczących je do ramy udało mi sie przesunąć lewa strone lekko do przodu. nadal sciąga ale jakby mniej.
dokładniej ustawię na diagnostyce. dam znac o efektach.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
On
*
*


Dołączył: Apr 16, 2008
Posty: 1010
Skąd: Słupsk Pomorskie Plymouth G.V. 3,3 1996r był. Teraz Chrysler G.V. 3,3 Limited 2003r.

PostWysłany: Nie Lut 21, 2010 21:03    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

U mnie ściągało w lewo i okazało się, że mam duuuużo za mało powietrza w przednim lewym kole Embarassed
Jutro jadę do wulkanizatora robić koło Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Nie Lut 21, 2010 22:11    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

cisnienie sprawdzam raz w tygodniu więc to nie to.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 20:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

A więc tak:
przednie kola:
ustawiłem geometrie i kąt WSZ na prawym kole jest teraz o 15 minut wiekszy i ma 1stopien 45min, ale nadal lekko sciaga w prawo.
kąty pochylenia kola i zbieżność tak jak nalezy.

tylne kola:
prawe ma pochylenie -41minut (dół koła na zewnatrz). i zbieżność 0,00. policzyłem i wyszło mi, że jak podłożę 1mm podkladkę pod gorne śruby mocowania piasty to powinno byc ok. tak zrobiłem i wskazania poziomicy mniej więcej pokrywaja sie z tymi z lewego koła.

lewe pochylenie ma ok, ale zbieżność 12 minut (przód koła do srodka). z obliczeń wynika, że 0,3mm podkładka powinna to wyprostować.

Mam nadzieję że to pomoże na ściaganie i jeśli tak się stanie wymienie belkę na prosta, bo zdaje się że jazda z podkładkami chyba nie jest wlaściwa.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
brewka83
*
*


Dołączył: Jul 28, 2007
Posty: 323
Skąd: Piotrków Tryb. a czasem Zawiercie aktualnie Oslo

PostWysłany: Pią Lut 26, 2010 22:25    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Z tego co piszesz to wychodzi na to ze autko musialo dostac niezlego dzwona i bylo poskladane do kupy aby tylko! Zebys musial podkladki klasc to juz naprawde dosc nieciekawie a i te ustawienia sa dosc duze!
Wymien sanki i wtedy dopiero bedziesz mogl ustawic poprawnie zbieznosc!
_________________


PTS 3.8 95 - Był Ford Mondziak MK1 - Był 
Audi A6 C5 Avant 2.8 V6 Quattro - Jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Numer Gadu-Gadu
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 9:54    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

przód mam tak:
kąt pochylenia koła
lewy 8 minut
prawy 11 minut
kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy:
lewy 1st30min
prawy 1st45 min
zbieżność:
lewy 3min
prawy 1min

więc przod już ogarnąłem a z WSZ wynika że powiniwn ściągać lekko w lewo a le nadal ściąga leciutko w prawo.

tył:
Kąt pochylenia koła:
lewy - 5min
prawy -41min - wiekszość zniwelowałem podkładką.
zbieżność:
lewy 12min
prawy 6 min

belka napewno do wymiany. co do sanek to sie pewnie okaże po wymianie belki.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 16:49    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

zybel :
no tak przód ustawiłeś tak, żeby miał tendencję do ciągnięcia w lewo, ale przyjrzyj się jeszcze raz parametrom tyłu..
Według mnie ustawiłeś ewidentnie tak że tył idzie dokładnie w prawo (lewy tył 12' a prawy tył tylko 6'). więc przednie koła nadrabiając to ustawienie chcąc czy nie też będą ciągnąc w prawo ...
Geometria zawieszeń, żeby była poprawna musi być robiona z uwzględnieniem wzajemnych parametrów obu osi.
Ja na twoim miejscu sprawdził bym jeszcze parametr współosiowości kół i zmierzyłbym "przekoszenie" zawieszeń wzdlędem siebie, bo tam na pewno znajdziesz w swoim przypadku spore nieprawidłowości.
I od tego powinieneś zacząć zabawę z geometrią.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 17:37    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

wyniki pomiarów tylu sa przed jakąkolwiek regulacją.
teraz poprawiłem pochylenie lewego kola. w przyszlym tygodniu spróbuje poprawic zbieżność lewego.

przed ustawianiem zbieżności mierzylem odległości miedzy otworami na ramie a wachaczami przednimi i przednim mocowaniem resorów. z tyłu po obu stronach jest tak samo. Natomiast z przodu prawy był 5 mm cofniety wzgledem lewego. przesunąłem sankami, aż znalazł sie 1 mm bardziej z przodu niz lewy, co pokazały wyniki WSZ o 15min.

jeśli regulacja podkladkami zbieznosci lewego tylnego koła da efekt to wymienie cała belke. koszt 150 zł + własna robocizna.

juz mi się kończą usterki w tym samochodzie wiec chetnie znow podlubie.

ktos mi podpowie czy poduszki miedzy sankami a rama mogą sie zużyć?

sporo drgan mi przechodzi z pracy silnika na karoserie i kierownicę. najbardziej odczuwalne w okolicach 1000 obr/min. zarowno podczas jazdy jak i na P i N.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
wader71
*
*


Dołączył: Oct 30, 2006
Posty: 889
Skąd: -=Wrocław=-

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 21:18    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zaciski oczywiście sprawdzone pod kątem blokowania ?
Ja jeszcze po ustawieniu całej geometrii sprawdzam dokładnie odległości między osiami z prawej i lewej strony.
Po prostu wszystkie parametry muszą być w tolerancji, żadne naciąganie parametrów nie jest wyjściem, bo w sumie ciężko jednoznacznie przewidzieć jak zachowa się auto w praktyce.
_________________
Pontiac VIBE '04 LPG-Luky
Chlopaki maja Pontiaki !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
zybel
*
*


Dołączył: Jul 07, 2009
Posty: 299

PostWysłany: Sob Lut 27, 2010 22:26    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nic nie blokuje.

oba moje voyki pracują, a mam jeszcze zamiar kupic trzeciego, wiec usterki są dla mnie nauką. na razie nie widze lepszej alternatywy w kategorii wymiary- komfort jazdy/cena i koszty eksploatacji i napraw.
_________________
gmc vandura 5,7 1987
buick rew 5,7 1995
chevrolet caprice clasic 5,0 1991
chrysler grand voyager 3.3v6 AWD 1999
chevrolet transsport 3,4 2000
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    www.asu.pl Strona Główna -> Zawieszenie Wszystkie czasy w strefie
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group